Heet ook dijkstra
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:daar komt bij dat ik een blessure heb aan mijn linkerschouder waardoor ik toch waarschijnlijk anders ben gaan rijden
Citaat:Ze is van zichzelf ook scheef op links en voel dat de laatste tijd weer heel erg

Chubby schreef:Ik vind het gave foto's en wat een prachtige knie- aktie van je paardje! Geloof ook niet dat je houding echt storend is voor je paard.
Wat ik wel typisch vind is de reactie: als m'n paard goed loopt, kan ik aan mijn houding gaan werken. Volgens mij hoort het andersom te zijn. Als je houding goed is, kan ik aan mijn paard gaan werken?Citaat:daar komt bij dat ik een blessure heb aan mijn linkerschouder waardoor ik toch waarschijnlijk anders ben gaan rijdenCitaat:Ze is van zichzelf ook scheef op links en voel dat de laatste tijd weer heel erg
Aangezien je zelf een blessure hebt, is je paard daarnaar gaan lopen. Misschien moet je het scheef zijn eerst bij jezelf zoeken ipv bij je paard?Als jij zelf je blessure rijtechnisch weet op te vangen, zal je paard beter gaan lopen
Was echt niet leuk meer we hebben er toen erg hard op getraint om haar rechterop te krijgen maarja ze is al 12 en wat er al 12 jaar in zit krijg je er niet zo makkelijk meer uit. Tis de laatste week weer de kop op komen steken. Maarja dan weet je gewoon dat het nog lang niet goed is en dat je er aan moet blijjven werken. De blessure heb ik al 3 jaar, heb een instabiele schouder (mijn linker). Daardoor heb ik ook minder kracht in de schouder, daarom rij ik een beetje scheef met mijn ellebogen. Ik heb de teugel juist niet strakker dan de rechter tis alleen dat mijn schouders niet recht zijn. Heb een beetje een debiel armpje gekregen
hehe Maar het wordt bij mij duss ook pas zichtbaar als zij ook gespannen wordt of scheef gaat lopen. Billy schreef:Paard ziet er erg gespannen uit, en de staart laat verzet zien.
Vind het geen fijne foto's
hehe heb er dan ook vet aan gewerkt. Maar gister op een gegeven moment moest ik schouderbinnenwaarts doen en lies wou niet los laten op links en toen moest overdreven veel stelling op links aannemen zodat ze meer zou loslaten nou ik zat derop als een zoutzak hehe of terwijl een dikke 0 voor mijn houding, en hij zij maar ga door ga door. Ik dacht echt dat ik eraf hobbelde haha
Maar dat doet m idd niet zoveel als je paard iets moet aanleren, zolang je houding niet je paard belemmerd. Citaat:PS let niet teveel op mij houding tijdens de middendraf, vind het soms belangrijker dat jet paard iets goed leert ipv dat je de hele tijd met jezelf bezig bent.

rakkertje13 schreef:Citaat:PS let niet teveel op mij houding tijdens de middendraf, vind het soms belangrijker dat jet paard iets goed leert ipv dat je de hele tijd met jezelf bezig bent.
Ben ik het niet mee eens! Meestal moet je zelf goed zitten en het paard leert het vanzelf!
Straks neemt het bijv. een verkeerde hulp van jouw over die hij als 'goed' beschouwt. Een tip hoor! Niet negatief bedoeld
Verder is het een mooi paardje en kan ze idd strekken!
rakkertje13 schreef:Citaat:Een tip hoor! Niet negatief bedoeld
Tis heel leerzaam als je feedback krijgt op je rijden
daarom plaatsen we natuurlijk ook de topics hier
parouscha schreef:mooi paard.
Ik vind jou houding erg storen.
LiSSy schreef:parouscha schreef:mooi paard.
Ik vind jou houding erg storen.
waar dan? ik zie een ruiter die netjes recht zit op elke foto. handen zijn op 1 of 2 foto's niet heel netjes, maar over het algemeen zien die er ook netjes uit.
mooi dier, probeer er nog wat spanning uit te krijgen
yep weet t van de spanning, daardoor probeert ze zich er ook vaak uit te drukken enz. Ze vind het nog moeilijk om constant zelfhouding te hebben. Moet zeggen dat dat ook vet zwaar is volgens mij voor zo'n paard. Ik moet er niet aandenken om constant mijn spieren aan te spannen om in een dezelfde lichte houding te blijven
Maarja misschien ook maar goed dat ik geen paard ben
haha neej even serieus vind t echt super goed dat die paarden dat kunnen
Heb een instabiele schouder. Maar nu ik deze foto's heb gezien ben ik weer druk bezig om het te verbeteren (te verdwijnen). Daar leer je weer van he. 
maar ga weer hadr mijnbest doen om het weg te krijgen. Maar komt vooral naar buiten als het wat moeilijker wordt, ziet der gewoon niet zo mooi uit...
russel schreef:Durf bijna niks te zeggen, maar mijn eerste indruk was, schitterend paard en hij loopt met veel aktie. Vind je ook niet lelijk zitten, eigenlijk best wel netjes.
Je bent aan het lessen, dus dit zijn foto's in een leermoment, mooi toch? Toch niet de foto's van de GP waar punten gereden moet worden?
Ik denk dat je met je instrukteur juist hele mooie dingen kan gaan bereiken.
Heel mooi die witte schimmel en het lijkt wel of hij aan het walsen is![]()
![]()
Je mag terecht trots zijn, nu nog de puntjes op de i en ben je weer een flinke stap verder.
russel schreef:Durf bijna niks te zeggen, maar mijn eerste indruk was, schitterend paard en hij loopt met veel aktie. Vind je ook niet lelijk zitten, eigenlijk best wel netjes.
Je bent aan het lessen, dus dit zijn foto's in een leermoment, mooi toch? Toch niet de foto's van de GP waar punten gereden moet worden?
Ik denk dat je met je instrukteur juist hele mooie dingen kan gaan bereiken.
Heel mooi die witte schimmel en het lijkt wel of hij aan het walsen is![]()
![]()
Je mag terecht trots zijn, nu nog de puntjes op de i en ben je weer een flinke stap verder.
. Zoals ik hierboven ergens ook al zei:
ik moest daar net ff doorvragen op rechts omdat ze vast hield en uit elkaar wou vallen. En dan is ze soms een beetje gepikeerd als ik dat doe als ze het moeilijk vind.. Maar ben er echt altijd heel waakzaam op. Vind t ook absoluut niet mooi dat ik zie dat ik hier scheef zit! Maar t komt alleen de kop op zetten als het was lastiger wordt kijk maar naar de gewone draf foto's daar zit ik wel recht. Maar tis natuurlijk ook echt de bedoeling dat ik recht zit in de moeilijke perioden...