equador merrie 3jr @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: equador merrie 3jr @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:10

hey
wat heb je daar een mooie merrie! Ze is al mooi vol voor drie jaar te zijn
Dat andere paard dat je net toonde

Ik vind trouwens je keuze van sporen goed hoor! op de dressuurstal waar ik werkte reed ik jonge pony's en paarden, en sommige reageerden ook niet op m'n been, en panikeerden op de zweep, dus dan gebruikte ik ook een kort stomp spoortje. helemaal niks mis mee als je weet hoe je het moet gebruiken

Ziet er goed uit hoor! Doe zo verder!
xxx

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:33

casjuh schreef:
Op de foto's is duidelijk te zien dat ze nog geen correcte houding heeft en dat het gebruiken van spoortjes zwaar af te raden is, omdat ze constant zal gaan "prikken". Áls je er dan voor wil zorgen dat ze weer voor het been gaat lopen moet je vooral elke pas gaan lopen prikken...

vind het indd ook erg knap van je dat je van 2 foto's kan zien dat zij een slechte zit heeft.
slaat natuurlijk nergens op!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 16:18

Ik kan best tegen wat opbouwende kritiek hoor: Ze loopt id wat achter de loodlijn bijvoorbeeld. Als je op mijn site kijkt dan kan je ook zien dat ik commentaar op mijn rijden heb gegeven en dat staat er dus ook bij. Dit paard is heel licht in de hand en omdat ze nog niet zo aan het been was, was het ook moeilijker om haar met het been naar de hand toe te rijden, zodat het neusje er meer uit kwam en de hals dus wat meer op lengte. Ik ben blij dat de mensen met iets meer dressuurachtergrond wel met realistische ogen naar de foto's kunnen kijken. Ik heb even wat profielen doorgelezen en zie dat vooral de mensen met wat minder ervaring op dressuurgebied en het africhten van paarden veel negatieve opmerkingen maken in dit topic. Dat vind ik wel jammer. Als je kritiek geeft, dan kan dat toch ook op een opbouwende manier? bv. misschien kun je het eens proberen zus en zo, bij mij werkte dat heel goed. Dat komt al heel anders over.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:30

ja ok, het is ook heel knap om aan hand van de enige 2 foto's te oordelen dat je geen goede zit hebt. Maar dan plaats je ook wel de juiste 2 foto's om te laten zien hoe je niet moet gaan zitten...
Op de 3e foto ziet het er idd heel netjes uit!
Misschien dat wij van mening verschillen, omdat onze manier van africhten heel anders ligt (zie mijn profiel). Ik geef ook alleen mijn mening en tips die mij goed lijken. Verder geef ik niet alléén maar kritiek dus wie kan er nou niet lezen. Verder wil ik dit forum gezellig houden en laat ik het hier bij aangezien ik zo wel honderden discussies kan gaan voeren.

Veel succes met je andere "sport"paarden en ik zal minder snel oordelen op basis van foto's.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:01

Onze manier van africhten verschilt niet zoveel van elkaar als jij denkt hoor, misschien moet ik daar ook maar eens foto's van maken. Wij hebben al vele paarden afgericht, maar zijn er nog nooit afgebokt zoals bv. op het filmpje wat jij ergens hebt staan, dat vind ik niet grappig maar ernstig; een paard bokt alleen zo als hij je echt van zijn rug wil hebben en echt heel boos is of heel bang. Rust en vertrouwen is ook bij ons het belangrijkste en van daaruit gaan we verder, net als jij Casjuh. Het gaat mij erom dat je ook op een andere manier iets kunt zeggen zonder iemand op zo'n kleinerende manier de grond in te stampen adhv. 2 foto's, want zo voelde het bij mij. We hebben het dan bij deze uitgepraat en hebben het er niet meer over okay?

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:36

ok

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:50

Wat is dit toch een netjes topic, vinden jullie ook niet? Hier worden de zaken uitgepraat! Haha

en Casjuh; ook nog succes met je paardje Veyton...

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:58

hahaha ja dank je
ik vind zulke discussies ook altijd irritant en ik vind het ook irritant als mensen zomaar oordelen terwijl ze nog nooit de combinatie in het "echt" hebben gezien... (ja en dan doe ik het zelf )
Soms ben ik gewoon in een ontzettende zeikbui
mijn excuses daarvoor
Het lijkt me trouwens erg leuk als je foto's maakt van het inrijden op jouw manier. Iedereen doet het namelijk op allerlei manieren en aangezien ik altijd super nieuwsgierig ben... Het komt ook allemaal op hetzelfde neer idd... vertrouwen opbouwen, regels maken en verder trainen. Daarnaast is het erg leuk voor jezelf om er later op terug te kijken hoe je je paardje ingereden hebt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:24

Dat is ook zo; maar mijn volgende jonge paard is pas 3 maanden oud, dus dat duurt nog wel even haha! Ik heb nu een volledige baan, dus tjah... niet zoveel tijd meer om nog paarden voor anderen af te richten. Het paard op de eerste foto's heb ik zelfs een paar weken weg gebracht, omdat ik de tijd niet kon vinden om het helemaal zelf te doen. De vos op de onderste foto heb ik wel zelf gedaan, maar was al zadelmak toen ik haar kreeg en ik heb dit voorjaar deze friese merrie nog afgericht. Helaas maak ik inderdaad niet vaak foto's tijdens het africhten. Dat komt omdat ik dat geflits enzo te onrustig en afleidend vindt. We doen het al tijd met zijn tweeen en er is ook nooit iemand bij verder. Rust vinden wij heel belangrijk.
Afbeelding

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:26

wauw mooi beesie!
ik neem trouwens alles terug wat ik over je gezegd heb want op de onderstaande foto's is te zien dat je wel degelijk een hele goede zit hebt!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:35

Die eerste twee was dat inderdaad ook niet echt op te zien met die hakken en die korte beugels...