bonte paard voor 6de keer onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Re: bonte paard voor 6de keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:58

KiWiKo schreef:
smoesjes, het gaat om het belang van jezelf.

Er is geen enkele prof die zonder helm op een paard gaat zitten die beleerd wordt, hoe braaf ook! Dat is niet zonder reden.

Het enige vervelende BillyJean is, dat als dit meiske valt, en er een hersenbeschadiging aan overhoud, de rest van haar leven in een uitkeringspositie zit met thuiszorg omdat ze aan haar rolstoel gekluisterd is, dat mijn ziektekostenpremie daar oa ook voor aangesproken wordt........

Bij mij komt niemand in de les zonder helm op, niemand!

Helemaal mee eens en over die opmerkingen van "ze heeft al gezegd dat ze geen gezeur over die cap wil". Daar heb geen donder mee te maken, als ik daar wat over wil zeggen doe ik dat! Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de mensen die als jij invalide wordt door een val aan jou gekluisterd zitten!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:03

kunnen jullie geen los topic beginnen over caps? dan kan ik gewoon de mening aan horen over het paard zelf en niet over die cap want ik weet nu wel dat julie mij onverstandig vinden . laat me lekker gaan en ga lekker in een een apart topic discuseren en niet mijn topic te lopen verzieken

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:28

Leuk beestje is t, erg mooi getekend ook .
Schrikt ze niet van de langskomende treinen? Volgens mij zie ik een stukje spoor net naast jullie bak .
Mag ik vragen waarom je zonder neusriem rijdt? Ben gewoon benieuwd .

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:30

nee ze is de treinen wel gewent
der neusriem van dit hoofdstel paste niet en de gaatjestang lag thuis dus vandaar

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:41

Fijn hè, zo'n brave!
Ik ben ook een jonge pony aan het beleren, en deze heeft nog geen stapje verkeerd gezet.
Ik zelf, zet echter wèl een cap op, jonge pony's en paarden zijn namelijk heel onvoorspelbaar. En oudere ook wel, maar deze is al wat meer gewend.
Gisteren ook, ik was aan het trainen, en wilde wat stelling vragen, er was niets aan de hand en ze kwam ineens omhoog. Ik lag er bijna af! 1 keer had ik geen cap op bij haar, en toen kwam ze ook omhoog, toen ben ik echt hard op mijn hoofd gevallen, heb 2 weken met moeite moeten eten, ivm vallen op wang!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:49

Leuk paard hoor! Meiden: ze zegt toch: Cap is op eigen risico...dus geen commentaar, laat haar toch...als zij dat zo wil

En @ eigenaar: Leuk paardje hoor, maar het lijkt op de foto's wel dat ze soms haar mond open heeft... Weet niet of ik het goed kan zien hoor maar lijkt zo, let daar op bij zo'n jong beessie Voor de rest heel netjes hoor Geen commentaar haha

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:52

ik denk dat het lijkt want als je goed kijkt zie je dat ze roze vlekken heeft op der lippen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:57

Leuk paard afstamming zal ik niet weten, ben niet zo in to bonten..

Afbeelding

sorry hoor maar deze foto doet em denken aan een foto uit de penny.. Zoek de verkeerde dingen.
* geen cap
* sportschoenen aan
* wapperende trui om je nek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:22

KiWiKo schreef:
smoesjes, het gaat om het belang van jezelf.

Er is geen enkele prof die zonder helm op een paard gaat zitten die beleerd wordt, hoe braaf ook! Dat is niet zonder reden.

Het enige vervelende BillyJean is, dat als dit meiske valt, en er een hersenbeschadiging aan overhoud, de rest van haar leven in een uitkeringspositie zit met thuiszorg omdat ze aan haar rolstoel gekluisterd is, dat mijn ziektekostenpremie daar oa ook voor aangesproken wordt........

Bij mij komt niemand in de les zonder helm op, niemand!

