Dressuurtraining met Romy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Dressuurtraining met Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:58

he manon!!!! wat ziet Ro er lekker uit!! ik vind het al met al er toch heel aardig uitzien, je rijd ook netjes!! ach, je kan er ook niet teveel van verwachten toch na 2 jaar? over een poosje zul je zien dat het weer beter gaat.

thanx trouwens voor je post op het friezenforum!! ik heb daar ook nog wat terug geschreven aan jou....ik ga namelijk 18 september naar het strand met djok...voor het eerst!! zal mij benieuwen hoe die reageert, haha!!

groetjes joyce

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:56

Bets schreef:
Oh wat een knap beest, ik kwijl ervan joh!! Leuk paard. Nou ik vind het allemaal erg meevallen, het zijn moment opnames he! Vergeet dat niet, inderdaad jij zit wat mee dat de achterhand nog onvoldoende meekomt. Probeer goed drang naar voren te krijgen, veel tempo wisselingen maar dan regelmatig proberen terug te rijden en wacht tot je wat meer druk in aanleuning gaat krijgen. Maar goed dit kost ook tijd hoor!! Inderdaad op foto waar je haar wat langer laat, daar valt ze wat op de voorhand, maar dat heb je zelf al ontdekt. Maar ik vind het er toppie uitzien, na lange blessure!! Heeft echt gewoon nog tijd nodig. Oh ja nog 1 ander tip, ga niet te ver achterover zitten, het is niet op alle foto's dus ik zie dat je eraan werkt, maar let daarop. Blijf zelf met je schouders heupen en hakken op die loodlijn zitten!! Maar toppie hoor wijffie.

thnxxiej!! *TROTS*

Wat je zegt over die drang naar vore klopt wel: ik heb af en toe impuls verlies. Dit hangt volgesn mij samen met mn zit. Doordat ik niet goed zit kan ik niet duidelijk genoeg zijn in mn hulpen waardoor ze minder aan mn hulpen is en ik dus impuls verlies. Om deze reden heb ik ook mn beugels van mn zadel gehaalt.

Ik heb nog een aantal fotos waarbij je ziet dat ze soms n draf ook onwijs op der voorhand duikt! Om dit te voorkomen hou ik der neusje iets voor de LL, werkt dit denk je of zit dat tussen mn oren?

Ik snap niet waarom ik zo ver naar achtere zit :S ik rij wel bewust wat terug zittend om op die manier de druk op de achterhand te zetten of te houden.. zit voroal tussen mn oren.. Ik wist niet dat het zo erg was! zo zie je maar waar de fotos wel niet goed voor zijn he!!

Thnxxx voor de tips!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:59

Klomp schreef:
he manon!!!! wat ziet Ro er lekker uit!! ik vind het al met al er toch heel aardig uitzien, je rijd ook netjes!! ach, je kan er ook niet teveel van verwachten toch na 2 jaar? over een poosje zul je zien dat het weer beter gaat.

thanx trouwens voor je post op het friezenforum!! ik heb daar ook nog wat terug geschreven aan jou....ik ga namelijk 18 september naar het strand met djok...voor het eerst!! zal mij benieuwen hoe die reageert, haha!!

groetjes joyce

Lekker kontje krijgt ze weer he hahaha

Ik wil idd af en toe veelste veel! ik zou het liefst opstappen en rijden als een anky maar ben er al achter gekomen dat het niet zo werkt :s jammer

Eejz, ben benieuwd wat Djok gaat doen op het strand voor de eerste keer! Ga je et iemand mee? Ik ga ff je berichtje zoeken op FPF!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:04

Dat verder naar achteren zitten heeft niets te maken dat je druk op achterhand zet. Jij als ruiter moet paard niet teveel gaan belemmeren, maar juist in balans zitten (lees anders wat meer hierover op www.paardenbegrijpen.nl daar staan handige tips in met plaatjes vermeld) zorgt ervoor dat paard nog makkelijker kan bewegen.

Drang naar voren kan inderdaad ook nu wat belemmerd worden door je houding. Maar goed je werkt er al aan, dus dat is al goed van je!
Paard moet zelf door middel van drang naar voren met neus voor de loodlijn komen, doordat je dus meer druk krijgt in aanleuning, moet je paard wat tegendruk gaan geven en aan jou aan willen gaan geven dat hij langer wil gaan worden, zodat hij naar voorwaartse neerwaartse tendens kan gaan lopen. Het is moeilijk om dit op te schrijven wat gevoel exact is.
Doordat je dus wat meer druk krijgt (vanuit de achterhand) in je hand/aanleuning moet paard als ware tegendruk gaan bieden.
Het is net als bijv dat je paard stilstaand wat omduwd zonder dat hij zich verplaatst, zodra je hem loslaat valt hij terug zoals hij stond. En dat is ook soort van tegendruk. (stom voorbeeld misschien, maar dan begrijpt je het beter denk ik)

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 13:21

Ja idd! zodra Ro maar een fractie van een cm te diep loopt verlies contact en valt ze helemaal uit elkaar! Vele vinden dat ze juist iets verder naar de LL moet maar eigelijk denk ik dat dat niet werkt voor RO..

Dat is gewoon een verschil tussen een fries en WPN'r denk, die zullen niet zo snel oprollen als en Ro dat doet

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:24

M3isSi3j schreef:
Ja idd! zodra Ro maar een fractie van een cm te diep loopt verlies contact en valt ze helemaal uit elkaar! Vele vinden dat ze juist iets verder naar de LL moet maar eigelijk denk ik dat dat niet werkt voor RO..

