Tiffany (v. Krack C) in 1 maand de B door!! Foto's!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Re: Tiffany (v. Krack C) in 1 maand de B door!! Foto's!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:44

Jeetje dat is lekker snel!
gefeliciteerd

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:38

Wat leuk dat het zo goed gaat! Super joh.

Dat je de B en de L zo snel mogelijk door wilt snap ik best, dat zijn niet echt klasses waar je veel moeilijkheden tegen zult komen.

Maar een goedbedoelde tip: pas op voor de M. Forceer niks, da's zonde van je paard. Hij is 5 en kan de rest van zijn leven nog "hoog" lopen
Niet dat je dadelijk denkt: "was ik maar langer in de L gebleven".

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:51

Wat een mooi paard en super dat het zo snel gaat met je winstpunten. Aan de foto's te zien verdienen jullie het ook. Je had ook bijna iedere keer in de 160 dus in het L1 zal je het zeker redden.

Succes in het L1!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:10

Hee wat onwijs leuk!! Ik was afgelopen zondag ook op Marienweide, met mijn zus die ook wedstrijd had. Tijdens het inrijden kwam Istvan naar mij toe lopen met jouw hondje. Druk vertellend wie hij was, en hoe het hondje heette. Ik mocht hem wel even aaien want hij was echt wel heeeeeel lief...!
Zo schattig!

Gefeliciteerd trouwens met je goede resultaten!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:54

Knap hoor, binnen 1 maand! Echt super.
Vind jullie een super stel

En; Gefeliciteerd met je goeie resultaten!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:06

Missouri schreef:
Wat leuk dat het zo goed gaat! Super joh.

Dat je de B en de L zo snel mogelijk door wilt snap ik best, dat zijn niet echt klasses waar je veel moeilijkheden tegen zult komen.

Maar een goedbedoelde tip: pas op voor de M. Forceer niks, da's zonde van je paard. Hij is 5 en kan de rest van zijn leven nog "hoog" lopen
Niet dat je dadelijk denkt: "was ik maar langer in de L gebleven".

Dankjewel, ook voor de tip
Ik ging starten met het idee om alleen ervaring op de doen en pas na het veulen echt voor de punten enzo. Dat idee heb ik gewoon nog steeds in mn achterhoofd, maar mn streven is nu toch wel de L door te komen
Waarschijnlijk ga ik haar volgend jaar het hele jaar niet starten, maar gewoon lekker thuis verder oefenen en dan kijken we daarna weer verder

VValar schreef:
Ik snap niet hoe je zo snel de B uit kunt gaan met een paard die toch op behoorlijk wat foto's een verkeerde afbuiging van de hals laat zien. Maar ik zie wel dat hij erg ontspannen is, en misschien is dat tegenwoordig nog wel belangrijker. Probleem is wel dat wanneer je hem te diep in stelt (weet niet of je dit echt zo doet, maar op de foto's ziet het er wel vaak naar uit), dat je er op let de gangen er niet uit te rijden.
Verder proficiat!! Heel fijn dat je paardje zo lekker loopt (ook op vreemd terrein) en veel succes in de L1. Gaat vast wel lukken.

Persoonlijk vind ik je reactie 'ik snap niet....' een klein beetje overdreven. Mijn paard loopt met een fijne tact en stille aanleuning netjes dr figuren en overgangen (persoonlijk vind ik dat ook het belangrijkst in de B)
En ik snap heel goed wat je bedoelt met die houding, mijn paard is tot een maand of 4 geleden echt een trapzak geweest, sloom en slap, en vooral een duikbootje, ik kreeg dr met geen mogelijkheid van die voorhand af (ze was als 3jarige al 1.73 dus niet zo gek dat ze nu pas een beetje in vorm 'begint' te komen). Dat diepe wat ze doet daar zijn we heeel hard mee aan het werken en ik merk dat ze stukje bij beetje een steeds betere zelfhouding krijgt (we hebben nog een hele lange weg te gaan, dat weet ik maar ik voel langzaamaan wel verbetering)). Daarbij komt dat ze een ontzettend sterke kaak-nek verbinding heeft en het dus niet makkelijk is om daar die buiging in te krijgen, wat alleen nog maar strakker is geworden nadat ze vorig jaar achterover is gegaan.
En nu ze stukje bij beetje wat minder diep gaat lopen, komen juist die gangen er steeds beter uit. Die zijn de laatste tijd juist echt gigantisch verbeterd

Maarja....we zien wel wat de L straks gaat brengen, we zullen heus nog wel 100 keer gigantisch op onze bek gaan. Maar wij zullen alle 100 keren weer opstaan en weer verder gaan

Groetjes Lisette

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:43

esther82 schreef:
Hee wat onwijs leuk!! Ik was afgelopen zondag ook op Marienweide, met mijn zus die ook wedstrijd had. Tijdens het inrijden kwam Istvan naar mij toe lopen met jouw hondje. Druk vertellend wie hij was, en hoe het hondje heette. Ik mocht hem wel even aaien want hij was echt wel heeeeeel lief...!
Zo schattig!

