superles gehad op Tosca!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Re: superles gehad op Tosca!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:34

Kitty1 schreef:
Inderdaad, je moet rijden met je binnenbeen naar je buitenteugel, met je binnenteugel vraag je alleen lichte stelling. Hier moet dus een licht contact zijn. Met de buitenteugel doe je verder alles. Als je op je binnenteugel gaat rijden, dan gaat je paardje scheef worden en weerstand krijgen tegen druk.

Ga ik helemaal in mee.
Ik reed ook altijd op mn binnenteugel,,omdat het mij zo aangeleerd was.
Nu met mn nieuwe instructeur moet ik dus heel veel rechtrichten,
en op m'n buitenteugel rijden,en nu gaat mijn pony dus heel mooi lopen en is veel nageeflijker !!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:25

dank je KC!!
bedankt voor de leuke reacties, ik vind de ontspanning belangrijker dan het mooi aan de teugel lopen op dit moment! maar het komt wel!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:33

In je profiel gezien was de pony vrij mollig en nu zo dun hoe kan dat?
Wel onwijs leuke pony

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:08

Tsjonge jonge wat een commentaar; er word niet zoals ''de normale'' manier gereden en er is meteen commentaar En dat moet natuurlijk 20 keer gezegd worden.

Meid, ziet er super uit; lekker relaxed! Ga zo door! En een super mooi paardje is het!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 21:51

meloveshein schreef:
In je profiel gezien was de pony vrij mollig en nu zo dun hoe kan dat?
Wel onwijs leuke pony

jah indd, mn profiel is nog lang niet af, en er staan alleen foto's van haar toen ik dr net had mei 2004, toen was ze drachtig! en toen het veulen er opeens was...was dr hele buikje weg

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 21:52

Paulatjuh schreef:
Tsjonge jonge wat een commentaar; er word niet zoals ''de normale'' manier gereden en er is meteen commentaar En dat moet natuurlijk 20 keer gezegd worden.

Meid, ziet er super uit; lekker relaxed! Ga zo door! En een super mooi paardje is het!

dank je!!
iedereen heeft altijd gelijk commentaar...tsja niets aan te doen he!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 12:00

ik zal zo nog een topic plaatsen met de overige foto's!

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:10

ik had in het begin ook steeds mijn handen laag en wijd, om in mijn ogen mijn paard meer vwnw te laten gaan, maar mijn paard ging daar heel erg slecht van lopen. Ze zocht steeds meer mijn hand op en viel heel erg op de voorhand doordat mijn handen zo laag stonden. Als het op dit moment helpt om de ontspanning te vinden, kan je er mee doorgaan. Maar ik zou je toch aanraden om je handen wat hoger (laag heeft volgens mij meer effect dan wijd) en meer in lijn met de mond van je paard te plaatsen, zodra ze meer en sneller gaat ontspannen. Ik wil helemaal niet zeggen dat ik het beter doe ofzo hoor, alleen al het feit dat je les wilt nemen met een jonge pony vind ik al heel positief!!
succes verder!!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 13:42

waarom zou je met een jonge pony geen les nemen, dan is het toch juist ht balangrijkste!! badankt hoor!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:04

Wat fijn dat je zo goed les had! Dat kan zo`n eye-opener zijn als je ineens van iemand anders les hebt en nieuwe dingen hoort. Ik krijg sinds kort ook op een soortgelijke manier les waarbij ik dus op de voltes ook probeer zoveel mogelijk probeer van mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel te rijden. Met de binnenhand maak ik dan wat ophoudingkjes maar als mijn pony nageeft sta ik onmiddelijk toe. Zo gaat hij veel beter op zijn eigen benen lopen en zet hij zijn binnenachterbeen meer onder zijn lijf. Als ik mijn binnenhand gesloten zou houden gaat hij daar gewoon in hangen en zet hij zijn benen niet meer goed onder zijn lijf.
Ik ben het wel met de rest eens dat zo breed als je je handen uit elkaar hebt er wel een beetje gek uit ziet. Als het voor jou en je pony goed werkt zal het wel goed zijn maar ik zou het niet te lang doen.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:30

indd, ze is best dun, 22 augustus gaat eindelijk haar veulen weg! en kan ze al het eten voor zich zelf gebruiken! ipv melk maken

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:38

ik vind het er goed uit zien hoor... Jullie zullen heus wel weten wat jullie met jullie paardje doen.. dus moetj en iet altijd naar alle mensen luisteren hier op bokt