Voor de liefhebber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imerose

Re: Voor de liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:22

Prachtig paard, veel uitstraling maar je ziet er wel aan af dat hij karakter heeft en hengst is.
Maar ach, hij is pas vier en lijkt hele mooie gangen te hebben.......wat ben je van plan met hem ??(uitbrengen en in welke tak)
Wat meer lengte zou, zoals je zelf aangeeft mooier zijn, dus ben benieuwd naar de foto's die daarvan gaan komen (toch???....hinthint)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:27

Ik vindt het beeld niet altijd even mooi. Het ziet er af en toe uit alsof het paard het minder leuk vindt. Maar dit kan schijn zijn....

Ik vindt het wel een ontzettend mooi paard en super lopen.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:29

Wel leuk dier, alleen je rijden vindt ik niet zo.
Je petje

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:39

zo je hebt je fanclub alweer bij elkaar merk ik..
Leuk paardje, iemand zei hier dat het diegene niet wat leek op zo'n drukte maker te rijden?? Dat is juist het leukste vind ik..Die paardjes die je zowat vooruit moet drukken zijn nou ook niet echt 'je van het'

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:51

Staan Cin, Clips en Ko ook niet daar? Anders lijkt het er wel heel veel op.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:52

Rijtechnisch moet er nog wat aan gesleuteld worden , maar wat een aansprekend dier ! Net dat onstuimige maakt hem zo leuk.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:11

Wel even een leuke: Wat moet er rijtechnisch aan verbeterd worden? (vind ik namelijk een loze opmerking)

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:12

Douni schreef:
Staan Cin, Clips en Ko ook niet daar? Anders lijkt het er wel heel veel op.

Ja ko is weg, maar de rest staat er nog wel

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:20

fransheijs schreef:
Wel even een leuke: Wat moet er rijtechnisch aan verbeterd worden? (vind ik namelijk een loze opmerking)

Wel ten eerste loopt hij achter de loodlijn met zijn neus. Voor zijn leeftijd vind ik hem ook al veel te opgericht lopen. Op de laatste foto vertoont hij wel een leuk voorbeen maar het achterbeen blijft teveel achter daar.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:29

Hmm. De eerste foto's dacht ik echt even 'Wat is dit' en wilde ik al wegklikken, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Het leek op de eerste foto's alsof je erg trekt. Dat doe je op die foto's waarschijnlijk ook, maar wie heeft niet zo'n moment dat je paard in bedwang houden belangrijker is dan de stijlprijs mee naar huis nemen

Er staan echt enkele mooie foto's bij, hij heeft echt een SUPER voorbeen! Achter is niet slecht, maar mag soms wat meer mee IMO!

Edit: zie dat ie pas vier is, dan is dat wisselende achterbeen al helemaal niet erg.
Pas je op dat je er niet teveel mee doet, want het lijkt echt een super dier! Wees er maar zuinig op!
Laatst bijgewerkt door Venetia op 09-08-05 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:31

Haha dit vind ik wel leuk! Ik doe dit helemaal niet om je aan te vallen want ik vind ook dat je een beetje gelijk hebt! Wat betreft de loodlijn heb je gelijk! Laten we daar heel eerlijk in zijn als hij uitgebracht gaat worden dat mag dat niet meer, daarom werken we daar ook hard aan.
Hoe kan een paard te opgericht lopen? Ook al is ie 4 jaar dan vind ik dat ik het van hem mag vragen om al +/- 10 minuten opgericht te lopen! Ook hij moet hard werken net zoals ieder ander paard. Hierbij wel ingenomen dat je niet overvraagd en dat niet iedere dag dezelfde hoeveelheid zware arbeid op zijn bord komt. Wat betreft het ondertreden van het achterbeen zet ik toch mijn vraagtekens. Het linkerachterbeen staat nagenoeg nog recht onder de massa terwijl het rechterachterbeen al aan het ondertreden is de voorwaartse beweging is dus al over de helft van de beweging. Dan snap ik niet echt hoe jij kan zeggen dat de achterhand achter blijft? Wil je het afzetbeen dan nog verder eronder hebben staan als het paard al over de helft van zijn voorwaartse beweging is??

Ik heb pas 40 van de 150 bekeken ofzo, haha maar zal kijken of er rijtechnische betere foto's tussen staan vandeweek! haha

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:35

Ik denk dat Free het achterbeen op foto 7 bedoelt. Daar is het achterbeen achter de massa. Op foto 8 echter is ie er mooi onder.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:36

free schreef:
fransheijs schreef:

Wel ten eerste loopt hij achter de loodlijn met zijn neus. Voor zijn leeftijd vind ik hem ook al veel te opgericht lopen. Op de laatste foto vertoont hij wel een leuk voorbeen maar het achterbeen blijft teveel achter daar.

valt mij ook op !

je hebt echt een mooie paard onder je kont veel succes ermee!
ga je nog hem op wedstrijd uitbrengen ??

