1ste Keer gevlochten met naald&draad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:14

Waar zie je mij zeggen dat mijn manier de juiste is dan?
IK vind t zo mooier klaar!
Ik geef opbouwende kritiek en verder niets.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:14

Er is maar 1 manier om te vlechten met naald en draad! maar de hoeveelheid e.d. mag natuurlijk zelf uitgemaakt worden maar we geven alleen tips!

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:16

*zucht*
Dan heeft ze het nu wel genoeg gehoord hoor, hoe fout ze wel niet bezig is.. Frusty echt een schande voor de manege, zo goed?

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:19

Steffi schreef:
*zucht*
Dan heeft ze het nu wel genoeg gehoord hoor, hoe fout ze wel niet bezig is.. Frusty echt een schande voor de manege, zo goed?

Wat is er mis met opbouwende kritiek? Iedereen gaat weer drammen tegen ons dat onze manier heus niet de gode is blablabla
Wij geven onze mening en meteen worden we weer eens aangevlogen.

IK doe dit wel oke? Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Enne lunatic je snapt toch wel dat dit helemaal niet vervelend bedoeld was ofzo voor jou? Wij kraken je vlachtjes niet af,maar vertellen je hoe het eventueel mooier is en het eigelijke nut van roosjes.
Maar goed ik bedoelde het niet rot.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:21

he wat een leuk paard zeg!echt gaaf mooi koppie heeft ie

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:28

Ze vroeg hoe jullie het vonden, ze vroeg niet naar kritiek en niet naar een slotje! Lips are sealed

Ze plaatst foto's, de eerste reaktie die ze krijgt
"Je hebt ze te klein gemaakt"
nee dat is leuk als je er een hele tijd mee bezig bent geweest... Lips are sealed

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:35

Als je vraagt hoe iemand t vind t krijg je kritiek .
En dit is gewoon opbouwende kritiek hoor. Ze word nergens afgezeken door ons ofzo.

Dit is trouwens echt t allerlaatste wat ik erover zeg want ik wil niet dat er een slotje opkomt. Das banketstaaf voor lunatic. Als je nog wat te melden hebt dan graag via pb!

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:35

Nou sorry misschien dat dat overkwam als commentaar. En als je verder leest staat er BTW ook dat ik het een erg leuke pony vind!!!!!
En hier komt echt geen slotje op hoor.
We geven gewoon tips en willen niet vervelend zijn om t zo maar even te zeggen..
We geven gewoon tips die Lunatic de volgende keer hopelijk kan gebruiken en de knotjes misschien mooier worden, en haar pony er nog mooier uit ziet!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:26

heyyy leuke pony hoor enne netjes gevlochten hoor!! ik doe het je neit na in ieder geval! doeggg gr sandra! Cool

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:37

Nathalie schreef:
Knotjes en knotten met naald & draad is heel wat anders.

En Wazzup, ik geef geen commentaar alleen tips!

Ga zelf maar eens op concours staan. Kijk naar mensen die met naald en draad gevlochten hebben.. Daarbij is 7 (incl voorpluk!!!!) een normaal getal, dus 6 zonder voorpluk, maar als je de voorpluk niet doet maak er dan desnoods 7 van zodat t een oneven getal is.
Als je zo vlecht met naald en draad kun je net zo goed met elastiekjes doen. Die blijven ook goed zitten als je stevige hebt.. 1 om het uiteinde van het vlechtje en 2 om het knotje zelf.

Je hoort een gewone losse vlecht te maken, net zoals wanneer je die bijvoorbeeld heel snel in je eigen haren maakt, echt lekker los. En geen hele strakke..

En over die manen trekken. Bij naald en draad mogen de manen lekker lang zijn en hoeven ze geen handbreedte kort te zijn, mag niet eens dan word het heel erg moeilijk. De manen mogen ook heel dik zijn dus nodig is uitdunnen niet. Maar misschien ziet het er iets verzorgder uit wanneer je mijn tips van hierboven opvolgt en de manen wat uitdunt. dan heb je slanke knotjes maar het hoeft dus helemaal neit.

Nogmaals, dit zijn gewoon tips ik wil niet vervelend zijn!!