Dat is gewoon een verschil tussen een fries en WPN'r denk, die zullen niet zo snel oprollen als en Ro dat doet

Nou dat voor de LL dat komt wel, maar je paard moet dat zelf aangeven door middel van drang naar voren. Op moment dat je al voelt dat je contact verliest, moet je je paard weer actief maken vanuit de achterhand. En op gegeven moment wil je paard echt wel voorwaarts neerwaarts gaan en komt hij echt wel voor de LL.
Vraag het anders even aan Klomp zij weet nu ook hoe het werkt. Misschien kan zij haar gevoel ook goed aan je overbrengen. Gewoon regelmatig voorwaarts rijden (hoeft niet altijd harder te gaan) maar bij blijven rijden en zodra je merkt dat je paard harder wil gaan, vang je Ro wat op met je zit en zodra het tempo weer van jou is, drijf je hem weer bij, zodat hij steeds meer de achterhand naar voren gaat brengen en de buikspieren aan gaat spannen en de aanleuning gelijkmatig gaat worden, dan pas gaat ie ontspannen. Maar paard moet werk hoofdzakelijk doen. Zelf de aanleuning niet te los houden, maar juist druk op de ketel zeten, door je paard naar voren te rijden om het zo maar even te zeggen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:10

nee, ik begrijp wat je bedoeld.. daar ben ik nu ook mee bezig maar ben nog niet snel genoeg! Komt wel, is een stukje gevoelw at k na 2 jaar weer moet terg krijgne!

komt wel goed toch

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:14

Tuurlijk komt het goed!!! Ben blij dat je het begrijpt!! Dan liggen we op dezelfde lijn hi hi Succes met Ro!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:44

hahaha dat we op 1 lijn lagen wisten we al toch

Thnx, en ik wacht nu natuurlijk vol smacht op JOU rijfotos he!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:46

Ja moet ik iemand vinden die dat kan doen. Heb wel videobanden vol... dat wel hahaha van mijn lessen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:41

Je mag mn zus wel lenen mijn fotos zijn goed gelukt! hhaaa

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:49

Ja als ze in Tilburg is, dan is het maar een stukkie hi hi

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:57

Ze woont natuurlijk in tilburg, best te regelen toch!!

Volgens jaar neemt ze me twenter mee, waar sta jij?

Lorenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:04

Mooi paard heb je! Bijna net zo mooi als mijn verzorgpaard:P hihi

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:25

Ziet er leuk uit!!
leuk paardje

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:48

Lorenzo schreef:
Mooi paard heb je! Bijna net zo mooi als mijn verzorgpaard:P hihi

oeww je maakt me nieuwsgierig.. fototjes!?

herrscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:53

ziet er erg goed uit! ook een coole fries...loopt mooi,
alleen denk een beetje om je houding, soms zit je een beetje ver achter over
maar verder ziet er netjes uit hoor!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:08

aan mn houding ben k idd al bezig.. ik wist van mezelf dat die langer weg van goed was, maar op deze fotos zie ik pas hoe erg het is! haaahaha

thnx

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:04

M3isSi3j schreef:
waar sta jij?

Ik sta aan huis in Sprang Capelle.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:10

Vind het er ook al netjes uit zien.
Ga alleen niet allleen maar zonder beugels rijden (ik spreek uit ervaring), want dan lukt het straks bijna niet meer om met te rijden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:44

M3isSi3j schreef:
Klomp schreef:

groetjes joyce

Lekker kontje krijgt ze weer he hahaha

Ik wil idd af en toe veelste veel! ik zou het liefst opstappen en rijden als een anky maar ben er al achter gekomen dat het niet zo werkt :s jammer

Eejz, ben benieuwd wat Djok gaat doen op het strand voor de eerste keer! Ga je et iemand mee? Ik ga ff je berichtje zoeken op FPF!

ja ben ook benieuwd...echt spannend!! ik ga met een hele groep...met alle stalgenoten...dus erg gezellie!!

ik heb misschien nog een tip voor je zit; ik had namelijk exact hetzelfde probleem als jij. doe eens je beugels 2 gaten korter...is even wennen, maar op die manier wordt je gedwongen om weer in 1 lijn te zitten, je; schouder-heup-hak-lijn. doordat je benen in de juiste positie worden gezet, ga je meer naar voor en dus rechter zitten. probeer het eens!! kwaad kan het niet! door je beugels eraf te halen, ga je onbewust je benen strekken en daardoor ga je naar achter hangen...denk maar aan als je zonder zadel rijd en je gaat wat harder in draf...dan ga je meestal ook meer naar achteren zitten. maar goed...als je het probeert dan hoor ik wel of het werkte bij je!!

groetjes joyce

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:20

Ja en Klomp kan nu ook mooi recht zitten!!!!!!! Het werkt wel .

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:39

leuk paardje! ziet er ook wel goed uit!! je houding vind ik niet zo heel erg slecht, alleen je schouders naar achter houen, dan is het helemaal super!
probeer de volgende keer ook je paard wat ronder te rijden , maar als je paard een lange tijd stil heeft gestaan kan ik me voorstellen dat, dah in het begin heel moeilijk kan zijn.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:58

wat een mooie foto's zeg!! poeeh!
Erg mooi dier! Vind het ook een hele mooie combinatie! Ben nu al weer benieuwd naar de volgende foto's!!

Heel veel succes nog met het rijden! Staat idd mooi dat witte bij een fries!!

Groetjes karlijn

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:08

Aardig oud topic?