Ulysses (Gribaldi x Michelangelo ) in Diever - dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Re: Ulysses (Gribaldi x Michelangelo ) in Diever - dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:02

Needje schreef:
Strafpunten
Iedere vergissing in het programma, iedere weglating, iedere inbreuk op de volgorde van hetgeen moet worden getoond, wordt, ongeacht of dit al dan niet door een (bel)signaal van de (voorzitter van de) jury is aangegeven als volgt bestraft:
- eerste keer : 2 strafpunten
- tweede keer : 4 strafpunten
- derde keer : uitsluiting.

Knap dat je -6 had! Heb je mazzel gehad.

Hoezo ??
-2 (1e vergissing) + -4 (2e vergissing) is toch gewoon samen -6 ?? Na 2 vergissingen heb je dus -6, pas bij de derde lig je eruit

Voor de rest: Leuk beest, en het is altijd goed om foto's of ander beeldmateriaal van jezelf te zien, ik merk zelf ook altijd dat als ik foto's o.i.d. van de training kijk, er altijd dingen opvallen die er anders uit zien dan dat ze voelen.
Kan zowel in positieve als in negatieve zin zijn, maar je hebt er altijd wat aan !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:03

Pfff, lekker wakker weer. Ja sorry hoor, wekker ging om 5 uur!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:19

Ik snapte hem al niet, maar je hebt wel gelijk, mazzel dat het min 6 was en geen uitsluiting. Want het duurde echt wel een paar rondjes voor hij weer bij de les was en ik weer een aanwijzing kon geven om de proef te vervolgen.
Toen ze de baan weer binnenkwamen had Sas geen idee meer waar ze de volte was begonnen( E of B) En dus jakkerden ze richting A over de hoefslag i.p.v. richting C. Had ook nog een - punt kunnen opleveren.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:48

vind het er eerlijk gezegt een beetje rommelig uitzien, als je in midden draf zit met je meer rechtop gaan zitten. en als je groet moet je paard eigenlijk gewoon aan de teugel blijven staan..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:51

Heb je alleen foto's gekeken of ook gelezen wat er aan de hand is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:06

Persoonlijk vind ik t nog knap dat je zoveel punten had. De foto's en de omschrijving van hoe t ging doen mij niet aan hoge punten denken. Dus je mag in je handjes klappen met zo'n milde jury.
(niet banketstaaf bedoeld, maar als je alles leest en ziet, denk ik dat ie er nog niet aan toe is, ondanks dat ie waarschijnlijk andere wedstrijden wel goed loopt)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:27

Gerrie is jury en die stond te kijken, wie weet wil zij het wel uitleggen.
Alvast een voorzetje: dit is geen 6jes paard.
Zelf met deze renpartij staan er nog 3 8ten op het protocol en dat is niet op verzorging.
Het protocol van de eerste proef: 3 achten en een 9. Als hij doet dan doet hij het dus ook echt goed, gaat het fout dan kan je hem toch weer corrigeren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:42

Ik ga nu ook alleen op de foto's en de beschrijving af.
Vind t paard nl op geeneen foto lekker r doorheen lopen, dus kan ik me niet voorstellen dat daar hoog voor gepunt wordt. Snappie? Foto's zijn meestal wel momentopnames.
Ik heb nog nooit een 9 gehaald! Als je van dat stukje nou een foto had!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:57

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:59

Oh ja, met geluid!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:11

Hij valt erg op de voorhand inderdaad. Als je dat gaat vorkomen dan zal het racen ook een stuk minder worden (al zijn Gribaldi's absoluut niet de meest makkelijke paardjes! )
Een tip voor je is om met het trainen veel overgangen te rijden:

- vanuit draf naar stap en na 2 passen stappen weer terug naar de draf, gaat dit goed, met constante aanleuning dan kan je ook een schijnovergang maken door vlak voor hij in stap overgaat weer door te draven. Doe dit lekker vaak en zorg dat hij vlot voor je been weg draaft, maar zorg er ook zeker voor dat hij niet pas na 6 passen in stap overgaat, zodra jij terug wilt moet hij gelijk terug komen!

- laat hem ook lekker veel galopperen (niet overdrijven, hij is nog jong) en galoppeer ook vaak opnieuw aan op alle bij de kanten.

Door deze tempowisselingen maak je hem sterker op de achterhand en zal hij in plaats van bergaf, bergop gaan lopen of in ieder geval een stuk minder bergaf!
Zorg wel dat je aanleuning gecontroleerd blijft, op het begin vindt hij het miscshien niet leuk en kan je er niet veel aan doen dat hij met zijn hoofd omhoog gaat of er juist in gaat duiken, maar hoe meer overgangen je rijdt, hoe meer hij vanuit achter gaat komen en hoe makkelijker het voor hem wordt om een mooie aanleuning aan te nemen. Die moet uiteindelijk toch vanuit achteren komen!

Veel succes nog!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:16

Hier haar familie

Afbeelding

Afbeelding

Als je er meer wilt, moet je het maar even melden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:28

Kan op me werk geen filmpjes zien. Kijk vanmiddag thuis wel ff.