les van harm dijkstra, super gave strek- en draffoto's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re: les van harm dijkstra, super gave strek- en draffoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:36

ghe ghe dan ben ik verre famillie van hem
Heet ook dijkstra

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:03

Wooooow!

Ikwist niet dat ze dat kon! Hihi!
Gaaf hoor, en wat een gemier zeg! Jouw houding is echt nie storend hoor! Harm had er anders echt wel iets over opgemerkt! Zoals ik al zei vanochtend: Als iets hem stoort dan ziet ie het meteen hahahaha! Heb ik wel ondervonden

Nee vind t gave foto;s en Harm is tof! Enne even off topic (Ook niet onaardig om te zien hahahahhahahahahahaha! )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 01:32

Ik vind het gave foto's en wat een prachtige knie- aktie van je paardje! Geloof ook niet dat je houding echt storend is voor je paard.

Wat ik wel typisch vind is de reactie: als m'n paard goed loopt, kan ik aan mijn houding gaan werken. Volgens mij hoort het andersom te zijn. Als je houding goed is, kan ik aan mijn paard gaan werken?

Citaat:
daar komt bij dat ik een blessure heb aan mijn linkerschouder waardoor ik toch waarschijnlijk anders ben gaan rijden

Citaat:
Ze is van zichzelf ook scheef op links en voel dat de laatste tijd weer heel erg

Aangezien je zelf een blessure hebt, is je paard daarnaar gaan lopen. Misschien moet je het scheef zijn eerst bij jezelf zoeken ipv bij je paard?Als jij zelf je blessure rijtechnisch weet op te vangen, zal je paard beter gaan lopen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 03:05

heej daar is me lies weer

Je heb der goed aan het lopen, en weet ook dat het niet een van de makkelijkste dame is !!

Idd je houding maar maakt niet uit vind het niet erg storend!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 03:26

Paard ziet er erg gespannen uit, en de staart laat verzet zien.
Vind het geen fijne foto's

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 08:31

[quote="Chubby"]

Wat ik wel typisch vind is de reactie: als m'n paard goed loopt, kan ik aan mijn houding gaan werken. Volgens mij hoort het andersom te zijn. Als je houding goed is, kan ik aan mijn paard gaan werken?

Dat wordt mij ook altijd verteld hoor door mijn instructrice! Als je je paard hebt lopen dan kun je daarna zelf op je houding gaan letten. Omdat je je dan ontspanning hebt vanuit je paard, kun je daarna zelf ook ontspannen.

Dus vind het niet zo'n typische reactie, t is maar net wat je mee krijgt he in je lessen!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 08:54

Chubby schreef:
Ik vind het gave foto's en wat een prachtige knie- aktie van je paardje! Geloof ook niet dat je houding echt storend is voor je paard.

Citaat:
daar komt bij dat ik een blessure heb aan mijn linkerschouder waardoor ik toch waarschijnlijk anders ben gaan rijden

Citaat:
Ze is van zichzelf ook scheef op links en voel dat de laatste tijd weer heel erg

Aangezien je zelf een blessure hebt, is je paard daarnaar gaan lopen. Misschien moet je het scheef zijn eerst bij jezelf zoeken ipv bij je paard?Als jij zelf je blessure rijtechnisch weet op te vangen, zal je paard beter gaan lopen

Neej hoor het paard is niet naar mijn gaan lopen. Ze was nog veel schever toen ik op haar begon Was echt niet leuk meer we hebben er toen erg hard op getraint om haar rechterop te krijgen maarja ze is al 12 en wat er al 12 jaar in zit krijg je er niet zo makkelijk meer uit. Tis de laatste week weer de kop op komen steken. Maarja dan weet je gewoon dat het nog lang niet goed is en dat je er aan moet blijjven werken. De blessure heb ik al 3 jaar, heb een instabiele schouder (mijn linker). Daardoor heb ik ook minder kracht in de schouder, daarom rij ik een beetje scheef met mijn ellebogen. Ik heb de teugel juist niet strakker dan de rechter tis alleen dat mijn schouders niet recht zijn. Heb een beetje een debiel armpje gekregen hehe Maar het wordt bij mij duss ook pas zichtbaar als zij ook gespannen wordt of scheef gaat lopen.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 08:56

Billy schreef:
Paard ziet er erg gespannen uit, en de staart laat verzet zien.
Vind het geen fijne foto's

klopt ze kan nogal boos doen met haar staart in de middendraf. Ze vind het ook nog wel moeilijk.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 09:04

[quote="Mariek1983"] Harm had er anders echt wel iets over opgemerkt! Zoals ik al zei vanochtend: Als iets hem stoort dan ziet ie het meteen hahahaha! quote]

Ja de vorige paar x dat ie er was kreeg ik idd ook veel commetaar op mn houding hehe heb er dan ook vet aan gewerkt. Maar gister op een gegeven moment moest ik schouderbinnenwaarts doen en lies wou niet los laten op links en toen moest overdreven veel stelling op links aannemen zodat ze meer zou loslaten nou ik zat derop als een zoutzak hehe of terwijl een dikke 0 voor mijn houding, en hij zij maar ga door ga door. Ik dacht echt dat ik eraf hobbelde haha Maar dat doet m idd niet zoveel als je paard iets moet aanleren, zolang je houding niet je paard belemmerd.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:15

Citaat:
PS let niet teveel op mij houding tijdens de middendraf, vind het soms belangrijker dat jet paard iets goed leert ipv dat je de hele tijd met jezelf bezig bent.

