Wout @ hoog springwork.. en een paar andere foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Re: Wout @ hoog springwork.. en een paar andere foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:19

amie_x_mij schreef:
Hij gaat niet te vroeg af, sorry dat ik het zeg..

Hoe denk je anders dat zo'n ding anders over die hindernis moet komen? Hij springt altijd vanaf deze afstand..

Ik zie dat ie ruim 2 meter van te voren afgaat en 1 a 1,5 meter is normaal.

En een paard kan beter ver springen dan hoog dus hij zal het altijd wel halen alleen met zo'n hoogte...!
Verder ga ik helemaal met meiske16 mee

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:00

Ten eerste, ook ik vind het niet verstandig om vlak nadat je checkte of je paard nog kreupel stond, er 1m30 mee te gaan springen. Ook al springt hij veel hoger, maakt niet uit.

Ten tweede, hij zet wel degelijk te ver af: de regel is dat het paard afzet op dezelfde afstand als de sprong hoog is. Slecht uitgelegd, maar dat wil zeggen dat wanneer je 1m30 in de hoogte springt, je paard ook op ongeveer 1m30 afstand moet afzetten. Om die tweede foto zet hij veel verder af.

Suelza schreef:
Misschien eerst op een lage sprong met ruggebruik leren springen. Een goede springruiter traint ook niet op hoogte, maar op techniek. En een paard met techniek springt vanzelf de hoogte in...

Ten derde, amen! Mijn zus haar paard kan met gemak een parcours van 1m40, en een losse sprong van minstens 1m60 onder de ruiter. Haar trainingen gaan nooit hoger dan een parcours van 1m20, en dat omdat ze ook wedstrijd rijdt op 1m20. Verder springen ze vaak enkel parcourtjes op 1m.

Verder: Het is wel een heel mooi paard hoor, aansprekend hoofdje heeft hij!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:18

Meiske16: Ben het wéér met je eens vandaag net als met Suelza Afbeelding
die 3e foto vind ik er alles behalve prettig uitzien, en zo hoog te gaan springen met een paard die misschien wel kreupel kan zijn van een val?
dat kan ik niet bevatten, maargoed

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:06

Wout is nooit kreupel geweest, dat staat ook nergens..
En de val was al 2 dagen geleden..
Maarja we lieten hem zowieso even loslopen.. we hadden geen tijd genoeg om te rijden..

Hij vind springen nou eenmaal geweldig leuk.. vrijspringen is hem dan ook op zo'n manier aangeleerd dat hij het super vind.. Hij gaat er bijna vanzelf overheen (het enigste wat je moet doen is even klikken met je tong.. )
En die hoogte, tja.. misschien dom van ons, en misschien is zijn techniek niet goed.. maar hij had er lol aan.. en was en is dus niet kreupel..
volgende keer zullen we de afzetbalk goed leggen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:06

amie_x_mij schreef:
Wout is nooit kreupel geweest, dat staat ook nergens..
En de val was al 2 dagen geleden..

"Nadat stephanie was gevallen met wout, (zie vvdd)
lieten we wout even lopen om te kijken of die nog kreupel was.. "

En tuurlijk ik begrijp best dat jouw paard springen leuk vind, maar ik denk dat hij het net zo leuk vind om over een hindernis te springen die wat lager is. Daar kan hij wat makkelijker over heen kan en hij hoeft zich niet in allerlei bochten te wringen.

Hoogte komt vanzelf wel. Ik denk dat jij misschien onbewust een beetje onderschat hoe belangrijk het is, met name voor de gezondheid van jouw paard, om hem technisch goed te laten springen...

Laat hem eerst lekker op lage hindernissen oefenen. Train hem in het correct ruggebruik. Zorg ervoor dat hij meer de hoogte inspringt. Doordat hij te weinig omhoog springt zet hij te vroeg af. Logisch, want anders komt hij niet over die hoogte heen.

Het belangrijkste van paardrijden en paarden houden is ze "heel houden".

