Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat. Udo2001 schreef:Hij zal best weten waar hij mee bezig is. Maar het wil niet zeggen dat als je op hoog niveau rijd, je dit eerder kan permiteren. Als ik dan zie wat voor een commetaar je in sommige topics voorbij ziet komen over ruiters die in de lagere klasses rijden. En krijgt hij het commetaar, "hij zal wel weten waar hij mee bezig is". Ik vind het geen vriendelijk beeld, en er staat teveel druk op. Maar das mijn mening
Zep schreef:Ik vind die stang wel meevallen hoor Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat.
Zep schreef:Ik vind die stang wel meevallen hoorHij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat.

laulau85 schreef:Udo2001 schreef:Hij zal best weten waar hij mee bezig is. Maar het wil niet zeggen dat als je op hoog niveau rijd, je dit eerder kan permiteren. Als ik dan zie wat voor een commetaar je in sommige topics voorbij ziet komen over ruiters die in de lagere klasses rijden. En krijgt hij het commetaar, "hij zal wel weten waar hij mee bezig is". Ik vind het geen vriendelijk beeld, en er staat teveel druk op. Maar das mijn mening
Helemaal mee eens! Als een B ruiter zo rijdt wordt hij hier helemaal de grond in gestampt en hij zal wel weten wat hij doet.... hoezo partijdig?Zep schreef:Ik vind die stang wel meevallen hoor Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat.
Dan hoor je de kinketting strakker te doen! Want of hij nou los of strak staat als hij horizontaal ligt voelt het voor een paard zoizo niet lekker...
Edit: ps. moet je op de laatste foto die man zien kijken van OEI!!!

Citaat:Dus volgens jou moet je de kinketting gewoon strakker doen zodat de stang mooi verticaal blijft zitten en de ruiter net zo hard in z'n mond kan trekken zonder dat iemand het ziet??
Vraag het maar even voor de duidelijkheid
Zo erg zijn de foto's niet hoor.
en bedenk wel het blijft een ferro en die moet je nou eenmaal wat vaker terug pakken.
en dat kun je dan beter goed doen dan het lief vragen, want daar luisteren ze echt niet naar.
Jura schreef:Rustig maar joh...ten eerste heb ik zelden tot nooit iets te mekkeren over foto's op bokt, omdat je vaak niet eens goed kunt oordelen vanaf een foto. Maar hier was ik zelf bij, en je mag toch gewoon een mening hebben. Zoals ik al zei heb ik hem ook vaak echt super zien rijden op andere paarden. Dit heeft niets te maken met paardrijden zielig vinden.
saluut schreef:Jura schreef:En Laurens is nog een van de vriendelijkste ruiters!
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben!
Jura schreef:Oke, ik snap het. Maar soms zie je ook dat de aanleuning veel vriendelijker oogt en dat is dan toch fijner om naar te kijken.
saluut schreef:Jura schreef:Rustig maar joh...ten eerste heb ik zelden tot nooit iets te mekkeren over foto's op bokt, omdat je vaak niet eens goed kunt oordelen vanaf een foto. Maar hier was ik zelf bij, en je mag toch gewoon een mening hebben. Zoals ik al zei heb ik hem ook vaak echt super zien rijden op andere paarden. Dit heeft niets te maken met paardrijden zielig vinden.
Mijn reactie was niet zozeer voor jou bedoeld. Meer voor Laulua85.
Ik wordt alleen altijd zo moe van al die mensen die stang, zweep en sporen o zo zielig vinden. Het zijn dressuurpaarden, die moeten een prestatie leveren. En dat gaat soms niet alleen als je het poeslief vraagt. Simple as that. En Laurens is nog een van de vriendelijkste ruiters!
horselover21 schreef:jeetje.. dit is echt niet mooi om te zien zeg..
Het paard loopt helemaal achter de teugel en nog staat er druk op de teugels.
Vind het wel een mooi paardje, maar het totaal beeld vind ik echt bagger.

kimberley12 schreef:iedereen zegt altijd maar ja jullie kunnen daar niet over oordelen, omdat er dan wordt gezegd hij zal wel weten waar hij mee bezig is, nou daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik bedoel hoe hoger de luitjes allemaal rijden, des te meer rare dingen zie, want dat zie je niet zo vaak bij landelijk z dat ze met doorgereden stang rijden enz, niet negatief naar de ruiters bedoeld ofzo maar dat valt me gewoon op
(klinkt ook iets vriendelijker)
... Was dat trouwens zn groom die die cap kwam brengen.??Daar hadden trouwens heel veel mensen commentaar op. Hij hoort het goede voorbeeld te geven enz.