Umi(v. Gribaldi)@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Umi(v. Gribaldi)@Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:00

lizzy2 schreef:
Als jij een aantal problemen met paarden hebt opgelost wil dat nog niet zeggen dat je een paard als deze goed kan inrijden. Ik vind het echt jammer hoe er met zo'n mooi paard zo word omgegaan. Voor de rest helemaal met lenn eens. Er is veel meer voor nodig om een paard als deze goed in te rijden.
(en is jouw begeleiding wel goed, als deze sporen bij het inrijden van paard aanraad, om zo de problemen op te lossen?)
Ik vind het voor de rest een heel mooi paardje, met een hele mooie kleur .

waarom vind je het jammer dat er zo mee om word gegaan...wat doen we verkeerd?in draf is ze braaf zat...en loopt ze nu eindelijk recht, alleen de galop is gewoon nog erg lastig ze is liever lui dan moe met de sporen was ik het vanaf t begin al niet eens...m'n instructrice rijd op een veel hoger niveau(logisch) dus ging ik er vanuit dat ze wel wist wat ze zei. Verder ben ik de enige die erop rijd, ik laat alleen mensen erop waarvan ik weet dat ze goed kunnen rijden en d'r aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:02

Een goede houding neem je echt niet zomaar aan hoor
dat gaat ook vaak gepaard met een stukje samenspel, iig niet met een mafkees onder je die onder het werk uit wil komen.

De strake hand kan ik ook niet mee zitten als het paard gewend is dat hij door mag denderen en zijn zin mag hebben.

Maar daarom vind ik het wel zonde dat het zover komt, dat is niet nodig

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:05

leuk en mooi paard!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:06

mandy_b_s schreef:
ik ben het zeer zeker eens met Lenn.
waarom een jong paard kopen, en dan een gribaldi als je nog niet genoeg ervaring hebt, of nog niet "goed" genoeg bent om deze correct in te rijden ?

zoals gezegd, ik vind het erg vreemd dat jouw begeleiding je aanraadt met sporen op een jong paard te klimmen.

Wie zegt dat ik niet genoeg ervaring heb om een paard in te rijden, misschien voor deze wel. Ik heb haar uiteindelijk toch naar een africhtingsstal gebracht en die zijn er 3maanden mee bezig geweest.

over die sporen...ik zie t gewoon als een hulpje voor wat moeilijkere oefeningen..dus vroeg me ook af waarom ik met sporen moest rijden. Het ging wel stukken beter en kreeg haar veel makkelijker recht maar ga vanaf nu zonder rijden en dan zeurt m'n instructrice maar

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:12

Citaat:
Wie zegt dat ik niet genoeg ervaring heb om een paard in te rijden, misschien voor deze wel. Ik heb haar uiteindelijk toch naar een africhtingsstal gebracht en die zijn er 3maanden mee bezig geweest.

over die sporen...ik zie t gewoon als een hulpje voor wat moeilijkere oefeningen..dus vroeg me ook af waarom ik met sporen moest rijden. Het ging wel stukken beter en kreeg haar veel makkelijker recht maar ga vanaf nu zonder rijden en dan zeurt m'n instructrice maar

Als ik in je profiel kijk, en dit zie staan:

Citaat:
Het was de bedoeling dat we dus een paard zouden kopen met wedstrijdervaring waar ik dan nog heel veel van kon leren.

dan zegt dat voor mij genoeg

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:12

Zoiets dacht ik ook talented!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:15

talented schreef:
Hoe kan zij in vredesnaam fatsoenlijk rijden met laarzen die echt veel te hoog zijn ?

Verder ziet het er wel uit als een leuk dier, maar zoals al eerder gezegd is, moet je echt proberen om meer begeleiding of iets dergelijks te zoeken. Een jong paard inrijden vergt echt de nodige ervaring en voor je het weet zijn er een aantal (rijtechnische) fouten ingeslopen die er zeer moeilijk weer uit te rijden zijn!

