Spring talentje? Kings quest x Beaujolais.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Re: Spring talentje? Kings quest x Beaujolais.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:02

Eindelijk kom ik nog eens een Kings Quest tegen.
Ik heb een E-pony gereden van Kings Quest, een bonte en die kon ook geweldig springen, sprong namelijk regelmatig haar wei uit. Ze was pas jong maar kleine sprongetjes onder het zadel gingen ook goed.

Jouw paard is echt geweldig, springt zo te zien goed en wat een ontzettend gave aftekening! Echt mooi dier, zou ik trots op zijn!

Urban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:01

Bedankt voor je tips, ik ga het onder begeleiding uit proberen. Ik oefen ook wel op lage in- uitjes. Maar wat bedoel je met speciale kappen, als ze niet uitslaan. Groeten Cindy

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:03

Beaujolais is dat een hengst zo ja welk ras hengst en van wie is die..?

Urban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:10

Marliesje: ik heb even een vraagje. Ik ben al lang op zoek naar een afbeelding van Kings quest! Nakomelingen lopen niet met bosjes rond, dus misschien kan ik het bij jouw proberen. Of een foto van je oude pony, ook leuk. Beetje oftopic.

Beaujolais is een kwpn- hengst, geb. 1983, gefokt door J Nieboer. Zie Kwpn, voor meer info.

hashieslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:13

leuk paard:D

vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:22

ik vind het er heel goed uitzien en helemaal voor een 4-jarige!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:20

Urban schreef:
Bedankt voor je tips, ik ga het onder begeleiding uit proberen. Ik oefen ook wel op lage in- uitjes. Maar wat bedoel je met speciale kappen, als ze niet uitslaan. Groeten Cindy

Nou, dat wordt met name door professionals veel gebruikt. DIe doen ze dan om vlak voordat ze de ring ingaan. Het dier gaat dan vaak zowat in hanentred lopen (zo hoog tillen ze de achterbenen op), dan gauw de ring in, en dan slaan ze echt super uit! Probleem is soms dat ze teveel met die kappen bezig zijn en dan minder oplettend op de hindernis zijn.
Ze worden alleen gemaakt door Teun van Riel. Hij staat regelmatig op concoursen met een stand. De kappen schijnen iets op de pezen achter te drukken. Je moet ze dus niet te vaak omdoen, want dan went het en is het effect weg.

Urban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:51

Is het niet zo dat er lood in de kogelbeschermers zit?
Is dat niet verboden? Ik doe daar niet aan, het went en misschien heb je straks een paard wat juist niet voorzichtig meer op de sprong is. Lijkt me logisch, je geeft aan dat ze soms niet meer opletten en alleen maar bezig zijn met die kappen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:46

Sorry, heb nooit ook maar 1 foto van hem kunnen vinden.
En de dag voordat ik mijn eerste digi kreeg is de pony verkocht, ik reed haar voor een handelaar.
Echt jammer want ik was knettergek op het dier.