Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Vind al snel iets zielig hoor.
QueJira schreef:@ marieke
Ik denk dat het bij jou niet uitmaakt wat er gezegd wordt,jij zal altijd zo blijven denken,dat het omzeilen van een probleem is...
Waarom moet je in jou ogen verplicht met bit rijden en al het andere is omzeilen van probleem?
Wat denk dat ik in die 2 jaar heb lopen doen,uit mijn neus lopen vreten!?Denk je niet dat ik al het mogelijke heb geprobeerd?
Wat nu als je toch geen wedstrijden wil rijden,en je paard loopt als een trein met hackamore: jij gelukkig,hij gelukkig.
En de manier hoe ik met een hackamore rijdt,is volgens mij gewoon helemaal ok.Hoe vind jij dan dat je met hackamore moet rijden,ovlgens mij ben jij er gewoon zowiezo tegen.
Zoalng ik met hackomere rijd,reageerd het paard als de beste op mijn been en gewichtshulpen,als ik er een bit inhang,is dit in een klap verdwenen.
Soms is het gewoon beter om iets te laten rusten,ik ben meestal ook niet voor de korte en makkelijke weg(heb niet voor niets 2 jaar lopen tobben,had ook meteen met hackamore kunnen gaan rijden)Maar omdat ik hem toch niet ga uitbrengen en puur recreatief met hem rijdt,wat is dan het prolbeem dan dit paard alleen nog met hackamore wordt gereden?Waarom zoveel strijd voeren als het niet nodig is?!
QueJira schreef:Ik weet niet op het de oplossing is voor topcistarter.Niet iedereen rijdt er zo mee weg.J emoet durven los te laten en dat durven velen niet.Hackamore is niet geschitk voor de eerste de beste manege ruiter(no offence)
monsera schreef:Ik denk da tik hier toch gewoon mag en kan verkondigen wat ik e melden heb over het gebruik van hackamore.Ik zeg nergens dat het de oplossing is voor topicstarter(zie notabene het stukje wat jij het ge-qoute!)QueJira schreef:
Ik weet niet op het de oplossing is voor topcistarter.Niet iedereen rijdt er zo mee weg.J emoet durven los te laten en dat durven velen niet.Hackamore is niet geschitk voor de eerste de beste manege ruiter(no offence)
Daarom vind ik het ook een beetje eng dat jij hier zo dit antwoord geeft.Ik ken jouw ook van een ander forum en weet wel dat jij goed kan rijden en dus wel weet hoe je hier mee moet omgaan maar dat weet de topic starter mss niet en die leest hier dat je het best wel kan gebruiken en gaat hier dan ook lekker mee door rijden maar ik heb niet het gevoel dat de topic starter jouw ervaring heeft.
QueJira schreef:@ Marieke .Ik ga maar niet meer in op jou,begin met een beetje te irriteren an dat alleswetende gedrag van jou,en dan nog zeggen dat ik geen idee zou hebben van hoe scherp een hackamore wel niet is...(waarom zou ik dan zeggen dat het niet voor iedere ruiter geschikt is?!)Je zou toch wel uit mijn berichten moet kunnen opmaken dat het tegenovergestelde het geval is...Jij blaat er van allerlei zaken uit,zonder iets te onderbouwen!
Vertel mij dan nog maar eens waarom ik geen idee zou hebben hoe scherp een hackamore wel niet is( wat dus in mijn opzicht bij juist gebruik helemaal niet zo is,ook met een bit kun je verschrikkelijk gemeen inwerken.een bit is net zo gemeen als de persoon die aan het roer staat....)Ik hbe het idee dat je gewoon een beetje theorie uit je hoofd loopt op te dreunen,er leiden meer wegen naar rome.er is niet mar 1 goede of 1 foute manier!
Mariek87 schreef:
, maar oke, laten we maar teruggaan naar het eigenlijke onderwerp 'het probleem van de TS', want uiteindelijk hebben we daar dezelfde mening over..
tinker_pride schreef:@monsera
wie zegt dat ik aan de teugels ga trekken als hij ervandoor gaat?
Allegra schreef:inderdaad.Ik hbe hem ook op zijn hoogst hangen,gewoon hetzelfde als waar je je neusriem zou zetten als je met trenshoofdstel rijdt met gecombineerde neusriem,dus inderdaad zon 2 vingers onder jukbeen.Daarom snap ik al die ophef over hack niet.Komt gewoon door verkeerd gebruik en ontwetendheid.Als je de hack hoog genoeg doet (twee vingers onder het jukbeen) en er een neemt met korte scharen en een brede neusband kan er weinig gebeuren .
klomp schreef:op zich is geen enkel bit zielig MITS er goed mee omgegaan wordt.
als jij zegt dat je er goed mee overweg kan en het paard reageert goed zie ik het probleem niet.
wel ben ik van mening dat als je je paard andere bitten in moet doen omdat je anders geen controle hebt, dat je of les moet nemen en weer terug moet naar de basis om je paard te leren op je zit terug te laten komen en niet door te hangen aan het bit.
edit; ik ben geen echte kenner wat betreft bitjes aangezien ik al mijn paarden altijd heb gereden op een simpel africhtingsbit of watertrens en nog, maar zo'n hackermore (schrijf ik het goed?) kan geloof ik wel bij te krachtige inwerking de neus breken...misschien dat andere bokkers daar meer van weten..

Je weet zelf dondersgoed wanneer het te gevaarlijk wordt met gewoon bit.