Ben ik het niet mee eens! Meestal moet je zelf goed zitten en het paard leert het vanzelf!
Straks neemt het bijv. een verkeerde hulp van jouw over die hij als 'goed' beschouwt. Een tip hoor! Niet negatief bedoeld
Verder is het een mooi paardje en kan ze idd strekken!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:29

rakkertje13 schreef:
Citaat:
PS let niet teveel op mij houding tijdens de middendraf, vind het soms belangrijker dat jet paard iets goed leert ipv dat je de hele tijd met jezelf bezig bent.

Ben ik het niet mee eens! Meestal moet je zelf goed zitten en het paard leert het vanzelf!
Straks neemt het bijv. een verkeerde hulp van jouw over die hij als 'goed' beschouwt. Een tip hoor! Niet negatief bedoeld
Verder is het een mooi paardje en kan ze idd strekken!

Ja ben ik het niet mee eens. Soms moet je ff iets extremer iets duidelijk maken met je houding om je paard iets duidelijk te maken dus te leren, bv met halsstrekken je handen wat lager zetten, niet ieder paard begrijpt gelijk wat de normale hulp (theorie hulp) betekent. Dan moet je bv je handen wat lager zetten nou dat ziet dat er misschien niet uit maar als ik zo haar iets duidelijk kan maken dan doe ik dat. Een paard weet meestal niet gelijk wat je bedoelt al je de normale hulp (theorie hulp) geeft als ie het nog nooit heeft gedaan dan kan je wel heel mooi gaan zitten maar je paard leert t echt niet vanzelf. Komt niet uit de lucht vallen (wanneer je mooi zit) je moet er echt wat voor doen in de meeste gevallen. Maar dan heb ik het natuurlijk niet over de gevallen dat je extreem met je lichaam je tegenwerkt, als je m iets duidelijk wil maken. Tuurlijk is het zo dat als je bv gigantisch achterover leunt of aan de teugels hangt dat het paard daar hinder van heeft, dan heeft ie ook niet voldoende ruimte om te leren. In dat geval is het dus idd zeer belangrijk om aan je houding te werken. Maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik haar zo erg tegenwerk met mijn houding. Ben er constant mee bezig hoe ze het beste kan leren. Hier zijn we dan ook in de privelessen en in de clinics mee bezig.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:32

rakkertje13 schreef:
Citaat:
Een tip hoor! Niet negatief bedoeld

tuurlijk je mag gewoon reageren! graag zelfs Tis heel leerzaam als je feedback krijgt op je rijden daarom plaatsen we natuurlijk ook de topics hier

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:37

parouscha schreef:
mooi paard.
Ik vind jou houding erg storen.

waar dan? ik zie een ruiter die netjes recht zit op elke foto. handen zijn op 1 of 2 foto's niet heel netjes, maar over het algemeen zien die er ook netjes uit.

mooi dier, probeer er nog wat spanning uit te krijgen

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:45

LiSSy schreef:
parouscha schreef:
mooi paard.
Ik vind jou houding erg storen.

waar dan? ik zie een ruiter die netjes recht zit op elke foto. handen zijn op 1 of 2 foto's niet heel netjes, maar over het algemeen zien die er ook netjes uit.

mooi dier, probeer er nog wat spanning uit te krijgen

tnx yep weet t van de spanning, daardoor probeert ze zich er ook vaak uit te drukken enz. Ze vind het nog moeilijk om constant zelfhouding te hebben. Moet zeggen dat dat ook vet zwaar is volgens mij voor zo'n paard. Ik moet er niet aandenken om constant mijn spieren aan te spannen om in een dezelfde lichte houding te blijven Maarja misschien ook maar goed dat ik geen paard ben haha neej even serieus vind t echt super goed dat die paarden dat kunnen

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:18

Erg mooie foto's, zeker een paard met potentie! Ik vind eigenlijk alleen je handen op de laatste foto niet zo mooi. Voor de rest heb je ze misschien iets te hoog, maar toch vind ik dat het zeker niet onvriendelijk oogt. Je hebt een nette zit! Jullie gaan het nog erg ver schoppen.

