Jurgen1987 met Amity (Springen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Jurgen1987 met Amity (Springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:16

Dit topic staat op HAW, niet op commercieel...
Ik ben maar een simpel mens met een simpele foto camera, dus niets proffesionele foto's . Dit paard staat ook gewoon te koop, klaar.

Als mensen daarin interesse hebben, mogen ze mij PMen, verder graag ontopic reactie's. Het gaat dus om ruiter en paard.
Laatst bijgewerkt door Vie op 18-08-05 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:20

Ik vind het er niet verkeerd uitzien. Je kunt gewoon zien dat ruiter en paard nog veel moeten leren. En dat ze erbij zet dat zij te koop staat wil niet zeggen dat de foto´s niet goed genoeg zijn. Daarvoor zijn de foto´s ook niet geplaats, zij staan bij HAW en niet bij TE KOOP.
Ik vind het een leuk paardje met een grappige bles. Misschien niet een super top springpaard, maar een goede allrounder is altijd leuk. Ik denk dat de merrie best redelijk kan springen, zij is las ik 5 jaar en kan nog veel leren. Er zijn tegenwoordig niet veel allround paarden meer en ik denk dat er zeker een leuk baasje voor gevonden wordt.

Blijf lekker oefenen, het komt allemaal goed...

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:25

Helemaal mee eens met Egnie! De ruiter die er op zit moet het paardje ook nog leren kennen, als je voor dat paardje moet zorgen & berijden, is dat natuurlijk een moeilijke klus als je het paardje niet zo goed kent! Jullie kunnen van elkaar nog veel leren, en aangezien ze nog maar 5 jaar is kan ze nog een super baasje vinden die met haar misschien heel ver kan komen in de sport! Nog veel succes met de verkoop !

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:44

Even voorstellen: ik ben dus dat meisje waarvan Amity eigenlijk is. Ik heb haar meer als een jaar geleden gekregen (toen ze 4 werd) ze was toen licht aangereden. Ben der nu al een lang mee bezig, maar het klikt gewoon niet tussen mij en het paard. Het ging een tijdje goed. Heb met haar parcoursen van 80-90 gesprongen, iedere keer foutloos rond! En dressuurproeven gereden. Maar inneens ging het niet meer en begon Amity vervelend te doen en ik had gewoon niet het lef om haar erdoor te rijden (ben een beetje bang). Laats ben ik op een training van haar gevallen en is het vertrouwen helemaal weg.Ik rij nu het paard van de vriend van mijn moeder en ben eigenlijk superblij dat Jurgen ondertussen Amity wilt rijden. Het is niet de bedoeling dat hij er een topspringpaard van maakt, maar gewoon dat ze makkelijk bereden kan worden tegen dat ze verkocht wordt...Ze wordt ook niet verkocht als springpaard met heel veel ervaring, maar gewoon als een 5-jarige merrie. Iedereen heeft zijn eigen menig over Amity en Jurgen, maar ben gewoon blij dat ze gereden wordt omdat het mij eigenlijk best wel zeer doet om haar te moeten verkopen...

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:02

Hej Sas, thx voor de uitleg nu weet iedereen tenminste waarover het gaat, ben dan ook uiteindelijk niet de beste ruiter die er bestaat en da kan ik gerust toegeven, mij geen probleem... ik rijd tenslotte ook nog maar 2 jaar springericht, daarvoor gewoon superrecreatief, je weet wel teugeltjes los beentjes los zoals we allemaal zijn begonnen he...

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:29

nog een vraag, is ze soms wat sloom?
ik zie namelijk sommige foto's dat het paard mooi springt, en andere minder. zo ja, probeer wat harder aan te rijden. dan kan ze namelijk mooi haar sprong afmaken. verder wat al gezegd is: lekker voorover met de sprong mee, en handen vooruit. vooral bij zo'n jong ding erg belangrijk, dat ze zelf haar evenwicht mooi kan vinden.

voor het dressuur zou het er mooier uitzien als je de beugels twee gaten langer hebt, dan heb je ook meer ruimte om je benen onder je te plaatsen. probeer ook je handen netjes voor je te houden, en de teugels korter te nemen. dit omdat je dan meer controle hebt, je handen kunnen nu meer kanten op, en je hebt meer te zeggen over het paard. je kunt ook makkelijker stelling nemen. en je houding zal er ook net dat beetje extra door krijgen, je zal namelijk dan rechterop gaan zitten.

ik wens je veel succes met rijden, maar het ziet er uit als een erg leuk paardje, dus dat zal wel lukken!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:44

Sylleke, niet kqalitatief gezien... Maar het paard lijkt er weinig lol in te hebben (wat Navidad ook al zei) en lijkt niet erg actief te springen.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:13

Sylvia schreef:
Sylleke, niet kqalitatief gezien... Maar het paard lijkt er weinig lol in te hebben (wat Navidad ook al zei) en lijkt niet erg actief te springen.

