egnie schreef:Bekijk die foto eens goed die jij zo mooi vind. Als het goed is en hij is nageeflijk dan moet je een mooie halsspier zien die rond loopt. Bij die foto van jouw is dat er niet.
De eerste foto laat al zien dat hij het er niet mee eens is. Jij zegt het zelf al verzet. Begin gewoon lekker met een lang teugeltje stappen, draven en galopperen. Je zult zien dat het nog moeilijk genoeg is. Jij moet leren dat Donna op zijn eigen benen moet lopen. Vanaf de foto´s denk ik dat hij op jouw handen loopt. Ik weet het het is gewoon mooi al hij mooi rond loopt. Echter je kunt dit niet afdwingen.
Zodra Donna warm is kun je iets meer gaan vragen. Dit doe je door naar je handen toe te rijden. Zorg dat hij kauwt op zijn bit. Lekker schuimt en lekker actief loopt. Dus hij moet snel reageren op jouw been.
Ik denk echt dat je les moet nemen. Dit is namelijk een moeilijk probleem om via de computer uit te leggen. Ik ben ervan overtuigd dat jij er met deskundige hulp wel uitkomt. En als Donna dan ontspannen loopt en je maakt foto´s dan zul jij zien wat wij bedoelen. Echt het plaatje nu is niet echt gereden. Heel veel succes.....
hier ben ik het 100% mee eens 
_Lady_lover_ schreef:jullie snappen het gewoon allemaal niet ik heb net alles uitgelegt maar ja als jullie het allemaal denken te weten jullie weten niks van mij en donna!! jullie weten niet hoe ik leef dat jullie allemaal een luizenleventje hebben met een papa en mama die alles voor je doen hoeven jullie niet te denken dat ik dat ook heb ik heb een moeder en 2 broertjes ik loop 2 krantenwijken vrijdag EN woensdag zodat ik mij pony kan onderhouden en als jullie allemaal blijven afkraken word het er niet beter op hoor!!
Je moet het niet opvatten als afkraken, maar inzien dat het gewoon niet goed is hoe je hem nu in de krul trekt ..
En er zitten ook nuttige tips tussen.
Als je er niet tegen kunt, moet je het ook niet op bokt zetten, want bokt is nu eenmaal zo.
En niet alle mensen hier hebben een luizenleventje hoor, er zijn hier genoeg mensen die er zelf ook voor moeten werken en die er alles voor hebben gedaan om üperhaupt een pony te mogen en kunnen kopen!!!!
En ja, er zijn mensen op de wereld met veel geld.. maar dat geld zal hun ook niet zomaar te gemoet komen lopen hoor .. !!