Mijn nieuwe paard aan het werk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Re: Mijn nieuwe paard aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:02

Mooi paard hoor, daar ga je nog ver mee komen!!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:30

Nou, daar is ie dan! Wat een super kjoet koppie trekt ie op de eerste foto, kan me voorstellen dat je daar verliefd op wordt! Het leuke van dit soort paarden is, dat ze alleen maar naar je toe kunnen komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we hem over een poosje niet meer terug herkennen.

Ennuh, ik wil hem snel eens irl bewonderen!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:37

super dier!!! echt...
maar ik wil toch wel even wat vragen over die slof... ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zo'n paard te rijden.. maar hoe wil je dat straks doen als je geen slof meer gebruikt? hij is nog wel heel erg jong...

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 01:40

runningkawa schreef:
Wat een knap paard
En hij heeft een lekker achterbeen

Wilde ik net zeggen, echt lekker actief. Zodra de knop bij hem om is dat naar beneden ontspannen is, lukt het vast wel zonder slof.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 02:07

gefeliciteerd met je nieuwe aanwist Katja.

Ik ben benieuwd hoe die er over een paar maanden eruit ziet, volgens mij herkennen wij hem dan bijna niet meer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 09:43

jentel schreef:
super dier!!! echt...
maar ik wil toch wel even wat vragen over die slof... ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zo'n paard te rijden.. maar hoe wil je dat straks doen als je geen slof meer gebruikt? hij is nog wel heel erg jong...

Ik ga er idd vanuit dat de knop straks omgaat zoals liza van loon het zo mooi omschrijft.
Doordat hij slecht gereden is en nu ook nog wel wat pijnlijk is op de rug moet hij even snappen waar zijn hoofd en hals heen moeten en verder moet hij wat spieren op de juiste plaats krijgen waardoor deze houding gemakkelijker gaat worden voor hem.
Ik vermoed dat ik met een week of 6 zonder slof een heel eind ga komen.

@ Mause en Youngster: Jullie zijn welkom hoor.

@ Horselover23: Ik heb deze foto's ook geplaatst omdat ik hoop dat ik over een paar maanden het verschil kan zien.
Ik ga zo eens kijken of hij braaf door het bos wil lopen want dat zou de ideale manier zijn om zijn spieren wat op te bouwen.

Iedereen bedankt voor alle enthousiate reacties ik heb best even getwijfeld of ik er goed aan deed een paard te kopen met een verhaal erbij maar dit geeft me moed.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:46

Ik blijf er bij, het is een heel leuk ding om te zien
Blijf foto's maken he, dan kun je zien hoe goed hij zal veranderen.

En over slof gebruik en kritiek, wanneer je weet wat je doet en je gebruikt een hulpteugel op een verantwoorde wijze, zul je niet veel mensen (nmet verstand van zaken) negatieve kritiek horen geven. Hooguit wat tips om nog beter je doel te kunnen bereiken .

Zodra het mij lukt, kom ik hem graag eens in het "echie" ontmoeten

eszie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:24

Hoe springt die? Ziet er goed uit!! Ik hou namelijk vanpaarden die zowel dressuur als springen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:30

Prachtig paard!!! Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit ziet . Even een andere vraag......wat is er op de foto's mis met het zadel??

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:44

rijden met slof kan een martel ding zijn als je hem niet goed gebruikt... je kunt een paard kapot trekken....
Ik heb zelf ook een slof thuis en heb in het verleden een paard er ook weleens mee gereden... dit paard wou er gewoon niet doorheen....gek werd ik ervan.... en telkens had hij meer en langer een uithoudingsvermogen en won van me...dus toen maar met slof en dan er maar even op die manier doorheen.
maar ik kan niet zeggen op foto of iemand hem goed of slecht gebruikt... het is een moment opname...wel vind ik dat mensen veels te snel grijpen na de slof... en uiteindelijk zichzelf tegen komen..... maar oh wat een prachtig paard... een droombeeld voor mij! succes met deze kanjer..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:56

Wow, daar is ie dan!!!
En hoe
Ik vind het echt een ontzettend mooi paard
't Is inderdaad wel te zien dat er nog wat werk aan zit, maar volgens mij gaat dat allemaal wel goedkomen.
Zolang je weet waar je mee bezig bent (en ik schat jou tot die categorie in ) kan een slof een prima hulpmiddel zijn.
Ik denk ook dat je er goed aan doet om het op deze manier te proberen. Je paard heeft naar mijn idee inderdaad een 'knop om'-reactie nodig, hij is gewend om op een andere manier gereden te worden en dat moet er uit om een nieuwe start te kunnen maken.
Gelukkig is hij nog jong, daar kun je nog alle kanten mee op
Heb je trouwens al een naam bedacht?

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 13:43

Katja schreef:
Iedereen bedankt voor alle enthousiate reacties ik heb best even getwijfeld of ik er goed aan deed een paard te kopen met een verhaal erbij maar dit geeft me moed.

