Z1 dressuur training, commentaar gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Re: Z1 dressuur training, commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:17

MissDonna schreef:
moment opname is dat het een seconde zeg maar is waar de foto van gemaakt is.. Dit kan een ander beeld geven als dat het paard verdr die dag liep...

Verder blijf ik bij mn verhaaltje.. Ben er vergeten bij te schrijve, dat als je Z1 rijd.. Je je paardje ZONDER elastiek ook prima ontspannen hoort te krijgen..!? Dus ik snap niet dat hij er bijh gepakt was ? Ook zit hij verkeerd.

Onzin... Op wedstrijd wordt niet beoordeeld of je met of zonder elastiek hebt gereden. In het proevenboekje staat ook niks omschreven als je Z rijdt, met wat voor hulpmiddelen je dan mag rijden etc. Sommige mensen (geloof degene die zelf geen Z rijden) denken dat Z-combinaties alles kunnen. Om Z te kunnen rijden moet gewerkt worden, zowel paard als ruiter. En hulpmiddelen mogen altijd gebruikt worden.

Nu ontopic: Heel leuk paard! Paard lijkt veel op de vorige pony van een vriendin van mij.
Veel succes nog in de sport!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:22

over het rijden heb ik niet veel te zeggen, paard mag wel wat beter ontspannen en actiever gereden worden.

moet wel zeggen dat ik eigenlijk geen van de foto's uitvergroot waardig vind. ze zijn bijna allemaal wazig en dat wordt er niet beter op als je ze vergroot

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:00

Ik vind het een goede combinatie
Ik werk zelf op een dressuurstal, en daar longeren we alle paarden vaak met 2 elastieken zoals zij ze vast heeft.
Het verricht echt wonderen!! Beter dan de pessoa, slof of wat dan ook, met dit krijgen we de beste resultaten.
Als het paard het hoofd omhoog doet, rekken de elastieken mee, dus het is superzacht. Het geeft ook precies de juiste aanleuning, zodat het paard het laatste stukje van de hals ook gaat gebruiken en ze fijn over de rug lopen.
Ook kun je de elastieken erg laag doen om ze lang en laag te laten lopen.
We hebben wel eens van die verreden Z paarden op stal gehad die ontzetten stug in de mond waren, dan reden we ze met de elastieken, en vonden ze de balans terug en wisten ze weer hoe ze hun rug moesten gebruiken.Dit is bij ons het enige hulpmiddel dat je niet verkeerd kan gebruiken, en veel resultaten boekt

Zo, wou ik even kwijt En nogmaals, ik vind dat je hem lekker aan het lopen hebt hoor!!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 09:53

Kijk wat jij nu zegt is precies de reden dat ze hem gebruikt. Hij kan namelijk soms best wel stug in zijn mond zijn.

Ik zal binnekort nog meer foto's maken om jullie up to date te houden!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:08

Ik vind het zo knap dat mensen nog steeds alles van foto's kunnen zien. zucht..... Ik zou willen dat ik dat kon naar mijn idee ziet het er prima uit!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:18

Als je zo snel door alle klassen heen rijd kan ik me voorstellen dat je moeite hebt het zelf bij te houden met de training...
Niet alleen het paard moet het kunnen, je moet ook je eigen gevoel ontwikkelen en je lichaam zo onder controle hebben dat je de hulpen op de juiste manier met juiste timing en juiste volume kunt geven... Ik vind het knap. Ik doe het haar niet na...
Scheelt natuurlijk wel als je familie zo achter je staat en je een goed paard kunt kopen en goede les kunt nemen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:33

Ik vind het niet zo raar hoor dat het nog niet flitsend is enzo. Ik geloof best dat t machtig moeilijk is om het allemaal bij te benen in 11 maanden.

VInd het geweldig, aangezien ik het zelf niet kan en mijn paard na anderhalf jaar thuis geweldig loopt en op wedstrijd nog altijd flipt.

Petje af. Wou dat ik het kon

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:34

Haha juist! goeie les en goed paard doet veel, maar zo snel van B naar Z vind ik ook knap.. Maar dan moet ik wel even zeggen dat ik het nog niet echt Z1 waardig vind, als ik het zo van de fotows bekijk komt vooral denk ik omdat het te snel gaat voor deze combinatie de eenheid mis ik er nog een beetje in.. en zeker als je Z bent mag je toch wel verwachten dat jij een bent met je paard.. Nu zal iedereen wel weer op mij gaan zeuren maar ze vraagt om een mening..
Die beugels zou ik mooi zo laten alleen denk er soms om dat je je been niet te ver naar voren steekt, en over dat elastiek ach toen ik Z was had ik ook heel soms de slof er nog aan als ik 1 dag niet had gereden dan was ze te stug in de galop en gaf het mij net een duwtje de goeie kant op.. ga ik geen punt van maken, ik vind het meer een punt dat het nog geen eenheid is, en inderdaad als je losrijdt lekker voorwaarts het paard moet lopen en jij zit erop als ik het zo van de fotows bekijk mist dat nog wat het achterbeen is niet actief genoeg en hij moet wat meer gaan dragen op de achterhand en dan komt die oprichting ook wel goed! Succes!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:04

o bah ik heb te veel op mijn photobucketacount gegooid en nu ligt de hele zaak plat...
Bedankt voor al het goeie commentaar, Elise kan zich in de meeste idngen heel goed vinden. Ik vind het zelf ook knap van der dat ze zo snel is gegaan. Ze is echt heel serieus der mee, elke dag na school is ze wel met hem aan het trainen. Ze krijgt van huis uit veel steun omdat haar ouders en familie zelf ook paarden hebben (ze rijden jachten ermee).
O ik kan ook nog wel even zeggen dat ze tot voorkort bij Peter Perlee heeft gelest in Maartensdijk en dat ze ook wat lessen heeft gereden bij Edward Gal en zijn vrouw omdat ze daar een paard op het oog hadden.