En vond je dat de les leerzaam was?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:26

ik vind t echt n gaaf paardje om te zien hoor... zitten echt goede foto's tussen....

en wat betreft je houding... ik vind het wel meevallen.. op sommige foto's is het idd erger dan op andere...

goudvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:30

als er iemand een goede houding heeft is Jenna het wel....zeker weten :-D
maarja ik ben misschien niet helemaal objectief haha

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:21

Jouw houding vind ik dus niet storend, eerder dat de aanleuning niet helemaal goed is, maar als ze strekken nog moeilijk vind snap ik prima dat dat later wel komt. Snap die negatieviteit niet zo over je houding eigenlijk

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:00

yep aanleuning is idd nog niet helemaal ok, ze is vaak nog gespannen als ze iets moeilijk vind.. Daardoor staat het ook o.a. misschien een beetje onvriendelijk. Maar t lijkt ook alsof ik gigantisch trek met links maar maar ben scheef, heb een debiel armpje Heb een instabiele schouder. Maar nu ik deze foto's heb gezien ben ik weer druk bezig om het te verbeteren (te verdwijnen). Daar leer je weer van he.

Ik wou graag die laatste fot erbij zetten omdat ie juist niet goed is. Omdat ze dat been zo optrekt en haar hoofd zo woest opzij doet.
Omdat ze zo woest deed en een beetje uit elkaar viel en op links vastpakte moest ik haarvan harm ff door links heen vragen dat is wat ik net deed op die laatste foto. Ziet der een beetje bruut uit maar komt omdat ze beetje woest wodrt van de middendraf(moeilijk).

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:10

kijk Afbeelding

hier kan je t ook goed zien, mijn linkerschouder zit verder naar achteren dan mijn rechter maar ga weer hadr mijnbest doen om het weg te krijgen. Maar komt vooral naar buiten als het wat moeilijker wordt, ziet der gewoon niet zo mooi uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:11

Durf bijna niks te zeggen, maar mijn eerste indruk was, schitterend paard en hij loopt met veel aktie. Vind je ook niet lelijk zitten, eigenlijk best wel netjes.

Je bent aan het lessen, dus dit zijn foto's in een leermoment, mooi toch? Toch niet de foto's van de GP waar punten gereden moet worden?

Ik denk dat je met je instrukteur juist hele mooie dingen kan gaan bereiken.

Heel mooi die witte schimmel en het lijkt wel of hij aan het walsen is

Je mag terecht trots zijn, nu nog de puntjes op de i en ben je weer een flinke stap verder.

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:14

mooi paard met mooie knie actie :p

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 07:56

Ik vind dat je het paard lekker actief van achter naar voren aan het lopen hebt! Punt is alleen dat je hem met je linkerhand erg belemmerd in zn beweging, doe die hand eens naar voren en je zal zien dat ie je hand mee zal nemen en lekker over die rug zal gaan lopen! Vooral als hij links vasthoud, moet je vooral niet links vast gaan zetten, een paard is toch veel sterker als jij bent dus dat win je toch niet

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 15:02

russel schreef:
Durf bijna niks te zeggen, maar mijn eerste indruk was, schitterend paard en hij loopt met veel aktie. Vind je ook niet lelijk zitten, eigenlijk best wel netjes.

Je bent aan het lessen, dus dit zijn foto's in een leermoment, mooi toch? Toch niet de foto's van de GP waar punten gereden moet worden?

Je mag terecht trots zijn, nu nog de puntjes op de i en ben je weer een flinke stap verder.

Bedankt voor je lieve reactie

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 15:09

russel schreef:

klopt idd maar ik hou links niet vast, ben ook juist heeel erg me bezig dat ik allebei de teugels even strak heb. Heb vroeger ook scheef gereden (met rechts dan) en ik weet hoeveel probelemen dit opleverd . Zoals ik hierboven ergens ook al zei:

"hier kan je t ook goed zien, mijn linkerschouder zit verder naar achteren dan mijn rechter maar ga weer hadr mijnbest doen om het weg te krijgen. Maar komt vooral naar buiten als het wat moeilijker wordt, ziet der gewoon niet zo mooi uit..."

mar kan het me goed voorstellen dat het zo lijkt, vooral op die laatste foto ik moest daar net ff doorvragen op rechts omdat ze vast hield en uit elkaar wou vallen. En dan is ze soms een beetje gepikeerd als ik dat doe als ze het moeilijk vind.. Maar ben er echt altijd heel waakzaam op. Vind t ook absoluut niet mooi dat ik zie dat ik hier scheef zit! Maar t komt alleen de kop op zetten als het was lastiger wordt kijk maar naar de gewone draf foto's daar zit ik wel recht. Maar tis natuurlijk ook echt de bedoeling dat ik recht zit in de moeilijke perioden...