gefeliciteerd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Missouri schreef:Wat leuk dat het zo goed gaat! Super joh.
Dat je de B en de L zo snel mogelijk door wilt snap ik best, dat zijn niet echt klasses waar je veel moeilijkheden tegen zult komen.
Maar een goedbedoelde tip: pas op voor de M. Forceer niks, da's zonde van je paard. Hij is 5 en kan de rest van zijn leven nog "hoog" lopen
Niet dat je dadelijk denkt: "was ik maar langer in de L gebleven".

VValar schreef:Ik snap niet hoe je zo snel de B uit kunt gaan met een paard die toch op behoorlijk wat foto's een verkeerde afbuiging van de hals laat zien. Maar ik zie wel dat hij erg ontspannen is, en misschien is dat tegenwoordig nog wel belangrijker. Probleem is wel dat wanneer je hem te diep in stelt (weet niet of je dit echt zo doet, maar op de foto's ziet het er wel vaak naar uit), dat je er op let de gangen er niet uit te rijden.
Verder proficiat!! Heel fijn dat je paardje zo lekker loopt (ook op vreemd terrein) en veel succes in de L1. Gaat vast wel lukken.

esther82 schreef:Hee wat onwijs leuk!! Ik was afgelopen zondag ook op Marienweide, met mijn zus die ook wedstrijd had. Tijdens het inrijden kwam Istvan naar mij toe lopen met jouw hondje. Druk vertellend wie hij was, en hoe het hondje heette. Ik mocht hem wel even aaien want hij was echt wel heeeeeel lief...!
Zo schattig!![]()
Gefeliciteerd trouwens met je goede resultaten!

Ook fijn dat je paard het zo goed op vreemd terrein doet
Heel veel succes, maar zal wel lukken.

[/quote]jarrah schreef:VValar schreef:Ik snap niet hoe je zo snel de B uit kunt gaan met een paard die toch op behoorlijk wat foto's een verkeerde afbuiging van de hals laat zien. Maar ik zie wel dat hij erg ontspannen is, en misschien is dat tegenwoordig nog wel belangrijker. Probleem is wel dat wanneer je hem te diep in stelt (weet niet of je dit echt zo doet, maar op de foto's ziet het er wel vaak naar uit), dat je er op let de gangen er niet uit te rijden.
Verder proficiat!! Heel fijn dat je paardje zo lekker loopt (ook op vreemd terrein) en veel succes in de L1. Gaat vast wel lukken.
Persoonlijk vind ik je reactie 'ik snap niet....' een klein beetje overdreven. Mijn paard loopt met een fijne tact en stille aanleuning netjes dr figuren en overgangen (persoonlijk vind ik dat ook het belangrijkst in de B)
En ik snap heel goed wat je bedoelt met die houding, mijn paard is tot een maand of 4 geleden echt een trapzak geweest, sloom en slap, en vooral een duikbootje, ik kreeg dr met geen mogelijkheid van die voorhand af (ze was als 3jarige al 1.73 dus niet zo gek dat ze nu pas een beetje in vorm 'begint' te komen). Dat diepe wat ze doet daar zijn we heeel hard mee aan het werken en ik merk dat ze stukje bij beetje een steeds betere zelfhouding krijgt (we hebben nog een hele lange weg te gaan, dat weet ik maar ik voel langzaamaan wel verbetering)). Daarbij komt dat ze een ontzettend sterke kaak-nek verbinding heeft en het dus niet makkelijk is om daar die buiging in te krijgen, wat alleen nog maar strakker is geworden nadat ze vorig jaar achterover is gegaan.
En nu ze stukje bij beetje wat minder diep gaat lopen, komen juist die gangen er steeds beter uit. Die zijn de laatste tijd juist echt gigantisch verbeterd
Maarja....we zien wel wat de L straks gaat brengen, we zullen heus nog wel 100 keer gigantisch op onze bek gaan. Maar wij zullen alle 100 keren weer opstaan en weer verder gaan![]()
Groetjes Lisette
Oprichting hoeft je paard echt nog niet in deze basis klasse te tonen. Ontspanning is hier juist van belang, en dat ziet er ook keurig bij jou uit. Alleen wanneer je je paard nageeflijk naar beneden rijdt, moet je er alleen meer op letten de hals en neus meer uit te rijden. Hij buigt zoals gezegd te ver af. Voor training hoeft dit niet zozeer verkeerd te zijn (zolang je de impuls, gangen etc bewaard), maar het uiteindelijke doel moet een correct ingebogen paard zijn met soepel lichaams gebruik en voldoende impuls.VValar schreef:
Dus om een lang verhaal kort te maken; het ziet er keurig uit! Alleen is mijn advies; rij het neusje er meer uit. Zo bewaar je de gangen ook beter, kan je paard nog beter zijn balans vinden, en scoor je waarschijnlijk nóg hogere punten.
Dit is echter niet om te zeggen dat ik het zo veel beter doe. Maar zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal. En van een afstand zie je vaak wat er wel en niet aan een paard mankeerd. Maar zo te lezen ben je daar al hard mee bezig, dus het gaat helemaal goed komen!

Marijke82 schreef:Ziet er keurig uit Liset!!
Ze is echt opgeknapt
Echt super dat je binnen zo'n korte tijd zoveel winstpunten hebt gehaald!!
Ik gun het jou ook van harte

ziet er goed uit 
.