Umi @ dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Umi @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 14:48

thnx

ik denk dat ze de galop gewoon nog erg zwaar vind onder t zadel. Ben al lang blij als ze galoppeerd dus ga haar voorlopig nog niet nagevelijk rijden...of het moet echt goed gaan dan doe ik het natuurlijk wel.

ga er nu weer op rijden, ben benieuwd of het al iets beter gaat. Jammer dat m'n fotograaf nu net ligt te zonnen in de tuin

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:09

Had ze nou dan de laatste week stilgestaan? Omdat je ergens vertelde dat je met je pony naar de les ging en dit paardje niet zou rijden? Kan je haar dan niet beter wel wat longeren met pessoa. Krijgt ze toch wat beweging en werkt ze toch nog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:15

De hoefsmid zou die maandag komen en was niet geweest en durfde het niet aan om met zulke slechte hoeven nog een paar keer te rijden. Hoefsmid is zaterdag pas geweest en nu rijd ik dus gewoon weer

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:22

Ziet er al veel beter uit elmiran! Je hebt wel verbetering gemaakt ten opzichte van de vorige keren
Gewoon volhouden en dan komt het vanzelf wel goed, ook met de galop. Galoppeerd ze wel goed aan, wees dan ook niet zuinig met belonen!!!

Tipje: als ze overkruist aanspringt: zet haar dan eens op de volte, dat is dan erg moeilijk voor haar en ze zal dan waarschijnlijk overspringen naar de juiste galop. Als ze dan na een paar passen nog niet overspringt komt het waarschijnlijk omdat haar achterhand niet sterk genoeg is, je kunt dan beter even wachten met het oefenen van de galop en eerst in draf proberen om haar achterhand sterker te krijgen. (veel schakelen)

Succes!!!
Laatst bijgewerkt door Krijtje op 28-08-05 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:26

Leuke foto's en mooi paardje.
Mijn paard is ook een beetje vervelend in de galop, da's meestal bij jonge paarden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:00

Ziet er al veel beter uit. Gewoon lekker blijven oefenen en de tips uitprobreren die hier gegeven wordt. Er zit vanzelf 1 bij die goed zal doen bij jouw paardje

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:38

net weer even gereden en gvd het ging slechter dan gisteren. De meeste keren sprong ze verkeerd aan. Dan zette ik haar op de volte en galoppeerde ze helemaal zijwaarts naar buiten, btje moeilijk uit te leggen. Linksom valt ze gigantisch naar binnen dan geef ik extra been met rechts en houd ik m'n rechterteugel eraan maar dan nog blijft ze scheef gaan als ik de eerste bocht door ga dan krijg je een soort van travers in galop. Maarja ik blijf gewoon oefenen. Heb vandaag weer veel overgangen gereden, stap halt...halt draf, draf halt...enz. ging wel redelijk. Merkte wel dat ze gigantisch met t bit aan het klooien was. Als ik haar dan op de volte wilde zetten werd die veel groter dan ik wilde doordat ze zo sterk werd in die mond...

Morgen gaan we dan maar weer eens werken aan de pessoa. Misschien moet ik zelf gewoon een keer aan de longeerlijn gaan dat iemand anders haar longeerd met mij erop. gelukkig heb ik niet deze woensdag maar die daarna weer les, dan maar hopen dat m'n instructrice kan zien waarom het nou steeds mis gaat.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:04

Hé fijn dat het alweer beter gaat! Zo zie je maar, de aanhouder wint . Jammer dat het nu weer wat minder ging, maar ach je hebt altijd betere en mindere dagen. Zolang het gemiddeld gezien maar vooruit gaat. En misschien dat je onbewust toch iets te veel verwachtte dit keer, juist omdat het vorige keer zo goed ging. Probeer dus zonder verwachtingen erop te stappen (is moeilijk, ik weet het). Gaat het een keertje wat minder, jammer dan. Morgen weer een dag!

