Horse Event: Jureren kun je leren: oa. Mara de Vries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: Horse Event: Jureren kun je leren: oa. Mara de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:40

Gerrie schreef:
Fleurtje100 schreef:
Ik heb zaterdag 2e deel van jureren kun je leren gezien. Iedereen was verbaasd over de hoge punten die gegeven werden door de internationale juryleden. De M2 proef kreeg toen 172 punten en de M1 181. Die gaan echt van een 10 uit. Volgens hun was het 3/4 sporen zijn van een SB/ travers het verschil tussen een 9/10. en ging het vooral om de takt en de stelling en buiging. Gaven bv ook een 8 voor een volte 10 meter in galop. Zei iemand ja maar hij mag veel meer sprong hebben. Jury: klopt dan had ze een 10 gehad,
Die jury's moeten ze eens regionaal laten jureren!

Omgekeerd werd in een andertopic al geopperd om ZZGP juryleden eens in de basis te laten jureren,kijken wat dat opleverd

ehm ik geloof dat jullie hetzelfde bedoelen, alleen zegt fleurtje: internationale->basis en jij ZZGP->basis. Maar ik denk dat het best gaat tegenvallen hoor, dan zijn ze niet meer zo milt!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:05

Ik heb ook meegedaan aan het Jureren kun je leren op zondag.
Vond het erg leuk om te doen. Ik kwam voor Angela uit op 158 punten (de ZZGP-juryleden op 167) en voor Mara op 185 punten (net zo veel als de ZZGP-juryleden). Vond de nabespreking erg leerzaam en ik kon me ook helemaal vinden in het geplaatste commentaar.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 17:29

Ik las net op de site van Dressuurstal van Baalen dat Mara inderdaad 185 punten had.
Wat werd er bij de nabespreking gezegd over stelling en buiging bij beide paarden? Daar was ik dan wel erg benieuwd naar.