En ik geloof best dat dit grietje zz licht rijdt, ze zit misschien niet zo netjes maar waarschijnlijk zal ze een paard wel aan het lopen krijgen? Ik bedoel, als je naar Edward Gal zijn houding kijkt, kan je er ook het een en ander op aanmerken! Maar gaat zij hem nou vaker voor je rijden of wat is de planning?

haha misschien waren d'r laarzen net nieuw ofzo? viel me wel op dat ze heel erg glommen en verder ben ik t met je eens...misschien zat ze er af en toe niet zo netjes op ik geloof d'r wel dat ze op dat niveau rijd. Het zou me wel leuk lijken als ze Umi vaker voor me kon rijden. Ze komt hier trouwens vaker in de buurt dus misschien wil ze me dan wel les geven lijkt me wel lastig 2verschillende instructrices die allebij een andere mening hebben

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:16

haha precies talented. ik zat net haar profiel door te lezen en het kwartje viel hier ook

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:19

elmiran schreef:
Ze komt hier trouwens vaker in de buurt dus misschien wil ze me dan wel les geven lijkt me wel lastig 2verschillende instructrices die allebij een andere mening hebben

Een antwoord: niet doen!

Zoek de voor jou best, waar je het beste gevoel bij hebt, uit en ga daar voor de volle honderd procent voor!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:21

dat wilde ik eerst ook wel maar toen vond ik Umi en leek het me leuk om het is te proberen, had toen iemand gevonden die me erbij kon helpen en er ervaring mee had. Later kreeg ik een mailtje van haar dat ze dus onverwachts ging verhuizen en er dan geen tijd meer voor had toen heb ik het een hele tijd met me pa samen geprobeerd en daarna iemand anders gevonden die me heel goed geholpen heeft. Ben blij dat ik haar toch maar weg heb gebracht, we hebben er zelf wel voor t eerst op gestapt. Bij de africhtingsstal hebben ze er 3maanden over gedaan.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:55

Maar ze hebben er bij die africhtingsstal 3 maanden op gereden en daarna moest je haar zelf nog leren nageeflijk te lopen en in galop aan te springen?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:07

Leuk dier. Iedereen kan wel zeuren bij deze amazone van hoe kan het zo ver komen maar weet je bij hoeveel anderen dat ook gebeurd?! Een onervaren paard met een ruiter/amazone die zegt owh dat lukt wel, want ik heb die en die ook al 'ingereden'.
Waarvan we geen foto's zien! Vind het knap dat ze ze plaatst, en commentaar kan hebben. Iedereen houdt er zijn eigen ideeen en adviezen opna.
Snap dat het niet helemaal zuiver overkomt als de eigenaresse eerst verteld dat ze een goed leerpaard wil maar dan aankomt met een groen paard, maar zou het niet zo kunnen zijn dat ze gewoon voor dit paard viel? Liefde op het eerste gezicht, of hoe je het noemt

Jammer van het paard dat het idd zo ver moest komen maar ik denk dat ze zelf nu wel in de gaten heeft dat het idd niet zo makkelijk is. En jah, de zz-amazone... die komt voor mij nu ook niet zo over maar wat wil je op een jong dier, niet in evenwicht en niet voorwaarts.

Verdedig hier trouwens niet de eigenaresse (of zeg dat ik het eens ben met haar methode, zou het ook anders doen) omdat ik haar moet kennen ofzo want ik ken haar niet. Maar misschien dat het verhaal eens van een andere kant bekeken kan worden?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:08

Dit is nou precies de reden waarom ik mijn jonge beesten ga wegbrengen. Misschien heb ik een ander doel en dat is wel de wedstrijd sport in. Maar ook naast het wedstrijden rijden wil ik een fijn paard hebben om op te zitten.
Snap dan ook niet waarom je het zelf blijft proberen. Maargoed doorzettingsvermorgen heb je wel.

