Zieke Window @ Dressuur Wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: Zieke Window @ Dressuur Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:31

Wanneer 1 van mijn paarden niet lekker aanvoelt ga ik er niet mee op concours, ookal was ik van plan om "rustig"aan te gaan doen! Waarom heb jij hem eigenlijk wel meegenomen, terwijl je wist dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat? Was deze wedstrijd zo belangrijk voor je of wat?

Overigens loopt ie wel leuk voor een haflinger, daar niks op aan te merken !

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 17:41

Ilonab schreef:
Rondje op Heras rijden
En een leuk dagje, heras is zeer fotogeniek

Helaas alleen geen mooie wapperende manen zoals winnie.

daar doe ik het voor!
Maar van zijn punk koppie kan je ook leuke fotos maken!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:49

wat een mooie haf zeg, echt een stoer beesje!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:02

Margon schreef:
Ziet er goed uit hoor. Ik heb vandaag ook daar gereden erg fijn terrein Hoeveel punten had je?
Ik vind het trouwens erg slordig dat je die manen zo laat hangen.

Volgens de regels mag je bij Haflingers, IJslanders en Fjorden de manen los houden met (officiele) wedstrijden. bovendien, dit geeft juist zo'n lekker zwier-effect !! Ik heb zelf ook een haf met hele lange dubbele manen en ik vindt dat juist prachtig. Zou jij bij een haf de manen inknotten, dan ? het lijkt me dan alleen nog maar slordiger doordat je dan hele dikke knotten krijgt door die lange manen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:40

Mooie Haf, ziet er goed uit!
Ik zou alleen ook invlechten, ook al mag je ze los laten hangen, is toch altijd netter. Ik heb zelf een tinker, daarbij mogen de manen dus ook los, maar ik vlecht altijd. Knotten gaan inderdaad niet met die lange manen, dat is geen gezicht. Maar voor een hengstenvlecht zijn lange manen juist ideaal! Zo komt ook de hals beter uit en ziet het er veel verzorgder uit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:58

talented schreef:
Wanneer 1 van mijn paarden niet lekker aanvoelt ga ik er niet mee op concours, ookal was ik van plan om "rustig"aan te gaan doen! Waarom heb jij hem eigenlijk wel meegenomen, terwijl je wist dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat? Was deze wedstrijd zo belangrijk voor je of wat?

Vriendelijk zeg. moet ze toch zelf weten of ze met een zieke op wedstrijd gaat? Is haar paard dus ook haar beslissing.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:14

Kafue schreef:
talented schreef:

Vriendelijk zeg. moet ze toch zelf weten of ze met een zieke op wedstrijd gaat? Is haar paard dus ook haar beslissing.

ken jij het NEDERLANDSE wedstrijdregelement?? Het welzijn van het paard staat boven alles; aldus het wedstrijdregelement! Ik vind het ook een beetje raar dat je een ziek paard mee neemt hoor, is die wedstrijd belangrijker dat het welzijn van je paard? Haar beslissing is het wel! maar het mag officieel niet!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:21

paardje was een beetje ziekjes niet ernstig ziek ofoz. dan hoeft hoeven ze niet zo te doen. ik ben ook met een zieke op wedstrijd gegaan ik wist niet eens dat die ziek was, althans zo ernstig was voor de DA ook een verassing. ze zal heus zelf wel weten wat het dier wel of niet kan.
wel domme tekst mischien beetje een open deur zetten want er zijn altijd lui die dan weer eens lekker moeten he...........

