Zoë over 1.30!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

Re: Zoë over 1.30!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:02

het gaat ook zeker niet om de hoogte, en ik snap ook wat je bedoelt dustinlover.
ik rijd ook heel veel dressuur tussen een parcours door zodat ze niet meteen denkt als ze een hindernis ziet, dat ze mag springen, maar zoals je ziet trekt ze zich daar niks van aan.
ik weet ook wanneer ik moet stoppen, ik heb deze hoogte maar 2 keer gesprongen, en ben (zoals ik al eerder zei) niet van plan om dit iedere keer te doen.
maar iig bedankt voor de tips, en ik zal blijven proberen.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:41

Cap..? Sorry, erg truttig misschien maar in combinatie met het zeer hoge tempo..een verkeerde afzet of landing.. moet er niet aan denken.

(Ik kan het niet heel goed zien maar het lijkt als of je een petje draagt, als het toch een cap is beschouw dit berichtje dan maar als niet verzonden )

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:37

Dustinlover schreef:
Kwa techniek zie ik nu niet echt veel en waar dat door komt door de aanrijding van de hindernis.
Ze schiet alle kanten op en dan mag je wel denken wow ik heb 1.30 gesprongen maar uiteindelijk gaat het niet om de hoogte maar de techniek.
Dus je kunt beter een sprong van 80cm springen met een goede rustig en gecontroleerde techniek als een sprong van 1.30 waar je helemaal uit elkaar gevallen op af rijd.
Probeer haar rustig naar een hindernis toe te rijden en als ze gaat aanvallen(wat ze overduidelijk doet)trek haar om en maak een volte en doe dat net ze lang totdat ze rustig naar een hindernis toe gaat en laat haar er dan pas overheen springen.
En nog een tip weet wanneer je moet ophouden dus als ze het een paar keer goed gedaan heeft stop dan ook en denk niet van ooh ik kan nog wel wat hoger.
Veel succes nog veder.

Ik had vroeger ook een springmerrie met arab bloed.
Deze dame scheurde ook keihard op de hindernissen af.
Mijn instructeur adviseerde mij dan ook om haar op een volte voor de hindernis te gooien zodra ze wilde stormen.
Net zo lang tot ze er normaal op af reed.
Het heeft wel enigszins geholpen.
En ik denk niet dat jij een paardje hebt dat hierdoor weigerneigingen gaat krijgen.
Good luck!

oja,wilde er nog iets aan toevoegen....
Toen ik die merrie had waar ik over schreef was ik net zo oud als jij.
En ook wild en onvoorzichtig
Nu,13 jaar later,spring ik nog steeds.
Maar ben me veel meer bewust van de gevaren.
Toen reed ik ook altijd zonder cap.
Ben je er weleens afgekegeld met een goede snelheid vol in een hindernis?
Normaal zeur ik nooit om het dragen van een cap.
Maar raad het in jouw geval toch echt aan.
Een schedel is zo dik niet

Maar het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:32

Dustinlover schreef:
Kwa techniek zie ik nu niet echt veel en waar dat door komt door de aanrijding van de hindernis.
Ze schiet alle kanten op en dan mag je wel denken wow ik heb 1.30 gesprongen maar uiteindelijk gaat het niet om de hoogte maar de techniek.
Dus je kunt beter een sprong van 80cm springen met een goede rustig en gecontroleerde techniek als een sprong van 1.30 waar je helemaal uit elkaar gevallen op af rijd.
Probeer haar rustig naar een hindernis toe te rijden en als ze gaat aanvallen(wat ze overduidelijk doet)trek haar om en maak een volte en doe dat net ze lang totdat ze rustig naar een hindernis toe gaat en laat haar er dan pas overheen springen.
En nog een tip weet wanneer je moet ophouden dus als ze het een paar keer goed gedaan heeft stop dan ook en denk niet van ooh ik kan nog wel wat hoger.
Veel succes nog veder.

dit bedoel ik ook als commentaar. k zei t alleen niet zo netjes dus bij deze sorry! en suc6 met oefene!