Kan weer schudloos rijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J0sef1entje

Re: Kan weer schudloos rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:08

Hé ik ben wel geinterresseerd in dat pollennetje, dat lijkt dus echt te werken? Heb je dat zelf gemaakt of kun je dat zo kopen?

Mijn verzorghaf heeft ook enorm last van pollen namelijk, loopt ook voortdurend te schudden, eigelijk heel zielig dus.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:38

@ JOsef1entje : Je kunt ze idd kopen. Renza heeft ze bij de paardendrogist gekocht, dan koop je er 3 tegelijk. Misschien kan je er eentje van haar overnemen, want ze zijn nog best duur.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:55

janitre schreef:
hoi

toen ik jou stukje las moest ik meteen aan mijn paard denken.
mjn paard heeft ook een hele tijd met haar hoofd geschudt. vaak is doet een paard dat omdat hij of zij dan pijn heeft.

ik wil je nu niet ongerust maken, maar ik geef je de tip om er eens meer info over te zoeken en eventueel eens de dierenarts te bellen of er naar toe gaan. baadt het niet schaadt het niet!! toch?

mijn paard hield zich vast in de rug en ging op ten duur kreupel lopen. wat het was, hoefkatrolonsteking.

ik wens je verder veel succes en hoop niet dat het iets lichamelijks is.

met vriendelijke groet

dacht ik ook al aan. zou dat paard geen pijn hebben of last van zijn rug hebben.

voor de rest leuk beestje.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:50

Ik reageer even namens renza, omdat die op introductie is van Wageningen. Maar het paard is dus al meerdere malen op van alles gecontroleerd ...

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:54

wat een leuk paard, wel moeilijk om te berijden of niet:D!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:02

Ik weet niet of het al gezegt is want heb alles niet gelezen.
Misschien doet je paard ook wel zo vreemd omdat hij last van zijn mond heeft.Heb je er al een tandarts bij gehad?Zo niet dan zou ik daar een keer naar laten kijken.

rafikihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:20

Leuk paardje!!
Is ze drachtig? Of zie ik het nou verkeerd?

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:22

Echt super dat het eindelijk weer goed gaat!! hoop dat het zo blijft. je doet er zo veel moeite voor en het is super dat er eindelijk iets is wat goed werkt.

Roos heeft het hoofdschudden nu al jaren en dan vooral in de zomer. het begon een keer tijdens een buitenritje en is niet meer weg gegaan. ze is overal op nagekeken, 2 keer op utrecht, tandarts en 3 verschillende dierenartsen. dus kan met zekerheid zeggen dat er niets is wat op pijn wijst. daarnaast is zit ze super in haar vel en zo ziet ze er ook uit!

er werd naar haar afstamming gevraagd, het is een avignon merrie uit de utopia stam en inderdaad drachtig van united

liefs evelien

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:22

Tja kom dan ook ff hier nog spieken(handig je linkje )

Ben zo blij dat ze zo heerlijk rustig kan werken zo.
Ziet er goed uit!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:30

Ziet er helemaal niet slecht uit en commentaar geef je zelf al.

Geweldig he zo'n pollennetje!!! Ik heb er sinds het voorjaar ook een, gekocht bij de paardendrogist. Oké het is even een slag in je portomonee maar ik rijd sindsdien ook helemaal schudloos!

(bij mijn paard was het ook geen andere oorzaak, in de winter en herfst had ze ook nergens last van)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:47

Ik vind de 6e foto het mooist..die straalt tenminste meest ontspanning uit. Probeer wat losser in je armen (dus niet per se handen) maar armen, zo komt er ook veel minder druk op haar mondje.
Op passen dat ze niet gaat hangen, lekker voorwaarts rijden, goed de achterhand bij houden.

Probeer vanuit een ontspannende draf aan te galoperen, en doe maar een paar passen als ze ontspannen blijft..En probeer het zo op te bouwen, steeds meer galoppassen maken.

Maar ik denk dat het je wel lukt. En hopelijk gaat ze inderdaad niet meer schudden! Lijkt me echt vervelend!

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:41

wat is pollen?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:02

Ziet er netjes uit hoor!

Ik rijd na 4 jaar headshaken met een masker met neusnet en een rubberbit, en opeens heb ik geen headshaker meer. ( hij krijgt ook nog druppels voor zijn allergie ).

Lang leve de netjes *o/* .

Groetjes Pharlap.