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:28

ja idd, die heb je ja!! maar om even tot 1 van die personen te gaan horen(aangezien je daarom vraagt met zo'n zin op het eind)
dit paard wisten ze van dat ''ie'' ziek was/is!! dan vind ik het niet redelijk om op wedstrijd te gaan!! Als de jury het ziet of denkt te merken, kun je ''geschorst'' worden omdat het schending van het welzijn van het paard is(dit is wel in het aller aller ergste geval dan he!!)maar verder ga ik er mn mening niet over geven totdat ik weet wat voor ''ziekte'' het paard heeft!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:07

Ik heb jou een keer zien rijden op Agterberg. Ik vind dat je een superleuke Haf hebt en dat 'ie ook erg netjes loopt!
Mijn keuze zou het overigens ook niet zijn geweest om een paard dat zich niet lekker voelt mee te nemen, maar goed, dat moet je zelf maar weten.
Ik vind het iig een vreselijk leuke pony en ik hoop dat 'ie gauw weer beter is.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:11

Jullie hebben het over een ziekte en ziek zijn, maar hij zat gewoon niet lekker in zijn vel.

Ik weet 100% zeker dat er niemand geweest is die dat aan hem heeft kunnen zien, tja hij was niet actief genoeg maar er zijn zat paarden die helemaal niks mankeren en ook niet altijd even actief zijn.

Zolang de ruiter en het paard plezier hebben in het rijden ook al is het wat minder spetterend omdat het paard niet lekker in zijn vel zit. waarom zou je een wedstrijd afzeggen als je daar naar toe gaat omdat je het leuk vind en niet om zonodig te presteren.

Wil je persé presteren moet je niet gaan rijden maar als je het ziet als een oefening (training) waarom niet. Als je normaal gesproken thuis ook zou gaan rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:24

Ilonab schreef:
Jullie hebben het over een ziekte en ziek zijn, maar hij zat gewoon niet lekker in zijn vel.

Ik weet 100% zeker dat er niemand geweest is die dat aan hem heeft kunnen zien, tja hij was niet actief genoeg maar er zijn zat paarden die helemaal niks mankeren en ook niet altijd even actief zijn.

Zolang de ruiter en het paard plezier hebben in het rijden ook al is het wat minder spetterend omdat het paard niet lekker in zijn vel zit. waarom zou je een wedstrijd afzeggen als je daar naar toe gaat omdat je het leuk vind en niet om zonodig te presteren.

Wil je persé presteren moet je niet gaan rijden maar als je het ziet als een oefening (training) waarom niet. Als je normaal gesproken thuis ook zou gaan rijden.

Helemaal mee eens waarom moeten wedstrijden altijd plekken zijn om te presteren. je mag toch ook voor gezeligheid, training. en dergelijke gaan?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:25

ja hoor!! maar op wedstrijd gaan, gaat wel om presteren hoor, anders kun je net zo goed thuis rijden, maar ja, ik denk dat je deze reacties alleen hebt gekregen omdat er in de naam staat: zieke dat klinkt heel erg!! snap je?!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:37

Op wedstrijd gaan om te presteren dat vind ik dus onzin.

Ik heb een 4 jarige 3/4 jaar onder het zadel ik weet zeker dat ik de eerste paar wedstrijden niks ga presteren.
Hij moet nog heel veel ervaring opdoen en is maar 1 manier en dat is er plezier in houden en gewoon genoeg oefenen.
De enige manier is toch gewoon wedstrijden gaan rijden en maar afwachten hoe het gaat.

Oké de titel is misschien niet helemaal juist gekozen maar dat gebeurt wel vaker in topics.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:40

Ilonab schreef:
Op wedstrijd gaan om te presteren dat vind ik dus onzin.

Ik heb een 4 jarige 3/4 jaar onder het zadel ik weet zeker dat ik de eerste paar wedstrijden niks ga presteren.
Hij moet nog heel veel ervaring opdoen en is maar 1 manier en dat is er plezier in houden en gewoon genoeg oefenen.
De enige manier is toch gewoon wedstrijden gaan rijden en maar afwachten hoe het gaat.