Hopelijk gaat het met goede begeleiding beter! Een leuk paard heb je namelijk wel onder je kont

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:09

Lange laarzen! Echt mooi vink dat
Leuk paard, meng me niet in de discussie hier

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:17

Ik ga ook mee met de anderen, de houding van de ruiter is niet echt super, en dat bepaalt ook de houding van het paard. Lijkt me alsof er erg veel spanning op zit allemaal om het 'goed' te krijgen...

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:41

Ik vraag me toch wat kleine dingetjes af....

je wilt een leerpaard, maar je komt thuis met een groene Gribaldi, van alle paarden die je kan vinden neem je een nakomeling van Gribaldi...

als het misgaat doe je je best om het te verhelpen, maar het lukt allemaal net niet. 3maand naar een stal geweest voor training, dan lijkt het mij dat je zelf toch iets niet goed doet als het op die stal wel goed ging.

Gribaldi´s zijn moeilijke paarden, op de hengstenhouderij waar ik gewerkt heb was er ook 1 maar als jij moeite doet voor hem, doet hij ook moeite voor jou. Wees eerlijk tegen je paard en denk niet aan dingen die er misschien kunnen gebeuren.

Laat je paardje eerst op zijn eigen benen lopen voor jij erin gaat lopen sjorren. De houding van de ruiter op de foto´s stoort het paard alleen maar met het zoeken naar een juiste houding.
En naar mijn mening (wat ik zo lees, etc) is het paard alleen maar hard op zoek naar wat je van hem vraagt en als hem dat niet lukt en hij niet begrijpt wat jij wilt krijg je een ontploffing.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:52

idd, dat doet onze Gribaldi ook. En daarom heeft straffen ook een averechts effect, maar TS heeft nog een lange weg te gaan voor ze dat door zal hebben.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:00

Echt geweldig paard..

Sorry hoor maar ik vind dat er best hele nette stukjes in zitten, dit paard is nog jong en hoeft/ken nog niet altijd vast in de krul te lopen. Hij moet nog veel leren. Maar ja daarvoor is die ok jong. Ik vind houding van rosanne ok niet helemaal perfect maar ja op een ander paard is het altijd even wennen. Nou en Umi ziet er ook prachtig uit, (in je profiel ok) dus erg veel su6 er mee...

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:03

Ik vindt dit weer zo jammer he...vooral voor het paard.
Je hebt waarschijnlijk een goed paard maar zoals het nu gaat
Over dat meisje zeg ik niets daar is al genoeg over gezegd...en op een jong paard kan je ook niet mooi rijden maar ze geeft haar ook geen enkele ruimte....
Het ziet er allemaal erg gespannen uit en ik geloof nou niet echt dat het een lastige donder is?! Ze loopt er ook inderdaad niet bij dat ze het leuk vind. 3 maanden mee bezig en dat loopt dan zo....sorry maar dan inderdaad nog niet aan kunnen galloperen enz..en dan nog met sporen oooooooooooooeeeeeeeeeei grrrrr. HEt is meer dat ze het niet snapt of niet aankan wat je van haar vraagt! Je moet niet alles tergelijk van haar kunnen verwachten en recht lopen en ook nog galloperen....

Ik rij voor iemand anders ook een Gribaldi merrie in en toen ik net begon was ze niet makkelijk en ik was benieuwd hoe het ging met inrijden. Tot nu toe gaat het erg goed. En ik zit er nu zo 2 maanden op en ik zal niet zeggen dat ik super rij maar er zit veel meer ontspanning in als ik bij jou zie en ik kan tenminste normaal aangalloperen. Ze stopt weleens ja maar dan is het mijn eigen schuld omdat ik niet duidelijk genoeg ben of haar bv hinder in haar beweging.
Ik zal eens een foto opzoeken want Soraya ( ze heet eigenlijk Ukkie maar de eigenaar heeft haar een andere naam gegeven) lijkt wel op jouw paard.

