Demonstratie Laurens van Lieren op Hippiade

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Demonstratie Laurens van Lieren op Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:52

Ik vind die stang wel meevallen hoor Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:01

Merrie heet Obalia (oebalia?) In ieder geval iets wat daar op lijkt. Het is een merrie van Ferro die hij LT gaat starten. Volgens mij indoor seizoen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:10

Udo2001 schreef:
Hij zal best weten waar hij mee bezig is. Maar het wil niet zeggen dat als je op hoog niveau rijd, je dit eerder kan permiteren. Als ik dan zie wat voor een commetaar je in sommige topics voorbij ziet komen over ruiters die in de lagere klasses rijden. En krijgt hij het commetaar, "hij zal wel weten waar hij mee bezig is". Ik vind het geen vriendelijk beeld, en er staat teveel druk op. Maar das mijn mening

Helemaal mee eens! Als een B ruiter zo rijdt wordt hij hier helemaal de grond in gestampt en hij zal wel weten wat hij doet.... hoezo partijdig?

Zep schreef:
Ik vind die stang wel meevallen hoor Hij heeft gewoon een hele losse kinketting waardoor hij heel ver doorslaat.

Dan hoor je de kinketting strakker te doen! Want of hij nou los of strak staat als hij horizontaal ligt voelt het voor een paard zoizo niet lekker...

Edit: ps. moet je op de laatste foto die man zien kijken van OEI!!!
Laatst bijgewerkt door laulau85 op 06-09-05 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:13

Zep schreef:

Ik kan er nog wel 'ergere' foto's opzetten hoor, maar dat vind ik niet netjes. Ik was er zelf bij en ik heb hem weleens fijner zien rijden op andere paarden. Overigens vind ik Laurens een heel leuk persoon en de merrie was inderdaad prachtig. Maar zoals sommige hier al bevestigen, die er zelf bij waren, was het plaatje gewoon niet super, door die stang en halshouding. Die kinketting zal vast wel los zijn geweest, maar hij had ook gewoon de stangteugel wat strak.

Wat betreft die cap, dat was wel grappig, want hij reed eerst zonder cap. Iemand kwam een cap brengen, omdat dat moest, maar hij was er niet echt blij mee en zei ook dat hij thuis nooit met cap reed.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:15

Whaha daar moest ik ook wel om lache met die cap!

Cap promotie
En dan erbij zeggen dat ie er thuis nooit mee rijdt.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:17

Jezus christus..... dat eeuwige gemekker. Als je paardrijden zielig vind, ga dan dammen o.i.d!!
Laurens rijdt deze hele moeilijke merrie ook zo op een trensje weg hoor, als je daar weer beter van kunt slapen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:21

Rustig maar joh...ten eerste heb ik zelden tot nooit iets te mekkeren over foto's op bokt, omdat je vaak niet eens goed kunt oordelen vanaf een foto. Maar hier was ik zelf bij, en je mag toch gewoon een mening hebben. Zoals ik al zei heb ik hem ook vaak echt super zien rijden op andere paarden. Dit heeft niets te maken met paardrijden zielig vinden.
Laatst bijgewerkt door Jura op 06-09-05 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:22

laulau85 schreef:
Udo2001 schreef:
Hij zal best weten waar hij mee bezig is. Maar het wil niet zeggen dat als je op hoog niveau rijd, je dit eerder kan permiteren. Als ik dan zie wat voor een commetaar je in sommige topics voorbij ziet komen over ruiters die in de lagere klasses rijden. En krijgt hij het commetaar, "hij zal wel weten waar hij mee bezig is". Ik vind het geen vriendelijk beeld, en er staat teveel druk op. Maar das mijn mening

Helemaal mee eens! Als een B ruiter zo rijdt wordt hij hier helemaal de grond in gestampt en hij zal wel weten wat hij doet.... hoezo partijdig?

Zep schreef:

Dan hoor je de kinketting strakker te doen! Want of hij nou los of strak staat als hij horizontaal ligt voelt het voor een paard zoizo niet lekker...

Edit: ps. moet je op de laatste foto die man zien kijken van OEI!!!

