Donna @ work met lisa en mij :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Donna @ work met lisa en mij :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:24

hey
allereerst wil ik graag even zeggen dat jouw zadel te groot is voor de pony. Het ligt teveel op de schouder, waardoor ze geen schoudervrijheid heeft.
Verder raad ik je aan om les te gaan nemen. Op de eerste foto is ze helemaal in verzet, de andere foto's heb je haar naar beneden getrokken, zodat ze "aan de teugel" staat. Omdat de meeste paarden en pony's hier zo lopen...
Zeg niet dat het niet zo is, haar hals is nog 40cm lang (kort ), de spier tussen de kaak en de hals is helemaal gespannen, en haar oren geklemd. De teugels zijn amper te zien. Zo kan je nog beter je pony vasthouden aan het bit
Je zegt zelf dat ze alleen voor de kar kan, en dat je haar nu nog niet lang onder het zadel hebt. Zo'n pony die amper ingereden is, moet eerst naar de ontspanning toe gereden worden. dat wil zeggen dat ze voorwaarts / neerwaarts moet gaan, en niet achter de teugel getrokken.
Ik hoop voor de pony en voor jezelf dat je toch eens aan les gaat denken. Niet bij de eerste de beste manege in groepsles, maar bij een goede instructeur / instructrice.
succes!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:51

ik wil tog ff wat kwijt
ik ken mirelaa van school
ik weet wat britney haat karater is
ik ben het er ook niet mee eens hoe ze er op de
foto op rijd
en ik kan jullie verzekeren dat brit een dondersteenis
ik wil een jullie vragen val er niet meer zo aan
nu weet mirella het wel geef haar alleen nog maar tips
dat ze brit beter in de teugen krijgt
sorry dit moest er even uit
mirella je gaat tog prive les krijgen?
kijk of je dat met brit kan doen
en anders weet ik misschien nog wel iemand
die mij ook les geeft met wout

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:13

dankje kirsten en ja ik krijg nog prive les op britney maar niet op donna en jullie kunnen nu wel alles op mij afsguiven maar jullie vergeten dat het niet mijn pony is en dat ik er nog maar NET op rijd en dat ze nog maar 6 is en we der vanalles aan het leren zijn ik ik weet ook vanmezelf dat ik niet als de beste rij en dan kunnen jullie me wel gaan afkraken maar ik trek me er tog nix van aan ik rij die pony niet jullie en denk je nou egt dat ik die pony het erggste wil aandoen heus niet het is zo'n sgatje maar die pony ken nog helemaal NIKS en dat vergeten jullie ook ze loopt voor de kar MET oogkleppen waardoor ze niks omzigheen ziet en ik rij der heus niet altijd zo hoor het was dat we gister met der aan het oefenen waren ze moet dat tog ook leren en jullie kunnnen wel makkelijk praten met neem maar les enzo en mij afkraken.. jullie weten niet hoe mijn leven inelkaarzit dat jullie nou allemaal een mooi leventje hebben wil niet zeggen dat dat bij iedereen zois... maargoed ik reageer hier nietmeer op dus jullie kunnen meafkraken wat jullie willen dat moeten jullie allemaal lekker zelf weten !!! gelukkig heb ik teminste vriendinnen die me helpen met donna en britney en binnekort Spikey

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:17

Oke jongens, het ziet er heel gespannen uit, en een beetje getrokken daar ben ik het mee eens.

maar na een paar reacties waaronder ook botte, weet ze het wel, en kan ze er ook aan gaan werken. zoals er nu gepraat word, loopt dit straks uit op een ruzie van de TS en jullie.

