Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:52

ja he nu is me paard ineens weer niet goed :S
gelukkig dat je dit goed kan beoordelen omdat je me paard natuurlijk al jáááren kent maja ik hou verder me mond wel

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:53

Anjatjeuh schreef:
xx_ananda_xx schreef:
en een band om de flanken is voor merries ook genoeg om te reageren mijn merrie wordt al kwaad als ik dr flanken poets.
en idd dan maar penny

Dat heeft dus niets met mishandeling te maken... Heeft er gewoon mee te maken dat je paard dat niet gewoon is, en daar dus op reageert. Zoals de paarden in de ring instinctief reageren met bokken en steigeren om dat ding van hun rug te krijgen omdat het wel eens een roofdier zou kunnen zijn, NIET omdat ze pijn hebben.

hoe kan je dat nou denken..
kweenie hoor maar flanken en koker zijn zo ongeveer het gevoeligste deel van n paard, en als je daar n singel om heen doet en super strak aan trekt, denken ze egt niet 'ohh jeeminee! een roofvogel..'
nee sorry maar dat doet egt wel pijn hoor!!

en uhm LANG LEVE DE PENNY'S IN DIT TOPIC

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:53

en als je het dan zo erg vind en zoveel commentaar hebt ga het dan eens eerst met eigen ogen bekijken!
bah

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:55

LiSSy schreef:
en als je het dan zo erg vind en zoveel commentaar hebt ga het dan eens eerst met eigen ogen bekijken!
bah

kheb t al n keer gezien sorry schat, daarom weet ik ook waar ik het over heb en daarom heb ik zo veel commentaar

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:58

mag je mij vertellen waarom dan die band zo strak om de lies gebonden zit?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:00

weleens een man zien vergaan als ie een schop in ze gevoelige deel heb gehad dan zie je hoe die paarden zich voelen

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:00

hoop dat dit heel gauw niet meer mag

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:01

bren schreef:
mag je mij vertellen waarom dan die band zo strak om de lies gebonden zit?

ik weet dat mijn verder reputatie nu naar de klote gaat en iedereen me nu haat EN ik ben vannaf nu ook nog penny.. ohjee!

nou die zit zo strak, zodat het paard een hevige pijn voelt waardoor het zo wild gaat bokken enz.
want makke paarden zijn natuurlijk niet leuk genoeg he

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:03

xx_ananda_xx schreef:
ja he nu is me paard ineens weer niet goed :S
gelukkig dat je dit goed kan beoordelen omdat je me paard natuurlijk al jáááren kent maja ik hou verder me mond wel

Dat bedoelde ik helemaal niet zo en dat weet je. Ik bedoel gewoon dat je paard haar lies aanraken GEEN pijn doet (sorry, dat ga je me niet wijsmaken) maar dat ze daar toch op reageert. Hetzelfde geld voor ineens een ruiter op hun rug, het doet niet noodzakelijk pijn, maar ze gaan er gewoon zoizo op reageren omdat ze het niet gewend zijn om iets op hun rug te hebben (en zeker ook deels omdat het een instinct is om dingen van hun rug af te krijgen omdat als er een leeuw aanvalt ofzo, die ook meteen op de rug springt). Onze paarden reageren niet zo hevig wanneer ze worden ingereden omdat alles daar rustigaan word gedaan en eerst laten wennen aan iets en dan weer een stapje verder. Maarja, het is toch niet alsof iemand naar me gaat luisteren, dus ik ga geen moeite meer doen. Geloof allemaal maar zelf wat je wil, maar open dan een eigen topic ofzo, stop met Mientjeuh haar topic te verpesten.
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 05-08-05 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:04

en als iedereen dit zo zielig vind en vind dat dit verboden moet worden.. waarom vist half nederland dan zonder dat dan ook maar 1 iemand daar wat van zegt

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:05

Anjatjeuh schreef:
xx_ananda_xx schreef:
en een band om de flanken is voor merries ook genoeg om te reageren mijn merrie wordt al kwaad als ik dr flanken poets.
en idd dan maar penny

Dat heeft dus niets met mishandeling te maken... Heeft er gewoon mee te maken dat je paard dat niet gewoon is, en daar dus op reageert. Zoals de paarden in de ring instinctief reageren met bokken en steigeren om dat ding van hun rug te krijgen omdat het wel eens een roofdier zou kunnen zijn, NIET omdat ze pijn hebben.

was meer voor deze quote bedoeld

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:06

heeben dus wel pijn vanwege die band

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:07

Jackieboy schreef:
en als iedereen dit zo zielig vind en vind dat dit verboden moet worden.. waarom vist half nederland dan zonder dat dan ook maar 1 iemand daar wat van zegt

omdat daar geen foto's van worden geplaatst,
kom maar op met de foto's ik kom met
mijn commentaar
Laatst bijgewerkt door bren op 05-08-05 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:07

Hey, mooie foto's, leuk dat je dat allemaal mee maakte! Ik heb in Californie gewoond en daar heb ik ook gebarrelracet (is dat een woord??) met mijn Arabiertje, Cinnamon!

