Moonlight @ work! veel foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette_88

Re: Moonlight @ work! veel foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:56

Moonlightje schreef:
nog iemand ander commetaar van wat er nog neit is gezegd?

ja super veel
haha

haj mo

t gaat echt steeds beter he met moon!
je bent telkends hard aan het werk
kim heeft alleen nogal last van pianovingertjes haha check de foto's maar ahhaha
ik vind het al veel beter gaan dan toen ze nog niet te sturen en te remmen was hahaha

nog veel plezier met je super fjord he
ps dit mag nie srry kijk ook ff op mijn topic staat denk op3e page

ik heb niks gezegd
doei ziej je op de manege
kus juliette

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:05

Moonlightje schreef:
onley schreef:
coole fjord en vanwaar dat elastiek is het te zwaar om hem zelf naar onder te rijden je bijrijdster geeft het goeie voorbeeld laarzen aan en cap op

Laarzen heb ik ook aan en cap had ik op

Nee elastiek is om de rugspier extra te trainen en zodat ze zich echt gaat concentreren en niet overal heen kijken.

nou als je dat aan de longe doet kan ik me dat voorstellen maar zo onder het zadel als je haar goed rijd moet ze ook zelf nageven en dus ook naar onder lopen met het feit dat ze haar rug moet gebruiken
verder zou ik zeggen doe je beugels wat langer en maak jezelf ook lang en je laarzen haha ik had het te laat gezien dat je die aan had maja cap is eigen keuze

Bonanzalover

Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:11

Hey moon, je vertelde dat je deze teugel gebruikt voor de rugspieren en de concentratie? Hoe werkt het dan precies?
Helpt het ook om je paard meer rond te rijden en de achterhand eronder te plaatsten? Werkt het als een soort alternatief voor een slof?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:18

ambertjuhh schreef:
Moonlightje schreef:
nog iemand ander commetaar van wat er nog neit is gezegd?

ja super veel
haha

haj mo

t gaat echt steeds beter he met moon!
je bent telkends hard aan het werk
kim heeft alleen nogal last van pianovingertjes haha check de foto's maar ahhaha
ik vind het al veel beter gaan dan toen ze nog niet te sturen en te remmen was hahaha

nog veel plezier met je super fjord he
ps dit mag nie srry kijk ook ff op mijn topic staat denk op3e page

ik heb niks gezegd
doei ziej je op de manege
kus juliette

hey!!!

Ja gaat steeds beter. Ja kim heeft daar heel erg last van, en ze trekt heel veel, maarja.
Kim weet nu mn commetaar, ze laat Moon ook altijd gewoon dr gang gaan, hard rijden!!

Maarja dank je, ik zie je miss strax nog wel.

xxx

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:20

onley schreef:
nou als je dat aan de longe doet kan ik me dat voorstellen maar zo onder het zadel als je haar goed rijd moet ze ook zelf nageven en dus ook naar onder lopen met het feit dat ze haar rug moet gebruiken
verder zou ik zeggen doe je beugels wat langer en maak jezelf ook lang en je laarzen haha ik had het te laat gezien dat je die aan had maja cap is eigen keuze

Ze geeft ook uit dr zelf soms na.

Ja ach int begin had ik nooit een cap op met haar, maar dat had ik mn redenen voor

Ja ik ga t eens proberen, mn beugels langer, miss helpt t

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:21

Bonanzalover schreef:
Hey moon, je vertelde dat je deze teugel gebruikt voor de rugspieren en de concentratie? Hoe werkt het dan precies?
Helpt het ook om je paard meer rond te rijden en de achterhand eronder te plaatsten? Werkt het als een soort alternatief voor een slof?

