Stoelzit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Stoelzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:17

Ja, sommigen nemen juiste stoelzit aan door de korte beugels. We weten niet met welke lengte beugel TS nu rijdt. Nogmaals, zolang je er aan denks je knieën naar beneden moet het amkkelijker zijn je houding te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:39

Teveel nadenken is ook niet goed. Hierdoor ben je gauw geneigd om krampachtig te gaan zitten en te gaan knijpen enzo en dat is bijna nog fouter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:49

Maar je hoeft niet de hele tijd te denken, alleen af en toe checken of je knieën nog wel naar beneden wijzen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:02

Volgens mij ga je daarvan juist op je muts zitten ipv op je kont.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:12

Kan, maar hoeft niet. Als je bekken recht of naar achteren gekanteld blijft, is er niks aan de hand, dat is de klassieke zit, zoals het hoort.
Ik weet niet hoe jij op een paard zit? Maar als je been op de goede plek ligt en je enkel op de loodlijn onder je zitbeenknobbels ligt, wijzen je knieën naar beneden.
En dat kan gewoon op je kont zittend...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:29

Dat is wel wat anders dan je knieën naar beneden drukken alsof je op je knieën wilt gaan zitten.... En dat haal ik uit jouw omschrijving...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:59

Ik heb ik het tegen TS en niet tegen jou,

dus als jij wat anders uit mijn omschrijving wilt halen, moet jij weten, als TS het maar begrijpt, he?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:28

Navel naar voren, staartrudiment (zouden we dat nog hebben? ) naar achteren en beneden, borst op, schouders laag en losjes, kin naar je oor en kruin recht omhoog, knieën los en laag. Zo organiseer je voor jezelf de klassieke (driepunts)zit. Ook nog handig voor een goede houding achter je pc dus je hoeft niet te wachten tot je op je paard bent .

Als dit makkelijk en comfortabel gaat, kun je nog gaan werken aan het openen van je bekken. En uiteindelijk rij je met onzichtbare hulpen op je nieren, aldus Nuno Oliveira.

Om je zit te oefenen en je rug en buikspieren te oefenen, kun je een zitbal of wigkussen van Togu kopen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:33

Lusitana schreef:
Ik weet niet hoe jij op een paard zit?

Ooooh dus dat was geen vraag aan mij?

Nou schiet mij maar lek hoor, ik snap het niet meer hoor tegen wie je het nou hebt.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:28

Ik zou je beugels toch een gaatje langer doen. Beugels korter helpt misschien wel tegen een stoelzit, maar het is geen mooi gezicht op een dressuurzadel.
Wel apart trouwens dat je een stoelzit hebt als je lichtrijdt. De meeste mensen hebben het juist bij doorzitten. Hiervoor zijn al een hele hoop tips genoemd, succes ermee

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:47

Ik herkende het ook van lichtrijden, achter de beweging aankomen noem ik het.
Saskia heeft er ook last van op vooral ruim gaande paarden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:48

Dan scheelt het al een stuk als je voor je gevoel een beetje voorover gaat zitten, heel ietsjes maar, hoeft niet direct in de verlichte zit. Dikke kans dat het dan alleen maar als voorover zitten voelt en het helemaal niet ís als je in de spiegel kijkt, maar dat je dan juist recht zit.