Veel succes verder en natuurlijk veel plezier!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:29

Anders een x de galop overslaan? Denk dat het ook voor je paard eens prettig is als je niet es die 'vervelende' galop doet en juist een fijn rondje rijdt met goede stap-draf overgangen e.d. Je paard moet duidelijk aansterken en zijn balans vinden en dat kost nou eenmaal tijd

Lees dat je morgen gaat longeren dus dan kan je het aangalopperen perfect op stem oefenen. Zou sowieso een paar x per week longeren, wordt je paard alleen maar fijner van. Hoeft niet lang te zijn als ze er maar van leert.

Kan iemand trouwens de Bit van februari 2005 nummer 117 opzoeken en het stuk scannen over 'hulpen voor een gevleugelde galop'?? Heb geen scanner en denk dat de TS er wel wat aan heeft alvast bedankt.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:43

Hé, bedacht me ineens dat ik die bit heb liggen . Normaal heb ik nooit de bit, maar deze had ik van een vriendin gekregen...

Heb de links geplaatst, omdat ze natuurlijk nogal groot zijn. Wil ze je ook wel mailen. PB me dan even je mailadres.

pagina 1
pagina 2

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:45

Sorry, zie nu dat ze als link niet te lezen zijn (worden automatisch verkleind). Geef me dus even je mailadres (en als anderen geïnteresseerd zijn is dat natuurlijk ook goed), dan stuur ik ze door.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:46

Hej jah thxxx maar ze zijn voor de topicstarter hej kan ze alleen niet lezen maar ehm daar moet de baas van Umi maar wat op bedenken

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:58

Miss_Blimm schreef:
Hej jah thxxx maar ze zijn voor de topicstarter hej kan ze alleen niet lezen maar ehm daar moet de baas van Umi maar wat op bedenken

Als jij ze ook wil, pb me maar je mailadres hoor!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:43

Hej owh neej ik heb ze maar kan ff niet scannen, vandaar dat ik het vroeg maar thxxx anyway.

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:33

Ik heb je topics altijd gevolgd en vind je een heel stuk vooruit gaan! En erg dapper dat je de galopfoto's gewoon plaatst.

Jammer dat het nu weer wat minder ging maar zoals ook is gezegd, misschien heb je onbewust wat hogere verwachtingen als het een dag heel goed gaat. Veel succes! komt wel goed met jullie.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:41

Mooi dier!! Gewoon rustig aan door oefenen. Die galop komt wel Lekker gaan lessen, dat scheelt voor je eigen gevoel ook al een hoop.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 07:09

Thnx

gister ging de galop linksom bijna gelijk goed, ze sprong een keer fout en de andere keren sprong ze steeds in de goeie toen heb ik d'r goed beloond en even gestapt daarna rechtsom geprobeerd, ging niet zo goed en toen maar uitgestapt.

@PolitieTed: thnx. Heb het al even door gelezen en wat uitgeprobeerd.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:49

Het ziet er in draf echt al aardig uit!
Galop aanspringen is voor de meeste jonge paarden moeilijk, zeker om nageeflijk te blijven, en zeker als je zelf ook nog een hoop moet leren, dus dat komt vast vanzelf goed.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:06

dit ziet er stukken beter uit dat dat grietje wat beweerde zz licht te rijden.
blijf er voortaan zelf maar opzitten.

verder commentaar ?
je benen he
been recht houden, geen kapstokjes en je hakken netjes uitdrukken.

en rechtop zitten, rug recht, en naar voren kijken.
dit ziet er een stuk beter uit !

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:32

Leuke foto's, je hebt een heel mooi paardje.
Ga zo door, jullie komen er wel!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:39

@mandy_b_s, vind ik ook

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:43

elmiran schreef:
Thnx

gister ging de galop linksom bijna gelijk goed, ze sprong een keer fout en de andere keren sprong ze steeds in de goeie toen heb ik d'r goed beloond en even gestapt daarna rechtsom geprobeerd, ging niet zo goed en toen maar uitgestapt.

@PolitieTed: thnx. Heb het al even door gelezen en wat uitgeprobeerd.

Graag gedaan hoor. Altijd handig wat nieuwe tips om dingen uit te proberen. Van de 20 dingen kan je er 19 meestal weer vergeten, maar die ene daar heb je dan toch weer wat aan...