Donna is altijd een kar pony geweest met oogkleppen, en doet alsof ze overal bang voor is zonder oogkleppen, ze moeten ook nog werken want zolang rijden ze nog niet saampies.

suc 6 met verbeteren mirel

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:23

dankje lot

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:40

maar4 waarom wil je die pony dan gelijk nagevelijk laten lopen als die nog helemaal niks gewend is???probeer eerst maar lekker met een los teugeltje te rijden zodat ze lekker kan ontspannen en er plezier in houd maar hoe je pony nu rijd moet je echt mee stoppen ze wordt zo hard in der mond kan kramp in der hals pier krijgen enz JE PONY HEEFT ER ZO OOK GEEN PLEZIER IN !!!!wat is nou belangrijker je pony in de krul of een happy pony die met plezier alles voor je doet ....verdiep je zelf er even meer in als je paard nagevelijk wil rijden probeer les te nemen...

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:42

nagevelijk rijden(aan de teugel)IS EEN GEVOEL WAT JE MOET KRIJGEN EN DAT KRIJG JE ALLEEN ONDER GOEIE BEGELEIDING

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:16

Ik vind het jammer dat de TS zo reageert. Ok er zitten een aantal reacties tussen die net aardig overkomen. Ik dacht echter dat ik het goed omschreven had. Ik vind het een leuke pony en ook de combinatie is niet verkeerd. Ik wilde jouw alleen duidelijk maken waarom Donna in het verzet komt en waarom die mooie foto vertekend is. Nogmaals het is niet persoonlijk en heeft niks te maken met hoe je leven is. Juist door je hobby kun je denk ik alles vergeten. Ik wil je alleen wijzen op een fout. Ik was ook altijd heel druk met de voorkant.

Uiteindelijk ben ik mij gaan concentreren op de achterkant en nu zijn we bezig om mijn paardje te laten kauwen op zijn bit. Je kent de mijne nu niet weer. Zijn draf en galop zijn enorm verbeterd en hij is een stuk vrolijker. Het plaatje is ook gewoon mooier. Ik wilde je alleen helpen en vind het jammer dat er zo op reageert. Ik hoop dat het kwartje valt bij jouw. Nogmaals dit is geen aanval maar schriftelijk hulp op het zien van de door jouw geplaatste foto´s en commentaar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:56

Ten eerste, dat voor de kar lopen met oogkleppen heeft er volgens mij niet veel mee te maken, want ze staat toch niet op de wei met oogkleppen? Ze loopt er enkel mee voor de kar.

En ik ben het helemaal met kimS eens, eerst voorwaarts-neerwaarts rijden, naar ontspanning toe.
Aan de teugel rijden moet je imo niet oefenen, dat komt na een tijd vanzelf wanneer jullie béiden ontspannen. Niet naar beneden trekken dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:01

Ik vind het nog wel meevallen, het beest heeft een enorme onderhals, ga er maar eens aanstaan om dat rond te rijden.
Dat het wat meer op onstspanning kan ben ik het helemaal mee eens, en dat het er geforceerd uitziet ook, maar bedenk je wel dat dit ook heel veel te maken kan hebben met de gigaonderhals die dit dier heeft.

Uiteraard kan goede les hier een welkome afwisseling zijn

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:08

Vind het rijden niet echt netjes, hij wordt duidelijk in zn mond getrokken en loopt alles behalve ontspannen. Geen gezicht
Leuk dier verder.

dombo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:25

dus als ik goed begrijp is dit paardje pas onder het zadel en word gelijk aan de teugel getrokken triest hoor

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:36

er moet veel meer lengte in de hals,jeetje dit ziet er echt getrokken uit.
ook de neusriem en sperriem zitten veelste laag.

geef het beestje de ontspanning,niet voor niets al het verzet
probeer je pony de ruimte te geven!!
het is aan de teugel rijden en niet aan de teugel trekken

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:40

@dombo nee dat is niet zo ze is al wel ff onder het zadel maar de vorige verzorger dee der niks mee dus zijn wij met der aan het oefenen.

