Zien jullie verschil met eerst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benedict

Re: Zien jullie verschil met eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:54

Qimm:
"Wat is dat nou voor dom commentaar? Het gaat er om hoehet paard loopt, wie erop zit zal me een worst wezen. Verder wat hierboven al gezegd is, iets te diep, iets te veel op de voorhand."

zo werkt het wel...
jij denk niet dat als anky der op had gezeten dat er net zoveel commentaar was?? geloof ik niks van...

LiesBento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:39

Je rijdt indd erg lang en laag, maar krijg je je paard daarna nog terug bovenaan?
(niet bedoelt als commentaar, gewoon een vraagje)

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:57

jah lukt erg goed... gewoon wat gaan wijken beetje zijgangen doen... komen ze vanzelf hoger!

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:19

Ik ben het met het commentaar eens maar ik vind bij het losrijden[i] niet erg maar als je nou een wedstrijd rijd leert je paard het toch aan .. ik vindhet er nog al vreemd uitzien maar als jij dat wil iedereen heeft een ‘eigen rij marier’ Verder een super leuk paardje hoor

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:25

benedict schreef:
Qimm:
"Wat is dat nou voor dom commentaar? Het gaat er om hoehet paard loopt, wie erop zit zal me een worst wezen. Verder wat hierboven al gezegd is, iets te diep, iets te veel op de voorhand."

zo werkt het wel...
jij denk niet dat als anky der op had gezeten dat er net zoveel commentaar was?? geloof ik niks van...

Anky laat haar paarden niet lang en laag lopen zover ik zie
Niet aanvallend bedoel ofzo

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:08

Over op de kop rijden gesproken.
Lang en laag is prima, maar niet wanneer je paard volledig op de kop loopt.
Je moet het paard veel activer van achter rijden. Hij duikelt nu gewoon ondersteboven....

Ook voor het losrijden is dit niet de manier. Wat ik zeg, lang en laag is niets mee, mits het juist gebeurd.
Kijk eens goed naar de foto´s, op alle foto´s zie je je paard naar voren duiken. Het gewicht ligt op de voorkant en niet achter. Zonde. Want je heb een leuk dier.

Probeer je niet teveel te focussen op de voorkant. Maar focus op de achterkant. Succes!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:14

Ik ben het helemaal mee Tigger eens...

Dit paard is van zichzelf al enorm op de voorhand gebouwd, zo paard moet je 'hoog' rijden... En een paard wat enorm opgericht gebouwd is, en loopt moet je juist weer proberen wat lager te rijden...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:23

@ Mies7: jij als instructrice ziet toch hopelijk ook dat de achterhand niet best meekomt op de foto's?

Voor een paard wat neigt naar opkrullen of het vastzetten van de rug is lang en laag losrijden alleen maar goed. Maar die bovenlijn kan alleen los laten als de achterhand er actief bij is.

Door van achter naar voren te rijden zoekt ie ook sneller de hand op.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:24

ik vind bepaalde reacties een beetje erg overdreven.

ten eerste oordelen mensen te snel, terwijl ze weinig van dit paard afweten. Dat op de kop lopen is een moment opname! Al deze fotos zijn moment opnames.

Maar goed buiten dat om en weer even ontopic.

Ben het volledig met de styl eens die jullie instructrice toepast. Pas inderdaad op dat die niet op de kop gaat lopen. probeer desnoods dat neusje meer richting grond te rijden als je het gevoel heb van hij loopt op de kop. Hou er inderdaad rekening mee dat die zijn achterhand er goed onder houd.

Denk dat het helemaal goed komt

Succes ermee

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:27

En voor bepaalde mensen, volgens mij gaat het hiet niet om een paard maar om twee..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:32

Navidad schreef:
ik vind bepaalde reacties een beetje erg overdreven.

ten eerste oordelen mensen te snel, terwijl ze weinig van dit paard afweten. Dat op de kop lopen is een moment opname! Al deze fotos zijn moment opnames.

Maar goed buiten dat om en weer even ontopic.

Ben het volledig met de styl eens die jullie instructrice toepast. Pas inderdaad op dat die niet op de kop gaat lopen. probeer desnoods dat neusje meer richting grond te rijden als je het gevoel heb van hij loopt op de kop. Hou er inderdaad rekening mee dat die zijn achterhand er goed onder houd.

