RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Re: RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:29

lotttttttt schreef:
maarjah ik vind het gewoon heel flauw als mensen zo reageren...

inderdaad!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:37

ik vind het juist heel goed wat jullie doen!!! het is toch veel beter dat de eerste keren een groter iemand erop gaat dat die de "rem en gas" erop rijdt en dan daarna een klein kindje er ook mee naarbuiten ipv dat je een klein kindje er buiten op zet die er dan af valt en ik weet niet wat voor verwondingen krijgt??? echt goed hoor!!!
Het is toch ook niet de bedoeling dat ze er een jaar lang iedere dag mee gaat trainen en op concour gaat starten??? naja.. ik vind het iig wel SUPER!!! en het beestje houd er zo ook lol in

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:04

hey leuke foto's hoor
als je niet te zwaar bent en de pony heeft er lol in
begrijp ik het probleem niet helemaal

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 00:14

begrijp het probleem zoiezo al nooit
van dat gezeik lekker belangrijk als ze te groot is
ik zag die pony nog niet door der 4 kleine hoefjes heen gaan
dus valt allemaal wel mee hoor.
gejank hier altijd om niets
net als of die beesten overal aan dood gaan ofzo.
clau ga lekker zo door hoor beter dan kinderen van 8 met een hersenschudding.
omdat dat er beter uit ziet.
groetjes mi

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 06:47

En daar gaan we weer.. ....

Zonder cap is onverstandig.
Maar die pony kan haar goed dragen dus waarom dat probleem?

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:35

wat een leuke shet over een tijdje kunnen der mooi kinderen oprijden

wat zit iedereen te sijke hiierzo die shet houd er makkelijk .. dus zo als Romytjuuh al zegt wat is het probleem

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:49

Astjeblieft zeghou toch op!Den kje dat ze heel intensief met dit beesej gaat werken ofzo? En als jij wilt dat er een kind van 6 opgaat zitten die ermeteen vanaf gegooit word en misschien wel iets overhoud dan moet jij dat lekker zelf doen!Misschien si ze wel wat lang maar iet te zwaar en misschien si het neit het perecte plaatje maar zoals ze al zei : het is niet voor altijd!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:36

BettyLove schreef:
Dat beest zakt
onderhand door zijn poten. Het zal me niks (niets) verbazen als die binnekort stokkreupel is. Dat gebeurt namelijk wel vaker met zulke beesjes en een groot iemand erop, maar daar heb jij zo te zien weinig verstand van.

Jij bent gewoon onwetend want het is algemeen bekend dat te lang en NIET te zwaar niet zielig KAN zijn. Bovendien is ze juist goed bezig want ze had ook een kind haar pony kunnen laten inrijden maar daar is de pony niet geschikt voor dus dat voorkomt alleen maar ongelukken. En geen cap is onveilig maar wel eigen keus!!

En topicstarter: Iedereen reageert maar met het ziet er niet uit maar je zei zelf al dat je weet dat je te lang bent en je zit er netjes op hoor meid dus het kan makkelijk!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:48

bedankt voor alle reacties.
ja mn cap, ik heb hem eigenlijk altijd op, dus beetje stom van mezelf inderdaad.

en ja ik zal er nu even op moeten "rijden" galop slaan we zowiezo over, dit omdat ze het voor de kar ook niet doet.
maar stap en draf moet kunnen.
ze vind het overigens tot nu toe heel leuk. loopt dan ook de hele tijd met oortjes naar voren.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:40

bokt kan toch zo zeiken af en toe..
nou sorry hoor, maar als jullie DIT al erg vinden..?
hoe moest die shet anders ingereden worden?
een meisje van de goeie lengte + gewicht heeft gewoon niet genoeg ervaring!!!!!!!!
dus het KAN niet eens anders..
en dat beestje gaat er echt niet dood van, en zal vast ook wel niet kreupel worden of weet ik veel wat hier allemaal gezegt wordt..

nou veel plezier met je kleintje! en ik vind dat je t goed doet!
t is trouwens echt n schatje!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:52

Succes met inrijden Vind het verstandig dat je het zelf doet en er niet een kind van 6 opzet! Veel plezier met haar.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:57

Ik vind het er eigenlijk helemaal niet zo gek uitzien en ik vind het juist goed dat ze zelf deze shet aan het inrijden is en niet een onervaren kindje. Dat kan met een jonge pony levensgevaarlijke situaties opleveren!
Leuke shet!

