Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:42

essie79 schreef:
Hmmm.. hij bevalt me dit keer beter naast het paard dan erop.

Haha, ik geniet ook altijd als hij er naast staat T maakt eigenlijk niet uit, haha.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:44

liza van loon schreef:
LiSSy schreef:
wow wat kan die zitten zeg! zijn handjes zijn af en toe wat minder lief, maar ja, paard zal het wel nodig hebben. hij kent het paard het beste en weet hoe hij er mee om moet (en kan) gaan.
alle bokkers die het beter denken te weten: ga er zelf dan eens op zitten

Ik zou dit paard best willen hebben hoor

Volgens mij ben je niet de enigste

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:44

liza van loon schreef:
LiSSy schreef:
wow wat kan die zitten zeg! zijn handjes zijn af en toe wat minder lief, maar ja, paard zal het wel nodig hebben. hij kent het paard het beste en weet hoe hij er mee om moet (en kan) gaan.
alle bokkers die het beter denken te weten: ga er zelf dan eens op zitten

Ik zou dit paard best willen hebben hoor

hebben zeker, om dat zo snel mogelijk weer te verkopen om een paard te kunnen kopen waar je als "leek" wat mee kan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:46

craz schreef:
Ik vind het er echt niet aangenaam uitzien. Als ik die fotos zie dan heb ik iets van 'moet dat nu echt'. Als dat dan een topruiter is sorry maar om dat paard zo te rijden, ik vind niet dat dat paard dit verdient. Het paard zit bijna op alle fotos meer op de voorhand >;)
Ik dacht dat het nog altijd de bedoeling was om je paard van achter naar voor te rijden en niet van voor naar achter

Ik ga hier wel wsl commentaar op krijgen van hij weet wel wat hij doet, maar dan zou ik in godsnaam nu toch eindelijk is willen weten wat het nut is van een paard met zoveel spanning met haar kin op haar borst te rijden?
En aub geen antwoord van 'het is een moeilijk paard' want een moeilijk paard met constante spanning rijden zal alleen maar moeilijker worden.

Nu word er toch aangestuurd op een discussie. Deze discussie met de vraag die je stelt is al zeer vaak en zeer uitgebreid gehouden. Voor- en tegenstanders komen er toch nooit uit. Zoek anders via de zoekmachine eens op 'rollkurr' of 'LDR'. Ook kan je kijken naar de topics van Aquahorse, want zij is een groot tegenstander van deze manier van rijden. Overig vind je in deze topics ook grote voorstanders....

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:47

LiSSy schreef:

hebben zeker, om dat zo snel mogelijk weer te verkopen om een paard te kunnen kopen waar je als "leek" wat mee kan

Ach joh neemt niet zo serieus, alsof ik ook ooit het geld zal hebben daarvoor! En ja je moet maar net goed kunnen opschieten met zo'n merrie..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:48

neem het helemaal niet serieus

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:50

LiSSy schreef:
neem het helemaal niet serieus

Ow okay dan begreep ik je verkeerd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:51

kan gebeuren, had er immers ook geen smileys bijgezet

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:52

aah ik heb ook een ferro en die loopt ook heel makkelijk/graag zo opgekropt met zn kin op de borst, daar hoef je echt geen dieronterende dingen voor uit te spoken! Als je op dat moment geeft dan is hij er weer van tussen omdat hij niet onder je wil blijven. Je moet ook niet te snel willen oordelen hoor.. Oke het ziet er niet formidabel uit maar als hij dat niet doet gaat ze waarschijnlijk gewoon als een gek lopen. Dat is wat ik eruit opmaak.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:54

Mooi paardje hoor..
Tsjah over zijn rijkunsten zal ik maar niks zeggen.. want hij kan het tog beter dan mij.. en aders denken ze op bokt weer dat ik het beter weet

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:07

Dan kom ik ook nog even met mijn commentaar....

