Quentin @ work in de modder...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Quentin @ work in de modder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:54

Super de super weer Renske... Gisteren vond ik hem ook al een vrolijke blije uitstraling hebben. Dit gaat helemaal goed komen, jammer dat je niet meer officieel mag starten, anders had je nog wat puntjes in het Z kunnen halen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:01

Passoa schreef:
Leuke foto's weer van Q hoor!! Ik vind je zit juist netjes! Echt super dat jullie weer lekker samen rijden! En dat Z komt heus wel weer.
Alleen waarom heeft Q geen beschermers om.. Teminste het is beohoorlijk glad zo te zien..
Ook super leuke hoofdfoto's!!

tnx

ik rij Q normaal vaak wel met peesjes, en met springen altijd nog beter beschermd en op de trailer staat ie ook altijd helemaal ingepakt, maar peesjes schuren heel snel bij hem, zeker als er dus zo'n modder in de bak ligt.
ook staat ie heel de dag buiten zonder bescherming(in dezelfde modder, maar gelukkig is ie zo slim om dan op het droge deel te gaan staan)
aan de ene kant is het idd verstandiger om met bescherming te rijden, aan de andere kant hij tikt zichzelf niet aan, staat niet meer op ijzers en voor verstappen of uitglijden is er niet echt de bescherming te vinden en als het gewoon droog is dan heeft ie zn peesjes wel om
(al weet ik zeker dat zn fokker een hartverzakking krijgt als ie ziet dat ik Q zonder peesjes rij, dat heeft ie me wel 100x op het hart gedrukt toen ik Q kocht, kreeg er zelfs hele goede peesjes bij )

carola schreef:
Het blijft een leuk paard! Pas wel op met zo'n bult op die plek. Het kan best heel onschuldig lijken, maar controleer goed de ademhaling. Wanneer zo'n bult dikker wordt, kan het namelijk de luchtpijp dicht gaan drukken, en dan heb je een flink probleem. Dus blijf het wel goed in de gaten houden hoor.

ja ik was daar ook al bang voor, dat hij er met eten of ademhalen last van zou kunnen krijgen
gelukkig was de bult gister een heel stuk dunner en niet meer warm
zit er aan te denken of er geen beest van binnenuit gestoken kan hebben, omdat ik aan de buitenkant nml geen insectenbeet gevonden krijg, maar de bult zelf is voor Q typisch een reactie op een insectenbeet
heb zelfs 's avonds nog naar mn ouders gebeld om te vragen of ze nog even wilde kijken hoe de bult eruit zag, t zat me nml echt niet lekker, maar gelukkig valt het alles mee

Cayenne schreef:
Jeetje meid, we zien je de laatste tijd alleen nog maar met cap op een teken dat het goed gaat

Hij ziet er best uit, echt superjammer dat je hem niet kan starten officieel, hij had het vast nog geweldig gedaan

ja dat we niet mogen starten is idd jammer, maar niet-officiele wedstrijdjes rijden we nog, vind hij super, en ik ook
mn cap heb ik bijna altijd op, zeker nu ik een fijne nieuwe heb, echt dat ding zit heerlijk maar omdat ik zelf soms ineens flauwval, mag ik sowieso niet meer zonder cap rijden, ook niet zonder dat er iemand bij me is(ben inmiddels al bij neuroloog enzo geweest maar die dingen duren altijd zo lang)
en ach een cap is wel zo verstandig, zelfs als je paard braaf is kan ie nog struikelen en raar vallen

Kimmie_girl schreef:
Leuk paardje leuke combinatie zo op de foto`s vind ik jullie echt leuk bi elkaar passen

tnx het heeft even geduurd maar nu zijn we echt vriendjes

@griebels, was super gister he, lekker buitenrijden Q doet het ook echt allemaal goed, en hij vond liekie wel grappig, dat ie hem steeds zo in de gaten bleef houden haha, komt helemaal goed met de postelrally
Q is laatste tijd alleen nog maar blij&vrolijk, zit echt weer lekker in zn vel, en ach wie weet rijden we volgend jaar wel niet-officiele wedstrijdjes op Z niveau, hoop iig dat ie nog jaaaaren zo lekker blijft lopen en zich zo goed blijft voelen!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:14

Een insectenbeet van binnenuit lijkt mij heel onwaarschijnlijk, want dan móet hij eigenlijk wel ademhalings / eetproblemen hebben gehad.
Waarom mag je eigenlijk niet meer officieel met hem starten?

