Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Steffi schreef:*zucht*
Dan heeft ze het nu wel genoeg gehoord hoor, hoe fout ze wel niet bezig is..echt een schande voor de manege, zo goed?
Nathalie schreef:Knotjes en knotten met naald & draad is heel wat anders.
En Wazzup, ik geef geen commentaar alleen tips!
Ga zelf maar eens op concours staan. Kijk naar mensen die met naald en draad gevlochten hebben.. Daarbij is 7 (incl voorpluk!!!!) een normaal getal, dus 6 zonder voorpluk, maar als je de voorpluk niet doet maak er dan desnoods 7 van zodat t een oneven getal is.
Als je zo vlecht met naald en draad kun je net zo goed met elastiekjes doen. Die blijven ook goed zitten als je stevige hebt.. 1 om het uiteinde van het vlechtje en 2 om het knotje zelf.
Je hoort een gewone losse vlecht te maken, net zoals wanneer je die bijvoorbeeld heel snel in je eigen haren maakt, echt lekker los. En geen hele strakke..
En over die manen trekken. Bij naald en draad mogen de manen lekker lang zijn en hoeven ze geen handbreedte kort te zijn, mag niet eens dan word het heel erg moeilijk. De manen mogen ook heel dik zijn dus nodig is uitdunnen niet. Maar misschien ziet het er iets verzorgder uit wanneer je mijn tips van hierboven opvolgt en de manen wat uitdunt. dan heb je slanke knotjes maar het hoeft dus helemaal neit.
Nogmaals, dit zijn gewoon tips ik wil niet vervelend zijn!!
Zie hier Lodewijk van Nimber. Die heeft mooie roosjes gemaakt (dus met naald en draad). Je ziet de bogen en ik kijk even snel, het zijn er, ik schat een stuk of 7. Mooi getal, mooi los gevlochten.. Mooie roosjes.
Zo hoort het eruit te zien. Ze liggen dan mooi op de hals waardoor de hals breder lijkt.

) en je pony ziet er heel mooi uit! Echt een gezonde uitstraling!Citaat:Echt een gezonde uitstraling!
.Citaat:En met naald en draad vlechten hoeft niet per definitie te zeggen dat je dan roosjes moet maken. Je kunt ook naald en draad gebruiken om je vlechtjes extra vast te zetten.
. Ik heb het met naald&draad gedaan zodat het goed vast bleef zitten en netjes, dat is volgens mij wel gelukt
.
. Voortaan pb ik foto's wel ofzo...
.
.
.
. 
rastapaard) so take it or leave it. EN natuurlijk sluit ik me verder hélemaal bij Margreet aan
Lunatic"]
Is goed, kan ik me weer uitleven met naald&draad maar dan bij Nap }>
[/quote]
Als je dan toch bezig bent, mag je Nico ook doen }>
[quote="Melissa schreef:Maare es, als je die foto's pb't wil ik ze wel natuurlijk![]()