Deel II: meer volgens bokt-normen;) Unique @hardwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Deel II: meer volgens bokt-normen;) Unique @hardwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:08

fransheijs schreef:
@veerle: Je hebt toch de hele tijd gekeken, dus ik d8 nu weet ze hoe het moet! En ik heb me laten vertellen dat je eerst moet kunnen dressuren en dan pas springen!

Haha, ja ik heb gekeken (niet de hele tijd, ik was druk bezig met de jeugd), maar zoals jij dressuurt krijg je een paard natuurlijk nooit meer over een hindernis he! Bovendien beweer je nu dat je in zo'n anderhalf uur een perfecte rit hebt neergezet, waarvan ik het dan zou kunnen leren? Daarvoor miste je naar mijn mening toch echt de ontspanning en 'het loslaten' die ik graag in paarden zie.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:32

jeetje op bokt kan er gewoon niet meer normaal worden gereageerd over fotos. over alles is wel kritiek te geven...gewoon niet leuk meer als je een super beestje hebt,meteen voluit wordt afgekraakt,met het geen wat je alllemaal wel niet fout doet!
ik vind het een machtig beestje er ziet er goed uit!
al vind ik dit er wel iets te diep uitzien. de fotos in het vorige topic vond ik naar mijn mening beter!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:39

veerledec schreef:
Bovendien beweer je nu dat je in zo'n anderhalf uur een perfecte rit hebt neergezet, waarvan ik het dan zou kunnen leren? Daarvoor miste je naar mijn mening toch echt de ontspanning en 'het loslaten' die ik graag in paarden zie.

Haha dat beweer ik toch helemaal niet! haha want dit was echt een bocht-rit! Ik heb er nog nooit zoveel moeite mee gehad om hem een beetje fatsoenlijk de bak rond te sturen! haha volgens mij heb je dat ook wel gemerkt, want je moest een paar keer aan de kant springen!

meiske16 schreef:
jeetje op bokt kan er gewoon niet meer normaal worden gereageerd over fotos. over alles is wel kritiek te geven...gewoon niet leuk meer als je een super beestje hebt,meteen voluit wordt afgekraakt,met het geen wat je alllemaal wel niet fout doet!
al vind ik dit er wel iets te diep uitzien. de fotos in het vorige topic vond ik naar mijn mening beter!

Dit is ook zo leuk aan het tweede deel! velen vonden de foto's uit het eerste deel te opgericht en ik moest hem vooral lager en dieper rijden! Nu heb ik dus een deel twee gestart om te kijken wat de reacties hier op waren! Wat nu blijkt vinden de meeste bokkers toch dat ie te diep loopt en daaruit concludeer ik dat de meeste met laag en diep juist alleen laag bedoelen! Neus eruit betekent dat ie niet meer diep loopt!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:48

Ik vind het er veel ontspannener (wat 'n woord :p) uitzien als de vorige keer. Ik vind dit er echt veel beter uitzien! 't Is ook een prachtig paard! Is hij nog hengst, of heb je 'm laten castreren?

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:50

vind het een mooi paardje
maar inderdaad der word hier veel gekraakt haha
snap het niet als ze het allemaal zo goed weten waarom hebben we dan zo weinig goede instructeurs

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:53

tonypony schreef:
snap het niet als ze het allemaal zo goed weten waarom hebben we dan zo weinig goede instructeurs

goeie!

sissie schreef:
Ik vind het er veel ontspannener (wat 'n woord :p) uitzien als de vorige keer. Ik vind dit er echt veel beter uitzien! 't Is ook een prachtig paard! Is hij nog hengst, of heb je 'm laten castreren?

Hij is nog hengst en dat blijft ie hoogstwaarschijnlijk ook!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:55

fransheijs schreef:
veerledec schreef:
Bovendien beweer je nu dat je in zo'n anderhalf uur een perfecte rit hebt neergezet, waarvan ik het dan zou kunnen leren? Daarvoor miste je naar mijn mening toch echt de ontspanning en 'het loslaten' die ik graag in paarden zie.

