springwedstrijd 1m05 Jantje met Katinka

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Re: springwedstrijd 1m05 Jantje met Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:28

leuk paard, maar zat is niet de cverlichte zit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:54

Charlotjuuh schreef:
De ruiter zit hier niet op bokt , dus dit commentaar helpt niet..
Ik weet niet of Katinka een jong paardje is , maar de ruiter is al erg ervaren. Hij is (soms) mijn instructeur (ook van Missblue , Alison en bonitobol) en hij geeft super les! En vergeet ook niet dat het maar moment opnames zijn.
Voor de rest heb ik er geen verstand van en ik heb het ook niet gezien.

Nouja het helpt in zoverre dat andere bokkers er wat van kunnen leren, als ze fotos vergelijken o.i.d.?

Dat iemand instructeur is, wil (helaas) lang niet altijd zeggen dat hij ook goed is als ruiter

Persoonlijk als ik deze fotos zie denk ik ook, ga maar even terug naar de 70 cm en leer dat paard eerst maar is fatsoenlijk springen, op al deze fotos zit de ruiter ook niet echt goed, maar als het paard zo springt kan ik het me ookniet echt anders voorstellen, maar zo krijg je wel weer een wisselwerking en gaat het paard dus nooit beter springen. Jammer, want volgens mij heeft het wel aanleg.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:34

Ik vind het op zich geen probleem dat een jong paard 1.05m springt, maar de ruiter moet wel meegaan in de sprong, verlichte zit en handen naar voren doen. Dan ziet het er al heel anders uit.
Ik zie dat op geen een foto gebeuren als er een hindernis genomen wordt.

Zelf heb ik dat probeem kunnen ervaren met mijn paard, heeft soms ook de neiging om zo te springen en dat ligt altijd aan de manier waarom de ruiter rijd.
Misschien een idee om met martingaal te rijden, kan hij zijn hoofd niet zo achtelijk omhoog gooien. Bij mij helpt het prima.

En ja.. ik ben het er ook mee eens, iemand kan misschien wel les geven, maar dat zegt niet altijd dat deze persoon ook goed kan rijden. Trouwens andersom is dat ook vaak het geval.

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:55

Mooie foto's hoor!

Ken jij soms wat paardje die op die manege staan?

groetjes!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:40

Alize schreef:
Mooie foto's hoor!

Ken jij soms wat paardje die op die manege staan?

groetjes!

ja enkele zoals contesse tine sloeber puma etc..

Maar het is geen goeie manege

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:54

nitouche schreef:
Ik vind het op zich geen probleem dat een jong paard 1.05m springt, maar de ruiter moet wel meegaan in de sprong, verlichte zit en handen naar voren doen. Dan ziet het er al heel anders uit.
Ik zie dat op geen een foto gebeuren als er een hindernis genomen wordt.

Zelf heb ik dat probeem kunnen ervaren met mijn paard, heeft soms ook de neiging om zo te springen en dat ligt altijd aan de manier waarom de ruiter rijd.
Misschien een idee om met martingaal te rijden, kan hij zijn hoofd niet zo achtelijk omhoog gooien. Bij mij helpt het prima.

En ja.. ik ben het er ook mee eens, iemand kan misschien wel les geven, maar dat zegt niet altijd dat deze persoon ook goed kan rijden. Trouwens andersom is dat ook vaak het geval.

mjah ... ik vond altijd dat ie goed kon rijden maar heb hem eigenlijk bijna altijd dresuur zien rijden dus springen weet ik eigenlijk niet

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:25

muahhaha die 3e is geweldig !!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 01:17

haha die 3de foto is grappig..maar hier ken je goed zien dat hij echt ze rug wegdrukt
hij gaat ook zoals hierbove ook gezegd is niet mee boven de sprong op geen enkele foto..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:21

Het ziet er niet uit
Verder isset een mooi paardje wel ja

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 14:06

buster4ever schreef:
haha die 3de foto is grappig..maar hier ken je goed zien dat hij echt ze rug wegdrukt
hij gaat ook zoals hierbove ook gezegd is niet mee boven de sprong op geen enkele foto..

op geen enkele foto ? Dat is lichtjes overdreven sorry

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:12

bonitobol schreef:
buster4ever schreef:

op geen enkele foto ? Dat is lichtjes overdreven sorry

Sorry!!!! maar ik zie het ook niet op een van de foto gebeuren, behalve die foto die van achteren is genomen, maar daar neemt het paard de sprong nog niet eens. Bij de rest van de foto's zie ik hem toch echt duidelijk nog in het zadel zitten boven de sprong.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:24

@nitouche : vooral tijdens het afzetten en de sprong zelf moet je gewicht uit het zadel ... tijdens de landing moet je gaan zitten ... dat zie je op de foto's en soms ( en dat is fout ) ook al tijdens het zweefmoment gaat ie zitten ...

