pirouette

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jim_rambo

Re: pirouette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:12

dank je wel (mensuh die teminste een goede ractie geve) hier heb ik teminste wat aan ik wilde gewoon kijkuh of die pony dat nog kan die pony heeft altijd hoge dressuur wedstrijden gelope en ik rijd er niet mee in de les dus dan kan ik ook moeilijk les met hem neme want die mensuh hebbe geen trailer!!! die pony zal het vast wel kunne maar ik wilde wete hoe ik dat moest doen drm vroeg ik da.!!! en dit was als een serieuse vraag bedoelt!! en als je er voortaan geen normaal antwoordt op kan geve dan zeg nix.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:17

De ponys die in NL hoge dressuur lopen, mogen en kunnen geen pirouettes draaien.

Niet doen meisje, anders heb je zo een kreupele pony.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:22

hehe..iemand die het wel snapt..

tyrza...
Laatst bijgewerkt door _Nann_ op 01-09-05 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:23

Tyzra?

WEER een variant op mijn naam

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:27

hijs al ge-edit hoor srry....tyrza...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:27

Jim
wat is hoge dresuur?
Z2?
Daar lopen de paarden niet eens pirouttes (wat ik in een eerder post al aangaf)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:33

Niet proberen...en idd zoals de rest al zei...pony's hoeven dat niet te doen. En ookal zou je pony het wel kunnen...als ik b.v een licht tour paard koop dan ga ik toch ook niet via bokt de hulpen vragen en uit proberen of ik m'n paard de passage kan laten doen. Zou het niet eens durven zonder instructrice erbij.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:34

hey,

ik denk dat dat veels te moeilijk is om uit te leggen. straks doe je het verkeerd, en zal je pony nooit meer de pirouette doen..ga anders priveles nemen

succes ermee!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:36

zo elena... 3 berichten...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:36

je draait geen pirouette je springt ze!

En waarom zou een pony ze niet kunnen. Het is niet dat er een knopje op zit blokkeer bij pirouette. Dat ze nog niet in het z2 zitten betekent toch niet dat ze nooit komen je hebt toch ook internationaal?

Passage is erg leuk en makkelijk als je paard het kan, maar zit niet gemonteerd op een lichte toer paard; wel pirouetten overigens. Aanleren van passage is duidelijk moeilijker.

Mijn uitleg is een ernstig goede poging

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:37

Joki schreef:
En waarom zou een pony ze niet kunnen. Het is niet dat er een knopje op zit blokkeer bij pirouette. Dat ze nog niet in het z2 zitten betekent toch niet dat ze nooit komen je hebt toch ook internationaal?

Citaat:
De ponys die in NL hoge dressuur lopen, mogen en kunnen geen pirouettes draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:40

Ze zullen het wel kunnen
maar daar in heb je goede begeleiding nodig.
En zo te lezen is dat er niet.
Het enige wat je dan gaat krijgen zijn peesblesuures ed.
En ze zal daarmee niet de enigste zijn.
ook bij bijv eenvoudige wissels, zonder genoeg op de achterhand (wat niet eenvoudig is) zijn er zo al veel voor het beschadigd.

Verder dacht ze dat de pony het vroeger wel geleerd heeft, maar uit de post van Tyrza begrijp ik dat het hoogst onwaarschijnlijk is.

en al kan de pony het, dan kan de ruiter het nog niet

Als ik op tol van Tyrza stap, komt er zeker weten geen goede piroutte uit en bij Tyrza wel

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:44

Hihi, Tol kan ze wel dromen hoor, Kawa Piaffe daarintegen krijg ik er na al die tijd zelfs nog niet goed uit

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:47

ne ik vond ook al dat het gewoon niet kon.. dat vereist training, en een goed paard, en een goede ruiter met begeleiding.... dat kan je niet zomaar doen..omdat hij dat vroeger misschien kon.... dan zal je toch eerst moeten trainen en spieren kweken ... voordat je er uberhaupt ooit ana kan gaan denken..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:48

Tyrza dat ze het niet hoeven in een proef betekent toch niet dat een pony op de een of andere manier geen pirouette kan springen en paard wel?

