dresuren met één been in het gips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: dresuren met één been in het gips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:22

Ineke2 schreef:
Hihi ik heb ook wel is met gips op een pony gezeten, maar dan met alle twee mijn benen in het gips

ik heb soms al moeite om er op te komen met twee gezonde benen laat staan met 1 been in het gips...maar met 2 benen!!! hoe krijg je dat voor elkaar

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:28

Hang anders om je andere been 5 kilo..
Dan ben je in evenwicht..
en is het ook niet meer 'zielig' voor je paard..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:29

Opstap blok of een voetje van iemand

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:37

Koekiesgek schreef:
Ga eens fietsen met aan 1 been 5 kilo extra, dan merk je wat het met je balans doet.

Ooh dat deed ik ook hoor, toen ik m'n been had gebroken, ik was het zat om afhankelijk van een ander te zijn, dus ik ging lekker fietsen, echt geen last van en het gips wat ze tegenwoordig gebruiken weegt geen drol.
En ja ik deed er ook mee paardrijden, hoewel, ja ik moet het eerlijk toe geven, het deed wel een beetje zeer

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:49

Dat gips van tegenwoordig weegt idd zo goed als niets meer.
Het is namelijk geen 'echt' gips, maar zo genaamd soft cast; een zeer licht kunstof. Erg handig kan ik je vertellen!

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:53

ben toch blij dat ik niet met gips heb gereden
hoe braaf je paard ook is en hoe groot de drang is... ik blijf het onverstandig vinden om zo op je paard te kruipen, maar ieder zen ding he...

veel beterschap nog, ik weet wat je doormaakt...

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:04

Ineke2 schreef:
Hihi ik heb ook wel is met gips op een pony gezeten, maar dan met alle twee mijn benen in het gips

Ja daar willen we dan natuurlijk wel foto's van zien hé

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:15

Hihi helaas zijn geen foto's van.
Overigens had ik niet mijn benen gebroken. Mijn achillespezen moesten worden uitgerekt. Dat gebeurd door je benen (met name mijn voeten dan, maar tot onder mijn knie zat gips) in een bepaalde stand te zetten en dat in te gipsen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:36

Ik vind het knap !!! Alleen zou ik het zelf niet proberen denk ik, denk dat me moeder me dan aan het bed vastbind ofzo als ik het van plan ben. Dat was vast weer fijn even op je paardje .

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:28

Ik vind het knap dat je met gips nog zo netjes kunt rijden.. denk dat ik het je niet na zou doen!!

En koekiesgek.. ik weet niet wat voor gips jij in gedachte hebt, maar dat weegt echt geen 5 kilo!!!
en dat paard zal er heus geen trauma's aan overhouden hoor..
en wat je zegt over penny's... tja.. mag je dan nergens meer foto's van plaatsen omdat er eventueel een penny kan zijn die het na gaat doen????

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:24

hallo even een bericht op jullie reacties van de onverstandige muts uit weesp met een blok van minimaal 5 kilo aan der been.
ik zal even voor opheldering zorgen, zodat de penny`s meisjes die het zo enorm zielig voor het paard vinden, vanavond weer rustig over hun paardjes kunnen dromen..
om na 5 maanden nog met gips te lopen hoef je jezelf alleen maar aan te laten rijden door een auto als je op de brommer zit. Het gevolg was scheenbeen + kuitbeen gebroken, spieren gescheurd, 1 gesneuveld, en tenslotten mijn hele vel van mijn onderbeen af (opnieuw getransplanteerd). Hiermee lag ik ruim 3 weken in het ziekenhuis en had 2,5 mnd een externe fixatuur in me been (pennen aan de buitenkant) daarna heb ik het groten deels met gips moeten doen.
nu heb ik dus loopgips, dit is licht gewicht gips en met een beetje mazzel haal je daar 1 kilo mee plus ervan uitgaan dat je spieren ook afnemen na 5 mnd niks doen (compenstatie?!). Als je ziet hoe het paard loopt en eruit ziet (stevige bouw)en hoe ik erop ziet (niet scheef hangend naar rechts ofzo) zie dat het geen probleem voor het paard is.
over het punt verstandig had ik al aangeven dat dit niet verstandig is, ik heb voor komende tijd daarom ook een bijrijdster geregeld.
zo iedereen opgelucht, de dierenbescherming kan afgebeld worden...
groetjes Marleen + storm whahahaa

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:42

Fijn dat je toch even hebt kunnen rijden!
Ik weet alleen zeker dat als mijn been in het gips zit dat ik zeker niet MAG rijden en dat mijn moeder al helemaal geen foto's gaat maken haha
Ik hoop dat je snel van je 5 kilo wegende gips afbent
Groetjes Danielle

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:46

Zou je dit verhaal nu wel plaatsen?
Straks haalt 1 of andere penny het in haar hoofd om zich ook eens door een auto te laten aanrijden.
Ik denk dat het voor je paard weinig uitmaakt dat je "gips" aan je been hebt.
Voor jezelf vind ik het niet slim, daar was je zelf ook al achter.
Maar ik kan me heel goed indenken dat je na 5 maanden wel weer eens op de rug van je paard wilt zitten en het niet kan laten er op te klimmen (ik spreek uit ervaring).
Zo te zien heb je een braaf paard.
Je houding vind ik nog niet eens zo beroerd.
Wetende dat je een gebroken been met gips hebt vind ik je nog heel netjes zitten, petje af!
Beterschap en sterkte met je been.

