galop aanspringen > binnen of buitenbeen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niffie

Re: galop aanspringen > binnen of buitenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:06

Buitenbeen achter de singel, en met m'n binnenbeen druk ik hem in galop! Ik heb het zo geleerd, en als je je buitenbeen aandrukt druk je de achterhand naar binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:07

Heeft Kawa ook en de springpaardjes die ik reed ook
Tuurlijk gebeurde het wel eens, maar dat was dan idd om de kl*te, niet omdat ze in de war kwamen met de hulp.

Ennuh, de achterhand druk je niet naar binnen, dan moet je veel te veel en lang been geven als dat wel gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:25

het is de combinatie van je binnenheup iets naar voor draaien en je buitenbeen verleggen.

De galopsprong begint met het buitenachterbeen, niet met het binnenachterbeen. Een changement aanleren is het makkelijkst door ze in de contragalop van je nieuwe buitenbeen "af" te tikken.

Ik zit mij nu af te vragen hoe ik een serie zou rijden als ik ze zou laten omspringen op mijn binnenbeen maar denk dat ik enorm met het ritme in de war zou komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:29

Volgensmij kom je dan te laat, om eerlijk te zijn zou ik dat dan ook niet kunnen

Kawa kon ze om de pas (in het bos waar hij altijd beter liep wel eners) maar dan was ik ook blij dat alleen het been met dat automatische gewicht voldoende was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:37

in de eners (die ik alleen maar op een kant en klaar leerpaard gedaan heb overigens) moet je ze juist een beetje van de grond houden ahw. dat gaat zo snel dat je amper tijd hebt om na te denken over je hulpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:41

Daarom gingen die bij Kawa in het bos wel.
daar is hij wat aktiever in het achterbeen, springt dan ook veel mooier van de grond.
Ook de verzameling dingen gingen, zelfs in draf, dan veel beter.
Net dat beetje extra aktivieteit, impuls die ik anders miste had hij dan wel.

En ja zijn galop was gewoon super (niet om van de toren te willen blazen, maar dat was heerlijk), denk dat ik nog vaak ga balen als ik een ander koop, vergelijk teveel met hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:36

Ik leg altijd mijn buitenbeen naar achteren en drijf m dan met binnenbeen in galop. Gaat eigenlijk al haast vanzelf

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:00

Ik doe het altijd op mijn binnenbeen en ben nooit in de problemen gekomen met mijn series.
Het blijft een combinatie van binnen- en buitenbeen en ik denk niet dat het veel uitmaakt welke iets sterker gebruikt wordt. Het is net wat je zelf prettiger vindt.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:29

sluit me daar helemaal bij aan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:00

Citaat:
Als je met het buitenbeen drijft, zet je inderdaad de achterhand naar binnen. Dat is in alle gevallen fout.

dat is dus niet altijd zo... wel in je proef maar niet in je training.

Ik leg m niet zover aan dat de achterhand daadwerkelijk naar binnen komt. Je kunt het ook heel goed gebruiken om in eerste instantie iets te overdrijven waardoor het makkelijker voor het paard wordt om aan te galopperen in de juiste galop, daarna worden je hulpen steeds lichter en lichter...

Ik pak ook heel vaak op de volte of diagonalen de heup erbij en eronder juist om die controle te checken en te verbeteren. Naar binnen en naar buiten, net als de schouders.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:48

Ik heb geleerd: binnenbeen op de singel buitenbeen erachter.. Zo heb ik het mijn paardje aangeleerd en ik kan haar nu zonder problemen aan laten springen.. Ook kan ik dan als ik op rechts zit haar in de linkergalop aan laten springen.. Je paard kent dan namelijk de hulpen.. En met springen is het ook makkelijk.. Wil je naar rechts na de sprong? R. been op de singel L. been erachter en hoef je niet terug naar draf na de sprong..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:55

Denk je dat je wel terug naar draf moet als je paard aanspringt op het buitenbeen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:58

Ik heb altijd geleerd om aan t binnenbeen aan te springen, maar mijn instructrice leert het bij johan hamminga dat je juist om je buitenbeen aan moet springen.. Volgens mij maakt t weinig verschil, als je paard er maar goed opreageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:01

Dat is denk ik idd het belangrijkste
dat hij je begrijpt en erop reageerd

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:19

ik heb altijd geleerd buitenbeen achter de singel en binnenbeen op de singel en dan met je binnenbeen aandrukken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:05

Buitenbeen!