Ik werk zelf bij de thuiszorg. Een client van ons heeft ooit op 28 jarige leeftijd ook eens zonder cap gereden. Ze heeft na een val drie maanden in coma gelegen. Is nu zwaar geestelijk gehandicapt...Paardrijden doet ze nog wel, met cap op een zorgboerderij.
Tsja, het zal jou niet gebeuren natuurlijk..maar ja, dat dacht zij ook.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 13:27

wie zegt dat ik denk dat mij nix overkomt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:44

ziet der goed uit hoor!
het is dat jou paardje niet groter is maar mijn paard lijkt zoveel op de jouwe met de bouw en ik weet ook al bijna niks over afstamming...
mijn paard was ook al zo rustig met het zadelmak maken! ze heeft tijdens het rijden nog nooit gebokt of gesteigert!!! de eerste keer was ik er zelf zonder cap op gekropen! was met haar bezig en dacht kan wel is aan het zadel gaan hangen...kreeg geen reactie en toen ben ik er maar op gaan zitten!

en over de opmerking dat er geen enkele prof zonder cap op een paard gaat zitten...ken zat mensen die paarden proffesioneel inrijden en daar geen cap bij op hebben! het is hun eigen risico en denk ook aan het feit dat op wedstrijden dressuurhoedjes ook normaal zijn! die bieden ook geen bescherming...

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:15

sweet_angel schreef:
gwen1222 schreef:
het kan altijd wel mis gaan maar met cap verkom je ook niet alles

Ach ja, je hebt mensen die denken dat ze er al zijn he en geen cap nodig hebben... maar neem nou maar aan dat het onverstandig is waar je mee bezig bent.!

BillyJean schreef:
Wat een gezeur over die cap, iedereen moet toch zelf weten of ie een cap opzet of niet, ik rij iedere dag, ik heb niet eens een cap!

Dat is dan aardig dom van je. Ik zeg niet dat ik altijd even braaf met een cap rijd, maar als ik volgend jaar mijn pony ga inrijden, echt wel dat ik met een cap rijd hoor. Ze kunnen nog zo lief en zo braaf zijn, toch is en blijft het een dier, en ook die kunnen omslaan als een blad van een boom.

ben ik het helemaal mee eens.!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:18

Rianneke schreef:
en over de opmerking dat er geen enkele prof zonder cap op een paard gaat zitten...ken zat mensen die paarden proffesioneel inrijden en daar geen cap bij op hebben! het is hun eigen risico en denk ook aan het feit dat op wedstrijden dressuurhoedjes ook normaal zijn! die bieden ook geen bescherming...

Ik ben prof, en ik en mijn collegas (en reken maar dat ik er een hoop ken) gaan niet op een groen paard zonder cap zitten. Ik en nog een hele berg met mij trek zelfs een bodyprotector aan.

Over de dressuurhoedjes is al heel lang een discussie gaande over het afschaffen in de basissport

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 15:30

asjeblieft mensen hou tog op over die cap ik weet het nu wel
ik heb geen topic gestart over een cap maar over een paard

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:42

Foto's zouden leuker zijn met cap .

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:49

KiWiKo schreef:
Ik ben prof, en ik en mijn collegas (en reken maar dat ik er een hoop ken) gaan niet op een groen paard zonder cap zitten. Ik en nog een hele berg met mij trek zelfs een bodyprotector aan.

Over de dressuurhoedjes is al heel lang een discussie gaande over het afschaffen in de basissport

de dressurhoedjes blijft gewoon zoals het nu is zit ik net in bit te lezen!
en basissport? in de top vallen ook mensen van hun paard af hoor! denk maar is aan anky met haar gebroken been!

maar ik denk dat je best zonder cap kan rijden als je je paard goed kent! mijn paard zal nooit een stap verkeerd zetten met mij erop!!!

en dat capgezijk mag nu van mij wel ophouden! de topic-openster heeft dit er niet voor niks bijgezet!

alles wat je doet brengt een bepaald risico met zich mee! voor het zelfde geld steek je zo de straat over en kom je onder een auto!
maar zo denk ik der dan weer over!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:42

Ongelooflijk dat er nu nog door mutsen gezeurd wordt over een cap terwijl dit topic daar helemaal niet over gaat! Start een eigen topic over het wel en wee van een cap, dan ga ik me daar echt niet in mengen!
En ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen lichaam. Western ruiters rijden ook met cowboyhoed, ik kom net uit amerika en daar rij je echt voor l*l met een cap!
Laten we het leuk over dit paard gaan hebben, ik vind het een superbeestje, het kan ook best zijn dat er wat paintbloed in zit vanwege de coolheid van deze merrie.
Hoe lang heb je haar al Gwen?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:59