Oké de titel is misschien niet helemaal juist gekozen maar dat gebeurt wel vaker in topics.

tja presteren, ehm je laat toch mensen zien wat jij en je paard kunnen en je probeert het zo goed mogelijk te doen, in dat opzich noem ik het presteren!
over de titel: daar heb je gelijk in! tja, dat blijf je houden.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:58

Jee ik zie ze nu pas! Zijn echt leuke foto's geworden! Apart om een Haf zo te zien lopen (zie ik nooit..)! Vind hem heeel stoer!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:24

wow die lijkt echt precies op mn vorige bijrijpaardje (de pony van Barbara17 op bokt)!
ziet er netjes uit

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:30

denk vooral dat een andere titel tactischer was geweest
Niemand die aan dit beest ziet dat hij ziek is. Loopt er prima bij.
elk paard heeft wel een mindere dag, ik noem dat meestal gewoon een dipje. ziek is in mijn ogen heel wat anders... (hoesten/verkouden/ontsteking ergens/blessures/koorts)

Veel plezier met je haf, hij ziet er prachtig uit!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:40

Mooie haf.
Leuke foto's

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:29

Hoe dan ook, een paard dat niet fit is (zou ik persoonlijk nooit op wedstrijd mee nemen, maar goed) kan anderen paarden ook aansteken, hoe onschuldig het verkoudheidje ook is. Dat is voor mij al een reden om niet te gaan. Wat waren de punten nou, of heb ik er overheen gelezen? Wel een heel leuk peerdje trouwens!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:37

Maxielover schreef:
Margon schreef:
Ziet er goed uit hoor. Ik heb vandaag ook daar gereden erg fijn terrein Hoeveel punten had je?
Ik vind het trouwens erg slordig dat je die manen zo laat hangen.

Volgens de regels mag je bij Haflingers, IJslanders en Fjorden de manen los houden met (officiele) wedstrijden. bovendien, dit geeft juist zo'n lekker zwier-effect !! Ik heb zelf ook een haf met hele lange dubbele manen en ik vindt dat juist prachtig. Zou jij bij een haf de manen inknotten, dan ? het lijkt me dan alleen nog maar slordiger doordat je dan hele dikke knotten krijgt door die lange manen.

Een zwiereffect heb je zeker maar ik vind het gewoon erg slordig staan en al helemaal niet verzorgt. Mega knotten zou niet staan maar verzin iets anders wat je met die manen doet of wat dan ook. Desnoods trek je die manen en dun je ze uit. Maar loshangen vind ik echt niks

Charl_otter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:42

Hoi !
Kei mooi paard !
Loopt kei gaaf !
Doei Charlotte

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:44

dank jullie wel voor de reacties

patos schreef:
Hoe dan ook, een paard dat niet fit is (zou ik persoonlijk nooit op wedstrijd mee nemen, maar goed) kan anderen paarden ook aansteken, hoe onschuldig het verkoudheidje ook is. Dat is voor mij al een reden om niet te gaan. Wel een heel leuk peerdje trouwens!

hij was niet ziek geen verkoudheid of wat dan ook dus kon moeilijk een ander paard aansteken. hij had gewoon een soort van dipje verder niks

Margon schreef:

Een zwiereffect heb je zeker maar ik vind het gewoon erg slordig staan en al helemaal niet verzorgt. Mega knotten zou niet staan maar verzin iets anders wat je met die manen doet of wat dan ook. Desnoods trek je die manen en dun je ze uit. Maar loshangen vind ik echt niks

er blijft niks zitten in zijn manen daarom hangt het los. dus ook geen hengstenvlecht. en tuurlijk is het netter ingevlochten maar het hoeft niet bij een haflinger dus waarom zou ik dan zijn manen trekken en uit dunnen alleen maar om hem 1x in de maand in te vlechten als ik meestal toch al een 8 krijg voor de verzorging

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:54

Vlecht hem eens in zou is zeggen, op de gene die commentaar hebben op zijn zwiereffect Het is moeilijk er blijft niks zitten zelfs niet met hele bussen haarlak ...

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:15

Denk dat afscheren nog de beste optie is ik ben voor

Of misschien maar niet want dan ben ik niet meer de enigste met korte manen

En dwarse manen horen gewoon bij Window hij is zelf geregeld op en top dwars dus die manen dat hoort gewoon bij hem.