Thx everybody!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:44

Ik kan helaas de foto's niet zien.
Hoe oud is het paard eigelijk?
Wat me wel verontrust is de opmerking van jou dat ze elke dag hard traint. (als het hier om een jong paard gaat!) Ze gaat al mega hard door de klassen heen. En als ik het commentaar moet geloven is t paard er eigelijk nog niet helemaal klaar voor. Ik hoop dat t paard t allemaal kan bolwerken, en niet dat ie er mee uitschijdt zo. Ik ken iemand die ook heel hard ging, en elke dag keihard trainde, maar dat paard is nu overvraagd. En rijdt dus geen punten meer.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:59

ik zie niks

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:00

k zie geen fotos

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:25

Needje schreef:
Ik kan helaas de foto's niet zien.
Hoe oud is het paard eigelijk?
Wat me wel verontrust is de opmerking van jou dat ze elke dag hard traint. (als het hier om een jong paard gaat!) Ze gaat al mega hard door de klassen heen. En als ik het commentaar moet geloven is t paard er eigelijk nog niet helemaal klaar voor. Ik hoop dat t paard t allemaal kan bolwerken, en niet dat ie er mee uitschijdt zo. Ik ken iemand die ook heel hard ging, en elke dag keihard trainde, maar dat paard is nu overvraagd. En rijdt dus geen punten meer.

Citaat:
Elise en der paard Leander zijn 11 maanden geleden in de B begonnen en zijn nu Z1 met 6 winstpunten. Leo heeft bij zijn vorige eigenaar Z samengesteld gelopen.

Ik denk dat het paard niet zo heel jong meer zal zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:26

Ok. gelukkig maar dan. haha. (al ben ik nog steeds voor de afwisseling...)

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:32

edward gal en zijn vrouw ?? ik dacht niet dat dat zijn vrouw was

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:34

ik zie niks? jammer hoor..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:28

ik kan de foto's niet zien...

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:29

ik kan de fotows ook niet meer zien.. vanmorgen wel.. :S

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:43

Zoro schreef:
edward gal en zijn vrouw ?? ik dacht niet dat dat zijn vrouw was

Ik dacht het .. jij zegt het

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:55

Ehm... Edward heeft geen vrouw hoor...

Maar goed, commentaar. Als je Z1 met punten rijdt mag je toch verwachten dat je je paard wel eigenhandig over zijn rug krijgt. Raar is in dit geval dat die elastieken wel nodig zijn, want zodra ze eraf gaan drukt het paard zich naar boven toe weg (heel duidelijk op de foto).

Stug in de mond zijn maar weinig paarden. Meestal zit het probleem ergens anders, nl. ze zijn niet nageeflijk omdat ze niet onvoorwaardelijk aan het been zijn.
Daardoor denken ze zelf niet naar voren en komen ze dus ook niet op het achterbeen. Ook heel duidelijk bij dit paard.

Ik vind het een grappig beestje om te zien en de amazone heeft een hele nette zit, ze moet alleen veel meer 'mee' gaan zitten. Er is hier nog veel te leren, maar dit bedoel ik echt niet l*llig!

Persoonlijk vind ik dat deze amazone een wat groter paard met meer lijf nodig heeft. Misschien nog niet eens zo zeer veel groter, maar wel een met meer front en body.

Ik heb vandaag Scandic in de training zien lopen, that's natuurlijk different koek
Laatst bijgewerkt door Missouri op 29-08-05 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:56

jammer ik zie ook geen fotos JAMMER !!!ben nieuwsgierig na jullie ciommentaar ikke wil ze ook zien

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:01

De TS heeft al aangegeven waarom de foto's het niet doen dames er wordt aan gewerkt meen ik

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:46

Ik vind geen van defoto's echt scherp genoeg om uit te vergroten..
dus nog een keer opnieuw

Verder mag het zadel wel een handbreedte naar achteren gelegd worden of zowiezo goed passend gelegd worden !
Dan zal haar zithouding ook aanmerkelijk veranderen!

Hoe is het op de wedstrijd gegaan??

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 00:44

Ik zie ook nog steeds geen foto's en ben wel erg benieuwd

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:12

Nimmedor schreef:
Ik vind het een goede combinatie
Ik werk zelf op een dressuurstal, en daar longeren we alle paarden vaak met 2 elastieken zoals zij ze vast heeft.
Het verricht echt wonderen!! Beter dan de pessoa, slof of wat dan ook, met dit krijgen we de beste resultaten.
Als het paard het hoofd omhoog doet, rekken de elastieken mee, dus het is superzacht. Het geeft ook precies de juiste aanleuning, zodat het paard het laatste stukje van de hals ook gaat gebruiken en ze fijn over de rug lopen.
Ook kun je de elastieken erg laag doen om ze lang en laag te laten lopen.
We hebben wel eens van die verreden Z paarden op stal gehad die ontzetten stug in de mond waren, dan reden we ze met de elastieken, en vonden ze de balans terug en wisten ze weer hoe ze hun rug moesten gebruiken.Dit is bij ons het enige hulpmiddel dat je niet verkeerd kan gebruiken, en veel resultaten boekt

Zo, wou ik even kwijt En nogmaals, ik vind dat je hem lekker aan het lopen hebt hoor!!

inderdaad!
Helemaal mee eens