Denk dat het helemaal goed komt

Succes ermee

Helemaal mee eens.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:33

heey vet leuke foto's hoor Dat losrijden is juist een goeie manier!! Zo worden ze lekker ontspannen en kan je ze daarna beter hoger/ronder rijden Ziet er super uit hoor! Die eerste foto van benedict is echt vet mooi! Heel veel succes verder.. en meer winstpunten komen er zeker wel

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:41

haha jah het gaat hier om 2 paarden en 2 verschillende mensen ik als ruiter en siegrit als amazone

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:41

hey annet bedankt..dat van jou ziet der ook goed uit hoor!! die wp van jou komen ook wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:34

Navidad schreef:
. Dat op de kop lopen is een moment opname! Al deze fotos zijn moment opnames.

Noem je 1 gehele fotosessie een momentopname

Paard loopt op alle foto's de grond in. Hand naar voren en druk hem maar een keer goed aan met je been, zodat ie zijn kop opsteekt!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 01:00

Pipo schreef:

Noem je 1 gehele fotosessie een momentopname

Paard loopt op alle foto's de grond in. Hand naar voren en druk hem maar een keer goed aan met je been, zodat ie zijn kop opsteekt!

lees ook wat eronder staat. maar denk dat de instrucktrice wel weet waar ze mee bezig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 01:10

Navidad schreef:

lees ook wat eronder staat. maar denk dat de instrucktrice wel weet waar ze mee bezig is

Helaas zijn er maar weinig instructeurs in Nederland die weten waar ze mee bezig zijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 02:15

En btw bijvoorbeeld wat als het paard zijn rug gaat weg drukken met een opgerichte houding?? dan is het laag rijden beter dan wat ander zolang ze maar over hun rug lopen!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 04:25

ik wou dat mijn paard zo laag wou.
die van mij zit nog vast in de rug, maar ben dus een heel uur bezig, met voorwaards neerwaards, pas het laatste kwartiertje komt ze erdoor heen.
ik ben eigenlijk een beetje jaloers op de foto's.
die van mij komt er ook wel duurd alleen wat langer.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:11

Navidad schreef:
Dat op de kop lopen is een moment opname! Al deze fotos zijn moment opnames.

Navidad schreef:
Pas inderdaad op dat die niet op de kop gaat lopen.

Wel opletten wat je zegt he?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:53

ik vind dit in principe een hele goede manier van trainen.
zo bouwt het paard goede rug- en buikspieren op die van groot belang zijn bij het verzamelde en opgerichte werk.
Benedict: let er wel op dat de motor van achteren zit
hij mag iets actiever van achteren.. en probeer je handen dichter bij elkaar te houden en niet breed te zetten..voorderest ziet het er goed uit hoor!

voor Siegrit geldt ong hetzelfde,

ff offtopic, deze methode is vooral voor jonge paarden goed, want zo bouwen ze kracht op in de rug en hebben ze sneller evenwicht doordat ze de ruiter beter kunnen dragen. De merrie die ik rij(Pegassa) is lang in dr rug en erg gevoelig op haar lendenen, haar rij ik ook zo los, dan pak ik haar op zodat ze netjes op de loodlijn loopt(nog niet helemaal verzameld) en we hebben haar aangeleerd om heel goed de hand te volgen, dus dan doe ik tussendoor bijv een volte of gebroken lijn mn handen naar voren en dan kan ze even haar rug strekken en ontspannen, dit is voor haar DE manier om soepel te blijven..

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:14

Ik mag willen dat ik mijn paardje zo lekker naar de hand toe kan rijden, en dat ze daarbij zo ontspannen blijft.
Nu weet ik eindelijk waarom er in Nederland zo veel verpeste paarden met rugproblemen rond lopen. Veel mensen willen geen ge *** en willen het paard voor het mooie plaatje boven in rijden, en houden daarbij geen rekening met het paard.
Ik vind het knap dat deze mensen het rustig op willen lossen, in niet boven in rijden als het paard het nog niet aan kan(ook al weten veel bokkers het beter), ik denk dat aardig wat mensen hiervan kunnen leren!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:20

ben het helemaal met je eens Lizzy2!!!

veel mensen rijden voor het uiterlijke plaatje..
en dat is erg kwalijk!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:13

Ik zie hier absoluut helemaal geen probleem..
Sommigen reacties hier doen mijn als westernruiter (lang en laagruiter) verschrikkelijke kromme tenen krijgen!

Ik rijd altijd op deze manier in en als het paard lekker los is pak ik hem ietsie op! maar ik blijf laag!!! mijn paard leert zichzelf op deze manier ontzettend goed dragen!

Laten we zeggen dat ik het bewijs van deze methode op stal hem...verder nog vragen??

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:25

Tigger schreef:

Wel opletten wat je zegt he?

hoezo? ik zeg toch pas op?