Aan de Teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveprince

Re: Aan de Teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:48

hahaha nou die heb je luid en duidelijk toch hihii maar zoals je instructrise zei over je teugels zo kort mogelijk houden daar zijn we het allemaal mee eens geloof ik dat is niet de manier.

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:49

lindsey schreef:
Loveprince bedoelt denk ik dat een paard wat op de juiste manier aan de teugel loopt, zijn neus naar voren en naar beneden zal strekken. Een paard wat in de krul wordt getrokken zal zijn hoofd omhoog strekken als je hem laat halsstekken of de teugels in een ruk uit je handen trekken en dan gaan hangen.

Hals laten strekken is dus een mooie manier om te kijken of je het paard op de goede manier aan de teugel hebt lopen.

Teugels zo kort mogelijk maken klinkt als in de krul trekken. Te lange teugels werkt overigens ook niet.

ik denk dat je inderdaad gelijk hebt met het fijt.. dat als je de teugels te kort neemt je hem in een krul trekt.. wel geeft mijn instructrice dit aan om te doen.. dusjah.. dat maakt het allemaal wat moelijk.. als ik hem lang geeft.. gaat ie soms wel eens uit zichzelf aan de teugel.. maar dit is id dniet de bedoeling.. hij moet aan de teugel op mijn teken.. en ontspannen als ik hem lang geef.. dit begrijpt hij ook niog niet helemaal

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:50

mischien heeft die last van zijn tanden dat kan ook een reden zijn dat hij niet wil nagegeven.
mijn paard kreeg ik met geen mogelijkheid na onder gereden
en nu de tandarts is geweest en ervaart dat het gaan pijn meer doet. loopt die super en loopt op losse teugel lekker rond na onder zonder getrek of korte teugel

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:53

Loveprince geeft een goede methode waarmee je kan controleren of je paard op de juiste manier aan de teugel loopt.

Maar de manier van Urielle om dit te bereiken vindt ik beter.

Overigens ga ik met Urielle mee dat een paard wat nog moeite heeft om in balans te lopen er niet aan toe is om aan de teugel gereden te worden. Vindt eigenlijk ook dat de instructrice dat had moeten zien. Teugels zo kort mogelijk vindt ik ook niet zo'n goed advies. Misschien tijd voor een andere instructrice?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:55

door de hals en nageeflijkheid wordt pas bewerksteligd als de motor van achteren goed werkt, werk daar dus eerst maar aan

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:59

nou zo zie je maar hebben we allemaal een beetje gelijk haha

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:36

Citaat:
moest ik de teugels zo kort mogelijk maken.. hem voorwaarts houden en dan
ophoudingen

maken

Dit is dus niet goed!
van de korte teugels is al wat gezegd, maar wat is kort??

Ophoudingen???!! dat moeten kneepjes zijn, hele fijne kneepjes, om en om.

Als je voorwaarts vraagt en dan een ophouding maakt - snapt dat paard toch niks van (ik ook niet) Ik zou dan gaan stijgeren of bokken hoor!

Babsie_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:58

hoe ik mijn paard aan de teugel rijd is door hem goed actief te hebben in zijn lijf(je rijd je paard immers van achter naar voren) zodat hij zijn rug en hals los laat en ik hem op kan vangen door een klein beetje druk te geven zodat hij mijn hand volgt en in een mooie krul gaat lopen met ze nek.zodra hij aan de teugel zit of hoe je het ook mag noemen geef k ontspanning in mijn handen als beloning voor hem zodat hij het fijn vind om zo te lopen en zich niet zo heel erg gedwongen voelt.Ik hoop dat dit je helpt.

groetjes