Op het goede been lichtrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Op het goede been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 18:07

Het zijn allemaal goede tips! Erg bedankt iedereen! Ik zal ze allemaal even proberen kijken wat het beste werkt!

gr. roos

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:40

heey roos
het is dus gwoon duidelyk met jou is er geen beginnen aan hahahaha
nee hoor.
weet je wat jou probleem is je vergeet te kyken of je goed of fout zit.
wat je moet doen om het een beetje te gaan voelen is: je hand op haar schouder leggen als je linksom ga leg je je rechter hand op haar schouder, en dan voel je als die naar voor ga ga je staan, als je dat snap en het lukt ga je het steeds een beetje moeilyker voor je zelf maken begryp je ik help je wel een x

xxx jacqie

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 08:53

Heyyy sjakie! dank je wel! ik ga er mee aan de slag! dank je wel

Co0lArabiaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:53

Hoe vaker je rijdt.. hoe beter het wordt kheb er ervaring mee.. Ik reedt op een gegeven moment elke dag paard.. En langzamerhand begon ik te voelen op wat voor been ik reedt.. Hetzelfde geld eiglijk voor de galop..Zorg gewoon dat er iemand bijstaat die als je fout zit het zegt.. Dan leer je het vanzelf wel.. Komt egt helemaal goed joh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:47

Hey Roos

Misschien moet je het dan maar een keer aan je instructrice vragen, die kan het je goed uitleggen .. laten zien en waar Josje bij is!

Suc6!

Gr. Mirthe

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:07

Ik heb het zelfs zo erg dat mijn instructrise op een gegeven moment zei, weetjewat als jij denkt dat je goed zit dan ga je gewoon een keer doorzitten en dan zit je goed. Bij mijn eigen paard zit ik altijd op een kant zegmaar.. anders heb ik het gevoel dat ik niet goedzit.. terwijl ik dan wel goed zit! grr, hoe moet dit nou als ik wedstrijden wil gaan rijden... Nouja, je hebt er niets aan, maar toch,

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:19

je kunt het ook in de spiegels van de bak zien.. dat scheelt weer naar beneden kijken, ziet er netter uit! Verder voel ik altijd zo'n rare slinger naar binnen als ik op het verkeerde been zit!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:59

ja dat kan idd maar dat voel ik niet en ik het buiten seizoen en in sommige indoor wedstrijden heb je geen spiegels.... wij hebben we op stal de luxe want een hele korte zijde allemaal spiegel.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:54

Op welk been moet je nou eigenlijk lichtrijden?
Ik dacht zelf altijd, dat je moest staan, als het buitenvoorbeen naar voren ging. Maar laatst toen ik dat in een les deed, zei de instructrice dat ik op het verkeerde been lichtreed, en dat ik op het binnenvoorbeen moest lichtrijden. Dus dat zodra het binnenvoorbeen naar buiten gaat je moet staan.
Maar wat is het nou?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:13

buiten voor been moet jij gaan staan. (ik kan het alleen niet zien of voelen vandaar dit topic )