Udo @ Dressuurtraining

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jettiiy

Re: Udo @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:49

Udo2001 schreef:
Je, hoeft het paard ook niet "wow" te vinden. Daar vraag ik ook niet naar. Ieder zijn eigen smaak, ben er zelf erg blij mee. En dat een ander hem niet "wow"vind doet voor mij niets onder aan het paard. En mijn beugels laat ik zo, als ik ze langer doe wordt mijn houding erg slecht en heb ik weinig verbinding.

je houding was toch al slecht zei je met die wedstrijd misschien als je je beugels langer doetdat je dan beter gaat zitten. en ik vind die fotos van wedstrijd iig wel beter dan die andere. het lijkt dat je hier ook niet zo in zn mond zit enzo.. maar het blijven maar foto's maar dit is mijn idee er van

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:50

super fotoos!
wat een heerlijk beeld geeft dit zeg, lekker ontspannen super!
loopt lekker hoor voor een 4-jarige, mag je trots op zijn

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:53

Ik denk dat het plaatje mooier wordt als hij beter aan het been komt.
Wel een aansprekend type om te zien.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:53

trouwens, waarom rij je trouwens met zulke lange sporen.. misschien als je je beugels wat langer laat dan ga je beter zitten en kan je beter met je benen en je zit rijden want je trekt ook vaak je hak op. dan gaat hij ook vanzelf over de rug lopen en komtie laag en rond met zn neussie eruit

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 10:29

Pardon Lange sporen???? Ze zijn 2 cm, en nog afgerond ook!!
Ben al bezig met mijn houding. Maar het is moeilijk om een je paard goed te laten lopen en dan ook nog eens perfect te zitten. Op de eerste foto's is mijn houding al stukken beter dan op de wedstrijd foto's. En ik vind dat hij over de rug loopt, waar dat ik dat aan kan zien??? Ik kan mijn paard longeren zonder bijzet, daarbij loopt hij altijd voorwaarts neerwaarts. Zelf de verzekeringsagent die kwam keuren had gezegt dat hij kon zien aan het paard dat hij zijn rug goed gebruikt. En die zien nogal wat paarden op een dag. Ik ben het er dus niet mee eens dat mensen via de foto's kunnen beoordelen, dat hij zijn rug niet ontspant. Maar das mijn mening

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:52

ik zeg dat ook niet, ik zeg dat hij op de fotos een beetje 'vast' lijkt maar zoals ik al zei dat zijn maar foto's. maar over je sporen ikzelf heb t nietzo om zon jong paardje al met sporen te rijden maar toe maar. volgens mij is dit forum bedoeld om suggesties van anderen aan te horen etc. dus beetje raar dat je gelijk zo reageert.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:10

Foto's kunnen soms wat vertekenen maar vaak kun je een hoop zien vanaf een foto. Jij vind je paard goed over de rug lopen anderen zien dat anders.
Als je geen kritiek wilt moet je ook geen foto's plaatsen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:39

Kan goed tegen kritiek, maar wil ook mijn eigen verhaal kwijt kunnen. Want alleen van foto's kun je niet oordelen. Wil alleen op dingen antwoord geven. Want wat een ander vind, hoeft ook niet altijd zo te zijn.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:41

En je hoort mij niet zeggen dat alles perfect is. Zeker niet, van verre. Maar gezien zijn leeftijd en mijn ervaring, mag ik niet ontevereden zijn. En er zit nog veel werk in, dat ben ik met iedereen eens. Maar dan heb ik iets om mee bezig te zijn. Maar ik hoor vaak het negatieve naar voren komen, terwijl er in mijn ogen ook genoeg positefs over te zeggen is.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:09

er zit ook genoeg positiefs aan maar ik denk dat je ook is moet kijken naar wat anderen zeggen en niet gelijk een weerwoord hebben. ik kijk ook altijd naar wat anderen zeggen ookal ben ik het er niet mee eens. succes verder:)

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:49

Je moet hem proneren ook in trainingen hoger te rijden want hij loopt veelste diep maar welke klasse rijd je nu?mooi paard verder!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:35

Leuk paard heb je! Diep rijden met af en toe een stukje opgericht lijkt mij een prima manier van trainen, hij is nog maar 4 (!). Let er wel op dat hij zich niet te veel op krult, hier mee beperk je m in z'n beweging, zeker als je wil veruimen. Geef hem iets mee ruimte van voren zodat ie meer over de rug loopt en meer kan ontspannen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:50

Leuk paard, maar let op dat je je handen niet te veel optilt en niet te ver naar voren gaat zitten...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:56

Jeetje wat een hoop commentaar weer hier..
Ik vind het er netjes uitzien, aansprekend paard heb je .

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:27

Ziet er super uit! Op de wedstrijdfoto's zie je dat hij al wat meer opgericht loopt! Hoger dan dat hoeft zeker niet. Anders krijg je toch weer te horen dat je teveel oprichting hebt. Dat kreeg ik namelijk ook te horen afgelopen wedstrijd. Startte L2 en de jury zei, dat dit de oprichting was voor de Z! Kortom, ze moest dus lager!
Ik vind het er super uit zien. Het is heel goed dat je je paard lager rijdt in de training dat op wedstrijd, en de wedstrijd foto's laten duidelijk zien dat die oprichting echt wel prima zit! Kortom ga lekker zo door! Je paard loopt heerlijk! En een Super mooi groot paard!!

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:52

hej ik vind op de eerSte foto's dat je je paard tog wat te diep hebT lopen zou hem iets lager laten lopen (meer met het neusje naar de grond) rij zelf ook een 4 jarige + 5 jarige en (probeer) ze ook laag te rijden,, een kruipt gauw achter de noodlijn.. Verder ziet het er redelijk netjes uit.