Springblunders!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: Springblunders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:10

en een parcoursje? misschien vind ie de eerste hindernis gewoon stom, ik ken wel meer ponys die dan lastig gaan doen. maar als ze er eenmal over heen zijn zijn ze niet meer te stoppen zo leuk vinden ze het. misschien is het ook een idee om 2 balken aan de zijkanten op de hindernis te leggen dat ie er niet meer langs kan. en NOOIT een volte draaien als je denkt dat ie niet uitkomt (behalve als je denkt dat t echt fout gaat), als ie dat trucje door heeft dan zou ie t uitzichzelf gaan doen. Een paard die het leuk vind springt liever alles en gooit daarbij alles om dan dat ie telkens weigert...! En hou je gewocht in het miden. als hij naar links gaat zet dan je gewicht wat naar rechts(en andersom), daar kan je je paard mee corrigeren. succes!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:18

Tessa_frida schreef:
en een parcoursje? misschien vind ie de eerste hindernis gewoon stom, ik ken wel meer ponys die dan lastig gaan doen. maar als ze er eenmal over heen zijn zijn ze niet meer te stoppen zo leuk vinden ze het. misschien is het ook een idee om 2 balken aan de zijkanten op de hindernis te leggen dat ie er niet meer langs kan. en NOOIT een volte draaien als je denkt dat ie niet uitkomt (behalve als je denkt dat t echt fout gaat), als ie dat trucje door heeft dan zou ie t uitzichzelf gaan doen. Een paard die het leuk vind springt liever alles en gooit daarbij alles om dan dat ie telkens weigert...! En hou je gewocht in het miden. als hij naar links gaat zet dan je gewicht wat naar rechts(en andersom), daar kan je je paard mee corrigeren. succes!

Dank je we springen inderdaad ook wel eens parcoursjes, maar dan gaan we zo snel dat we de helft van de hindernissen missen maar ik zal snel weer eens een parcoursje neerzetten en ik draai hem zelf nooit voor de hindernis weg. Ik draai soms wel een volte als ie even doordraait en er doorheen knalt als het ware, dan gaat ie zo snel dat we de bak door vliegen en ongecontroleerd op de hindernis afstormen. Over m'n gewicht in het midden houden daar zal ik op letten, maar bij weigeringen is het wel een beetje logisch dat je even wegvalt als het ware heel erg bedankt voor je reactie

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:23

haha wat een lastpak
Ik had allang me zweep gebroken

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:28

Haha, leuke foto's!
Ik vind het ook weleens leuk om foto's te zien die niet zo perfect zijn, maar dat je kan zien dat er óók nog weleens wat fout kan gaan.
Maar, je hebt wel bewezen dat hij het kan! Leuk gedaan trouwens, dat hoofdstel!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:28

Suusiej schreef:
haha wat een lastpak
Ik had allang me zweep gebroken

Haha een zweep heb ik niet dus..

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:29

nancy22 schreef:
Haha, leuke foto's!
Ik vind het ook weleens leuk om foto's te zien die niet zo perfect zijn, maar dat je kan zien dat er óók nog weleens wat fout kan gaan.
Maar, je hebt wel bewezen dat hij het kan! Leuk gedaan trouwens, dat hoofdstel!

Ja die moet je ook durven te plaatsen he Er staan hier zo vaak van die 'perfecte' foto's. Ik vond dat er ook wel eens wat minder goede mochten staan Maar hij kan het inderdaad wel!
En bedankt

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:37

Ik had de hindernis eerst even wat lager gezet

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 22:25

v0sj schreef:
Ik had de hindernis eerst even wat lager gezet

Hoe bedoel je? Ik ben niet in één keer zo hoog gegaan hoor.
Eerst balkjes gelopen en toen een klein hindernisje. Hier een foto:

Afbeelding

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:49

bij een parcoursje. gewoon meteen na de hindernis in stap overgaan zodat ie rustig blijt. wat ook wilt helpen is de hindernissen hoog zetten, hoe hoger de hindernis hoe rustiger sommige paarden worden...maar dat moet je alleen doen als je zeker weet dat je paard het kan. succes

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:55

Tessa_frida schreef:
bij een parcoursje. gewoon meteen na de hindernis in stap overgaan zodat ie rustig blijt. wat ook wilt helpen is de hindernissen hoog zetten, hoe hoger de hindernis hoe rustiger sommige paarden worden...maar dat moet je alleen doen als je zeker weet dat je paard het kan. succes

Dank je ik zal het proberen

love_usini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:42

Haha
mijn shet gaat er altijd net voor langs...
blijf gelukkig dan wel nog zitten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:02

love_usini schreef:
Haha
mijn shet gaat er altijd net voor langs...
blijf gelukkig dan wel nog zitten

Haha gelukkig maar ja vervelend he als ze opeens een scherpe bocht maken ofzo