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:13

Eum ik kom hier even zeiken
Die man op de foto's is mijn instructeur
en ik zal je zeggen ... Hij kan supr rijden! Dus je moet niet gaan zeggen dat ie niet kan rijden..
Hij geeft aan mij dressuur en springles!
Hij heeft hele goeie lessen want ik ben in 2 jaar erg verbeterd met het rijden (dressuur én springen)..
Ik neem iedere woensdag springles en sinds hij springles heeft ben ik enorm verbeterd met m'n zit bij het springen..hij heeft hele goeie springlessen én dressuur lessen ook!
en hij weet best wel wat hij doet hoor..
Dat paardje is mss nog maar 2 keer op verplaatsing geweest...
Mss daarom dat het paardje zenuwen,stress,... heeft+ de ruiter ook (wie heeft nou geen zenuwen als je op wedstrijd gaat?)
Ik denk dat het paardje ongeveer 5 jaar..
Nja dat was het eigenlijk.. Als jullie nog commentaar hebben zeg maar..

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:19

Goed gezegd Alison!

Ik neem dus ook les bij hem en ik ben ook enorm verbeterd, maar zoals jullie al zeiden je moet niet kunnen rijden om les te geven..
Ik heb jantje al veel zien rijden en ik ga je zeggen, hij rijd uitstekend!
Iedereen heeft wel eens zijn fouten enzo.
En over het paardje, ik heb zelf ook al met Katinka gereden en ik vond het niet zo simpel om er mee te springen wat mijn instructeur dan ook zei: ze is een beetje geweldig bij het springen en wil er altijd zo rap mogelijk over, soms springt ze ook hoger dan dat het moet maar ze is nog maar 5 jaar en moet nog veel leren.
Ik heb de hele proef gezien die hij heeft gereden en ik denk dat hij toch niet kwam om te winnen maar om bij te leren en het paard het springen wat beter aan te leren. De hele proef heeft hij haar proberen te verzamelen want na de hindernis wou ze er telkens vandoor en hij hield haar mooi tegen om het parcour goed te rijden en over de houding, het zijn moment opnames..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:21

Oeh jantje leunt wel heel erg op katinka's nek...en nog zo jong dat is jammer zeg!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:05

noekiejj schreef:
Oeh jantje leunt wel heel erg op katinka's nek...en nog zo jong dat is jammer zeg!

hij weet heus wat hij doet

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:09

ja maar op een nek leunen van een paard is toch echt niet goed hoe je het ook went of keert!

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:10

Haha, ik noem ook Katinka
Maareh Leuk paardje hoor

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 03:41

Misschien komt Jan nu niet zo goed uit de verf idd op de fotoos omdat het paard waarschijnlijk nog erg onervaren is met springen en hij dus dit mede ook door zijn eigen houding misschien ook veroorzaakt.
Ik zie ook duidelijk dat het paard de rug wegdrukt, altijd wel een ruiter fout. Op de andere fotoos( elders op het forum) waar hij dressuurt vind ik toch dat hij zijn handen iets teveel gebruikt. Maar zo te zien is Jan ook lang dus denk toch dat hij op grotere paarden moet gaan rijden. ( grapje)
Maar goed nogmaals dit hoeft helemaal niets te zeggen verder over zijn kwaliteiten als instructeur.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 03:49

ik vind het niet prettig om na deze foto's te kijken.. maarde rede en de oorzaak weet ik niet.. ik ben namelijk zelf niet een springer.. ik zie wel dat hij zijn rug wegdruk.. misschien zijn de foto's wel een een verkeerd moment genomen.. hoe komt het eigelijk dat een paard zijn rug wegdrukt?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 03:59

jentel schreef:
ik vind het niet prettig om na deze foto's te kijken.. maarde rede en de oorzaak weet ik niet.. ik ben namelijk zelf niet een springer.. ik zie wel dat hij zijn rug wegdruk.. misschien zijn de foto's wel een een verkeerd moment genomen.. hoe komt het eigelijk dat een paard zijn rug wegdrukt?

Kan oa komen omdat de ruiter teveel de beweging van het paard hindert. Teveel spanning, en paard te vroeg laten springen, waardoor paard rug niet kan "bollen".

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 04:00

oke.. ikheb gehoord dat je een jong paard ook zelf de sprong moet laten doen.. dus niet corigeren klopt dat ook?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 04:01

Paard moet je zelf het werk laten doen ja. Niet teveel aan prutsen, dat gaat ten koste van je sprong vaak.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 04:08

hahaha weer wat geleerd.. en sorry voor dit off topic.. maar hier leren de bokkers ook weer van denk ik..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:52

hoi

katinka wil altijd vliegen naar de sprong ( heb er zelf al dressuur mee gereden en vond het zelfs bij dressuur al moeilijk haar te verzamelen in galop ) daarom moet ie haar heel erg tegenhouden voor de sprong en dan lossen om te springen ...misschien heeft dat ook iets met dat beeld te maken?