Is het nou werkelijk nodig om dat paard zowat alléén op stang te rijden en mijn gód wat zit hij eraan te rukken! Paard wordt zowat met haar kin tegen haar borst gedrukt. Dat kan ook niet goed zijn voor het strottehoofd van het dier, zo kan ze bijna niet meer ademen.

Dit is iig geen goede reclame voor hem!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:16

Ga in deze helemaal met Essie mee, naast het paard ziet het er dit keer veel fijner uit!

Hete merrie of niet, vind deze foto's verre van een fijn beeld geven. En nee dan heb ik het niet alleen over het diep rijden, maar die handen gaan af en toe ook naar plekken waar ze imo niet horen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:19

Ik vraag me af welke mensen het hier beter zouden weten. mischien is hier een reden voor? mischien zijn dit moment opnamens? dat beestje loopt niet voor niks z2.

Tevens ik zie dit liever als op een andere manier in elkaar getrokken worden. Het liefst natuurlijk stang los.

maar laurens kennende hij ook!! Dus waarom dit commentaar?

Mischien is die stang wel veel te strak maar nogmaals zal hier een reden voor zijn?

Er zijn ruiters die de stang veel strakker hebben en dan wel de hele tijd.

Maar mensen die het beter weten allemaal. ga der zelf maar eens op zitten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:23

Maar zeggen de mensen die hier commentaar op hebben dat ze het beter kunnen?
En als het geen bekende ruiter zou zijn? Denk dat zeker de helft van de mensen die hem hier nu verdedigen dan ook commentaar zouden hebben.

Ik oordeel ook helemaal niet over zijn manier van rijden of wat ook, ik zeg alleen iets over het beeld dat deze foto's geven. En dat IK dat geen fijn beeld VIND.... dat is toch altijd wat er gebeurt als iemand een foto ziet?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:25

Er heeft zeker niemand toevallig een filmpje gemaakt van deze clinic?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:29

Neej maar mischien heeft zijn groom wel de kin ketting te los gedaan? wie weet.

het gaat me erom dat er ondertussen wel vooroordelen worden genoemd. terwijl mensen zoiets niet kunnen weten.

Maar op bokt weten ze het allemaal altijd wel beter

En ik weet niet wat jij heb gezecht maar het gaat mij om die voor oordelen!!

Kijk ik ken dit paard, weet ook dat die daar te gespannen was. maar dan moet het toch door!! hij had zelf eht gevoel alsof die elk moment uit elkaar kon spatten daarbij komt nog eens bij dat zijn groom de kinketting te los had gedaan.

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:40

Heel ff een kort berichtje over dat gezeur met die stang.

Zolang de reden niet kent moet je er weinig over zeggen wil je dat wel doen kom dan is langs en stap zelf op dan zullen we zien of je daarna nog zo'n mening durft te geven want je kan pas beslissen en je ongezoute mening geven als je weet hoe het diertje aanvoelt onder het zadel!!!!! Dat wilde ik ff kwijt.

navidad je bent een schatje

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:41

Stang stang stang........ Helpt het als jullie weten dat als iemand dit paard per ongeluk met een verkeerd hoofdstel (alleen trens) klaar zet hij er ook zo mee wegrijdt?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:46

justmehere schreef:
Heel ff een kort berichtje over dat gezeur met die stang.

Zolang de reden niet kent moet je er weinig over zeggen wil je dat wel doen kom dan is langs en stap zelf op dan zullen we zien of je daarna nog zo'n mening durft te geven want je kan pas beslissen en je ongezoute mening geven als je weet hoe het diertje aanvoelt onder het zadel!!!!! Dat wilde ik ff kwijt.

navidad je bent een schatje

Ook welkom hier.

