Ojéé,Grote springfout..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_1985

Re: Ojéé,Grote springfout..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:59

eefje_rudmer schreef:
jullie kijken ook echt maar naar dat eerste filmpje he... er is ook een filmpje waar het wel een supernette sprong is... en zeg nou zelf iedereen heeft tog wel een keer dat mis gaat.

ok wat advies is altijd goed natuurlijk maar beoordeel dan ook de goeie en niet alleen die foute!

Ik heb alle filpmjes bekeken en ben het eens met de adviezen die gegeven worden. Raak het plezier van het springen niet kwijt! dat is toch zonde?!

Overigens vind ik het laatste filmpje persoonlijk ook niet echt super netjes gesprongen. Het ziet er niet overtuigend gesprongen uit, en dat is ook logisch als je bang bent voor een weigering. Dit is niet aanvallend bedoeld.
Als ik jou was zou ik iets doen met de geodbedoelde adviezen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:19

Zooo jij durft... zo'n filmpje op bokt zetten .
Ziet er inderdaad niet echt fijn uit.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:31

Billy schreef:
En denk jij op deze manier je paard vertrouwen te geven?
Als je niet eens normaal wilt gaan zitten voor een sprong, heb je niks in de buurt van een hindernis te zoeken.

amen

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:53

eefje_rudmer schreef:
jullie kijken ook echt maar naar dat eerste filmpje he... er is ook een filmpje waar het wel een supernette sprong is... en zeg nou zelf iedereen heeft tog wel een keer dat mis gaat.

ok wat advies is altijd goed natuurlijk maar beoordeel dan ook de goeie en niet alleen die foute!

Vind je dat een super nette sprong???
Sorry hoor maar dan zou ik maar eens beter gaan kijken!
Ze zit 'm vantevoren al in de mond en bij de landing opnieuw!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:10

Billy schreef:
Mij is geleerd om je paard op te sluiten en aan te drijven zodat hij toch springt.
Zoals jij het voorstelt kweek je weigeraars

dat is mij ook geleerd als je een paard als ie alsnog stopt langs de hindernis stuurt heeft hij gewonnen omdat hij zijn zin krijgt. wij hebben geleerd om om te draaien en weer gelijk op nieuw naar de hindernis te gaan. dus zeg maar links of rechtsom.. draaien voor d ehindernis langs en dan met een wat kortere aanloop weer nemen. (je gaat dus niet langs de hindernis. en als het een laag sprongetje was moesten we gewoon doordrijven zodat ze er overheen gingen al was het in stap .. ofzo.

dat is mij altijd gellerd nooit je paard erlangs laten gaan want dan heeft hij gewonnen. en dan leer je hem weigeren. en zou ie het steeds vaker gaan doen. en als je bang bent om te springen. dan zou ik of stoppen met springen of gewoon lage sprongetjes maken om het vertrouwen terug te winnen. want ik zou niet met lol springen als ik telkens in de zenuwen zat of ie nou wel of niet gaat. dat voelt een paard ook aan dat je aan het twijfelen bent en dan gaat het paard ook twijfelen en meestal heb je als gevolg dat je paard gaat weigeren.

nou tis maar een advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:10

bliksemluver schreef:
Zooo jij durft... zo'n filmpje op bokt zetten .
Ziet er inderdaad niet echt fijn uit.

Commentaar valt nog mee,maar bij sommige reactie's heb ik echt zoiets van..

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:22

ik ben zelf net begonnen met spring les duss.. ik weet er niet alles van nee.
maar volgens mij moet je veel meer door rijden niet zo van sjok sjok voor de hindernis ja dan zal ik ook wijgeren lekker voorwaarts houden. en als die wijgerd laten merken dat dat niet de bedoeling is.
ik vind wel goed dat je dit op bokt heb durven zetten

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:53

Nou, ik vind het wel lef hebben om zoiets op bokt te laten zien! Voor je het weet is je topic 9 pagina's lang
Ach, zoiets gebeurt, maar als je geen vertrouwen hebt om te springen met je pony spring dan niet zo hoog, techniek kun je ook wel oefenen op een laag kruisje Succes

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:54

Agh; zoiets kan gebeurd, het ziet er idd niet helemaal goed uit; maar daarna heb je het vast nog een keer goed gedaan?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:56

eefje_rudmer schreef:

Ik heb juist naar dat filmpje gekeken en heel vaak zelfs. Daar is mijn commentaar ook op gebaseerd...

Ik ga nu even verder lezen wat er allemaal is gezegd

*edit: zo gelezen... Meid, ik hoop dat jij je conclusie trekt uit de meeste van deze reacties. En moet jij afgaan op wat dat andere meisje wel of niet durft? JIJ moet/wilt die sprong springen. Begin gewoon weer bij het begin en bouw het vertrouwen tussen, van en met je paard op.
Laatst bijgewerkt door Paardennamen op 09-09-05 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:01

bij mij is het springen ook een tijdje niet zo goed gegaan, veel weigeringen en noodsprongen. paard onervaren met springen en IK.
ik spring altijd met hulp van een instructrise!
toen heb ik ook een stap terug gedaan, weer lagere hindernisjes en kruisjes en zo heeft mijn paard en vooral ook ik er weer veel vertrouwen in gekregen en nu ben ik helemaal niet meer bang voor een hindernis. en nu vinden we het allebei erg leuk om te springen.

en met je been ondersteunen voor de sprong! want dat doe je zo te zien helemaal niet op dat filmpje waar die weigerd.

veel succes ermee

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:10

Sorry maar als ik de filmpjes zo zie snap ik niet waarom je zo hoog springt
Jij en je paardje moeten allebei nog veel leren en dat leer je heus niet door een bepaalde hoogte te springen, leer eerst lekker meegaan en plaatsen en op lage sprongetjes daar heb je veel meer aan en het is denk leuker voor jullie allebei.
Ook het aanrijden in draf vond ik een beetje raar.. als je dat nou op een kruisje doet maar deze sprong was daar wel een beetje hoog voor..

