Sinaedo @ work (les van Ron)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Sinaedo @ work (les van Ron)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:05

Ik moet idd als ik linksom ga me linkerteugel gewoon helemaal tegen de hals houden. Dus geen stelling vragen. En m alleen met me buitenteugel en benen laten wenden. Maar soms dan voel ik m al gaan, en dan red ik t niet met me buitenteugel, en dan pak ik links er bij. En dat werkt dus niet...

Lijkt wel RT hier. hahahahahaah!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:06

Knap paard hoor, heeft behoorlijk wat actie in de achterhand! Heb je de tanden al eens laten controleren? Die van mij heeft een tijd op de rechterhand lopen knoeien, links ging prima. Na een bezoekje aan de tandarts wat het probleem verholpen, het is misschien ook goed om te kijken of je niet scheef in het zadel zit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:09

De tandarts is pas geweest. En hij zei dat er heel weinig zat, en dat als ik verder geen last had met m, hij t zonde van t geld vond om m te doen. Misschien toch nog maar een keer laten komen....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:12

En die krachtige achterhand valt nog wel mee hoor. In het begin loopt ie ook echt niet zo! Mijn instructeur zei dat ie wat stevigere banden had moeten hebben. Hij heeft ook een weke rug, dus dat maakt t er niet makkelijker op. Maar als t motertje eenmaal gaat draaien kan ie lekker lopen vind ik.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:19

OK, nou op foto 8 en 9 ziet er in ieder geval actief uit van achteren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:20

Daar was t motertje warm! haha

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:27

Ach ja, kost misschien even tijd, maar je weet... hij kan het in ieder geval wel. Das ook wat waard toch?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:06

als hij over je buitenteugel weg kan lopen, heb je waarschijnlijk je buitenhand en buitenbeen niet bij. als je een volte inrijdt, moet je zorgen dat je de buitenhand op de plaats houdt, en niet meegeeft. ik denk dat dit in jouw geval het probleem is, dat je te soepel bent met je buitenhand.

verder als je linksomrijdt en je paard rent gewoon hard rechtsaf, zou ik hem omdraaien en weer terug links gaan rijden. dat vind ik nl geen manieren.

je kan je paard op zijn goede, dus in dit geval rechterhand ook soepeler links maken door hem regelmatig naar buiten te stellen, en zo ook voltes te rijden.

probeer voor jezelf steeds na te blijven denken rechterhand eraan, linkerhand niet vast houden (op de linkderhand dan he)
ophoudingen maken kan wel.

er is een topic over, het rechtrichten van de ruiter bij RT(geopend door mijzelf )

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:07

LiSSy schreef:
als je paard door je buitenhand heen dendert is het niet alleen rijtechnisch... je paard heeft dan simpelweg geen respect voor je

Misschien is het verstandig voortaan iets wat tacktischer te brengen

Bokkers gaan nu de gedachte volgen "Wat denkt ze wel niet!! Gaat Lissy ff vertellen hoe tser haar eigen paard moet gaan rijden!!"

Snapje wat ik bedoel?
Ik begrijp je wel hoor...zo reageerde ik namelijk ook regelmatig...Direct en nam geen blad voor de mond...Maar namate de leeftijd bij mij omhoog ging, werd mijn temperamend lager

**ontopic**
ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie wel een mooie combi vind!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:52

Heel leuk paard

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:54

Heb net zelf gereden (ja gister ook, maar dan met instructeur), en ik moet zeggen, t ging al een stuk beter. Ik heb goed me rechterhand en been er aan gehouden. Alleen dan vind ik t nog moeilijk om met links goed bij te drijven. En das toch wel belangrijk om die achterhand er mooi bij te krijgen. Nog ff goed oefenen, en als ie van z'n strakheid op links af is, kan ik eindelijk L2 gaan starten! (spannend!)

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:59

ziet er leuk uit hoor je ziet ook dat hij rechts beter onspannen loopt dan links!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:01

Ja das echt duidelijk ja! Maar wacht maar, over een half jaar zie je dat niet meer! haha

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:01

oefenen,oefenen,oefenen en dan heb je straks een lekker los paardje veel susces verder met je wedstrijden gaat zekers lukken

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:16

Ziet er goed uit Needje! Hij loopt een stuk beter (actiever) in deze oprichting! Zoals je zelf al zegt heb je les om de zwakke punten van een combinatie te verbeteren. Het slaat naar mijn mening nergens op dat je paard geen respect voor je heeft als tie niet lekker door zijn lichaam loopt!

Je kan nu al zien dat je lessen beginnen te werken, jullie moeten nu alleen meer samen werken (stapje voor stapje) aan jullie moeilijke kant, rijtechnisch voor jou en lichamelijk voor Sinaedo... Geloof me jullie zijn met Ron de goede weg ingeslagen!
(hoop gauw een keer toeschouwer te zijn van je les)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:26

Tsja, misschien als me geldboom iets is gegroeid. Dan kan ik elke week lessen, en dan zou ik 's avonds kunnen. Dan kan je t zien. Of je moet op een donderdagochtend een keer vrij zijn als ik late dienst heb....

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:24

Wat een prachtig paard, helemaal mijn type! Ik vind het er netjes uitzien, ga zo door

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:25

klomp schreef:
mooi paard zeg!! rechtrichten is hier denk ik wel het sleutelwoord voor je probleem.

ja dat denk ik ook.. mijn paard is ook links ietsie moeilijker als rechts, vooral toen ik hem net had, maar nu is hij lekker in evenwicht..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 16:31

*schopje*

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:37

ik heb dit ook met mijn pony die loopt meestal ( begint steeds minder te worden ) rechts ook minder ontspannen en laat dat nou ook net mijn moeilijke kant zijn
omdat ik rechts ben ben ik dus linksom met mn buitenhand wat handiger...maarja zo gauw we rechts gaan is mn buitenhand links ( goh ) en daar ben ik net wat minder handig in :S
maarja veel geoefend en het gaat al stukken beter met mijn pony en met mn hand:P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:39

Bij m ij is t dus net andersom... Ik ben ook rechts, maar linksom gaat voor geen meter.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:12

ziet er weer goed uit
ik had donderdag geen tijd om ff te koekeloeren dus volgende keer beter.
leuk dat het zo goed klikt met ron al lesgever haha.
op naar de M1

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 09:54

Ha ha, eerst nog proberen door de L2 te komen straks. De L1 was zo vertrouwd....

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:56

De ontspanning is aanwezig, de aanspanning nog niet. Ik heb ook het idee dat je paard graag gaat stuwen van achteren? Probeer veel korte, snelle schakelingen te maken en het achterbeen beter te activeren.
Ohw ja, rijd dit paard niet te lang laag, maar wissel regelmatig van houding van hoog ingesteld, naar iets lager en weer bovenin en daaruit het a.b. activeren. Wel een erg mooi paard en je hebt een heerlijk vriendelijk beeld!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 05:07

Dat moet ik in me les idd doen. Die vele korte, snelle overgangen. Ik ben pas net een paar weken bezig met deze instructeur (en ik les helaas maar 1x in de 2 weken bij hem), maar ik denk dat hij mij wel erg goed kan helpen.