Haha dat beweer ik toch helemaal niet! haha want dit was echt een bocht-rit! Ik heb er nog nooit zoveel moeite mee gehad om hem een beetje fatsoenlijk de bak rond te sturen! haha volgens mij heb je dat ook wel gemerkt, want je moest een paar keer aan de kant springen!

meiske16 schreef:

Dit is ook zo leuk aan het tweede deel! velen vonden de foto's uit het eerste deel te opgericht en ik moest hem vooral lager en dieper rijden! Nu heb ik dus een deel twee gestart om te kijken wat de reacties hier op waren! Wat nu blijkt vinden de meeste bokkers toch dat ie te diep loopt en daaruit concludeer ik dat de meeste met laag en diep juist alleen laag bedoelen! Neus eruit betekent dat ie niet meer diep loopt!

af en toe is bokt unbelievable
sjonge jonge jonge
dat ze toch zo moeilijk kunnen doen.
ipv te zeggen dat je um netjes rijdt,met een TOP beestje krijg je allemaal commentaar.
volgens mij JALOEZIE volgens mij (ont)kennen sommige bokkers het niet...
en het rare is ze kunnen het je niet na doen hoor!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:55

Mensen vragen om meningen en dan krijgen ze die ook. Moeten we dan met z'n allen gaan roepen dat het prachtig is? Men heeft er meer aan als de slechte punten aangestipt worden zodat je daar aan kuntwerken. Nu is beoordelen vanaf een foto moeilijk omdat het juist om de beweging gaat. maar zoals houding (zowel van ruiter en paard) is wel beoordeelbaar. En dan kun je natuurlijk nét een foto hebben waar jij scheef zit of waar net je paard wat geks doet. Maar op de meeste foto's hier is te zien dat het paard te ver achter de loodlijn loopt. Dús daar krijg je commentaar op als je om commentaar vraagt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:59

Bovendien is z'n ego al groot genoeg

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:02

die indruk had ik ook al

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:02

Ik vind foto 6 en foto 12 erg mooi

Spring je ook wel eens met hem , gezien de hindernissen in de bak, of zijn die voor iemand anders bedoeld?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:03

Sorry met recht bedoelde ik ze mooi naast elkaar. Op een paar foto's LIJKT het of je ze schuin tegenover elkaar hebt staan. Maar dat kan ook komen aan hoe de foto is genomen, bedacht ik me later, maar toen had ik het al geplaats

Maar nogmaals vindt ik dat je een mooi paard hebt en dat ie er lekker ontspannen bij loopt.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:38

Foto 9 en foto 13 vindt ik erg mooi. Op foto 9 zie je heel mooi de bovenhalsspier aangespannen doorlopen tot aan de schoft en op foto 13 valt het achterbeen gebruik en het mooie voorbeen erg op.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 13:52

Qimm schreef:
Mensen vragen om meningen en dan krijgen ze die ook. Moeten we dan met z'n allen gaan roepen dat het prachtig is? Men heeft er meer aan als de slechte punten aangestipt worden zodat je daar aan kuntwerken. Nu is beoordelen vanaf een foto moeilijk omdat het juist om de beweging gaat. maar zoals houding (zowel van ruiter en paard) is wel beoordeelbaar. En dan kun je natuurlijk nét een foto hebben waar jij scheef zit of waar net je paard wat geks doet. Maar op de meeste foto's hier is te zien dat het paard te ver achter de loodlijn loopt. Dús daar krijg je commentaar op als je om commentaar vraagt.

