Overigens loopt ie wel leuk voor een haflinger, daar niks op aan te merken
! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
! Ilonab schreef:Rondje op Herasrijden
En een leuk dagje, heras is zeer fotogeniek![]()
Helaas alleen geen mooie wapperende manen zoals winnie.

Margon schreef:Ziet er goed uit hoor. Ik heb vandaag ook daar gereden erg fijn terreinHoeveel punten had je?
Ik vind het trouwens erg slordig dat je die manen zo laat hangen.
Ik heb zelf ook een haf met hele lange dubbele manen en ik vindt dat juist prachtig. Zou jij bij een haf de manen inknotten, dan ? het lijkt me dan alleen nog maar slordiger doordat je dan hele dikke knotten krijgt door die lange manen. talented schreef:Wanneer 1 van mijn paarden niet lekker aanvoelt ga ik er niet mee op concours, ookal was ik van plan om "rustig"aan te gaan doen! Waarom heb jij hem eigenlijk wel meegenomen, terwijl je wist dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat? Was deze wedstrijd zo belangrijk voor je of wat?
Overigens loopt ie wel leuk voor een haflinger, daar niks op aan te merken!
Kafue schreef:talented schreef:Wanneer 1 van mijn paarden niet lekker aanvoelt ga ik er niet mee op concours, ookal was ik van plan om "rustig"aan te gaan doen! Waarom heb jij hem eigenlijk wel meegenomen, terwijl je wist dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat? Was deze wedstrijd zo belangrijk voor je of wat?
Overigens loopt ie wel leuk voor een haflinger, daar niks op aan te merken!
Vriendelijk zeg. moet ze toch zelf weten of ze met een zieke op wedstrijd gaat? Is haar paard dus ook haar beslissing.

Ilonab schreef:Jullie hebben het over een ziekte en ziek zijn, maar hij zat gewoon niet lekker in zijn vel.
Ik weet 100% zeker dat er niemand geweest is die dat aan hem heeft kunnen zien, tja hij was niet actief genoeg maar er zijn zat paarden die helemaal niks mankeren en ook niet altijd even actief zijn.
Zolang de ruiter en het paard plezier hebben in het rijden ook al is het wat minder spetterend omdat het paard niet lekker in zijn vel zit. waarom zou je een wedstrijd afzeggen als je daar naar toe gaat omdat je het leuk vind en niet om zonodig te presteren.
Wil je persé presteren moet je niet gaan rijden maar als je het ziet als een oefening (training) waarom niet. Als je normaal gesproken thuis ook zou gaan rijden.
Ilonab schreef:Op wedstrijd gaan om te presteren dat vind ik dus onzin.
Ik heb een 4 jarige 3/4 jaar onder het zadel ik weet zeker dat ik de eerste paar wedstrijden niks ga presteren.
Hij moet nog heel veel ervaring opdoen en is maar 1 manier en dat is er plezier in houden en gewoon genoeg oefenen.
De enige manier is toch gewoon wedstrijden gaan rijden en maar afwachten hoe het gaat.
Oké de titel is misschien niet helemaal juist gekozen maar dat gebeurt wel vaker in topics.

Maxielover schreef:Margon schreef:Ziet er goed uit hoor. Ik heb vandaag ook daar gereden erg fijn terreinHoeveel punten had je?
Ik vind het trouwens erg slordig dat je die manen zo laat hangen.
Volgens de regels mag je bij Haflingers, IJslanders en Fjorden de manen los houden met (officiele) wedstrijden. bovendien, dit geeft juist zo'n lekker zwier-effect !!Ik heb zelf ook een haf met hele lange dubbele manen en ik vindt dat juist prachtig. Zou jij bij een haf de manen inknotten, dan ? het lijkt me dan alleen nog maar slordiger doordat je dan hele dikke knotten krijgt door die lange manen.

patos schreef:Hoe dan ook, een paard dat niet fit is (zou ik persoonlijk nooit op wedstrijd mee nemen, maar goed) kan anderen paarden ook aansteken, hoe onschuldig het verkoudheidje ook is. Dat is voor mij al een reden om niet te gaan. Wel een heel leuk peerdje trouwens!
Margon schreef:
Een zwiereffect heb je zeker maar ik vind het gewoon erg slordig staan en al helemaal niet verzorgt. Mega knotten zou niet staan maar verzin iets anders wat je met die manen doet of wat dan ook. Desnoods trek je die manen en dun je ze uit. Maar loshangen vind ik echt niks
Het is moeilijk er blijft niks zitten zelfs niet met hele bussen haarlak ...