Wat dat betreft kan ik met je meepraten . Mijn paardje was zwaar verwaarloosd toen we haar kochten. Ze had een half jaar alleen op het land gestaan en had niets te eten gekregen. Ze was echt super mager (net Brooke Hospital For Animals), zat onder de wormen, mok enz. Ben nu lekker aan het opbouwen (we zijn nu ong. 10 maanden verder) en het verschil is absurd. Ze begint echt weer een paard te worden. Zij loopt alleen wel bij de fysio (verkeerde houding, zo te lezen beetje zelfde als bij jouw paard, maar dan nog iets extremer). Gelukkig voor jou dat je het nog zelf op kan lossen.

Maar ik kan dus meepraten over het 'risico' dat je neemt met een paard met een verhaal erbij (zoals jij dat zo mooi noemt), maar het geeft ook een enorme voldoening als het dan steeds beter gaat.

Heel veel succes en plezier dus met je nieuwe kanjer! Geniet ervan!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:02

Je geeft zelf in het begin je redenen voor de slof al aan,
Omdat je weet dat de vragen ernaar zullen komen...

Hij is misschien iets aan de korte kant, maar ik stoor me er niet aan
Zo heeft iedereen zijn manier van trainen

Succes, ga zo door

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:21

Ik denk dat het verstandig is om de slof te gebruiken, dan ga je tenminste ook niet aan de voorkant "prutsen". Het is helemaal niet erg om met slof te rijden, als je maar weet waar je mee bezig bent. Ik gebruik hem ook wel eens op het moment dat ik met zware oefeningen aan de gang ga, waarbij het paard het hoofd er wel eens uit willen tillen en/of de rug weg wil drukken. Ik heb dan gewoon ondersteuning van de slof, ik kan mij dan gewoon concentreren op het rijden van de oefeningen, achterhand snel houden, buiging, etc.

Supermooi paardje in ieder geval! En zoals ik op de foto kan zien een super gallop!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:28

Ik vind het wel een slimme aankoop. Nu is het even flink werken, maar als je hier eenmaal doorheen bent, dan heb je waarschijnlijk een paard dat anders niet te betalen geweest was.

In enkele woorden samengevat: Wat een ontzettend leuk paard!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:59

Heeft dit beestje nog een broertje of zusje wat ook te koop staat?
Prachtig dier.
Zolang je zelf rustig en beheerst rijdt en die slof hanteert komt dat super!

toppie hoor!

En natuurlijk zien we graag foto's als ie een paar maand verder is
(Weken mag ook hoor )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 15:27

@Mickey: ik denk dat deze straks wel een ritje door de Drunense duinen wil doen als jij zover bent.

@Ezie: heb geen idee of hij kan springen. Met zo'n goede galop zou je het wel denken maar hij struikelde vandaag al over een boomstammetje dus ik heb zo mijn twijfels.

@manzano: ik zit zelf helemaal niet lekker op het zadel. Het ligt wel goed maar ik kan zelf niet rechtop zitten erop. Dat is al niet mijn sterkste punt maar gaat nu helemaal niet.

@jentel: *bloos*

@Oscar: naam ben ik nog niet helemaal uit maar het lijstje wordt steeds korter.

@PolitieTed: ik heb ook al Steffi, tandarts, zadelmaker en hoefsmid in de eerste week erbij gehad.
Ik wacht even af hoe zijn rug over een maand is maar anders haal ik ook een fysio erbij om hem even het laatste beetje te helpen.

@kattebeest: als er ergens een broer of zus rondloopt ga ik gauw kijken. Deze was ver onder budget dus misschien kan ik er 2 voor de prijs van 1 doen.

@de rest (klinkt een beetje oneerbiedig): bedankt voor de positieve reacties.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:32

Ik ben maar zo'n arme drommel die al blij is met zulks een halfje

(Heb ik gelijk nog iets over om een mooie set bij aan te schaffen!)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 15:34

Ik heb nu ook een hele mooie deken gekocht en de bruine leren chaps en schoen van Ariat die ik al zo lang wilde hebben.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:37

Mooi paardje! Ik vind dat ik niks kan zeggen over je manier van trainen omdat ik niet weet hoe je paard is, wat ik wel even wil zeggen, is dat ik rustig aan zou doen bij een paard van 4 . Heb er zelf ook een van net 4, en die laat ik soms hard werken (ze moet lang worden ingereden, dan gaat ze vanzelf netjes rond en laag lopen)... Ik hoop dat ej neit van het begin al zo omlaag trekt, en dat hij lekker kan wennen aan je manier van rijden. Als jij de slof goed gebruikt is er niet zoveel fout aan, als er maar niet teveel dwang achter zit. Veel strekken tussendoor. Juist omdat ei nog niet zoveel spieren heeft.
Succes met het trainen van je paard! Het ziet er goed uit, nu nog proberen of dat zonder slof ook lukt!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:38

Mooi paard! Ik ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:39

Katja schreef:
@Mickey: ik denk dat deze straks wel een ritje door de Drunense duinen wil doen als jij zover bent.

Kijk dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn.
Kan niet wachten tot ik weer echt kan rijden

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:40

Ik zat net de foto's te bekijken, toen ik je pm kreeg.

Hartstikke leuk paard! Dat gaat helemaal goedkomen. Mooi koppie en geweldig achterbeen. Gefeliciteerd en veel plezier met hem!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:51

mooi paard hoor loopt netjes die eerst galop foto is leuk

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:26

heel mooi paard!!! veel SUCCES verder!!!!