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:10

vind het er leuk uit zien hoor niks mis mee en te groot ben je misschien wel maar een shet kan heel veel hebben!!!!!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:12

Ik ga me met Gabbertje en Elise en al de rest..
Ik vind het ook heel goed dat er eerst een 'ervarener' ruiter op gaat rijden, als ze daar goed op reageerd, kan je binnen een jaar een jongere ruiter opzetten! Mensen zeggen vaak dat de ruiter 'te groot' en 'te zwaar' is omdat het geen zicht is. Oke je bent misschien wat groot, maar je bent zeker niet te zwaar!:) En zolang jullie er beiden plezier in hebben zie ik niet in dat je er mee zou moeten stoppen hoor!
Veel plezier nog in de toekomst..

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:27

hey meid leuke shetlander heb je je zegt dat ook nog drachtig s ik wil wel nog foto's zien van het veulentje en de eesrte keer als er een kleiner kind op gaat en ik vind het slim van je dat jij als groter zijnde eerst em vanalles leert en daarna kinderen er op laat 1 tip nog draag je handen een beetje als het gaat
verder nog veel plezier met haar

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:29

lowara schreef:
4de keer onder het zadel en je gaat er mee naar buiten
leer dat beestje eerts goed de hulpen voordat je zoeits gaat doen. stel ze schrikt, dan kun je haar dus nooit terug krijgen, want dat snapt ze niet.
erg onverantwoordelijk en gevaarlijk.

Dat kan juist goed zijn, in het begin veel naar buiten. Lange rechte lijnen rijden.

Maar goed, ik vind het een hele leuke pony

Ik vind het belachelijk als mensen toch commentaar hierop gaan geven terwijl ze nadrukkelijk heeft gevraagt dat niet te doen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:45

Ziet er leuk uit hoor, als jullie er maar plezier in hebben!

En Bettylove: Je mag best je mening geven hoor, als je weet waarover je praat en verder kijkt dan je neus lang is .

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:02

oeeh! Die bettylove mag wel gaan uitkijken

erg leuk shetje! Leuk dat je er al mee naar buiten gaat, want zoals eerder is gezegd: lange rechte lijnen zijn veel beter voor het evenwicht..
waarschijnlijk als er een dik mollig KLEIN kind had opgezteen die evenweinig woog als jij doet, dan was er lang niet zulk commentaar geweest!
Maarja, je kent bokt

Nog veel succes!!

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:05

Dressuur85 schreef:
BettyLove schreef:
Dat beest zakt
onderhand door zijn poten. Het zal me niks (niets) verbazen als die binnekort stokkreupel is. Dat gebeurt namelijk wel vaker met zulke beesjes en een groot iemand erop, maar daar heb jij zo te zien weinig verstand van.

Jij bent gewoon onwetend want het is algemeen bekend dat te lang en NIET te zwaar niet zielig KAN zijn. Bovendien is ze juist goed bezig want ze had ook een kind haar pony kunnen laten inrijden maar daar is de pony niet geschikt voor dus dat voorkomt alleen maar ongelukken. En geen cap is onveilig maar wel eigen keus!!

En topicstarter: Iedereen reageert maar met het ziet er niet uit maar je zei zelf al dat je weet dat je te lang bent en je zit er netjes op hoor meid dus het kan makkelijk!

Ik ben echt niet onwetend ik heb het zlef togch mee gemaakt dat een meisje een schet in ging rijden en toen stokkreupel was de DA zei zelf ook dat het over belasting was dus ik weet heus wel waar ik over praat ik heb het zelf mee gemaakt.
En als ze geen kindjes heeft die er op kunnen rijden waarom moet dat beestje dan in godsnaam zadelmak worden? laat dat beestje lekker bij vriendjes in de wei lopen .

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:11

ik vind het ook super goed dat je het zelf doet want hoe vaak zie je wel niet dat die kleine ponytjes helemaal niks kennen en er telkens maar een klein meisje af word gemieterd omdat hij of zij gewoon niet goed is ingereden. En er zijn gewoon haast geen kleine en lichte kinderen wie genoeg ervaring hebben om een pony in te rijden.

harstikke goed hoor wat je doet gewoon lekker mee door gaan en straks is die hartstikke braaf

en bettylover dat beestje moet wel kleine kindjes gaan dragen maar dan moet die toch eerst INGEREDEN WORDEN en nou weten we allemaal wel dat je het zielig vind enzo laat haar nou lekker die pony rijden en ga jij je maar lekker even ergens anders commentaar op geven

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:12

en jou shetlander heb jij zeker zelf ingereden als kleine kruimel??