@egnie ik bedoelde het niet banketstaaf tegen jou maar tegende andere die me egt afkraakten.

en julie weten niks van die pony.
Ze staat idd niet met oogkleppen op de wei maar der weitje is omgebouwt met een huis, stallen, een wei met andere pony's, schuren en de weg waar de auto's rijden enzo is een heel eind verder je moet ook een stukje lopen voordat je pas bij de bak bent.

en ik trek der niet aan de teugel en ze is wel ff al onder het zadel maar de vorige eigenaar deed niks ermee dus zijn wij met der aan het oefenen en waarom ik geen les neem is omdat, ik wou wel emt der naar de ponyclub maar dan ment de eigenaar met der om die tijd en op die dag dus dat gaat niet en daarom helpen me vriendinnen me met der.

en zoals ik al heb gezegt; het is niet MIJN pony.

en dat wat kiwiko ook zei van die onderhals is ook zo ze heeft een hele kleine hals.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:44

Heey,

best leuke pony ik kan nog wel meer zeggen maar ik vind dat dat al gezegd is

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:20

Uhhm.. Tja, ik word hier toch een beetje stil van terwijl ik het liefst wil schreeuwen.. Kijk, meestal ben ik niet van de felle reacties. Maar volgens mij wil je het niet zien of weten..

Ik zal je wat tips geven:
Neem les op een ponyclub bij je in de buurt, meestal kost dat nauwelijks geld, of spreek met dat meisje uit je klas Kisjuh af dat jullie samen privéles nemen van iemand die goed kan rijden en veel kennis heeft.
Als je dan thuis rijdt, rij je haar eerst 10 min. in stap rond met halflange teugel, veel voltes, slangenvoltes, gebroken lijnen, rechts en linksomkeert. Dan draaf je aan met nog steeds halflange teugels, daar maak je dezelfde figuren. Goed losrijden. Blijf iets van 10 rondjes op een volte en probeer goede stelling te vragen, dat doe je door met je binnenbeen aan te leggen meer steun te geven, met buitenbeen begrenzen. Binnenhand van de hals af en buitenhand laag. Als ze je hand opzoekt, steun gaat zoeken op je hand ga je over naar stap en beloon je haar. En gaat je teugels op normale maat aannemen, dan ook veel voltes en slangevoltes rijden. Probeer dit heel lang te oefenen, de galop is hierbij niet belangrijk, dit kan de eerste keren best zwaar zijn voor je pony omdat ze dan ineens wel haar rugspieren moet gebruiken, ze moet zich rond maken, er moet een spier in haar hals bol worden bovenaan en in het midden, niet onderaan.

Als ze iets goed doet belonen, niet nuchter verderrijden, ook stoppen en de volgende keer met rijden weer proberen.
Blijf zacht, gevoelig en vriendelijk!!!

Je pony moet eerst goed aan het been zijn voor je aan dit soort oefeningen begint.

Hopelijk heb je hier wat aan..

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:30

Oh, oh, teugels los, anders verpest je deze pony voor het leven! Ga zitlessen nemen zonder je handen te gebruiken!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:41

jee, wat is dit zielig zeg !

Je trekt hem letterlijk in de krul (het ziet er niet uit), het zadel is te volgensmij veels te groot, en het hoofdstel zit ook niet helemaal goed.
Volgensmij dringen de reacties nog steeds niet tot je door.. je blijft maar ontkennen en smoesjes verzinnen volgensmij. sorry dat ik het zeg, maar ik zou voor geen goud een pony in jouw handen willen geven!

succes met je verzorgpony

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 18:14

jullie snappen het gewoon allemaal niet ik heb net alles uitgelegt maar ja als jullie het allemaal denken te weten jullie weten niks van mij en donna!! jullie weten niet hoe ik leef dat jullie allemaal een luizenleventje hebben met een papa en mama die alles voor je doen hoeven jullie niet te denken dat ik dat ook heb ik heb een moeder en 2 broertjes ik loop 2 krantenwijken vrijdag EN woensdag zodat ik mij pony kan onderhouden en als jullie allemaal blijven afkraken word het er niet beter op hoor!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:16

de samenwerking tussen je paard en jij straalt er van af

sneu, leer eens ontspannen nagevelijk rijden in plaats van het arme beest naar beneden te trekken.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:20

egnie schreef:
Bekijk die foto eens goed die jij zo mooi vind. Als het goed is en hij is nageeflijk dan moet je een mooie halsspier zien die rond loopt. Bij die foto van jouw is dat er niet.