Afbeelding
Zie hier Lodewijk van Nimber. Die heeft mooie roosjes gemaakt (dus met naald en draad). Je ziet de bogen en ik kijk even snel, het zijn er, ik schat een stuk of 7. Mooi getal, mooi los gevlochten.. Mooie roosjes.
Zo hoort het eruit te zien. Ze liggen dan mooi op de hals waardoor de hals breder lijkt.

idd nath jij hebt gelijk, en je moet maar denken..... de beste stuurlui staan aan wal en weten het minst..

groetjes.

On topic, mooi gedaan, ik kan het zo echt niet, leuke pony,

groetjes Lara

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:10

je kan met naald en draad vlechten zoals je wilt, als je roosjes maakt (zoals mijn paard op de foto dus ) is het juist de bedoeling dat je maar 6 of 7 knotten maakt (ik vlecht zelf de voorpluk nooit vind ik mooier)

heeft btw niets met minder werkt te maken hoor janna met naald en draad ben ik langer bezig dan met 15 knotjes met stiekjes *LOL*
Ik zie ook wel eens hensgtenvlechten vast gezet met naald en draad en dat is dan ook vlechten met naald en draad toch?

leuke pony trouwens je hebt op die ene foto de manen echt glazen zeg! spuit je er haarlak over? dat doe ik altijd voor de glans Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:14

Hier nog een foto van Nimber op concours met Lodewijk. Hier zie je de knotten van de andere kant. Je ziet hier goed dat ze op de hals hangen. Ook zie je de boogjes goed en het effect van de knotjes zie je hier ook goed. Fijne foto als voorbeeld dus. Haha!

Afbeelding

Nogmaals, we willen je niet beledigen of wat dan ook we geven gewoon tips!!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:21

goh heb ik ook weer wat geleerd, ik wist helemaal niet dat er enig verschil in het aantal knotjes zat bij naald en draad en elastiekjes.
ik doe altijd gewoon elastiek, das al moeilijk genoeg Knipoog

maar goed, ik vind lunatic echt een hele mooie pony, en met die manen netjes gevlochten natuurlijk helemaal!
echt leuk paardje *LOL*

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:17

Ik vind het heel mooi gevlochten (voor zover ik het van de foto kan zien Lachen ) en je pony ziet er heel mooi uit! Echt een gezonde uitstraling!

Er zijn tig verschillende manieren om te vlechten met naald en draad. Smaken verschillen en ik vind het er bij deze pony erg mooi uitzien. Wat de een mooi vindt, vind de ander minder mooi. Dus gewoon doen hoe je het zelf het mooist vindt hoor! Je krijgt er echt geen lagere punten door. En met naald en draad vlechten hoeft niet per definitie te zeggen dat je dan roosjes moet maken. Je kunt ook naald en draad gebruiken om je vlechtjes extra vast te zetten.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 00:52

Citaat:
Echt een gezonde uitstraling!

Daar ben ik pas echt blij mee! Dat er iemand is die ziet dat mijn pony, die ik een jaar geleden totaal verwaarloosd kreeg er nu stralend gezond uitziet Haha! .

Citaat:
En met naald en draad vlechten hoeft niet per definitie te zeggen dat je dan roosjes moet maken. Je kunt ook naald en draad gebruiken om je vlechtjes extra vast te zetten.

Precies! Niemand heeft mij horen zeggen dat ik "roosjes" wilde maken en ik heb in de ruiteretiquette ook niet gelezen dat je verplicht bent om "roosjes" te maken met naald&draad Verward . Ik heb het met naald&draad gedaan zodat het goed vast bleef zitten en netjes, dat is volgens mij wel gelukt Knipoog .

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties Bloos . Voortaan pb ik foto's wel ofzo... Lips are sealed .

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 01:18

HALLO........!!!

Jullie vergeten het beste paard van stal Haha!
Wie was er zo onwijs lief om bij 1 knol vlechten te maken (voorbereidend werk voor het naald en draad gebeuren) en bij de andere vlechten en knotjes te maken, omdat de baasjes dat niet zelf lukte? en wie had er na 2 uur vlechten van deze knollen behoorlijke kramp in haar koude verkleumde vingertjes?

NOU.......?????? en jullie lopen dus allemaal "mijn" vlechtjes af te kraken,omdat ze dunner moesten en kleiner of juist groter en dikker, weten jullie zeker niet wat een manendos Lunatic heeft, mooie boel is dat!!!!!

Overigens heb ik het graag gedaan hoor, geen dank Haha!