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:25

uhm betteylove
ze zegt toch zelf dat ze op zoek is naar kindjes die erop kunnen rijden...
en kweenie hoe die shet van juo dan ingereden is.. maar hier worden ze echt niet kreupel van hoor!
en jij zit maar te roepen dat ze niet zo'n topic moet openen omdat ze dan alleen slecht commentaar krijgt omdat het ZIELIG is...
nuo ze krijgt alleen van jou slecht commentaar, en voor de rest vind NIEMAND het zielig...
misschien heb je ongelijk dan..?

nou pjotr.. ik ben het iig VOLKOMEN met bettylove eens..
wat ben JIJ gemeen..!! om een shet in te rijden..!!
zielige zielige shet!!
haha (voor de penny's (kweenie of die in dit topic zijn) ik meen t dus niet.. )

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:38

BettyLove schreef:

Ik ben echt niet onwetend ik heb het zlef togch mee gemaakt dat een meisje een schet in ging rijden en toen stokkreupel was de DA zei zelf ook dat het over belasting was dus ik weet heus wel waar ik over praat ik heb het zelf mee gemaakt.
En als ze geen kindjes heeft die er op kunnen rijden waarom moet dat beestje dan in godsnaam zadelmak worden? laat dat beestje lekker bij vriendjes in de wei lopen .

Er kan beter iemand op rijden die groot is en zijn gewicht goed kan verdelen, dan iemand die klein onervaren is en met zijn lichte gewicht de pony alleen maar blokkeerd! Wat weer rugproblemen en dergelijke oplevert.

Tuurlijk voor het plaatje ziet het er niet mooi uit, maar kijk eens naar de pony oortjes naar voren geen tekenen van verzet.
Was het dan wel goed geweest als er een meisje(/jongen) van 140 met 56 kilo opzat?
Maar dat meisje(/jongen) heeft geen ervaring, zoekt steun op de teugels,trekt in de mond. Blokkeert de pony met zijn gewicht. Pony krijgt nare ervaringen en wil misschien wel nooit meer iemand op haar rug. Was dit dan beter geweest, alleen op deze persoon dan klein is?

Nee ts je bent goed bezig! Ik vind het ook knap van je dat je gewoon zo over straat gaat, terwijl je best wel zal weten wat mensen er voor negatief oordeel over kunnen geven! Trek het je niet aan deze mensen , weten niet beter. Doe wat je zelf denkt dat goed is!

MAg ik nog 1 ding weten hoe groot ben je eigenlijk? en je pony? PM mij desnoods maar voor er weer een lading commentaar volgt

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:40

laugrease schreef:
uhm betteylove
ze zegt toch zelf dat ze op zoek is naar kindjes die erop kunnen rijden...
en kweenie hoe die shet van juo dan ingereden is.. maar hier worden ze echt niet kreupel van hoor!
en jij zit maar te roepen dat ze niet zo'n topic moet openen omdat ze dan alleen slecht commentaar krijgt omdat het ZIELIG is...
nuo ze krijgt alleen van jou slecht commentaar, en voor de rest vind NIEMAND het zielig...
misschien heb je ongelijk dan..?

nou pjotr.. ik ben het iig VOLKOMEN met bettylove eens..
wat ben JIJ gemeen..!! om een shet in te rijden..!!
zielige zielige shet!!
haha (voor de penny's (kweenie of die in dit topic zijn) ik meen t dus niet.. )

Over Penny meisjes gesproken

En ja ik heb mijn shetlander vroeg zelf ingereden gewoon met iemand er naast ging goed zat

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:41

CrackerHorse schreef:
BettyLove schreef:

Er kan beter iemand op rijden die groot is en zijn gewicht goed kan verdelen, dan iemand die klein onervaren is en met zijn lichte gewicht de pony alleen maar blokkeerd! Wat weer rugproblemen en dergelijke oplevert.

Tuurlijk voor het plaatje ziet het er niet mooi uit, maar kijk eens naar de pony oortjes naar voren geen tekenen van verzet.
Was het dan wel goed geweest als er een meisje(/jongen) van 140 met 56 kilo opzat?
Maar dat meisje(/jongen) heeft geen ervaring, zoekt steun op de teugels,trekt in de mond. Blokkeert de pony met zijn gewicht. Pony krijgt nare ervaringen en wil misschien wel nooit meer iemand op haar rug. Was dit dan beter geweest, alleen op deze persoon dan klein is?

Nee ts je bent goed bezig! Ik vind het ook knap van je dat je gewoon zo over straat gaat, terwijl je best wel zal weten wat mensen er voor negatief oordeel over kunnen geven! Trek het je niet aan deze mensen , weten niet beter. Doe wat je zelf denkt dat goed is!

MAg ik nog 1 ding weten hoe groot ben je eigenlijk? en je pony? PM mij desnoods maar voor er weer een lading commentaar volgt

AMEN