En ik denk dat je twee dingen noemt, wat eigelijk een is. aan de oren kun je zien dat ze langzamer denkt. wat dus inhoud dat ze meer naar voren gereden moet worden, wat niets te maken heeft met het wel of niet leuk vinden van het springen zelf.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:20

Hmzz vamp leg mij dat eens uit dan. Dat kan je toch niet zien vanaf een foto? dat zijn moment opnamens. op bepaalde fotos zie je onzekerheid kwa oorstand, maar ook bepaalde fotos dat het paard er duidelijk niet mee eens is.

Dus dat vind ik wel een twijfelgeval kwa wat ik zie op de fotos. kijk het filmpje bijvoorbeeld, meer sprong is dudelijk.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:42

er zijn bepaalde dingen die je zelfs vanaf een foto kunt zien

als ik bv been geef ( heb een van nature wat lui paard) zie je zijn oren naar achter gaan. hij gaat wel in draf, maar hij denkt: stap.
waar het paard er niet mee eens is, is denk ik het meer galoperen, meer sprong maken in de galop al, waardoor het springen moeilijk voor hem/haar wordt. wat je ook op het filmpje ziet is dat de ruiter te weinig contact houd op sommige foto's, en teveel op andere. dat is gewoon het zoeken naar een goede balans, waar iedere beginnende ruiter mee te maken krijgt. wat je in het filmpje mooi kan zien is dat er tussen twee sprongen vrijwel geen contact is, maar wel been gegeven wordt. je ziet het paard de nek uit strekken. een wat voorwaartser paard zou of harder gaan, of automatisch z'n nek erop zetten. ik denk dat deze dat ook wel zou doen, mits er een goede balans is tussen ophoudingen/teugelcontact en beendruk. er zou dan ook een mooiere 'gesprongen' galop ontstaan.

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:24

vamp ik kan me wel vinden in je uitleg... kwestie van veel oefenen he

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:37

ik vind het een leuk, apart paardje, en zoals je zegt, je begint net met dat paardje.........ik vind de foto's best meevallen!! Wat alleen jammer is, is dat ze dr linker voorbeen elke keer "laat hangen" ....... op elke springfoto
maar ik vind het een zeer leuk paard

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:44

is ook wel een leuk paard hoor, patries_kjp moet haar enkel beter leren kennen he, maar komt wel hoor, zaterdag ga ik oefenparcours met haar doen

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:51

Ik vind het zowiezo kanp van je dat je naar de tips wilt luisteren en ik denk dat als je nog een aantal keer flink oefent, het oefenparcours best leuk zal gaan!ik hoop natuurlijk om over een tijd foto's te zien- waarbij de puntjes al een stuk verbeterd zijn

veel succes met je oefenparcours!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:52

Ik zorg wel voor de foto's .
Als ik er tenminste nog mag plaatsen .

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 00:09

ow wat leuk, wel even laten weten hoe het gegaan is natuurlijk he

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:48

komt in orde moet je wel ff Syl lief aankijken of ze fotoshoot wilt houden he

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:50

Ik kan natuurlijk ook foto's maken...
Maar weet helaas nog ni goed hoe je ze op bokt plaatst...

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:59

daar help ik je wel bij Sas

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:09

dat wilde ik net zeggen

l0nal0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:43

nou ik vind het goed dat je hejm zo springt voor de verkopp hoorr
leuk bessiiee

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 07:09

spijtig dat het oefenparcours niet kan doorgaan vandaag er is net iets belangrijkers tussengekomen :s volgende keer dan maar weer...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:55

das altijd jammer jah.... maar goed nog genoeg oefenparcoursen toch ?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:58

Tuurlijk mag je ze plaatsen Sylleke... Juist leuk! Vind het altijd wel leuk om te zien of een paard en/of de combinatie ook vooruit gaan...

Staat er al een nieuw oefenparcours gepland?

Jurgen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:10

Maandagavond gaan we trainen op het LRV tereintje en woensdag misschien oefenparcours op een manege, maar dat staat nog niet vast