Mijn 4-jarige na lange tijd weer onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

Re: Mijn 4-jarige na lange tijd weer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:56

omdat op een paard en e pony de beenligging beter is en op een shet niet. bij een e pony kom je bij de buik zonder je benen op hoeven te tillen. ik denk dat je het bij alleen je hak optillen niet red. Ben zowiezo tegen overbodig sporen gebruik. Alleen gebruiken als het egt moet anders gaat je paard minder naar je been luisteren en moet je steeds meer / sterkere hulpmiddelen gebruiken om het paard naar je te hebben luisteren. ik keur sporen Altijd af tenzij er een goede rede voor is en je ermee werken kan
heb op de manege menig paard door sporen verpest zien worden.

maar nogsteeds luid mijn vraag. waarom de sporen? is hij niet goed genoeg aan je been?

LoesLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:01

Leukerd hoor..
Kan prima!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:15

o0marije0o schreef:
omdat op een paard en e pony de beenligging beter is en op een shet niet. bij een e pony kom je bij de buik zonder je benen op hoeven te tillen. ik denk dat je het bij alleen je hak optillen niet red. Ben zowiezo tegen overbodig sporen gebruik. Alleen gebruiken als het egt moet anders gaat je paard minder naar je been luisteren en moet je steeds meer / sterkere hulpmiddelen gebruiken om het paard naar je te hebben luisteren. ik keur sporen Altijd af tenzij er een goede rede voor is en je ermee werken kan

maar nogsteeds luid mijn vraag. waarom de sporen? is hij niet goed genoeg aan je been?

Wat een gezeur man... zie jij op veel foto's haar ten onrechte spoor geven ? Ik namelijk niet....

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:18

jeetje jeetje wat een gedoe!
ik snap niet waarom ze sporen nodig heeft en vraag dat gewoon. als jullie dat een rare vraag vinden so be it maar waarom krijg ik niet gewoon antwoord op mijn vraag?:S

xredfordx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:20

hej leuke pony!! je bent er alleen een beetje te groot voor he...? hahaha kan die wel hebben hoor!!

~xxx~

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:24

Ziet er leuk uit !! Lief shetje !!
Misschien iets te groot maarjaa.. niet te veel letten op het commentaar altijd want mensen overdrijven vaak op bokt (oei krijg ik nou half bokt over me heen?:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:27

ums vraagje dan hoe laat je paard wijken op stem hulp. als dat kon was alles wel heel makkelijk geweest. als jij dat kan wil ik het graag leren o0marije0o

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:31

ik heb (lees maar terug) gezegt dat dat bij dressuur iets moelijker gaat. wijken enzo is geen stemhulp voor. dan moet je je been gebruiken. snap ik
maar ik vroeg me gewoon af waarom de sporen
maar laat maar k weet dat ik tocvh geen antwoord krrijg zelf niet ik vind het leuk staan klaar heb k geen moeite mee dan heb ik een antwoord! maar k ga dr nu lekker mee stoppen (iedereen denkt ja doe dat!) heb geen zin in ruzie's en negatief gedoe als ik geen antwoord mag krijgen op mijn houd het hier nu op.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:37

sorry maar ik lees al een aantal keren dat o0marije0o vraagt waarom ze de sporen gebruikt!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:19

Ook nog aan gedacht dat niet iedereen 24 uur de tijd heeft om op bokt te zitten ? Sommige mensen hebben meer te doen dan bokken alleen, dus wacht gewoon rustig af i.p.v je zo op te fokken, Dennis kennende komt ze heus wel met een antwoord waarom ze sporen draagt....

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:32

nee ik bedoelde dat niet rot.. maar de mensen zijn altijd zo fel op elkaar.. volgens mij wil ze weten waarom de sporen.. en niet de discussie over de sporen..ik persoonlijk zie het verschil ook niet.. waarom op een shet geen sporen en op een c pony wel!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:59

o0marije0o schreef:

Jezus mens zeur niet zo. Waarom gebruik jij sporen? dit zal dezelfde reden geven! Paard en mens hebben hier plezier samen dat zie je niet vaak of het nou een shet is of niet wat maakt het uit? een shet is niks meer dan een ander paard of pony hoor. sporen gebruik je om de hulpen te verfijnen, wees blij dat deze combinatie plezier in het rijden heeft! als je goed kijkt heeft ze al uitgelegd waarom ze een spoortje gebruikt, en ze doorboort haar shet echt niet hoor.

even oftopic, dennis het ziet er super uit hoor, afnetoe als ik jou zie rijden voel ik een beetje jarlourzie haha ik wil ook weer een keer op een shet (188 zie je het al voor je) maar goed je krijgt ze lekker aan het lopen, als ik die van ons nog zadelmak wil hebben geef ik wel een gil

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:33

Leuke foto's
je hebt er netjes aan het lopen!