Fotoshoot; MsMarit @ work op haar nieuwe Gelderse Merrie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libertylove

Re: Fotoshoot; MsMarit @ work op haar nieuwe Gelderse Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:15

Leuk paardje. Jammer dat er geen hoofden opstaan.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:16

jammer dat dat dan niet aan de foto's te zien is vind ik, maar als jij zegt dat het zo is, zal het zo wel zijn !

maar probeer dan wel om haar juist laag en rond te krijgen, als ze in die tuiger houding wil gaan lopen, en als je teugels zo contactloos los hangen, is het ook eigenlijk niet goed, dus blijf goed overgangen rijden en naar je hand toe, zodat je tempo enz. van jou blijft, sorry als ik wat bot overkwam hoor, maar ik vind het beeld er gewoon niet zo fijn uitzien op sommige foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:17

sweet_angel schreef:
Net zoals ze al zij, heeft ze er begeleiding bij. En waarom jij het zou moeten weten? Misschien ben jij zelf ontzettend lang bezig geweest met het goed krijgen van je paard?

Wie ben jij dan? Ken ik jou, ken jij mij, ken jij mijn paard?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:19

Dat kan ze ook echt wel hoor, laag en rond..maar nog niet continu

[img]Afbeelding[/img]

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:20

ShannaY schreef:
sweet_angel schreef:
Net zoals ze al zij, heeft ze er begeleiding bij. En waarom jij het zou moeten weten? Misschien ben jij zelf ontzettend lang bezig geweest met het goed krijgen van je paard?

Wie ben jij dan? Ken ik jou, ken jij mij, ken jij mijn paard?

ik ken jouw wel ja, jij staat op reyerbos, ik ken jouw paard ook wel van verhalen enz... en dat je er ontzettend lang mee bezig bent geweest hem goed te krijgen dus.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:22

Dat blijkt anders weet ze dat niet!! maar goed dat moeten jullie dan maar zelf uitzoeken via PB en niet in dit topic

Geeft niet ho0r OrissE_GipsY ik kan wel wat hebben..... en Tsjaaa foto's blijven moment opnamens..... Opzich gaat het ook wel lekker *vandaag wat minder maar goed ze is dan ook wel ERG hengstig is natuurlijk geen excuus maar goed het telt ook wel *

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:23

nou ik vond het er zeker niet slecht uit zien hoor, ma! en sommie stukken liep ze zo als bovenstaande foto, gewoon lekker over haar rug. Maar mensen verwachten hier dat je gelijk aan de top rijd met een paard wat je net 3 weken hebt...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:24

die foto is idd beter die stond er toch niet bij ? of keek ik er overheen ?

probeer het dan zo vol te houden, en ik weet dat het moeilijk is met een tuiger, maar des te trotser kan je zijn als je het wel voor mekaar krijgt !

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:25

Foto stond er indd niet bij, omdat ik haar benen (van het paard) er niet mooi op vind staan, maarja, schijnbaar is die toch nodig hier

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:26

Ik doelde met spanning nog niet eens zo zeer op de teugelvoering hoor
Meer op de algehele houding van het paard. *Kijkt boos, zwiept met de staart en zet zich een beetje vast*

De foto die er later bijgezet is vind ik overigens een stuk prettiger ogen.

In ieder geval veel succes met deze merrie

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:27

Trouwens keek nog even op je profiel gekeken Msmarit en zn papa is wel supermooi !! kheb het normaal niet zo op tuigers maar jouwe en zn papa zijn toch uitzonderingen

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:27

Haha ineke, mevrouw is nogal hengstig, vandaar zwiepende staart

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:28

Ohjaa en sweet_angel .. KOm eens terug naar twenter topicc

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:34

Noekje als je in mijn profiel heb gekeken dan heb je foto's gezien van mijn JAARLING en zijn vader en niet van deze merrie...... van haar heb ik namelijk geen foto's in mijn profiel staan...

En OrissE_GipsY Ik ben nu al trots op der maar dat word alleen nog maar beter... en we zijn druk aan het werk en het gaat al steeds beter en langer maar goed ze heeft ook wel een KLEIN eigen willetje dus we hebben ook nog wel eens miscommunicatie maar die gaan we ook weer oplossen......

En ik denk indd dat het zwiepen van de staat en het lelijk kijken vooral komt omdat ze indd heel erg hengstig is... normaal doet ze het namelijk niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:35

Ik ben niet lang bezig geweest rijtechnish, maar met opvoeding. Dus dan heb je geen goede verhalen gehoord, ik weet ook niet uit welke bronnen je dat hebt.