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:59

dank je missj.
Ik zeg 1 ding ieder die het beter weet en commetaar heeft wordt bijdeze uitgenodigt . laat maar horen stoere mensen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 00:08

Leuke foto's om te zien. Had er graag bij willen zijn. Zolang mensen via een foto al behoorlijk (negatieve) uitlatingen kunnen doen zonder er het hoe/wat/waarom over te weten, adviseer ik ze om eens een keer te komen kijken naar een clinic oid. Dat helpt een hoop miscommunicatie uit de wereld!
Laatst bijgewerkt door VValar op 07-09-05 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 00:12

Dit is niet Laurens.... Misschien iemand die het voor hem plaatst. Maar die schrijft zonder spelfouten

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 01:03

right saluut inderdaad ,

Ik vind deze negatieve bullshit helemaal niks laat ik dit erin vermelden dat ik lau heel goed ken en hoe en wat maakt verders niet uit.

Maar het is niet alleen lau die gezeik krijgt over dit soort dingen maar waarschijnlijk elke topruiter die een clinic geeft en waar dan foto's van gemaakt worden.

De mensen met kritiek moet een gaan kijken naar zo'n clinic wie weet vergaren ze aldaar wat meer kennis van zaken, ook al staat het al een paar keer zeer goed door verschillende mensen in dit forum vermeld.

Maar de mensen met de kritiek zijn waarschijnlijk zelf van het niveau niet noemenswaardig met het denkniveau va de gemiddelde pennylezer!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wil helemaal geen oordeel geven over mensen maar lieve mensen kom gewoon is zelf het doen als je beter kan prima alle reden voor kritiek zolang die opbouwend is.
Kan je het niet beter hou dan je mening lekker voor je en ga leren rijden!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:07

@justmehere: ben het er helemaal mee eens. Als die van mij te heet wordt op concours, kan ik niet vanaf blijven anders vlieg ik over het terrein. En wat ik in het andere topic ook heb gezegd: het ziet eruit, dat de kinketting idd te los zat, waardoor de stang makkelijker kan ''doorslaan'' En verder kan ik er niks over zeggen, want ik ken deze merrie niet, ik heb dr nooit gereden ofzo dus ik kan dr helemaal niks over zeggen! en dat vind ik van anderen hier ook, die kunnen er ook niks over zeggen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:34

Citaat:
En verder kan ik er niks over zeggen, want ik ken deze merrie niet, ik heb dr nooit gereden ofzo dus ik kan dr helemaal niks over zeggen! en dat vind ik van anderen hier ook, die kunnen er ook niks over zeggen.
Je mag toch gewoon zeggen wat je ervan vind??
(of moet je bij een bekende ruiter alleen maar ooooooh,wat goed zeg.. roepen??) Kunnen die mensen nooit iets fout doen dan??
Ik denk als hij deze foto's zelf ziet,dat ie ook zegt: tja,je hebt gelijk..op deze foto's ziet het erg niet erg vriendelijk uit..
Anky rijd ook wel eens een moeilijk paard,maar ziet het er ooit zo uit??
Ik dacht het niet hoor...
En jullie zeggen wel:ik ken het paard niet,ik kan er niks over zeggen,
maar in andere topics,waar mensen niet helemaal goed bezig zijn met hun paardje,word ook commentaar op de houding,beenstand,pianohandjes gegeven,inclusief de meningen over een eventueel scherp bit bij een (volgens de bekritiserende bokkers..) beginnende ruiter.
Ook daar ken je de ruiter en het paard niet,en die krijgen toch ook een lading kritiek over zich heen??
Ik vind het er op deze foto's maar zielig uit zien. Paard word pastgeplakt met haar kin op de borst...(lijkt mij niet goed..)
Ziet er allemaal nogal strak uit,en dat is dus niet een compliment.
Ik reageer normaal nooit op dit soort akties,maar vanwege de 'rare' reacties die worden gegeven,wilde ik ook mijn zegje even doen.
Dus als hier iemand zegt dat ie het er niet mooi uit vind zien,dan vind ie dat,en mag ie dat ook uitdrukken..toch??