Of die paarden een strakke band om hun koker krijgen weet ik niet, maar dat van die lies is wel waar. Werkt bij merries ook... ik ken een paar cowboys, die vinden dat normaal... het is gewoon een soort van vermaak met dieren, net als een circus of stierenvechten. Best wel triest vind ik het, maar op welke grond kun je nou beoordelen wat wel en niet kan? Zo'n stier heeft volgens mij een beter leven dan z'n broertjes die allemaal naar de slacht gaan...

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:09

Fitch schreef:
Hey, mooie foto's, leuk dat je dat allemaal mee maakte! Ik heb in Californie gewoond en daar heb ik ook gebarrelracet (is dat een woord??) met mijn Arabiertje, Cinnamon!

Zo'n stier heeft volgens mij een beter leven dan z'n broertjes die allemaal naar de slacht gaan...

volgens mij kunnen ze dan maar beter naar de slacht gaan

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:10

bren schreef:
Fitch schreef:

Zo'n stier heeft volgens mij een beter leven dan z'n broertjes die allemaal naar de slacht gaan...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:11

bren schreef:
Fitch schreef:

Zo'n stier heeft volgens mij een beter leven dan z'n broertjes die allemaal naar de slacht gaan
...

Hmmm... misschien wel ja. Waarschijnlijk gaan ze als ze niet meer goed genoeg zijn voor rodeo's alsnog naar de slacht, dus dan kunnen ze misschien idd maar beter meteen daarheen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:11

okey ik sta open voor ieders mening en uitleg.......nu wil ik wel weten waarom die band dan wel rond de flanken van een rodeopaard zit als het niet de bedoeling is om ze pijn te doen(sorry als ik er overheen gelezen heb)

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:12

ben ik ook wel benieuwd naar snoevie

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:13

Snoevie schreef:
okey ik sta open voor ieders mening en uitleg.......nu wil ik wel weten waarom die band dan wel rond de flanken van een rodeopaard zit als het niet de bedoeling is om ze pijn te doen(sorry als ik er overheen gelezen heb)

Het is de bedoeling om ze 'op te fokken' volgens cowboys. Zoals sommige mensen een praam op de neus doen zodat paarden een stof aanmaken om zich rustig te houden, doen zij een band om de lies om ze op te fokken (en pijn te doen naar mijn mening, zal niet echt lekker zitten).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:15

Net als laugrease ben ik nu een Penny!
Dan ben ik er maar trots op!!

Ook al is het 'instinctief' ,dan is het nog puur leedvermaak, en wie lijden er onder? Juist ja, de paarden/koeien
Oja, vast zijn jullie allemaal tegen stierenvechten? Dit is minstens zo erg!

@Snoevie: Wat zal jou paard doen als je een totaal niet passend zadel er op zou leggen en doodleuk zou gaan rijden? Juist ja, bokken! Met de gedachte datgene wat hem zo pijn doet eraf te gooien!
Met die banden om de liezen werkt het precies hetzelfde.
Deze plekken zijn namelijk erg gevoelig bij een paard.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:17

Zelfde als stierenvechten vind ik dit ook om te
Gatver!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:29

Ik wist niet dat het zo ging zeg! Wat erg.

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:31

ok k kom mij s lekker moeien :p

@mientjeuh : hej moet een fijne vakantie geweest zijn !!!
@laugrease : eerst zeg je =>hoe kan je hier nou naar lopen kijke..?
dan zeg je =>kheb t al n keer gezien sorry schat, daarom weet ik ook waar ik het over heb en daarom heb ik zo veel commentaar

ok wat heeft mien dan meer of minder gedaan dan jij ?? T kan allemaal goed zijn dat jij het erg vind enzo maar wat kan Mien er aan doen ppff jongens ga n beetje zeiken op 'n ander waar je wel een reden voor hebt e !!!

groetjes Saar

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:44

hey mientjeuh>> misschien was het niet zo'n goed idee om dit op bokt te zetten.
Je weet toch hoe het werkt hier..
Als het 'anders'is wordt het afgekeurd.

Maar ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad en he tniet laat verpesten door het commentaar.

(BB duikt alvast onder haar bureau om het commentaar hierop te ontwijken...)

Maar oke...wat mij opvalt aan de foto's (rodeo paard)

de foto waar de ruiter nog op zit is het paard flink aan het bokken en de foto waar de ruiter eraf gevallen is lijkt het paard ineens niet meer te bokken.....