Je hoeft zeker niet te gaan roepen dat het prachtig is! De termen mooi en lelijk zijn voor iedereen anders defenieerbaar en daarom zeer relatieve termen. Ik ben het met je eens dat men er meer aan heeft om slechte punten aan te stippen. Door de slechte punten aan te stippen kun je voor jezelf bepalen of je dit werkelijk een slecht punt vind en of je er mee aan de gang wilt!
Hetgeen wat me een beetje stoot is dat de meeste hier op bokt die graag willen reageren dat doen met literair geneuzel en vage opmerkingen die op iedereen wel van toepassing zijn. Het punt wat ik zeer interessant vind in het bovenstaande quote is "zodat je daaraan kunt werken"!
Waarom vind ik dit zo interressant? Dat is omdat dit stukje tekst impliceert dat jij iets hebt gezien wat verbeterd kan worden. Je ziet dit omdat je er ervaring mee hebt, maar de observatie alleen is niet genoeg omdat je je met de uitdrukking van de observatie, net als zovelen, verschuilt achter de relatieve naar mijn smaak literaire termen!
Als je A zegt moet je dus ook B zeggen. Je vindt dat ie achter de loodlijn loopt, dat is jou observatie. Dit impliceert dat jij geen voorstander bent van het rond rijden. Dat je het ziet is 1! Wat ik nou wil horen is waarom ben je tegen het rond rijden, of is het te rond? Waarom moet ie minder rond? Kunnen er zo problemen ontstaan? Heb je ervaring mee? Hoe zou jij het dan doen? Waarom zou je het doen zoals jij het zegt?
Dus als je populair wilt reageren op een aantal foto's hou je dan bij de relatieve begrippen van mooi en lelijk, maar ga geen rijtechnische termen tevoorschijn halen, waneer je deze niet kan onderbouwen! Doe je dit wel dan maak je de ruiter van de desbetreffende combinatie alleen maar onzeker, en wordt deze onzekerheid niet weggenomen doordat de ruiter aan de hand van de onderbouwing zijn eigen mening kan vormen over het door jou geconstateerde!

Neem het niet te persoonlijk op, maar zo kijk ik er tegen aan! En misschien is mijn ego al groot genoeg! Van slap prutsmuts is nog niemand ooit een klasse hoger gaan rijden!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:08

Ik vind het een prachtbeest en je zit als een huis.
Volgens mij passen paard en ruiter qua karakter ook goed bij elkaar .

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 14:26

Betteke schreef:
Volgens mij passen paard en ruiter qua karakter ook goed bij elkaar .

Jazeker, maar dat heeft ook z'n charme!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:33

fransheijs schreef:
Qimm schreef:

Je hoeft zeker niet te gaan roepen dat het prachtig is! De termen mooi en lelijk zijn voor iedereen anders defenieerbaar en daarom zeer relatieve termen. Ik ben het met je eens dat men er meer aan heeft om slechte punten aan te stippen. Door de slechte punten aan te stippen kun je voor jezelf bepalen of je dit werkelijk een slecht punt vind en of je er mee aan de gang wilt!
Hetgeen wat me een beetje stoot is dat de meeste hier op bokt die graag willen reageren dat doen met literair geneuzel en vage opmerkingen die op iedereen wel van toepassing zijn. Het punt wat ik zeer interessant vind in het bovenstaande quote is "zodat je daaraan kunt werken"!
Waarom vind ik dit zo interressant? Dat is omdat dit stukje tekst impliceert dat jij iets hebt gezien wat verbeterd kan worden. Je ziet dit omdat je er ervaring mee hebt, maar de observatie alleen is niet genoeg omdat je je met de uitdrukking van de observatie, net als zovelen, verschuilt achter de relatieve naar mijn smaak literaire termen!
Als je A zegt moet je dus ook B zeggen. Je vindt dat ie achter de loodlijn loopt, dat is jou observatie. Dit impliceert dat jij geen voorstander bent van het rond rijden. Dat je het ziet is 1! Wat ik nou wil horen is waarom ben je tegen het rond rijden, of is het te rond? Waarom moet ie minder rond? Kunnen er zo problemen ontstaan? Heb je ervaring mee? Hoe zou jij het dan doen? Waarom zou je het doen zoals jij het zegt?
Dus als je populair wilt reageren op een aantal foto's hou je dan bij de relatieve begrippen van mooi en lelijk, maar ga geen rijtechnische termen tevoorschijn halen, waneer je deze niet kan onderbouwen! Doe je dit wel dan maak je de ruiter van de desbetreffende combinatie alleen maar onzeker, en wordt deze onzekerheid niet weggenomen doordat de ruiter aan de hand van de onderbouwing zijn eigen mening kan vormen over het door jou geconstateerde!

