en bedankt bijrijdster...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Re: en bedankt bijrijdster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:41

unknown schreef:
Het probleem is dus dat ik haar op haar eigen pony les heb gegeven, ze reed wel eens op mijn pony waar ze ook wel af en toe les op had, en dan corrigeerde ik haar fouten (te hard aan de linkerteugel trekken, linkerhand kantelen, sporen veel te veel gebruiken)

Je geeft zelf aan dat je bijrijdster die fouten maakt en dat jij die corrigeert omdat ze het waarschijnlijk zelf niet door heeft, omdat het een gewoonte is geworden.. Dan laat je haar toch niet op je M-pony rijden??!! Vraag haar dan om je pony los te gooien of mee te wandelen of what ever.. 2 weekjes rust is ook goed voor je pony hoor!!

Tuurlijk is het vervelend voor je, en ook voor je pony als die er last van heeft, maar als je vast bijrijdster niet kan, zou ik als ik jou was je pony vrij te geven..

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:01

ik zal me toch wel verschrikkelijk aangesteld hebben, ik heb vandaag mijn proef gereden met voor alle keren aangalopperen een 7, en zelfs met springen sprong ze om als ze de rechterhand op moest aansteller dat ik er ben iig bedankt voor de tips, kan ze vast nog gebruiken!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:41

_horsy_ schreef:
nata_4_life schreef:
op de kleine volte zettten ennet het laatste moment waar hij het meeste moet buigen laten aan springen (in 1 keer weg )
lukt het niet de eerste tweede derde..vijfde keer gewoon doorzetten( in dit geval is het wel heel extreem maar je komt er wel)laat je horen als het hebt geprobeerd als je dat uberhaupt doet

groetjes

Ik denk ook niet dat dit helemaal op de oplossing is. Ook ik zou als ik jou was gewoon weer een aantal stapjes terugdoen! Begin inderdaad eerst weer met het rechtrichten en probeer daarnaar weer een stapje verder!

hoezo niet helemaal de oplossing..heb het mij een opaard gehad dat al langer als een half jar in iemands bezit was en 't daar had aangeleer om enkel in de rechtergalop aan te springen en zo is hij er wel na een tijdje flink er op trainen anaf gekomen..extreem laten buigen en voila ist prboeren waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:09

toch goed dat de wedstrijd goed ging,
misshien eerst flink losrijden voortaan op de beide handen, en als ze helemaal los is, dan pas de galop proberen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:10

unknown schreef:
ik zal me toch wel verschrikkelijk aangesteld hebben, ik heb vandaag mijn proef gereden met voor alle keren aangalopperen een 7, en zelfs met springen sprong ze om als ze de rechterhand op moest aansteller dat ik er ben iig bedankt voor de tips, kan ze vast nog gebruiken!

Je zal wel gedacht hebben.... ojee nu kan ik mijn proefje wel vergeten. Fijn dat alles weer goed is gekomen. Je pony heeft je gewoon ff zitten pesten of je hebt teveel in de zon gelegen en was ff het aangallopperen verleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:29

ik ben blij voor je dat het goed is gegaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:34

Het leek me ook erg stug dat twee weken rijden een paard compleet kunnen verknallen.
Fijn dat het zo goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:43

zeker