Gefeliciteerd trouwens met je goede resultaten!

Hihihihi, geweldig ventje he? Zo ging hij het hele terrein af
Zijn ouders (Carla en Istvan) hebben Joni gefokt, dus vandaar dat hij haar beschouwd als 'zijn' hondje

Starte jou zus ook bij mij in de B? of reed zij in een andere klasse?
Misschien heb ik dr dan wel gezien

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:10

Ziet er echt heel goed uit, heel ontspannen, geconcentreerd, serieus, wetend waar je mee bezig bent Ook fijn dat je paard het zo goed op vreemd terrein doet Heel veel succes, maar zal wel lukken.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:17

[quote="jarrah] Hihihihi, geweldig ventje he? Zo ging hij het hele terrein af
Zijn ouders (Carla en Istvan) hebben Joni gefokt, dus vandaar dat hij haar beschouwd als 'zijn' hondje

Starte jou zus ook bij mij in de B? of reed zij in een andere klasse?
Misschien heb ik dr dan wel gezien [/quote]

Ja mijn zus startte ook in de B. Met een vos merrie. Jullie hebben gelijktijdig losgereden, vandaar dat ik me je herinnner.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 00:47

jarrah schreef:
VValar schreef:
Ik snap niet hoe je zo snel de B uit kunt gaan met een paard die toch op behoorlijk wat foto's een verkeerde afbuiging van de hals laat zien. Maar ik zie wel dat hij erg ontspannen is, en misschien is dat tegenwoordig nog wel belangrijker. Probleem is wel dat wanneer je hem te diep in stelt (weet niet of je dit echt zo doet, maar op de foto's ziet het er wel vaak naar uit), dat je er op let de gangen er niet uit te rijden.
Verder proficiat!! Heel fijn dat je paardje zo lekker loopt (ook op vreemd terrein) en veel succes in de L1. Gaat vast wel lukken.

Persoonlijk vind ik je reactie 'ik snap niet....' een klein beetje overdreven. Mijn paard loopt met een fijne tact en stille aanleuning netjes dr figuren en overgangen (persoonlijk vind ik dat ook het belangrijkst in de B)
En ik snap heel goed wat je bedoelt met die houding, mijn paard is tot een maand of 4 geleden echt een trapzak geweest, sloom en slap, en vooral een duikbootje, ik kreeg dr met geen mogelijkheid van die voorhand af (ze was als 3jarige al 1.73 dus niet zo gek dat ze nu pas een beetje in vorm 'begint' te komen). Dat diepe wat ze doet daar zijn we heeel hard mee aan het werken en ik merk dat ze stukje bij beetje een steeds betere zelfhouding krijgt (we hebben nog een hele lange weg te gaan, dat weet ik maar ik voel langzaamaan wel verbetering)). Daarbij komt dat ze een ontzettend sterke kaak-nek verbinding heeft en het dus niet makkelijk is om daar die buiging in te krijgen, wat alleen nog maar strakker is geworden nadat ze vorig jaar achterover is gegaan.
En nu ze stukje bij beetje wat minder diep gaat lopen, komen juist die gangen er steeds beter uit. Die zijn de laatste tijd juist echt gigantisch verbeterd

Maarja....we zien wel wat de L straks gaat brengen, we zullen heus nog wel 100 keer gigantisch op onze bek gaan. Maar wij zullen alle 100 keren weer opstaan en weer verder gaan

Groetjes Lisette

Maar ik snap ook echt niet dat je op deze manier deze punten haalt. En dat is helemaal niets ten nadelen tegen over jou! Ik vraag me meer af waar de jury's tegenwoordig in een B/L proef kijken, wanneer er al (aan de hand vd foto's) iets schort aan de basis. Dit is ook echt niet te zeggen dat je niet weet wat je doet, begrijp me niet verkeerd Oprichting hoeft je paard echt nog niet in deze basis klasse te tonen. Ontspanning is hier juist van belang, en dat ziet er ook keurig bij jou uit. Alleen wanneer je je paard nageeflijk naar beneden rijdt, moet je er alleen meer op letten de hals en neus meer uit te rijden. Hij buigt zoals gezegd te ver af. Voor training hoeft dit niet zozeer verkeerd te zijn (zolang je de impuls, gangen etc bewaard), maar het uiteindelijke doel moet een correct ingebogen paard zijn met soepel lichaams gebruik en voldoende impuls.