Ze moeten plezier hebben in wat ze doen en dan moet je de lat "letterlijk en figuurlijk" niet te hoog leggen. Daarmee verhoog je alleen maar de kans op blessures.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:10

ja we gingen gewoon kijken of hij kreupel liep.. want het kan best stijf zijn geworden na 2 daagjes.. maar hij is het nooit geweest.. Kheb denk ik de tekst een beetje verkeerd neergezet

Maar ik zal aan jouwn tekst denken en doen:)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:13

Waarom wordt hij eigenlijk verkocht?

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:20

hij heeft wel een mooie techniek met zijn benen maar hij gebruikt zijn rug niet
maar als het paard dit niet zou willen dan sprong hij het niet vrij hoor

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:27

Er is ook niemand die hier beweerd dat het paard het niet zou willen. Dan heb je de reacties niet goed gelezen.

Ik vind zijn voorbeentechniek trouwens helemaal niet zo goed. Hij vouwt zijn benen niet voor zijn boeg. Hij "valt" letterlijk over de hindernis heen. Brengt zijn hals veel te ver naar voren. Zet te vroeg af.

Dit zijn allemaal zaken die voorkomen kunnen worden, door het paard eerst op techniek te trainen.
Probeer je eens voor te stellen wat een enorme klap er op die voorbenen komt, op het moment dat het paard niet door zijn rug heen loopt.

Verder blijf ik bij wat eerder is gezegd...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:49

Suelza schreef:
Waarom wordt hij eigenlijk verkocht?

Hij en zijn tinker vriendinnetje (viewtopic.php?f=10&t=459313&hilit=) worden door de eigenaars niet meer gebruikt.. sinds wij er zijn..
Ze doen er zelf niets meer mee.. de paardjes staan alleen maar op het land als wij er niet zijn..

Ze moeten gelijk weg, want wout heeft verlatingsangst.. als wout bijv. afslag naar links doet en lady (tinker) naar rechts en ze zien elkaar 5 seconden niet worden ze helemaal gek en gaan ze hinikken als ze alleen zijn..

maja, ik hoop heel erg dat ze een goed tehuis krijgen!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:15

Een goede springtechniek heeft ie in ieder geval niet! Hij valt haast over de hindernis heen. En om hem nou zo te laten springen om te kijjken of ie nog kreupel is lijkt me ook niet echt verstandig... Maar ja, wie ben ik he...

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:18

Super dattie ook met ruiter mooi hoog kan springen, ik hoop dat het gouw weer beter gaat met Stefanie en der paard

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:19

Gitta1977 schreef:
Een goede springtechniek heeft ie in ieder geval niet! Hij valt haast over de hindernis heen. En om hem nou zo te laten springen om te kijjken of ie nog kreupel is lijkt me ook niet echt verstandig... Maar ja, wie ben ik he...

Zn techniek zitt idd niet echt mee, maar het lukt hem wel, ze zeiden tog dat hij niet kreupel was, dan kan hij toch ook gewoon zn verdere bewegeing krijgen als dat het geval niet is?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 14:03

dankje leonie

Denk ik eens een keertje iets goed te doen door hem lekker loste latenspringen ipv onder het zadel (elk topic dat ik van hem zet krijg ik toch gezeur)
bokt vind altijd wel weer wat anders

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:35

Ilkkah schreef:
Meiske16: Ben het wéér met je eens vandaag net als met Suelza Afbeelding
die 3e foto vind ik er alles behalve prettig uitzien, en zo hoog te gaan springen met een paard die misschien wel kreupel kan zijn van een val?
dat kan ik niet bevatten, maargoed

maar als je gaat kijken of die stijf is...moet het dan meteen zo hoog?een simpel kruisje is meestal al voldoende!

enne wat heb je met Wout gedaan de volgende dag??stil laten staan,of ook nog laten lopen...?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 16:03

een wandeling aan de hand gemaakt..
hoezo?

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:48

Leuke foto's noraly.. Wel jammer of niet dat ze weg moeten