Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar volgens mij heeft ze al een tijd niet gelegen? We gaan het vanavond zien, alvast welkom in de Troje les!
Ik heb het zelf ook wel een paar keer gehad. Het belangrijkste is dat je wel contact blijft houden met de mond. Meestal als een paard z'n hoofd de lucht in gooit komt er een boogje in de teugels. Als je dat 'laat gaan' dan is dat natuurlijk heel makkelijk voor zo'n paard. Actie hoofd omhoog zorgt voor vrijheid! Je blijft dus gewoon contact houden en geeft extra been. Probleem met cheyenne is misschien wel dat ze d'r hoofd vaak achter elkaar omhoog gooit toch? (Anja zat toen tijdens de buitenrit helemaal onder de schuimspetters). Dat is idd wel erg onplezierig voor je handen! Coentjuh schreef:Ik verzorg een Arabiertje die ook zoiets heeft/had..
We dachten aan het 'Headshaking syndroom', hoofdschudden in stal, aan de muur.. In de wei minder. Tijdens rijden (2 jr geleden) heel erg, heb nog zonder bit gereden.
We dachten nl. dat het aan zn gebit lag, maar geen tandarts kon iets vinden! Zn oren staan altijd naar voren, dus was moeilijk te ontdekken en ik weet nog steeds niet precies hoe en wat..
Maar laatste tijd loopt ie heel vaak nageeflijk. Af en toe slaat ie met zn hoofd, maakt een soort sprongetje met zn voorbenen heel raar en dan ben ik hem weer kwijt. Een rondje verder loopt ie weer netjes aan de teugel...
Hulpmiddelen heb ik nooit gebruikt, heb hem gewoon doorgereden, hoofdschudden genegeert etc...