Ik hoop dat het allemaal goed komt ....veel succes met je mooie paardje (want dat is ze wel )

en nu ga ik ff afkoelen dat doe ik anders nooit zo commentaar leveren maar nu kon ik me niet beheersen

ps over Rosanna Ansems...dat meisje op de foto dat is ze niet. Tenminste als ik denk over wie je het hebt.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:15

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:34

elmiran schreef:
en omdat ik t gewoon eens wilde proberen om een paard in te rijden.

sorry maar dit vind ik dus alles behalve een goede reden om een jong paard te kopen?
denk dat je meer hebt aan een wat verder doorgereden paard, waar je zelf wat van kan leren
ipv dat je zelf nog vanalles moet leren en tegelijk het je paard ook nog eens moet leren...

heb helaas ook maar weinig foto's gezien waarop dit paard op een fijne manier gereden wordt, ze lijkt totaal geen plezier in het rijden te hebben, en sorry maar ik vind de galop er echt niet uitzien!
wie heeft haar in godsnaam ingereden en hoelang is ze nu onder het zadel, want zulke dingen bij een 4 jarige, nee dat is niet wat ik gewend ben...tuurlijk blijft het een jong dier en t kan altijd wel een keertje fout gaan, maar zoals je zelf al aangeeft wil ze bij jou totaal niet galloperen, dat klopt gewoon niet!

overigens dat Rosanne er maar meteen een wisseltje mee rijdt, vind ik dom, zorg eerst maar eens dat die galop onder controle is voordat je aan een wisseltje begint!

verder vind ik het een erg leuk dier om te zien en hoop dat je met goede begeleiding er een heel eind mee kan komen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:35

Astragirl schreef:
Ik ga ook mee met de anderen, de houding van de ruiter is niet echt super, en dat bepaalt ook de houding van het paard. Lijkt me alsof er erg veel spanning op zit allemaal om het 'goed' te krijgen...

de houding kan ik wel begrijpen, voor het eerst zit ze op dit paard, en t paard wil nog niet echt meewerken ook niet, logisch dat je dan niet aan je eigen houding denkt maar gewoon t paadv fatsoenlijk aan t lopen wil krijgen!

zolang je het paard niet in de weg zit heb ik er geen problemen mee, vind bv een vastzittende binnenhand storender dan een ruiter die voorover zit, ff als voorbeeld he!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:46

Sporen... daar ben ik het niet mee eens. uit eigen ervaring weet ik ook dat gribaldis niet de makkelijkste paarden zijn. Maar ik denk als er vanaf de ruiter wat meer ontspanning word doorgegeven dan komt het wel goed.

over onder het zadel aangaloperen, waarom al nagevelijk als ze de galop nog niet eens kent?

Laat haar eerst op haar eigen benen de balans in de galop vinden.

probeer dat nagevelijk aan de longe veel aan te nemen. pessoa helpt bij mij erg goed, maar dan alleen met goed gebruik. als je er niet mee overweg kan niet aan beginnen.

Onder het zadel kan je haar best wel eens doorvragen maar weet ook op de goede momenten te ontspannen, dan komt ze maar weer met het neusje eruit, dan pak je het gewoon weer op, zodat zei weet dat laag lopen veel fijner is, dat los laten ook veel fijner is.

later kan je gaan werken aan de overgangen in de ontspanning en nagevelijkheid rijden.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:31

Ik rij nu ook een jonge gribaldi hengst van 4! en ik heb niet de mening dat ze moeilijk zijn! In tegendeel zelfs, het zijn fijne paarden, maar wel een beetje laatbloeiers en daarom iets minder snel van begrip, vandaar dat er ook iets meer aandacht en moeite voor gedaan moet worden

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:47

Zou jij een jonge Gribaldi aanraden aan een jonge meid, L dressuur bij de pony's? Als overstap naar de paarden?