P.s.: Lunaticje, we moeten nog ff oefenen bij Nappie, je snapt natuurlijk wel dat jij 17 maart de klos bent om bij mijn knollie naald en draad te gebruiken Haha! Knipoog

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 01:51

Is goed, kan ik me weer uitleven met naald&draad maar dan bij Nap }> .

Maar eh... Napoleon dan natuurlijk wel 6 "roosjes", want anders moet het met elastiekjes (en dat is voor amateurs) Knipoog .

Mij benieuwen hoe hoog je scoort voor verzorging, "die 15 knotjes dat kan echt niet hoor, maar verder leuke proef", hahahaha Haha! .

Enne de foto's pb'en we wel, anders hebben de "professionals" weer opbouwende (bestaat er ook zoiets al afbrekende?) kritiek *proest* Lachen .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:10

Ik vind het echt een héél mooi paardje Kwijl
En die knotjes zitten hartstikke mooi, ikzelf kan echt niet invlechten Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:18

Ik vind het idd heel mooi gevlochten, vooral voor die hele dikke manenbos!

Lunatic ziet er zeker super uit en is ook super!

Maare es, als je die foto's pb wil ik ze wel natuurlijk Haha! Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 09:53

Mooi paard en mooie knotjes Haha!

Verder iedereen gewoon ophouden met de 'zogenaamde opbouwende kritiek'

Hoe je vlecht moet je zelf weten en er is echt geen wet die zegt dat je perse zoveel knotjes moet hebben of roosjes of whatever. Dus doet iedereen gewoon zoals ie het het mooist vind. En het handigst is voor de manenbos van jouw paard. Ik vind meerdere knotjes ook mooier (zolang het er geen 25 worden, wat iemand op stal eens had Knipoog rastapaard) so take it or leave it. EN natuurlijk sluit ik me verder hélemaal bij Margreet aan Lovers

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 10:31

Ik vind het supermooi gedaan hoor!! T is zeker moeilijk zulke manen.. Nozem had ook van die superdikke manen en ik hield ze ook vrij lang omdat het anders absoluut niet stond en dan had ie ook nog eens zomerexceem. k deed het ook altijd met naald en draad maar ik geloof dat ik er ook iets van 11 of 12 had elke keer.. ach het waren maar onderlinge wedstrijden.. Later hebben we z'n manen helemaal kort geknipt vanwege de zomerexceem, toen had ie een fjordenkapsel, is een stuk handiger!!!! maar lange manen stonden wel mooier.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:08

Lunatic"]
Is goed, kan ik me weer uitleven met naald&draad maar dan bij Nap }>
[/quote]
Als je dan toch bezig bent, mag je Nico ook doen }>

[quote="Melissa schreef:
Maare es, als je die foto's pb't wil ik ze wel natuurlijk Haha! Knipoog

Ik ook Party!!

Enne, Napoleon; in de kantine ligt het proefje voor 17 Maart. Weet niet of je hem al gezien hebt? Dan kan je hem oefenen met Nappie!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 12:47

Wat een mooi paardje Kwijl echt heel lief. Je heb die knotjes er mooi ingedaan hoe krijg je dat nou voormekaar met naald en daad lijkt me erg moeilijk. Ziet er leuk uit hor. En lekker boeind hoeveel knotjes het moeten zijn Dromen

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:16

HE LUNATIC ,
ECHT EEN ZWAAR LEUKE PONY ! EN JE KNOTJES ZIJN OOK MOOI HOOR! MAAR ALS JE DE EERSTE SLAG IETSJE LOSSER DOET KOMEN ZE BOVEN WAT BOL TE STAAN MAAR DAT HEB JE AL TEVEEL GEHOORD DENK IK! NOU VEEL PLEZIER MET JE PONY EN LAAT IEDEREEN MAAR banketstaaf ZOLANG JIJ HET MOOI VIND EN HET GOED GAAT IS ER VERDER TOCH NIKS AAN DE HAND ?! HEEL VEEL SUC-6 OP DE WEDSTRIJDEN GROETJES

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:43

nou hou nou maar op met dat geruzie, anders komt het slotjesmonster weer langs! Extreme duivel
ik vind het een heel mooi paard, en is ook heel mooi ingevlochten! maar dat tweede paard vind ik ook heel mooi ingevlochten!
ik zou wel heel dom zijn, maar ik zou nog niet eens weten hoe ik een paard in moet vlechten met draad! ik doe het al een aantal jaren met elastiekjes. is het met draad sneller? en is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik dat moet doen? (via pb?!?) alvast bedankt!