omdraaien tijdens een buitenrit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 04:20

als ie links om draait, niet verder laten draaien die kant op, maar juist de tegengestelde richting weer om terug.
dus hij links, jij rechts en andersom.

stilstaan, nou vooruit, stapje voorwaarts belonen, maar niet achterwaarts of draaien.
gaat ie vanzelf wel een keer vooruit, tja je hebt van die paardjes die dat niet doen, he Sonja? maar de meesten zullen dat wel doen.

ik heb ooit op mijn vorige pony ook een penible situatie meegemaakt.
dame wou niet over de brug.
ging eerst steeds draaien, dus ik terug draaien.
ging daarna achteruit, maar daar was een sloot.
ik dus uit alle macht weer vooruit proberen te komen, paar keer achter elkaar, een keer zelfs zover dat ze echt bijna in de sloot belande maar toen ze dat in de gaten kreeg weer met een noodsprong vooruit want dat was toch eigenlijk ook wel eng.

iemand had blijkbaar al een tijdje aangekeken (huis in de buurt), die kwam me even helpen en toen ging ze er zo over, als er maar iemand bij was.
afstappen is mij altijd geleerd dat dat opgeven was en dat zal ik dus ook niet zo snel doen (behalve natuurlijk als er anders echt een gevaarlijke situatie komt) en jouw pony heeft waarschijnlijk geleerd dat als hij gaat staken, jij er dan af gaat, en dat jij je dus gewonnen geeft, kost heel veel tijd, pijn en moeite om dat weer af te leren.
hij probeert jou volgens mij gewoon uit en je moet je dus nietw eer gewonnen geven, laat hem dat maar doen.

andere brug precies hetzelfde, zag fietsers van achteren aankomen en heb dus maar rustig even gewacht, gingen de fietsers stoppen om te wachten tot ik er over was, nou dat was juist niet de bedoeling.
dus gezegd dat ik juist graag wou dat zij er over heen gingen, kleine tussenstand en die van mij ging er ook overheen.

dus ook al zijn het wild vreemden (fietsen, wandelaars) volgen deed ze wel, als ze maar niet voorop hoefde, want dan durfde ze niet.
als een ander eerst ging, bedacht ze zich dat het toch niet gevaarlijk was als ze dacht.
alleen wel heel hoog met die beentjes erover heen, want die brug maakt toch wel een raar geluidje.

normaal rijd/reed ik nooit met zweep, maar als ik naar buiten ga heb ik er altijd een bij me, al is het maar om andere dieren weg te jagen, bijv vervelende honden (maar gelukkig was de vorige en die van nu niet bang voor honden, zou ook niet goed zijn zoveel als je er tegen kunt komen en kwam ik ook nooit echt vervelende honden tegen) of insecten die het paardenlijfje wel lekker vinden (dazen ed) of takken weghouden en ga zo maar door.
de vorige was niet echt dol op de zweep, ging wel harder enzo en zeer beledigend, maar had er niet zoveel moeite mee als die van nu, die raakt helemaal in de stress als het niet over de rooie gaan is, als die een tikje krijgt, hoe zacht die ook is.
laatst wou ik dat weer uitproberen in de binnenbak, 1 klein tikje en heb maar meteen de zweep aan de kant gegooid, 3 rondjes de bak door gecrosst voordat ik haar weer in een beetje normaal tempo kreeg.

succes, ik zou je toch aanraden om iemand te zoeken waar je mee kunt rijden, of iemand mee laten fietsen of net zolang wachten Schijnheilig (tot ie vooruit gaat of jij een ons weegt of tot er iemand langs komt waar jij je pony achteraan kan sturen).