Ja hoe t werkt durf ik niet precies te zeggen, ik heb t als tip van mn instucteur gedaan.
Ik denk dat je deze vragen bij rijtechnische problemen moet vragen.
Ik denk dat ze daar wat beter en meer uitleg kunnen geven.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:25

Leuke fjord, erg leuk koppie een elastiek werkt als een soort begrenzer zonder dat je er zelf veel aan gaat prutsen zeg maar. Je kan zo soepeler in je hand blijven. Terwijl je toch voorwaarts rijdt wordt je pony van voren begrenst, vandaaruit moet ze gaan nageven. Normaal gesproken zet je er zelf druk op van voren en ontspan je weer op tijd. Dit best een precies werkje, want hoeveel en wanneer moet je nou ontspannen. Doe je dit teveel dan ben je der weer kwijt. Met een elastiek kan je je paard gewoon voorwaarts rijden en hou aanleuning op de teugels. Je paard gaat 'vanzelf' nageven.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:27

Miss_Blimm schreef:
Leuke fjord, erg leuk koppie een elastiek werkt als een soort begrenzer zonder dat je er zelf veel aan gaat prutsen zeg maar. Je kan zo soepeler in je hand blijven. Terwijl je toch voorwaarts rijdt wordt je pony van voren begrenst, vandaaruit moet ze gaan nageven. Normaal gesproken zet je er zelf druk op van voren en ontspan je weer op tijd. Dit best een precies werkje, want hoeveel en wanneer moet je nou ontspannen. Doe je dit teveel dan ben je der weer kwijt. Met een elastiek kan je je paard gewoon voorwaarts rijden en hou aanleuning op de teugels. Je paard gaat 'vanzelf' nageven.

Dank je wel, bedankt voor de uitleg

Maar nu een rare vraag, sommige zeggen dat dat elastiek nog strakker moet, omdat ze nu makkelijk alle kanten op kan.
Maar wat vinden jullie hiervan?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:32

Aan de ene kant heb je een beetje gelijk, hij staat vrij los maar zie dit liever dat je pony aan alle kanten strak getrokken wordt om maar 'in de krul' te lopen dat is niet nageeflijk rijden natuurlijk. Denk dat je em zo mag gebruiken en dat je juist zelf je pony wat meer mag begrenzen

lonneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:35

alle moonlight's zijn mooi, wel grappig, ik noemde mijn moonlight ook altijs moon of moontje. en ik heb nog precies hetzelfde dekje, ook in het wit. tja die liggen enkel nog op de zolder mooi te wezen...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:47

leuke foto's Moon!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:11

Miss_Blimm schreef:
Aan de ene kant heb je een beetje gelijk, hij staat vrij los maar zie dit liever dat je pony aan alle kanten strak getrokken wordt om maar 'in de krul' te lopen dat is niet nageeflijk rijden natuurlijk. Denk dat je em zo mag gebruiken en dat je juist zelf je pony wat meer mag begrenzen

owja, bedankt

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:12

lonneke2 schreef:
alle moonlight's zijn mooi, wel grappig, ik noemde mijn moonlight ook altijs moon of moontje. en ik heb nog precies hetzelfde dekje, ook in het wit. tja die liggen enkel nog op de zolder mooi te wezen...

Moonlight, ja zo'n standaart naam

das zonde van je dekjes

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:12

Blackje schreef:
leuke foto's Moon!

THNX!!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:59

niet bij HAW?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:05

Je houding is idd niet super, maar het lijkt op sommige foto's ook of je zadel wat naar achteren gekanteld ligt, waardoor jij te ver naar achteren zit en je benen naar voren afsteekt, kan natuurlijk ook aan de moment opnames liggen.

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:00

hey
volgende week ga ik de super fjord even lekker van ze velletje ontdoen hihi we zullen er is even een super sport fjord van gaan maken he mo!!! die mooie (ahum) sokken in een keer roets eraf haha

dat vind je niks he>>>>hihi gaat toch gebeure...we maken er een super mooi fjordje van..en we maken er natuurlijk ook foto's van

xxx miek

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:57

Leuke fjord heb je
Rijden ziet er goed uit...

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:14

Elena schreef:
niet bij HAW?

Het is een oud topic en staat inmiddels bij HAW!
Heb even geTeM't

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:14

slotje dus