De eerste foto laat al zien dat hij het er niet mee eens is. Jij zegt het zelf al verzet. Begin gewoon lekker met een lang teugeltje stappen, draven en galopperen. Je zult zien dat het nog moeilijk genoeg is. Jij moet leren dat Donna op zijn eigen benen moet lopen. Vanaf de foto´s denk ik dat hij op jouw handen loopt. Ik weet het het is gewoon mooi al hij mooi rond loopt. Echter je kunt dit niet afdwingen.

Zodra Donna warm is kun je iets meer gaan vragen. Dit doe je door naar je handen toe te rijden. Zorg dat hij kauwt op zijn bit. Lekker schuimt en lekker actief loopt. Dus hij moet snel reageren op jouw been.

Ik denk echt dat je les moet nemen. Dit is namelijk een moeilijk probleem om via de computer uit te leggen. Ik ben ervan overtuigd dat jij er met deskundige hulp wel uitkomt. En als Donna dan ontspannen loopt en je maakt foto´s dan zul jij zien wat wij bedoelen. Echt het plaatje nu is niet echt gereden. Heel veel succes.....

hier ben ik het 100% mee eens

_Lady_lover_ schreef:
jullie snappen het gewoon allemaal niet ik heb net alles uitgelegt maar ja als jullie het allemaal denken te weten jullie weten niks van mij en donna!! jullie weten niet hoe ik leef dat jullie allemaal een luizenleventje hebben met een papa en mama die alles voor je doen hoeven jullie niet te denken dat ik dat ook heb ik heb een moeder en 2 broertjes ik loop 2 krantenwijken vrijdag EN woensdag zodat ik mij pony kan onderhouden en als jullie allemaal blijven afkraken word het er niet beter op hoor!!

Je moet het niet opvatten als afkraken, maar inzien dat het gewoon niet goed is hoe je hem nu in de krul trekt ..
En er zitten ook nuttige tips tussen.
Als je er niet tegen kunt, moet je het ook niet op bokt zetten, want bokt is nu eenmaal zo.

En niet alle mensen hier hebben een luizenleventje hoor, er zijn hier genoeg mensen die er zelf ook voor moeten werken en die er alles voor hebben gedaan om üperhaupt een pony te mogen en kunnen kopen!!!!
En ja, er zijn mensen op de wereld met veel geld.. maar dat geld zal hun ook niet zomaar te gemoet komen lopen hoor .. !!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:49

Ik wilde hetzelfde berichtje als Mommii!

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:58

Ik vind het er niet uitzien!!! hij ontspand totaal niet je pony moet niet aan de teugel lopen hoor!!! Ik heb heel lang met mijn teugels aan mijn halster gereden om de ontspanning er in te krijgen en met mijn houding te sturen. Dat aan de teugel lopen komt wel, als je weet hoe je een pony op een diervriendelijk naar beneden kan rijden!!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:42

_Lady_lover_ schreef:

Er staan leestekens op je toetsenbord

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:52

dit is echt te zielig het is geen excuus als je zegd dat zij alnger rijd,als dat zo is moet je er gewoon NIET mee beginnen!!!
Ik ben het eens met iedereen hier boven die ok vind dat het zielig is.als die verzorgster eerst noit kon komen, dan trok die hem in idegeval nooit in de krul.Dat was misschien ook wel zielig maar nu heeft ze het nog niet beter.En de schuld op iemand anders schuiven is ook niet online.Mijn paard loopt ook nog niet helemaal nagevelijk maar ik doe het op een eerlijke manier die ik van mijn instructeur leer!!dus veel succes!