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:53

Heej Marleentjuh!
Wat grappig je foto's op bokt! Heb je je wel voorbereidt op al het commentaar dat je altijd krijgt hier op bokt??? Ik heb ook nog wel een leuke foto van je, toen ik langs kwam om te kijken hoe het met je ging en je dieren verzorgen... (en nee ik kom geen gras uit je bak trekken ) Zie hier:

Afbeelding

LEUK!!!

En zie hier, ik op jouw stormpje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het gedurft om het op bokt te zetten, wedden dat het topic dik lang gaat worden?! Ik ga duimen voor de volgende operatie en ik wens je veel succes met de verzorgster voor je paardjes!

Ik hoop je snel weer te spreken!

Groetjes, Maike

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:57

Leuk dat je weer even hebt gereden

Koekiesgek ik vindt dat je een beetje overdrijft..

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:18

goed dat je alles even in 1x hebt uitgelegd, want dat gips lijkt me idd niet zo'n enorme ramp. het moet bovendien stinkmodder zijn om zolang niet paard te kunenn rijden. over je houding kan ik alleen maar zeggen dat je netjes zit.
beterschap

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:36

Zozo lkkr hoor weer!
en bij ons op stal niemand die w8 tot het gips erafis of tot hij weer MAG rijden gewoon der op
Ik heb 2 keer gewoon doorgereden met zweepslag in mijn kuit en met gekneusde hand!
We hebben iemand die heeft haar rug gebroken en gaat nu gewoon weer haar eigen paard kopen terwijl ze eigenlijk NOOIT meer mag rijden!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:10

Achja ik heb geen medelijden als je eraf valt en je daarmee nog verder van huis bent. Neemt niet weg dat ik het zelf ook gedaan heb.
Gevolg -> verkeerd gegroeide arm waar ik de rest van mijn leven last van zou hebben.

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:13

wow! knap dat je kan rijde met je been in gips! ik kon nauwelijks met krukke lope zo zwaar!( later na ong. 2 a 3 weke wel hoor, maar wel heeel zwaar dat van mij!) mjaa, kzat ook niet zo lang in het gips als jouw! 2,5 maand, maar das niet leuk als je zolang niet kan rijde! bluh, wat heb ik het toen gemist! maare... zelfde vraag als veel andere, wat heb je gedaan dan dat je zo lang in het gips zit?! beterschap ermee he!

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:22

Knap hoor dat je er met een gipsbeen nog zo netjes op kunt zitten, ziet er goed uit!
Zelf zou ik het niet durven, maar lijkt me geen kwaad kunnen voor 1 x hoor
Mooi paard ook trouwens.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:23

Speedylover, als je alle berichtjes leest zie je dat de TS dat al uitgelegd heeft...
waarschijnlijk had jij gewoon gips... Ik had dat ook de eerste 3 weken, daarna kreeg ik ook die plastic-gips.. Echter ik zat tot m'n lies in 't gips, dus paardrijden ging voor mij een beetje moeilijk

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:27

Lol als dat gips 5 kg woog hoe zou je dan moeten lopen
Ik houd het ook niet lang uit zonder paardrijden ik zou precies hetzelfde doen alleen dan veel eerder
Het ziet er goed uit hoor

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:34

Waarom vallen jullie Koekiesgek nou allemaal aan, hij/zij geeft gewoon zijn/haar mening. Beter dan ''Jesuz hEeJ! VeT SiElUgH VoOr DaT PaArDjUhH!!!'' is het niet?

Ik vind het knap banketstaaf voor je trouwens, heb je erg veel pijn gehad? Lijkt me van wel
Veel sterkte ermee en beterschap!

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:16

koekiesgek maakt van een mug een olifant, maar het is nu uitgepraat over de evenwichtstoornis enz. dus we kunnen daar over ophouden. geef maar gewoon commentaar over de houding van het paard en desnoods ook die van mij.... verzin maar wat, als maar wel redelijk is en niet zo aangedikt.

bedankt voor alle beterschap enz. voorlopig ben ik er nog niet klaar mee (min. 3 mnd nog).

oh ja.. en pijn is fijn zeggen ze toch..?

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:45

Vrij banketstaaf reacties.
Ik heb gezegd dat ik het snap.
Maar goed...

Hoe kom ik op die 5 kilo??? Omdat iemand hier dat riep... het weegt hooguit 5 kilo.

Dan maak ik maar van een mug een olifant... Ik vind gewoon dat dit niet voor iedereen is weggelegd! Zo simpel is dat.

Zelf zat ik na een rugblessure ook weer veel te vroeg op een paard. En dan ben je ook niet eerlijk naar het paard toe en niet naar jezelf. Dan hoor je ook van iedereen dat het niet slim is.

Moeten wij hier nu allemaal roepen 'dat doe je goed'?
Mogen we onze eigen mening niet geven?

Ik vind het niet slim wat je doet, maar kan het absoluut begrijpen. Heb alleen gezegd... ik zou eerder wat buitenrijden dan dat ik zou dressuren, omdat je het paard nu gewoon niet in balans kan brengen.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik alles behalve Penny ben. En tuurlijk, ze kunnen alles gaan nadoen.
Maar zeg nou zelf... echt slim is anders (net als onder een auto gaan liggen... is ook niet slim )

Denk dat jullie mijn berichten niet als aanvallend moeten lezen, maar gewoon als mijn mening. Denk dat jullie het niet zwart-wit moeten zien.

Heb namelijk ook gezegd dat de foto's er goed uitzien, heb ook gezegd dat ik het toch rijden wel snap, en heb ook gevraagd wat ze had gedaan waardoor ze al 5 maanden de pineut is.

Maar goed, wil best als pispaaltje dienen hoor, omdat ik mijn mening geef.