Ze hebben in de paardensport toch niet voor niks een cap aan geschaft? Ik vind het gewoon een domme keuze zonder cap te rijden .. Je veiligheid gaat toch boven het geen dat je voor banketstaaf rijd ja of de nee? Kbedoel als je valt en er gebeurt iets en je zit een rolstoeltje en mensen vragen wat er gebeurd is .. Dan zit je pas voor banketstaaf en dan denk je toch wel een keer na van goh die bokt mensen hebben gelijk. Hoe groot de coolheid van een paard ook is het blijft een dier er hoeft maar iets te gebeuren en er kunnen zoveel grote ongelukken gebeuren met of zonder cap maar met cap heb je toch je eigen geprobeerd te beschermen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
EN tja over ervaring gesproken ik heb het zelf ook al een keer bijna mee gemaakt ik rijd nu vaker op jonge paarden vorige week en vandaag 2 zadelmak gemaakt en er op gereden en geloof ik vond me zelf ook voor banketstaaf lopen met een cap.. Maar ben er zelf achter komen dat ik niet zonder kan een groen paard schrikt toch wel sneller als een ander paard.. Meid wees wijs doe een cap op.
Je had zelf kunnen verwachten dat je hier commentaar op kreeg, wie zet ernou geen cap op een groen paard.

Verder reed ik ook altijd met schoenen en rij nu met laarzen ook veel beter. Daar gaat je houding ook beter van worden. Je houding op de foto`s vind ik redelijk tenen etc . Maar je houding tegenover bokt vind ik gewoon arogant je denkt dat je ver bent maar met de juiste houding kom je toch verder.

Veel succes verder een leuk paardje om te zien

En oja met een cap voorkom je idd ook niet alles.. Maar wel een hoop

Goh bekijk mijn topic is en ga los met je commentaar

viewtopic.php?f=10&t=462253

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:07

Hey, dit is hilversum sportpark!

Staat dit paard ook daar? Elke dag kom ik hier langs met de trein en ik vind het verschrikkelijk! Zoveel paarden als er langs het spoor staan, allemaal op stukjes modder van misschien 40 m2, met gore huisjes die als stal moeten doorgaan. Paarden staan daar tussen het schroot en zonder groen of wat dan ook. Bovendien worden ze knettergek van die treinen elke keer. Ik weet niet of je paard daar ook staat, of dat je hem alleen daar rijdt, maar dat lijkt me niet ideaal voor het inrijden van zo;n jong ding.

De rest van het commentaar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Maar ach, sommige mensen moet eerst iets naars overkomen voor dat ze dat begrijpen...

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:21

nou nee het is geen modder zooi daar enne we hebben geen gore huisjes die als stal dienen

kijk maar in me profiel genoeg groen te zien toch??
Laatst bijgewerkt door 2Morrow op 03-09-05 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:22

Ik zal eens kijken of ik m zie als ik er weer langs kom, maar over het algemeen heb ik er geen percelen gezien die ik paard-waardig noem.....maar misschien heb ik me vergist... zal eens kijken

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:40

opzich heeft ze dat van de cap er idd gewoon bijgezet, maar ook ik vind idd zonder cap onverstandig, ik trek ook een bodyprotector aan op een jong paard, op een oud paard niet, maar wel met cap. Ik denk dat je met t paardje wel ergens kan komen met je paardje hoor, ziet er goed uit!

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 05:15

vind het erg leuke foto's!!
Zonder cap, tja niet zo slim voor als er iets gebeurd, maar zo warm he. (ik heb zelf ook nooit een cap op hoor!!)
En ik denk dat er tinker inzit. Ik rijd zelf sinds ongeveer 1 jaar een tinker van een vriendin van me. Totdat ik die voor het eerst zag, had ik er zelfs nog nooit van gehoord. (beetje raar misschien als je al ongeveer 10 jaar rijd, maar ja)
Degene die ik rijd, is wat forser. Maar ik vind jou paard z'n/haar hoofd wel wat van een tinker weghebben.

Op stal staat er sinds kort ook een nieuwe tinker bij en die heeft een beetje de bouw zoals jou paard.

Veel plezier nog met je paardje en succes met inrijden.

Groetjes Bianca

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:13

Leuk braaf paard verder ga ik helemaal met kiwiko mee.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:31

[quote="BillyJean"]
En dit meisje is vast groot genoeg om zelf te bepalen wat ze op en aandoet! Ze weet vast wel wat voor gevaren er aan kleven.
quote]

Misschien groot genoeg maar niet verstandig genoeg !
anders had ze idd wel een cap opgedaan