Neem het niet te persoonlijk op, maar zo kijk ik er tegen aan! En misschien is mijn ego al groot genoeg! Van slap prutsmuts is nog niemand ooit een klasse hoger gaan rijden!

hier kan ik me volledig in vinden!!!

maar ik heb trouwens dat andere topic ook gevolgt, en daar spraken ze niet over rond en diep maar zouden ze graag wat meer lengte in de hals willen zien.

ik vind het iig een goede manier van losrijden want op deze manier doe ik het ook!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:36

Aha, dit waren dus het soort foto's waarnaar ik vroeg in je andere topic. Lekker laag, rond en ontspannen! Zo'n paard zou ik ook graag onder mijn kont hebben!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:44

fransheijs ik vind dat je een leuk gevoel voor humor hebt.

waar het jou om ging volgens mij was dat je eerst foto's plaatst en een berg commentaar krijgt. vervolgens rijdt je daarnaar en krijg je weer commentaar
haha typisch een beetje bokt. hoe je het ook doet. je doet het bijna nooit goed.

ga gewoon zo lekker door. je hebt lol, je paard ook en ondertussen rijdt je ze ook nog het Z in.

ik moet erg om je antwoorden altijd lachen. Ga gewoon lekker door met rijden en zit die meiden hier niet zo te stangen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:50

ik vind hem nog steeds leuk lopen. Maar ik heb ergens gelezen dat je beter de slechte punten moet aangeven ( rare zin weet het) omdat je er dan meer van kunt leren. Nou ik denk niet dat ik er vrolijk van wordt als er elke keer zou worden gezegd '' dit moet beter, dat kan beter, dat is slecht en dat is nog slechter''. Ik zou ook wel eens wat positief willen horen.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:51

k blijf ut n super gaaf dier vinden!! en je kan zo zien aan de manier van rijden dat hij er echt wel komt, en hoe kan je nou commentaar erover gaan geven wat rijden betrefd, t zijn foto's en dus maar moment opnames!! t ene moment loopt ie ontspannen t andere moment met meer druk naja dat mag toch nog bij n jong paard!
k vind t er super uitzien hoor en met zn knol onder je kont kon je dr echt wel. hij is simpel gezegd in 1 woord SUPERGAAF!!
k wens je er veel suc6 verders mee

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:59

tonypony schreef:

Dat vind ik nou dus ook
Ik vind het echt heel netjes uitzien, zo rijdt ik mn paard ook altijd los.. Worden ze lekker soepel van, en krijgen ze een gespierde hals van.. Hij mag op sommige momenten misschien ietsjes meer lengte in de hals maken, voor afwisseling.. Maar verder toppie

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:00

Volgens mij zijn deze foto's dezelfde dag gemaakt als de foto's in het vorige topic, maar ik kan me vergissen?

Ik weet wel dat dit weer een lang topic gaat worden en uiteindelijk ws een slotje gaat krijgen .

Veel Bokkers waarderen het niet echt om een paard een centimeter met de neus achter de loodlijn te zien, laat staan een echt rond gereden paard .

Opvallend overigens dat nu ineens een hoop komen met: "zo rijd ik mijn paard ook los" of "zo train ik ook". Maar goed, dat is weer een andere discussie...

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:03

Tja, als het eenmaal zo is als je je paard altijd zo los rijdt waarom zou je zeggen van niet? Beetje rare opmerking hoor..

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:12

Zo, heb je even een stoer beestje onder je kont!
Echt een machtig paard om te zien, wat een voorbeengebruik!