Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
mOmmii schreef:Leuk paardje
Alleen bij de foto waar je bij hebt staan:
Ohh schaam schaam (been een beetje ver naar voren)
Daar ligt je been juist wel goed
loutjuh schreef:lief paardje, ik was wel benieuwd waar hij staat aangezien je ook in veenendaal woont
ik rij in lunteren. mandy_b_s schreef:ik kan het nou nog niet dressuur noemen, maar je gaat de goede kant op !
Hoelang rijd je al ?
Heb je les ?
Zo niet is het mischien leuk eens prive les te nemen, alle aandacht voor jou, en je leert dus ook meer.
Plaats je nog eens foto's ?
BlekkiieGirl schreef:heb jij toevallig een inval verzorgster gehad die esther heet?
is dit in veenendaal? zoja waar?

denk dat de rest van het commentaar wel al gegeven word
Lusitana schreef:Probeer je benen vooral op 1 plek te houden. Als je zonder sporen rijdt, zoals je doet, hoef je niet je been naar achteren te brengen om te kunnen drijven (omdat je wat lang bent voor de pony). Drijven hoor je te doen met de binnen-bovenkant van je onderbeen, dus vlak onder de knie, zeg maar, tegen het zadel, en met je zit. Goed je bekken achterover kantelen. Als je pony niet prompt op je been reageert, moet je de hulp herhalen met een tik erbij achter je been en wel zo hard dat je reactie krijgt. Steeds als je pony niet op een normale beenhulp reageert, herhalen met tik erbij. Op een gegeven moment zal hij de tik niet meer afwachten en op je normale beenhulp reageren. Zit wordt vaak onderschat , maar is ook belangrijk. Niet alleen maar zitten, maar wat DOEN (kruis aantrekken) in overgangen. En dan vooral ook van voren opvangen. Veel overgangen en wendingen rijden. Galopperen op de volte. Niet door blijven denderen in 1 gang en maar de hoefslag volgen, echt je pony bezig houden! Houd je handen niet te star. Teugels komen los- vast. Houd altijd wat elastische spanning op de teugels.
Veel plezier nog met je pony en kom nog eens terug met foto´s.
bewerkt om typefouten te verwijderen
Sfiejj schreef:sorry, vind heter niet zo mooi uitzien.. Niet dat ik je wil afkraken ofzo... maar hoelang rij je?? ik heb niet alles gelezen dus heb dat misschein gemist,, maar vind dat je pony een beetje sukkelig loopt, mag wel iets actiever, wat meer gebogen.. het zadel meer naar achteren en je benen liggen ook niet helemaal goed.. Sorry.. echt niet boos bedoeld, maar zijn gewoon tips!