Dus volgens jou moet je de kinketting gewoon strakker doen zodat de stang mooi verticaal blijft zitten en de ruiter net zo hard in z'n mond kan trekken zonder dat iemand het ziet??
Vraag het maar even voor de duidelijkheid

Zo erg zijn de foto's niet hoor.
en bedenk wel het blijft een ferro en die moet je nou eenmaal wat vaker terug pakken.
en dat kun je dan beter goed doen dan het lief vragen, want daar luisteren ze echt niet naar.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:23

Het komt in iedergeval wel goed met deze merrie.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:26

Dit topic heeft wel wat teweeg gebracht zeg!

Lachmar, ik moet eigenlijk een beetje lachen om je laatste opmerking...
Een Ferro moet je wat vaker terugpakken? Ik denk eerlijk gezegd dat het bij paardrijden niet echt gaat om 'terugpakken'. Ik neem aan dat je het anders bedoelt.

Het komt vast helemaal goed met die merrie!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:30

Citaat:
Dus volgens jou moet je de kinketting gewoon strakker doen zodat de stang mooi verticaal blijft zitten en de ruiter net zo hard in z'n mond kan trekken zonder dat iemand het ziet??
Vraag het maar even voor de duidelijkheid

Zo erg zijn de foto's niet hoor.
en bedenk wel het blijft een ferro en die moet je nou eenmaal wat vaker terug pakken.
en dat kun je dan beter goed doen dan het lief vragen, want daar luisteren ze echt niet naar.

Nee dat zeg ik niet!
Ze zeggen net dat het bit kantelden doordat de ketting te los zat. Maar toen bedoelde ik dus dat het hoe dan ook geen fijn gevoel zal zijn. Ookal komt het omdat de ketting niet goed zit.... Dat was mijn punt misschien een beetje mag geformuleerd maar nederlands is niet mijn sterkste vak....

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:33

Jura schreef:
Rustig maar joh...ten eerste heb ik zelden tot nooit iets te mekkeren over foto's op bokt, omdat je vaak niet eens goed kunt oordelen vanaf een foto. Maar hier was ik zelf bij, en je mag toch gewoon een mening hebben. Zoals ik al zei heb ik hem ook vaak echt super zien rijden op andere paarden. Dit heeft niets te maken met paardrijden zielig vinden.

Mijn reactie was niet zozeer voor jou bedoeld. Meer voor Laulua85.
Ik wordt alleen altijd zo moe van al die mensen die stang, zweep en sporen o zo zielig vinden. Het zijn dressuurpaarden, die moeten een prestatie leveren. En dat gaat soms niet alleen als je het poeslief vraagt. Simple as that. En Laurens is nog een van de vriendelijkste ruiters!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:35

Oke, ik snap het. Maar soms zie je ook dat de aanleuning veel vriendelijker oogt en dat is dan toch fijner om naar te kijken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:40

oehh die stang zit idd op sommige graden over de 90 graden zelfs(gemiddeld hoort de stang op 45 graden te zitten, iig is mij altijd geleerd) maar deze merrie schijnt heel heet te zijn, en dan ook nog op vreemd terrein en met een kinketting die erg los zit, daardoor krijg je het probleem dat de stang eerder ''doorslaat'' als je iets meer druk zet, als hij dezelfde druk had gezet met de kinketting 1 of 2 gaatjes strakker, had de stang waarschijnlijk vrij normaal gezeten. ik wil dit paard eigenlijk wel eens in het echt zien, lijkt me echt een super gaaf diertje!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:41

saluut schreef:
Jura schreef:
En Laurens is nog een van de vriendelijkste ruiters!

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben!

Jura schreef:
Oke, ik snap het. Maar soms zie je ook dat de aanleuning veel vriendelijker oogt en dat is dan toch fijner om naar te kijken.

Daar ben ik het ook mee eens, maar ja, als ie haar over een paar jaar goed voor elkaar heeft en wel een mooi plaatje geeft dan vergeef ik hem dit minder mooie beeld graag!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:43

saluut schreef:
Jura schreef:

Mijn reactie was niet zozeer voor jou bedoeld. Meer voor Laulua85.
Ik wordt alleen altijd zo moe van al die mensen die stang, zweep en sporen o zo zielig vinden. Het zijn dressuurpaarden, die moeten een prestatie leveren. En dat gaat soms niet alleen als je het poeslief vraagt. Simple as that. En Laurens is nog een van de vriendelijkste ruiters!