Maar om ontopic te gaan, waarom gaan jullie zo in de aanval, je kan nu eenmaal geen O's en A's verwachten als je foto's plaats, dan kun je ook gewoon normaal reageren als het even niet naar je zin staat. Wij hebben nergens in het startbericht kunnen lezen dat ze er pas 2 weken mee bezig is, je plaatst foto's wij kijken ernaar, en concluderen iets van wat we op de foto's zien, als je dat niet wil, moet je simpelweg geen foto's plaatsen, of tenminste normaal reageren.

De bijgevoegde foto straalt veel meer rust uit!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:44

Ik heb de foto's ook twee keer goed bekeken en daarna al het commentaar gelezen en ik ben ook van mening dat de ruiter NIET trekt. Wel moeten de handen wat hoger en vuisten gemaakt worden.

ALs jullie de foto's goed bekijken zien jullie dat de hand niet gespannen is, verder ligt het bit ook stil in de mond. Het word er niet aan 1 kant uitgetrokken. Het paard krult zich alleen op en kruipt achter de teugel. Op de eerste foto onder het zadel is dat duidelijk te zien. Op die foto laat ze ook nog eens wat wit van het oog zien en het plaatje is compleet.

Hier gaat veel geduld en uithoudingsvermogen inzitten, maar hier is zeker wat van te maken. Heel veel succes met haar. Zet deze foto's er volgend nog eens op met dan een paar recente. Wedden dat het ene heel verschil zal geven (bij de juiste en goede begeleiding).

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:08

Tsjaa ShannY De informatie is dan misschien niet in het startbericht geschreven maar later wel.. en ik kan heus tegen commentaar en ik vind ook wel dat IK dan beter dan wie ook kan zeggen hoe het is gweest vandaag ik zat erop en voelde hoe het ging.... maar goed ik ga der verder geen ruzie over maken

EN Egnie bedankt.... en der zal indd nog wel wat werk in gaan zitten maar dat vind ik alleen maar heel erg leuk een paard wat alles al kan en doet vind ik ook niet leuk.....
En dat zal ik ook zeker wel gaan doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:01

Leuke foto's, ze zijn inderdaad niet echt in het voordeel van het paard genomen maar ik vind dat je het nog best leuk doet, met goede begeleiding gaat het ook vast wel goed komen. Misschien dat voor het laag en ronde en meer over de rug laten komen het goed is om een tijdje met een Pessoa te gaan longeren?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:59

leuke foto's sienna is echt een leuke merrie.
dat gaat vast goed komen, vind dat ze het al netjes doet.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:15

Ik snap alleen niet goed dat wanneer jouw paard zich uit zichzelf zo opkrult, jij zulke korte teugels aanneemt bij het rijden! Teugels lang, en vooruit rijden die hap. Laat haar zelf maar zoeken naar een beter houding waarbij er meer lengte wordt gegeven door jou en zij dus ook meer lengte kan aannemen. Want deze houding is echt verschrikkelijk om naar te kijken!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:19

Geweldig, een echte Gelderse met al dat wit.
Je weet inmiddels zelf ook wel dat ze zich opkrult, en dat is er moeilijk uit te rijden dus ik vind het niet zo gek dat het je in twee weken nog niet gelukt is. Die laatste foto ziet er iig al een stuk beter uit. Veel plezier met je paard!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:44

talented schreef:
Ik snap alleen niet goed dat wanneer jouw paard zich uit zichzelf zo opkrult, jij zulke korte teugels aanneemt bij het rijden! Teugels lang, en vooruit rijden die hap. Laat haar zelf maar zoeken naar een beter houding waarbij er meer lengte wordt gegeven door jou en zij dus ook meer lengte kan aannemen. Want deze houding is echt verschrikkelijk om naar te kijken!

ja dit vond ik dus ook... maar die andere geplaatste foto zag er zeke al beter uit !!! dus als ze zo nou constant kan gaan lopen.. zou het al geweldig zijn .. en natuurlijk blijft het moeilijk hoor als ze zich zo'n houding hebben aangeleerd.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:03

talented schreef:

Amen

Daarnaast Erg veel longe werk lekker met het neusje over de grond. Zoals het dus al gezecht is, onder het zadel teugelslang en voorwaarts, daarna een beetje gaan beginnen met wat trug rijden en schijnovergangen (als ze jou aanleuning begint te snappen)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:15

het was toch een merrie? Wat is dat ding op deze foto dan? http://img208.imageshack.us/img208/4048/60nw.jpg

Sommige tuigers lopen vanzichzelf al een een krul, op deze manier. Ik rij er zelf ook 1. De lichste teugeldruk zorgt er al voor dat ze op deze manier gaan lopen..
Das een kwestie van leren wennen, en omdat je haar nog niet zolang hebt vind ik het er al leuk uitzien!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:30

jaa het lijkt idd geen merrie daar whuhahah

had k niet eens gezien joh...