Ow ja, over peesjes: ik rijd altijd zonder, ook op flinke trainingen (van 30 km of meer) en ook toen ik nog endurancewedstrijden met hem startte. Mijn paard heeft goede pezen en is enorm gevoelig voor schuurplekjes. Peesjes deden veel meer kwaad dan goed. En als een paard echt een slipper maakt, dan werken peesjes ook echt niet hoor. Peesjes beschermen eigenlijk alleen bij tikken van achteraf, dus bij springen is het wel belangrijk.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:21

Super mooie foto´s. Ziet er echt heerlijk, en ontspannen uit!
Jullie zijn een super combinatie .

Denk dat ik de bak morgen ook wel zo, zou aantreffen .

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:15

tnx EurLy

carola, hij is afgekeurd voor de sport en teruggekocht van de verzekering, dan mag je dus niet meer op officiele wedstrijden starten
wist ik veel dat hij afgekeurd was op iets wat ie helemala niet heeft(zware ataxie) maar dat zn bekken scheef stond en dat dat goed te behandelen is
dus nouja gelukkig maar dat ik hem teruggekocht heb en hij niet in de frikandellen is verdwenen, want hoop nu nog heeeeel lang veel plezier met hem te kunnen hebben
en hij geniet van alle aandacht die hij krijgt als we naar concours gaan, dus vandaar dat we nog naar oefenwedstrijdjes en onderlinge wedstrijdjes gaan iig zolang hij het aankan doen we dat, gaat het om wat voor reden dan ook toch weer slechter met hem, dan wordt hij weer recreatiepaard of grasmaaier maar daar denk ik maar liever nog niet aan!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:26

Ik vind het er heel goed uit zien, en ik vind ook dat jij best wel erg netjes zit hoor! Ik wou dat ik zo recht zat!
Fijn dat het rijden zelf ook allemaal weer lekker gaat!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:31

Ik vind dat je er heel netjes opzit en dat ie heerlijk ongedwongen en ontspannen loopt

Zo zie ik het altijd graag het is veel te vaak dat mensen hun paard afknijpen, maar ziet er prima uit bij jou!
Fijn dat het weer zo lekker met hem gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:36

ooo daar is mijn grote vriend!!!!!

Hij is zo lief i'm in LOVE!!!!

De jury merkte ook al op dat renske er keurig opzat!!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:51

Aaah wat een liefie En ondanks de modder vind ik het er super uitzien hoor

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:52

hihi ja met mn rijjasje aan met schoudervullingen ziet het er altijd een stuk beter uit doe dan ook echt nog meer moeite om er goed op te zitten

zaterdag kom yvon hem rijden ff schoudervoor leren op Q komen ook foto's van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:54

JAAAAAAAAAAAAAA ik mag zaterdag Q verpesten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:57

hahaha verpesten lukt toch niet bij Q, als je naar zijn mening vervelend of verkeerd rijd stopt ie er gewoon mee
krijgen we staak-foto's op bokt

haha nee hoor komt helemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:19

ik ga heel erg lief zijn voor mijn grote vriend

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:50

haha dan is het goed, heb t witte setje al bij elkaar gezocht

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:56

heey

mooi beestje joh
kvin persoonlijk die enerlaatste foto errug mooi lijkt net een schilderij joh!! =D

xxxxxxxx

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:54

leuk paardje !! Ziet erg goed uit, lekker ontspannen!! Succes verder!!