En Runningkawa als jij op een paard zit dat ze springt en je kan enigzins rijden dus een niveautje z dan krijg jij er echt wel een arbeidspirouette uit hoor.

Tyrza wel een tactmatige passage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:56

Arbeidspiroutte zat desdijds ook op mijn paard
Maar nu, ongetraind, zou ik me daar echt niet meer aan willen wagen.
dat terwijl we het eerst samen deden.

Laat staan ruiter die het nog nooit geleerd heeft, met een paard een tijdje uit de running

nee, dat is vragen om problemen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:13

Joki schreef:
Tyrza dat ze het niet hoeven in een proef betekent toch niet dat een pony op de een of andere manier geen pirouette kan springen en paard wel?

En Runningkawa als jij op een paard zit dat ze springt en je kan enigzins rijden dus een niveautje z dan krijg jij er echt wel een arbeidspirouette uit hoor.

Tyrza wel een tactmatige passage?

Sorry, ik vergat er bij te zetten: en/of. Het kan dus wel, maar aangezien dit in Nl niet in de proeven gevraagd wordt, zal dit ook niet zo gauw geoefend worden.

W.b. de passage: ik noem slechts een voorbeeld en in dit geval onze moeilijkste oefening. Maar het gaat toch niet om mij?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:59

vroeg het me alleen af omdat de methode waarop ik passage heb aangeleerd vanuit piaffe is. Daarom mijn vraag. Heel offtopic
weet ik.

Waarom zou je niet een oefening aanleren die een paard niet hoeft te lopen. Bij mijn paarden zaten piaffe, pasage en pirouette op paarden die echt niet in de buurt van GP liepen, alleen samen met mijn trainer zo hoog waren afgericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:00

Citaat:
alleen samen met mijn trainer zo hoog waren afgericht.

En dat is al het verschil met TS, die krijgt geen les heeft ze een paar berichten terug verteld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:03

Jim_Rambo: voor een pirouette is een enorme verzameling en kracht in de achterhand voor nodig: het paard moet zich nl. van achter enorm gaan dragen. Daarnaast moet de ruiter een heleboel techniek en gevoel in huis hebben om zijn paard te kunnen begeleiden zonder blessures.
Laat lekker iemand aan huis komen voor lessen en concentreer je op de oefeningen uit de basissport en met een paar jaar hard oefenen volgt vanzelf ooit de pirouette

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:43

oh sorry voor de 3 berichten. zeker iets fout gegaan haha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:13

2 ervan verwijderd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:05

volgende oefening.......... koppeltjeduikelen????

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:33

.....zucht.....sorry maar ik wordt soms zo moe van dit soort topics van die grietjes die ergens op een pony/paard rijden die "hogere" dressuur hebben gelopen en zelf die oefeningen ook wel even willen doen.

zo werkt dat natuurlijk niet! daar gaat jaren training in zitten en dat doe je niet "even" en zeker niet via een topic van bokt. (met alle respect)
Als ik een grand prix paard koop wil toch ook niet zeggen dat IK grand prix ben, meid daar moet je toch wel een hele hoop ervaring en vooral gevoel voor hebben. Dat doe je echt niet eventjes.

neem eerst eens een paar JAAR goed les en ga pas naar die kunstjes kijken als je er echt KLAAR voor bent.

excuses voor mijn reactie maar ik irriteerde me even...

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:12

ach, laat toch... wat maakt het uit..

Wat weet je nou van de situatie.. Hte is altijd zo dat iedereen elkaar verkeerd begrijpt...
Maar dat maakt niet uit.. Als zij een pirouette wil leren, zeg dan alleen hoe het wel moet, of zeg gewoon niks..

Het is echt niet leuk als je een topic neerzet waarin je alleen maar slechte reacties krijgt..

Gewoon even oefenen meisje, goed op de achterhand proberen te krijgen..