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:37

wat een beauty, imposant hoor, met dat voorbeengebruik!!! heel mooi!!!

cap is eigen keus, wat lelijk van de mensen die alleen daarover vallen.
komt een beetje jaloers over op mij.

ik vind het heel stoer dat hij dat paard zo mooi heeft lopen.

zo.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 18:46

Haha dank je wel milo! Ik kan zelf ook commentaar zetten bij de foto's en dan ben ik echt niet zuinig op mezelf en dat moet ook niet!
maar vind het wel leuk dat jullie ook commentaar geven. Maar ben niet bang dat ik er tegenin ga want waarschijnlijk doe ik dat wel! haha maar dat is het mooie aan paardrijden: er zijn vele wegen naar Rome en er is niet 1 helemaal goeie. Vandaar ben ik ook blij met jullie commentaar! Maar onderbouw het ook een beetje en ga niet zeggen: zijn achterhand is slecht, of rijtechnisch moet er het een en ander verbeterd worden! Daar hebben we allemaal niets aan natuurlijk, want dat zijn gewoon literaire opmerkingen die iedereen wel 1000 keer hoort en gehoord heeft zonder dat het gestaafd is!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:49

wat een heeeeeerlijk paard
cap moet je zelf weten idd, en die lengte mag best wat meer maar verder ga ik niet zeuren want ik vind um echt geweldig!
wat een voorbeen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:57

O, en het petje vind ik je goed staan idd.
(Dit is mn laatste post hoor, zal je topic verder niet meer verstieren)

Nog één klein opmerkinkje: ik hoop dat je mij niet schaarde onder de mensen die zeggen dat zn achterhand slecht is, want dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde alleen dat ie soms de actie die hij vóór geeft achter niet helemaal bij kan benen. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik, en is niet abnormaal op deze leeftijd.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:58

sodemieters.. je mag niet klagen als je zo'n paardje onder je kont hebt. k kan aan zn koppie wel zien dat t n gribaldi is.... wat zit er nog meer achter? k vind hem egt super stoer!! *KWIJL*
k ben ckers gribaldi fan dus hij valt bij mij cker in de smaak!!

heel veel suc6 van hem!!

groetjes!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:01

@ venetia: Ik schaarde jou er ook niet bij en je mag het topic best verstieren hoor! Is het paard zelf ook een ster in!! Ik schaar er eigelijk helemaal niemand bij! Maar ik vind alleen als je met zulke opmerkingen komt, dat je ze moet onderbouwen!
En idd hij kan het ook niet altijd bijbenen, en het is ook keihard werken voor hem! Ik neem het hem ook niet kwalijk dat ie het niet bij kan benen! Elke keer weer een beetje beter...dat is het devies! haha

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:15

geweldig mooi paardje en tuurlijk kan er nog wel wat aan verbeterd worden maar daar is het beestje ook nog maar 4 voor als hij nu al perfect liep dan zette ik daar eerder mijn vraagtekens bij...

en ook even mijn complimenten hoe je reageert vind dat je alles super sportief opvat ondanks dat er hier en daar wel een opmerking geplaatst word richting jou waarvan de meeste mensen zich meteen aangevallen hadden gevoelt....

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:19

laat sommige mensen maar verder mutsen..
als je zo'n paard onder je kont heb is het makkelijker gezegd wat er aan veranderd moet worden dan om het gedaan te krijgen..
ik vind het dapper hoor! en goed.. maarja..

wat een geweldig paard trouwens!

ben het met bengel eens!

melissssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:25

super mooie combinatie
echt super mooie gangen
haha en zelf rijd ik ook altijd zonder cap
k vind het een rot ding:P volgens mij
zijn ze gewoon bezorgd:P

P.S ik wou dat mijn paardje zo mooi kon lopen:D

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:26

M_A_X_ schreef:
kimmie1 schreef:
Zal nu wel half bokt over me heen gaan krijgen maar zou zelf graag wat meer lengte zien. Vind het paard erg opgericht en bij elkaar/verzameld gereden worden.

Nouw ik ben het helemaal met je eens!! cker z'n jong paard!! lekker op lengte rijden!!
Maar mooi paard hoor!!

Waarom zou hij meer "op lengte" gereden moeten worden? Waar wil je dan meer lengte in hebben??? Wees blij dat ie op deze leeftijd al een stukje zó bergop en in balans kan lopen. Wees blij dat ie op deze leeftijd al aangeeft meer te kunnen verzamelen. Dat beloofd wat voor de toekomst. Alsof je zo'n beest kapot rijdt wanneer je hem even netjes -gesloten- aan het draven hebt. Onzin. Ik denk niet dat fransheijs hem dag in dag uit in deze opgerichte houding laat vastrotten.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:31

What a man, what a man, what a man
What a mighty good man

Ziet er goed uit, een hittepit zo te zien!
Veel succes op de toekomstige wedstrijden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:52

Wauw wat een geweldig paard heb je daar onder je kont
Echt onwijs gaaf!