Dus om een lang verhaal kort te maken; het ziet er keurig uit! Alleen is mijn advies; rij het neusje er meer uit. Zo bewaar je de gangen ook beter, kan je paard nog beter zijn balans vinden, en scoor je waarschijnlijk nóg hogere punten.
Dit is echter niet om te zeggen dat ik het zo veel beter doe. Maar zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal. En van een afstand zie je vaak wat er wel en niet aan een paard mankeerd. Maar zo te lezen ben je daar al hard mee bezig, dus het gaat helemaal goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:07

ziet er netjes uit en veel succes in de L1!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 12:12

VValar schreef:

Dus om een lang verhaal kort te maken; het ziet er keurig uit! Alleen is mijn advies; rij het neusje er meer uit. Zo bewaar je de gangen ook beter, kan je paard nog beter zijn balans vinden, en scoor je waarschijnlijk nóg hogere punten.
Dit is echter niet om te zeggen dat ik het zo veel beter doe. Maar zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal. En van een afstand zie je vaak wat er wel en niet aan een paard mankeerd. Maar zo te lezen ben je daar al hard mee bezig, dus het gaat helemaal goed komen!

OK nu heb ik er tenminste wat aan, dankjewel

Afbeelding
Jij bedoelt zeker iets meer richting deze houding werken? ze moet hier meer vanuit achter lopen, dat weet ik, maar ze loopt hier wel op de loodlijn en niet erachter.
Punt is wel dat als ik dr vanaf deze houding nog meer eruit zou rijden, dat ze dan gaat duiken op de voorhand en dat is echt het laatste wat ik wil.

Ik ga het iig nogmaals bespreken met mn instructeur, want je hebt wel gelijk en misschien kan ik samen met mn instructeur een goede oplossing vinden

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:33

Ok super dat je zo reageerd! Op bovenstaande foto loopt hij super voor die basis klassen. Mooi ontspannen en neusje mag net iets meer voor de loodlijn maar vooral die hals mooi uitgelegd. Nu is die knik er ook uit. Als je dat vergelijkt met deze foto, zie je al dat hij hieronder te ver doorbuigt. De gangen rij je er dan sneller uit. Snap je een beetje wat ik bedoel? Veel jury's letter hier niet op, maar degene die er verstand van hebben kunnen je hier op drukken (en terecht)
Afbeelding

Zoals gezegd, heel veel succes ermee. Zo te zien heb je zelf ook al goed door waar je mee bezig bent en waar de fouten liggen. Je zult merken dat hij alleen maar fijner gaat lopen wanneer je hem op deze manier traint!

Oh en over dat duiken op die voorhand; dat heb je niet wanneer je hem van achteren weer sterker maakt. Dan kan hij zichzelf goed in balans dragen en kan hij er van voren met zijn benen weer makkelijker uitkomen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 14:54

@ VValar: volgens mij hadden wij een klein communicatie probleempje in het begin, haha!
Maar ik heb het idee dat we allebei hetzelfde denken, maar het net iets anders onder woorden brengen!! Bedankt!!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:55

Ziet er keurig uit Liset!!
Ze is echt opgeknapt

Echt super dat je binnen zo'n korte tijd zoveel winstpunten hebt gehaald!!
Ik gun het jou ook van harte

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 07:59

Marijke82 schreef:
Ziet er keurig uit Liset!!
Ze is echt opgeknapt

Echt super dat je binnen zo'n korte tijd zoveel winstpunten hebt gehaald!!
Ik gun het jou ook van harte

Dankjewel

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:05

Ziet er goed uit! Echt super
gefeliciteerd!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:39

ziet er kei netjes uit hoor! wat ik aan de foto`s zie kan je makkelijk de L1 in!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:01

Gefeliciteerd! veel suc6 in het L

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:49

Leuke foto's... ziet er goed uit
Suc6 in het L..

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:30

Toevallig was ik daar ook afgelopen zondag moest mijn instructrice voorlezen in de M1.
Na de proeven zaten we nog naar de andere te kijken en heb ik jouw ook nog wel voorbij zien komen het zag er keurig uit, ik doe het je in iedergeval niet na om zo snel door de B te gaan.
En wat een schattig hondje is het .
Hij kwam de hele tijd langs en vroeg: "wil je mijn hondje aaien"