Vlak voor de noodsprong geef je je paardje ook nog een ruk in haar mond, als je al merkt dat het niet uitkomt kun je haar beter wat meer vrijheid geven want in de laatste twee galopsprongen kun je echt nauwelijks meer iets aan de afstand veranderen.
Hoop dat je hier iets aan hebt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:13

Vind het erg jammer dat zippyvideo's er tijdelijk uit is
ben benieuwd naar het filmpje na de reacties in het topic te hebben gelezen

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:14

IndianRose schreef:
KarmY_LoVeR schreef:
oei, dat ziet er idd niet echt vriendelijk uit. maar dat vertrouwen komt vast vanzelf wel terug Heeft je paardje er niets aan overgehouden? en jij ook niet?(ik zag dat jullie de hele hindernis omverliepen)

Nee,ze had geen bescherming of niks,vergeten!
Normaal heeft ze meteen kleine wondjes als we zonder bescherming springen,maar nu helemaal niet!

Hoe kun je nou vergeten beenbescherming om te doen??

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:19

Sorry, ik vind het er echt vreselijk uitzien
Iedereen kan een keer verkeerd zitten, evenwicht wat verliezen of minder meekomen, maar dit vind ik wel erg extreem. Ik denk dat je toch beter eerst de goede houding er in kunt gaan rammen, voordat je aan grotere hoogtes begint. Dit is voor je paard niet fijn, maar voor jou evenmin.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:20

chalotje schreef:

*heeft het filmpje niet gezien maar kan hier wel even op reageren*
Iedereen vergeet toch wel is wat?!
sorry, maar hier kan je haar niet op aanvallen vind ik,
een fout is mensenlijk hoor, en ja oke, met springen is het idd riskant, maar om hier nou zo op te reageren, vergeten is vergeten, niets aan te doen en het is goed afgelopen
jij vergeet ook heus wel is wat hoor

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:38

Ilkkah schreef:
chalotje schreef:

*heeft het filmpje niet gezien maar kan hier wel even op reageren*
Iedereen vergeet toch wel is wat?!
sorry, maar hier kan je haar niet op aanvallen vind ik,
een fout is mensenlijk hoor, en ja oke, met springen is het idd riskant, maar om hier nou zo op te reageren, vergeten is vergeten, niets aan te doen en het is goed afgelopen
jij vergeet ook heus wel is wat hoor

Ja, maar niet als het om paarden opzadelen gaat. Je ziet toch wel dat er iets ontbreekt?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:40

chalotje schreef:
Ja, maar niet als het om paarden opzadelen gaat. Je ziet toch wel dat er iets ontbreekt?

Misschien voor jou routine, maar voor iemand anders niet, moet je niet vergeten.
En nogmaals, een fout is menselijk, je kan het gewoon best een keer vergeten

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:43

Ilkkah schreef:
chalotje schreef:

Misschien voor jou routine, maar voor iemand anders niet, moet je niet vergeten.
En nogmaals, een fout is menselijk, je kan het gewoon best een keer vergeten

Niet als het om de bescherming van paardenbenen gaat. Dan let je naar mijn idee gewoon niet goed op. Maar goed, iedereen zijn eigen mening.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:50

Het is inderdaad nogal slordig, en ik denk dat je zeker voorlopig alleen lage sprongetjes moet maken, totdat je echt netjes leert zitten. Een paar lage kruisjes achter achter elkaar zetten, en niet te vergeten je instructeur in de buurt!
Succes!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:52

Hmm, vind het niet zo gek dat ze op dat laatste filmpje wijgert. Je zit er als een zoutzak op, jij drijft met de gedachten van. Zullen we gaan springen. Jij moet willen springen, als je niet wilt of durft doe het dan niet. Als jij een hindernis wil nemen. Rijd er naar toe. Gooi je hart over de hindernis. En spring!

Ik heb ook een periode gehad dat het niet lekker ging. Toen vertelde een vrouw mij. Gooi je hart over de hindernis en de rest volgt. Ik reed dus naar de hindernis met volle 100% omdat mijn hart er dus al over was. En natuurlijk lukte het springen weer!
succes

MissLeonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:00

aaachh vind ik best zielig,, maar als je geen vertrouwen in het paard hebt en denkt dat hij niet springt, dan springt ie meestal ook niet want dan ben je een beetje, bang,, (dat heb ik altijd, als ik denk dat het lukt springt ie, en als ik denk van niet dan maakt ie een weigering echt heel vaag )

LiesBento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:24

Help seg, hoe durf je dit plaatsen !!!

Het kan altijd dat je paard van te ver of te dicht spring, maar dat voel je als (spring)ruiter toch aan !

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:46

oieoieoeiii dat ziet er best wel zielig uit het is niet zo gek dat hij altijd weigert je hangt al in de teugels voordat hij bij de draf balk is.
En als je onzeker ben dan spring je toch niet zo'n hoge hindernis?
zelfs dta filmpje van we kunnen het wel ziet er niet echt lekker uit.
Als je er mee door wilt gaan neem dan springles ofzo

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:11

Oke, dit ziet er inderdaad niet vriendelijk uit.
Maar ik kom vaak bij Virginia, en ze springen samen normaal toppie. Virginia vindt het leuk en ze beginnen altijd laag.
Als D. er niet bij is, het meisje dat zegt dat ze niet kan springen met grondbalkje, ligt er ook meestal een grondbalk hoor! Ben het met de meeste reacties eens, maar sommige zijn een beetje te vooroordelig uitgesproken.