Primeur! Dressuur met El Rapido.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astridd

Re: Primeur! Dressuur met El Rapido.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:28

Ik vind het toch heel tof van je dat je van alle foto's niet de mooiste eruit zoekt en hier in een topic plakt, maar ook de mindere foto's (incl. commentaar ) erbij zet !!

Verder loopt het paardje lekker ontspannen, ik denk dat als jij met je houding je schouders iets meer naar achter probeerd te houden, dat het vooral voor het plaatje al heel veel scheelt.

Verder zie je bijna op alle foto's dat je geneigt ben om meer naar voren te zitten, en ik denk dat als je je rug voor je gevoel hol maakt, dat je dan redelijk rechtop zit verder kan ik er weinig over zeggen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:49

Ha, ik heb hier nog niet gereageerd zie ik, met alle MR en nieuwe werk drukte een beetje vergeten, maar ik had ze wel al gezien

Ik vind Rapido zeker ook niet lelijk en met die galop kan je volgens mij erg veel doen!
Leren laarzen van jou zijn erg mooi (welke waren het ook al weer?) en eens je eraan gewend bent kan je niet meer zonder

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:24

Het blijft lastig die houding. Mijn ervaring is dat het ook een kwestie is van gevoel. Wat ook al gezegd werd: Trots op je paard en het gevoel hebben dat je het paard voor je uit rijdt. Dus niet met je bovenlijf mee willen bewegen in de overgangen, maar het paard je mee laten voeren. Als dat werkt zit je meer recht op en krijg je ook ineens het gevoel dat je veel meer overzicht hebt en dat helpt meteen met het bekende 'voor-je-uit-kijk-probleem'.

Succes!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:52

Bedankt nog voor de reakties!

Idra, de laarzen zijn van Euroriding/Petrie (weet het niet zo goed), model 'Akzent', en ze komen van bij Emmers .

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:05

Ik vind het er nog niet eenszo heel verkeerd uitzien, een paar zitlessen en je dan echt concentreren alleen op je houding en dan gaat het vanzelf beter... succes