Nordwind @ Groningen (M2 dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: Nordwind @ Groningen (M2 dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:12

Ik ook nie...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:31

ik ook niet

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:51

misschien kun je pavo eplus voeren. dat is een poeder die je door het voor moet dan dan krijgt het paard meer uithoudingsvermogen (weet nie of het bij jou pony helpt) ik gaf het mijn pony ook voor de crossen aleen dan eet ze haar biks niet meer
enne misschien moet je volgende keer geboortedatum van je startcoupon schrappen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:21

zie geen foto's..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:19

De foto's zijn inderdaad verdwenen..zie ik ook net.. zal proberen ze weer tevoorschijn te toveren Even geduld graag!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:30

okey, wacht heel geduldig

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:42

Grrr! Ik kan mijn eerste post niet meer bijwerken.. maar ze doen het dus nu weer als het goed is!!

Jaaa! Ik had weer heerlijk concour 10 september. Dit maar in Groningen (Bij advendo, naast de vuilnisbelt )

Anyway, de jury heeft al eens eerder tegen mijn moeder gezegd dat hij vind dat een oude pony niet genoeg souplesse (of iets dergelijks) heeft voor de Z1 en dus geen winstpunt kan halen in de M2. Ik eindigde dan ook met 152, desondanks ben ik súper tevreden! Want het ging harstikke goed voor mijn gevoel en ook de foto's liegen er niet om, vind ik. Ik ga binnenkort op zoek naar een muesli/etc. waardoor Nordwind nog nét ietsje meer power krijgt. Hij heeft nu nog ietstje te weinig impuls (was áltijd al een struikelblok, maar het gaat nu al veel veel veel beter!)

Genoeg gekletst. Commentaar mag uiteraard maar houd even rekening met de volgende punten:
- Nordwind is 25 en dus niet meer de jongste...
- Ik rijd al 8 jaar op hem en ben nu dus ook mijlen te groot. Ik zou heel graag nog een paar keer Z1 starten en daarvoor heb ik dus echt nog even 3 winstpunten nodig Vandaar dat ik nog even doorga...
- Ik heb in maart '05 mijn rijstijl met 180 graden gedraaid... van gespannen naar ontspannen.
- Mijn zit was altijd al een ramp maar hij is écht heel erg verbeterd. Mede doordat ik te groot ben krijg ik wel steeds minder houvast.. Dus wees wat mild voor mijn handen en tenen

Nu de foto's...

Afbeelding
Losrijden, very charming

Afbeelding
Zijn oude, gespannen oogje

Afbeelding
Zó lijkt hij wel heeeel erg klein.. maar wel een lieve foto! "We are ready!"

Afbeelding
Daar gaan we dan! Eerst om de ring heen...

Afbeelding
Groeten

Afbeelding
Middendraf! *kwijl* Dit is voor hem echt héééél goed! Dus ben heel blij dit te zien!

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, niet recht van achter vandaar dat het 4 sporen lijken. (had een 7, dus het zullen er toch echt wel 3 geweest zijn )

Afbeelding
Beetje moeilijk te zien, Travers

Afbeelding
Keertwending naar rechts.

Afbeelding
The same...

Afbeelding
Uitgestrekte draf dacht ik.

Afbeelding
Afbeelding
Uitgestrekte stap... *kwijl*

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts

Afbeelding
Travers *kwijl*, lijkt alsof het niet op de hoefslag is maar ik neem de bocht altijd mee (moest vanaf volte)

Afbeelding
Precies op A aangesprongen, vanuit stap

Afbeelding
Volte 10 meter

Afbeelding
Andere hand, galop aanspringen op A *kwijl*:9

Afbeelding
Contragalop, nú weet ik waarom hij op die hand soms overkruisd gaat... ik hang gewoon teveel naar binnen. Zal ik op letten de volgende keer! (heb het trouwens gister geoefend.. ook in contra aanspringen vanuit draf én stap! En 't ging helemaal super! )

Afbeelding
Nog een laatste stukje contra...

Afbeelding
Na het afgroeten, in vrije stap de rijbak verlaten...

Oké, al met al ben ik dus heel erg tevreden op mijn mannetje en ga ik met goede moed zaterdag naar Veendam, om daar hopenlijk net zo'n proef met nog nét iets meer impuls neer te zetten!

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:46

Het ziet er echt super uit

En als je niet had verteld dat hij al ouder is.. had ik het hem nooit gegeven!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:51

Dankje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:11

Het ziet er op zich wel netjes uit, wat foute opnames van de foto. Maar ik vind je wel echt TE groot, zoiets zeg ik niet snel, maar dit vind ik iets te overduidelijk..

Veel succes, ik hoop dat je nog een keertje Z1 kunt starten!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:18

Ik vind het ontzettend leuk dat je Z rijdt met hem ook doordat hij ziek is geweest.. ( of is het een Zij? )

Toch vind ik de jury wel gelijk hebben vind het er niet heel erg spectaculair uitzien zoals je bij andere in de Z ziet. De middendraf ook sommige pony's strekken.. dus is het logisch dat je daar toch wat minder punten voor krijgt

Veel succes en plezier

Groetjes Rosanne

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:56

Ehmm... dis nog M2 hoor

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 03:07

Ik zou m ook geen 25 geven
Ik vind je idd ook veel te groot maar ik kan begrijpen dat je nog even door wilt starten met m nu je al zover bent gekomen ! Maar zoals al werd gezegd denk in eerste instantie aan je pony. Ik start ook met een 17 jarige pony Z1.. maar ik merk aan hem dat hij vergeleken met mn jongere beestjes gewoon wat sneller stijf is hij heeft echt 'bejaardengymnastiek'nodig. Ik start m daarom ook niet zo veel meer maar train liever thuis iets verder door zodat ik als ik dan op wedstrijd ga ook goed uit de verf kom. Succes verder iig !

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 06:45

Hoi, kijk... ik stop of rond april, of voor de zomervakantie met hem...dus ik ga nu gewoon nog lekker starten als er leuke concoursen zijn! In de training gaat het heel goed en tuurlijk zijn er punten om aan te werken, maar daar werk ik ook aan!

Bedankt voor je complimentje