Ik zeg helemaal niet dat ik tegen sporen ben ofzo! Ik vind alleen dat er goed mee omgegaan moet worden. En ik lever bijna nooit negatief commentaar op foto's maar ik kijk gewoon naar wat ik zie en dan mag ik mijn mening toch geven. En je kan allemaal wel zeggen dat hij nog niet de ergste is maar zo kan je het altijd goed praten. Maarja ik heb mijn mening gegeven en daarmee basta.

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:48

Ik ben het helemaal eens met saluut,inderdaad dat eeuwige gemekker hij is een topruiter en weet precies waar hij mee bezig is!!!!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:57

iedereen zegt altijd maar ja jullie kunnen daar niet over oordelen, omdat er dan wordt gezegd hij zal wel weten waar hij mee bezig is, nou daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik bedoel hoe hoger de luitjes allemaal rijden, des te meer rare dingen zie, want dat zie je niet zo vaak bij landelijk z dat ze met doorgereden stang rijden enz, niet negatief naar de ruiters bedoeld ofzo maar dat valt me gewoon op

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:02

ik wou net zeggen, hij zit niet voor niets in het A-Kader, maar ik snap gewoon niet waarom zoveel mensen hier altijd commentaar op hebben, meestal (oei en nu ga ik iets zeggen wat sommige niet leuk vinden) zijn diegene met het meeste commentaar altijd diegene die er zelf ook niks van bakken (en daar bedoel ik niks mee, want dat is niet erg, maar heb da nook niet zoveel commentaar) dus zolang wij, of iig ik, het niet na kan doen, ga ik hier mijn mening niet over uitspreken

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:57

Wat een commentaar allemaal.
Ga zelf eens even op dat paard rijden, hij's een topruiter en zal heus wel een reden hebben om zo te rijden.

geven mensen zoveel commentaar om er zelf beter van te worden of om zo te laten blijken dat ze er verstand van hebben??

Ik heb hier weinig verstand van, maar die jongen zal idd egt wel weten waar ie mee bezig is.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:02

horselover21 schreef:
jeetje.. dit is echt niet mooi om te zien zeg..
Het paard loopt helemaal achter de teugel en nog staat er druk op de teugels.
Vind het wel een mooi paardje, maar het totaal beeld vind ik echt bagger.

Maar hij zit idd niet voor niets in het A-Kader....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:08

kimberley12 schreef:
iedereen zegt altijd maar ja jullie kunnen daar niet over oordelen, omdat er dan wordt gezegd hij zal wel weten waar hij mee bezig is, nou daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik bedoel hoe hoger de luitjes allemaal rijden, des te meer rare dingen zie, want dat zie je niet zo vaak bij landelijk z dat ze met doorgereden stang rijden enz, niet negatief naar de ruiters bedoeld ofzo maar dat valt me gewoon op

Nou dan zou ik toch maar is beter rond gaan kijken op landelijke wedstrijden.
Daar kunnen ze toch ook flink schoppen en trekken.
En dat is 9 van de 10 keer veeeeel dieronvriendelijker dan wat je hier ziet.

@jura: Sorry ik bedoel inderdaad niet terug pakken, dat klinkt beetje stom, maar bedoelde terug nemen. (klinkt ook iets vriendelijker)

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:12

ik vond dat hij er erg mooi op zat, en het is volgens mij echt niet de makkelijkste merrie.. Ik hoorde echt 'krunch' toen die cap op zn haar ging ... Was dat trouwens zn groom die die cap kwam brengen.??Daar hadden trouwens heel veel mensen commentaar op. Hij hoort het goede voorbeeld te geven enz.
Voor de rest houd ik maar mn mond over die stang, heb ik toch geen verstand van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:14

Die stang zit inderdaad niet echt lekker - of in elk geval niet in combinatie met de ruiterhanden bij deze demo. Maar aan de andere kant zie je dat precies zo bij Anky en Edward tijdens de proeven, alleen reageert deze merrie daarop door zich extra op te krullen terwijl die van Anky en Edward gewoon door blijven lopen en de neus ondanks de stand naar voren blijven duwen. Het is zeker niet mijn rijstijl, maar is dit zo anders dan wat je bij de rest van het A-kader op opgefokte paarden in een drukke, lawaaiige ring ziet?

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:18

Wat nou eeuwig gemekker,
Je mag hier toch een mening over hebben of niet dan?!?
En een Ferro vaker terugpakken?!? MMM...zul je wel anders bedoelen