Udinde in de marathon op Ameland!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Re: Udinde in de marathon op Ameland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 14:34

Wouterpaard, dat is grappig! Dan hebben we elkaar vast (onbewust) gezien, met wie was jij mee?
Het was inderdaad in Ballum

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:37

met jan zwart (reed met de fries iris) en jaques die was vorig jaar eerste met een haflinger. Dit jaar reed hij met de fries nienke

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:33

Gave foto's en een waanzinnig goeie prestatie! Hartstikke goed gedaan, gefeliciteerd!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:43

Wat een prachtige foto's!
De werklust en het plezier straalt er werkelijk vanaf, echt super hoor!
Met recht een prestatie waar je trots op bent

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:13

Hee wat goed Jantina! Gefeliciteerd!

Wat is het toch een super leuk en braaf paard he

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:38

Margreet schreef:
haha op die foto van de vaardigheid met die graafmachine is het net of jullie aan komen scheuren om over dat hekje heen te gaan springen

Haha, dat dacht ik nou ook al!

Ziet er goed uit, ik weet alleen niet hoe het komt, maar ik zie Udinde op de een of andere manier nog steeds als jaarling en tweejarige. Maar nu is ze gewoon al een beleerd paard dat het harstikke goed doet !
Knappe dame heb je!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 20:52

Tinne, ik heb dat zelf soms ook hoor Het leek net vorige week dat Isolda met een kleintje aan de voet in de wei stond en ik uren over het hek hing om te kijken. En voor je het weet heb je een geweldig paard voor de wagen! Heel apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:54

Wat een waanzinnig gave foto's Jantina!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:17

Udinde rulez .

Tjee, wat blijft ze gaaf.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:11

GAAAAAAAAF jantina
en jij ook zo mooi glunderen.
wat een super leuk en braaf paard heb je toch aan je boktvos!
Kan me voorstellen dat je er echt super en super trots op bent

dewilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:52

hey wat leuk ik heb jou vast ook gezien ik was daar ook!!! samen met wouterpaard! ik was er vorig jaar ook maar toen heb ik door het weer niks kunnen zien....ik vond de hindernissen erg leuk!
Je paard is echt braaf als ze nog maar 4 is!!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:36

Ja ziet er erg goed uit! Moet je nagaan deze van 4 loopt gewoon even een marathon! daar zitten heel wat trainingsuurtjes in! Was dit je eerste wedstrijd? Nou in ieder geval heel veel succes!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 13:58

Dit was onze eerste wedstrijd. Ook de enige van dit jaar hoor, nu train ik haar weer af en krijgt ze even een tijdje "vakantie".
Ik moest haar toch trainen voor de keuring van dit jaar, dus de conditie zat wel goed. Ik kreeg zelfs nog een complimentje van de veearts bij de controle. Was ik wel erg blij mee

Ik heb nu al zin in volgend jaar

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:35

Ik was er ook!!! Met IndianaJones en Wouterpaard en Dewilover hebben zich ook al gemeld. Ik vond het echt supergave hindernissen. Erg leuk om te zien! Woon jij op Ameland?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:54

Inderdaad...wij waren er ook (met Spetter, Wouterpaard, Dewilover...en nog veeel meer! hahaha)
Ik heb jullie wel gezien, herkende jullie van die laatste foto waar je zo lachend op staat. Jullie kwamen ons voorbij, nog even wat onderling snel wat heen en terug gezegd als ik me niet vergis!

Mijn vriend groomde bij Jacques met Friese merrie Nienke en ik groomde bij Jan Zwart met Friese merrie Iris (de Fries van Jacques).
In 1e instantie zou ik met de vrouw van Jacques, Eva meedoen met haar Fries Nienke. Echter Eva stapte een paar dagen voor de marathon in een konijnehol en brak haar kuitbeen, dus dat ging niet door. Aangezien Nienke veel meer geschikt is voor de marathon als Iris, hebben ze besloten dat Jacques en Arjan met Nienke mee zouden doen. Omdat we toch al met 2 paarden ingeschreven stonden en Iris toch mee was, besloten Jan en ik mee te doen met Iris.

Het draftraject was inderdaad zwaar, erg zwaar. Iris had het er erg moeilijk mee. En ondanks dat ze best lang buiten adem was bij terugkomst ging haar hartslag en temperatuur mooi snel naar beneden.

We zijn met z'n allen (2 aanspanningen en veel "publiek" die voor ons waren overgekomen) van hindernis naar hindernis gegaan.

Hier wat foto's van ons...

Jacques en Arjan in de dressuur
Afbeelding

Jan en ik in de dressuur
Afbeelding

Jacques en Arjan
Afbeelding
Afbeelding

Iris had er compleet geen gang meer in, even waren we bang voor de laatste hindernis dat ze ons gewoon nooit het water weer uit zou trekken bij de bulten omhoog, hahahahahah.
We stonden zowat stil in de hindernis...hadden van te voren afgesproken er een leuke en gezellige marathon van te maken en Iris niet over de kop te jagen, ze kon gewoon echt niet meer.
Vandaar deze actie...hahahaha
We gingen toch al zoooo langzaam, dat ik dacht...ik vind het prima, maar kom droog uit deze laatste hindernis...ben boven op de achterbankies geklommen! hahaha
Errugggg charmant...NOT! hahahah Maar wel veel gelachen...en het publiek ook! hhihihhih enneh...Iris heeft ons eruit getrokken hoor! pfieuwwww.

Afbeelding

We waren 13e van de 24 en Jacques en Arjan 10e.

Al met al...en supergeslaagde en leuke dag!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 10:00

Dus dat waren jullie! Ik heb jullie inderdaad nog aangesproken, terwijl de heren een sigaretje aan het roken waren Ik was toen op weg naar de vaardigheid volgens mij.

Het A-traject was inderdaad super zwaar, helemaal voor de ponies. Udinde kon het goed doen op zich, maar goed, die is natuurlijk ook duinzand en heuveltjes gewend. Alleen na de 10 hindernissen had ze hem wel hangen hoor, de waterbak hebben wij ook gedeeltelijk in stap gedaan.
Wij hebben met de zelfde instelling gereden, rustig aan, leuke dag maken, ook omdat Udin nog zo jong is.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:15

Ik wilde het zo graag zien maar was helaas al naar huis!

Zelf ben ik er ook 2 weken met mijn eigen pony's geweest en het was heerlijk! En jij boft ook nog dat je er woont

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:58

jaaaa dat waren wij!!! hahahahah stonden op de hoek te wachten na hindernis 1 op jac en arjan en vanaf daar zijn we gezamelijk verdergegaan! Hebben daar wel 15 minuten gestaan, relaxen! hahahahaah

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:03

ziet er geweldig uit.....mooi paard bij die ene foto bij die kraan lijkt echt alsof je daarna moet springen

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:11

ziet er super gaaf uit enuh morgen ga ik naar ameland dus wie weet zie ik je nog wel

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:56

IndianaJones schreef:
jaaaa dat waren wij!!! hahahahah stonden op de hoek te wachten na hindernis 1 op jac en arjan en vanaf daar zijn we gezamelijk verdergegaan! Hebben daar wel 15 minuten gestaan, relaxen! hahahahaah

Was best fijn he, dat de tijd tussen de hindernissen niet telde. Kon je in ieder geval rustig van hindernis naar hindernis "keutelen". Kon Udinde ook echt wel gebruiken hoor.

pollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:53

Wat een leuk paard. Het leek me een vermoeide dag!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:55

Omdat dit topic al maanden oud is, zet ik er een slotje op.

Graag niet meer reageren op oude topics.